starthjælp, ej batteriproblem
Fra : JIMMI

Dato : 11-03-06 12:04

Jeg har problemer med at starte bilen (vw transporter). Når jeg drejer
nøglen er der ikke engang lys i instrumenterne og uret er gået ud, desuden
har jeg ikke tidligere i vinter haft start problemer. I øvrigt er batteriet
forholdsvis nyt, så jeg tror ikke batteriet mangler strøm og den kan heller
ikke trækkes i gang.
Hvad er problemet og hvordan kan jeg ordne det?

Vh Jimmi

Fra : alexbo

Dato : 11-03-06 12:07

"JIMMI" skrev

> så jeg tror ikke batteriet mangler strøm og den kan heller ikke trækkes i
> gang.

Den mangler strøm, og derfor kan den ikke trækkes i gang.
Det er nærmest ligegyldigt hvor nyt batteriet er, det kan tappes på en nat.

mvh
Alex Christensen

Fra : JIMMI

Dato : 11-03-06 12:53

Ja, jeg ved godt at starteren mangler strøm, men den kan jo gå tabt andre
steder end på selve batteriet. Der er strøm på batteriet.

Jimmi

Fra : Uffe Ravn

Dato : 11-03-06 13:15

JIMMI wrote:

> Ja, jeg ved godt at starteren mangler strøm, men den kan jo gå tabt
> andre steder end på selve batteriet. Der er strøm på batteriet.

Jammen så er det jo bare igang med at finde de dårlige forbindelser imellem
batteri og bil, husk i øvrigt at tjecke stelbånd.

Mvh. Uffe Ravn

Fra : Niels Bengaard

Dato : 11-03-06 12:30

> [...]
> kan heller ikke trækkes i gang.
> Hvad er problemet og hvordan kan jeg ordne det?

Du må måle spændingen på batteriet, hvis den er over 12 volt burde det være
ok.
Så har du måske en dårlig forbindelse i polskoene på batteriet.

Niels

Fra : Per

Dato : 11-03-06 13:01

Hvis der ikke er en eneste lampe eller andet der viser at der er strøm, men
du er heeelt 100% sikker på at der der spænding/strøm på batteriet, kunne
det være en hovedsikring? Tændingslås? (Kan du evt. komme til at måle om der
er spænding der?)

vh. Per

Fra : Hans L. Jørgensen

Dato : 11-03-06 13:47

"Niels Bengaard" <bengaardFJERNDETTE@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> [...]

Benzin eller diesel??

Start med at kontrollere spændingen på akumulatoren den skal ubelastet være
mellem 12-13 volt er den det ubelastet tænder du lyste samtidig med at du
måler spænding, den må _aldrig_ med lys på komme under 12 volt, gør den det
er din akumulator kaput, uanset hvor ny den er.

Hvis du har en lader og lader på akumulatoren i nogle timer, skal bilen
starte hvis akumulator og starter er i orden.

MVH Hans