Bremserenovering
Fra : Martin Nielsen

Dato : 11-03-06 08:33

Hvordan vil i mene jeg nemmest klarer det på en Suzuki Swift fra 92 sedan
1,6I?

Har arbejdskraften til det men:

Hvilke stumper skal jeg købe (skiver klodser og hvad det ellers hedder?

Hvor er de billigst? gerne uorg - thansen og dem har intet

Jeg skal vel både skifte tromler og det hele eller hvad?

Har kørt 55000 siden sidste syn... så det er vel ved at være tid?

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 11-03-06 08:41

Martin Nielsen wrote:
> [...]
> sedan 1,6I?
>
> Har arbejdskraften til det men:
>
> Hvilke stumper skal jeg købe (skiver klodser og hvad det ellers

Fejler skiverne noget ?

> Hvor er de billigst? gerne uorg - thansen og dem har intet

FTZ eller Mekonomen.
www.ftz.dk
www.mekonomen.dk

> Jeg skal vel både skifte tromler og det hele eller hvad?

Hvis ikke tromlerne fejler noget, så skal du ikke.

> Har kørt 55000 siden sidste syn... så det er vel ved at være tid?

Jeg ville tjekke bremserne (visuelt) inden jeg købte noget som helst, der er
jo ikke nogen grund til at skifte noget der måske intet fejler

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : Basil Fawlty

Dato : 11-03-06 08:57

Per Beer Hansen skrev d. 11-03-2006 i meddelelse
<KavQf.13$Ar4.6@news.get2net.dk>:

> Jeg ville tjekke bremserne (visuelt) inden jeg købte noget som helst, der er
> jo ikke nogen grund til at skifte noget der måske intet fejler

Af bitter erfaring må jeg give Per ret, jeg har for 2½k bremsedele
liggende til konens Starlet, som jeg ville have skiftet inden den
skulle synes, men bremserne fejlede bare ingenting ud over lidt rust,
så nu ligger dele bare og venter på at komme på til foråret.
Kai

Fra : Basil Fawlty

Dato : 11-03-06 08:42

Martin Nielsen skrev d. 11-03-2006 i meddelelse
<44127d44$0$38700$edfadb0f@dread12.news.tele.dk>:
> [...]

> Jeg skal vel både skifte tromler og det hele eller hvad?

> Har kørt 55000 siden sidste syn... så det er vel ved at være tid?

Jeg mener autobremsen leverede dem jeg skiftede for et par år siden.
Hvad der skal skiftes må en anden svare på.
Kai

Fra : jan@stevns.net

Dato : 11-03-06 08:57

"Martin Nielsen" <jadahva@hotmail.com> skrev :

>Har kørt 55000 siden sidste syn... så det er vel ved at være tid?

Hvis de fejler noget ja, ellers ikke

Min Scorpio har rendt 96.000 siden sidste syn, jeg kørte da til syn
uden at røre en pind ved den, andet end at vaske bilen, og spule
hunden - den bremser stadig addeles glimragende

--
jan@stevns.net

Stafetten - hvad hulen er det ? Find selv svaret på
dk.fritid.bil's hjemmeside

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 11-03-06 21:03

<jan@stevns.net> skrev i en meddelelse

> Min Scorpio har rendt 96.000 siden sidste syn, jeg kørte da til syn
> uden at røre en pind ved den, andet end at vaske bilen, og spule
> hunden - den bremser stadig addeles glimragende

Spule hunden?
1) Lader du en våd hund komme ind i Scorpio?
2) Hvordan checker du bremser på gødyret?

--
mvh Uffe
Sierra 2,0i DOHC + Tipo 1,6i (+ 2x chipping hundene

Fra : jan@stevns.net

Dato : 11-03-06 22:10

"Uffe Bærentsen" <leitiFJERNES@hotmail.com> skrev :

>Spule hunden?

Jep ! Har du set en eneste fotostorie her fra gården, uden gø-dyret
optræder ?

>1) Lader du en våd hund komme ind i Scorpio?

Niks! Det har vi en container (Previa) til

>2) Hvordan checker du bremser på gødyret?

Nemt nok : Dæk!

;)

Det er nu sjovere med Leica (BorderCollien) - Hun kan fise i
flyverskjul, med et fløjt

Fra : Andersen [3650]

Dato : 11-03-06 10:01

"Martin Nielsen" <jadahva@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Hvordan vil i mene jeg nemmest klarer det på en Suzuki Swift fra 92 sedan
> 1,6I?

Jeg har selv en Swift 1.0 fra 97. Efter den ene caliber har hængt,
og klodsen har været slidt helt ned, er skiven nu temmelig furet.
Derfor vil jeg skifte hele dynen foran.
Renoverede calibre, nye klodser og nye skiver.
Forventet pris, små 3K. (ifgl. Fr.Sund Bremse-Service)
Bagbremserne skal også tjekkes, men der er der sikkert
intet galt, så de fortsætter bare.

Fra : Telemand

Dato : 11-03-06 23:08

Prøv evt.: www.bj-autodele.dk
Det ser ud til de er leveringsdygtige i en masse bremsedele til Suzuki.
Mvh
Telemand