Hukommelsesstørrelse på powerbook
Fra : Henrik Enslev

Dato : 11-03-06 10:53

Hej

Jeg har en 512 Mb pc 2700 klods som jeg lige har sat i en g4 powerbook
os 10.4. I systemoplysninger siger den nu, at det kun er en 256 Mb
klods. Kan der være andre forklaringer end at det er et forkert merkat
der sidder på klodsen?

--
Henrik Enslev (2200)
henske snawel a e-mand punktum dk

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 11-03-06 14:13

Henrik Enslev <no@spam.nix> wrote:
> [...]

> os 10.4. I systemoplysninger siger den nu, at det kun er en 256 Mb
> klods. Kan der være andre forklaringer end at det er et forkert merkat

jada... den lever ikke op til apples specs. Dem kan du finde her:
<http://developer.apple.com/documentation/Hardware/hardware2.html>

Hvis den kan boote i OS9 kan du slække på Apples krav ved at afvikle
programmet DIMMforstaid <http://www.mactcp.org.nz/dimmfirstaid.html>

Om det er nok ved jeg ikke.

Fra : Henrik Enslev

Dato : 11-03-06 15:10

> [...]
> <http://developer.apple.com/documentation/Hardware/hardware2.html>
>
> Hvis den kan boote i OS9 kan du slække på Apples krav ved at afvikle

Hej
Tak for svar. Det mærkelige er bare, at klodsen virker fint i en 1,2 Ghz
ibook. Powerbook er en 1,5 Ghz, og kan ikke boote i os 9

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 11-03-06 16:11

Henrik Enslev <no@spam.nix> wrote:

> Tak for svar. Det mærkelige er bare, at klodsen virker fint i en 1,2 Ghz
> ibook. Powerbook er en 1,5 Ghz

Det er ikke mærkeligt. De to modeller stiller forskellige krav til
RAM. Tjek som sagt Apples specs, du kan finde dem i developer
dokumentationen som jeg linkede til i mit forrige indlæg.