V for Vendetta [spoiler]
Fra : Carsten Riis

Dato : 11-03-06 10:08

Jeg var inde og se V for Vendetta.

og jeg kan varmt anbefale filmen.
I hvert fald hvis man er til Matrix-trilogien.

spoilerspace

Allerede nu kan jeg afsløre, at dette ikke bliver til en trilogi.
Da hovedpersonen ligesom afgår ved døden.

Hvilket dog egentlig ikke er særlig overraskende for budskabet i filmen,
at manden med den oprindelige tanke kan dø, men tanken overlever, når
tanken er retfærdig.

mvh

Carsten

Fra : KO

Dato : 11-03-06 12:44

> Jeg var inde og se V for Vendetta.
>
> og jeg kan varmt anbefale filmen.
> I hvert fald hvis man er til Matrix-trilogien.

Den glæder jeg mig også til at se. Hvor så du den?

Fra : Peter G

Dato : 11-03-06 13:09

Carsten Riis <.@.> writes:

> Jeg var inde og se V for Vendetta.

> og jeg kan varmt anbefale filmen.

Hvorledes forholder den sig til tegneserien?

--
M.v.h. Peter.
"Personlig ser jeg med stor tilfredshed på den udvikling, offentliggørelsen af

Fra : Carsten Riis

Dato : 11-03-06 17:26

Peter G skrev den 11-03-2006 13:09:

> Hvorledes forholder den sig til tegneserien?

Det ved jeg så ikke. Anede ikke, at det var en tegneserie.

mvh

Carsten

Fra : Peter G

Dato : 12-03-06 17:17

"Tue Sørensen" <sorensonian@gmail.com> writes:

> Ret godt. Meget er selvfølgelig skåret væk, men ånden er bevaret.
> Både Alan Moore og David Lloyd synes det er en god film (selvom Alan
> Moore af principielle grunde har bedt om at få sit navn fjernet fra
> filmen, fordi han insisterer på at det bør være en tegneserie -
> hvilket gør at der i teksterne til sidst står "Based on the graphic
> novel illustrated by David Lloyd", men tegneserieforfatteren ikke
> nævnes), og de må jo være de endelige dommere.

Jeg skulle ellers mene at Moore er stærkt imod den filmatisering og har
anklaget den for at have flere store plothuller. Jeg kan ikke
forsestille mig at han skulle have skiftet mening. Moore har jo altid
være utrolig detaljeret og godt researchet, hvilket en film ikke kan
leve op til.

[..]
> nødvendigvis er enklere end tegneseriens, men den fungerer rigtig godt
> som den er.

Hmmm, man skal vel nok se den alligevel. For at se om ens egen
fortolkning af "ånden" er bevaret :)

Fra : Peter G

Dato : 12-03-06 17:19

Carsten Riis <.@.> writes:

> Det ved jeg så ikke. Anede ikke, at det var en tegneserie.

Det er det. Den er god. Meget god!

Men det er jo også Alan Moore.

Fra : Tue Sørensen

Dato : 11-03-06 16:51

KO skrev:

> Den glæder jeg mig også til at se. Hvor så du den?

Imperial, kl. 23.59. Det var en forpremiere, og jeg var der også
(sammen med alt hvad der kan krybe og gå indenfor den danske
tegneseriesamler-verden). David Lloyd (V For Vendetta-tegneren) var der
selv, og introducerede filmen. En absolut excellent film efter min
mening, meget flot og imponerende og med et stærkt politik indhold.
Jeg giver den 9 ud af 10, IMDb-style - og jeg er ret striks i mine
vurderinger (dvs. det er meget få film jeg giver over 7).

- Tue

Fra : Carsten Riis

Dato : 11-03-06 17:27

Tue Sørensen skrev den 11-03-2006 16:50:

> Imperial, kl. 23.59. Det var en forpremiere,

og lancering af Nat-films festivalens program.

mvh

Carsten

Fra : BettinaP

Dato : 12-03-06 12:25

"Tue Sørensen" <sorensonian@gmail.com> wrote in message
KO skrev:

> [...]

selv, og introducerede filmen. En absolut excellent film efter min
mening, meget flot og imponerende og med et stærkt politik indhold.

Ja jeg var også derinde, og var temmelig træt, så jeg frygtede lidt, at den
ikke var spændende nok til at holde mig vågen.
men der tog jeg heldigvis fejl!
helt enig i, at den har fortjent 9 ud af 10.
meget fængende, og afsindigt smuk visuel film, og et plot der holdt hele
vejen igennem
(også, selvom jeg ikke har læst tegneserien)
Klart anbefalelsesværdig!

BettinaP

Fra : Nick Bødker Holmberg

Dato : 14-03-06 16:20

Carsten Riis <.@.> wrote:

> Jeg var inde og se V for Vendetta.
>

> og jeg kan varmt anbefale filmen.
> I hvert fald hvis man er til Matrix-trilogien.
>
> mvh
>

> Carsten

Jeg har nu set den to gange. Både på surprise og på forpremieren nævnt
andetsteds i tråden.

og er enig de 9 ud af 10. Den film er bare super nice!

--
Nick Bødker Holmberg
nick AT ravnekrogen.dk

Fra : Sirannon

Dato : 26-03-06 01:36

"Carsten Riis" <.@.> skrev i en meddelelse

> Jeg var inde og se V for Vendetta.
>

> og jeg kan varmt anbefale filmen.
> I hvert fald hvis man er til Matrix-trilogien.

IMO også, hvis man ikke er til matrix-trilogien. Den gør indtryk.

Fra : Thomas S

Dato : 26-03-06 11:56

Sirannon wrote:
> "Carsten Riis" <.@.> skrev i en meddelelse

> IMO også, hvis man ikke er til matrix-trilogien. Den gør indtryk.

Jeg hader Matrix. Faldt i søvn til biffen til den første. Blev så
vred over at spilde penge på 2'eren, at jeg endnu ikke har set 3'eren.
Men V kunne jeg godt lide.

Thomas S

Fra : Sirannon

Dato : 26-03-06 13:08

> [...]
>Jeg hader Matrix. Faldt i søvn til biffen til den første. Blev så
>vred over at spilde penge på 2'eren, at jeg endnu ikke har set 3'eren.

Det er nogenlunde det samme med mig, dog kunne jeg godt lide den første.
Efterfølgerne var en stinkende ruinhob af selvhøjtideligt mundgas.