/ Forside / Interesser / Fritid / Musik / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Musik
#NavnPoint
Nordsted1 29914
ans 21076
dova 20615
Klaudi 18463
Kazistuta 18027
3773 17729
boibbo 13999
o.v.n. 13226
refi 11088
10  tedd 8824
Vigtig besked til alle koncertgængere
Fra : Jesper Lauridsen


Dato : 11-03-06 01:07


HOLD KÆFT!


 
 
Max (11-03-2006)
Kommentar
Fra : Max


Dato : 11-03-06 01:14

Hej Jesper

> HOLD KÆFT!

Må man heller ikke synge lidt med ?

Mvh Max



Lars Rindsig (11-03-2006)
Kommentar
Fra : Lars Rindsig


Dato : 11-03-06 01:48

Max wrote:

>> HOLD KÆFT!

Enig!

> Må man heller ikke synge lidt med ?

Nej. Vic Chesnutt sagde engang ved en koncert (jeg tror det var i Århus
for et par år siden, faktisk) at det var vældig pænt af folk at de sådan
kunne teksten, men at han altså var ret sikker på at det nok var ham de
fleste mennesker var kommet for at høre, så om de ikke gad klappe i?

Jeg har aldrig forstået det der med at betale for at gå til en koncert,
og så brug hele aftnen på at fortælle alle indenfor en vis radius (for
man er jo nødt til at RÅBE for at overdøve musikken - ellers kan ens
venner ikke høre en) om at så gjorde han sådan og så sagde jeg det og så
skete der noget andet. Det er ligesom at gå på museum og så ikke kigge
på billederne. Bortset fra at når man kæfter op til en koncert så er det
de andre det går ud over.

Så luk kajen.

Lars

--
"Riv hele lortet ned!"

Anders (11-03-2006)
Kommentar
Fra : Anders


Dato : 11-03-06 02:14


> Jeg har aldrig forstået det der med at betale for at gå til en koncert,
> og så brug hele aftnen på at fortælle alle indenfor en vis radius (for man
> er jo nødt til at RÅBE for at overdøve musikken - ellers kan ens venner
> ikke høre en) om at så gjorde han sådan og så sagde jeg det og så skete
> der noget andet. Det er ligesom at gå på museum og så ikke kigge på
> billederne. Bortset fra at når man kæfter op til en koncert så er det de
> andre det går ud over.
>
> Så luk kajen.
>
> Lars


GODT SAGT!!!!!




Ulrik (11-03-2006)
Kommentar
Fra : Ulrik


Dato : 11-03-06 09:08

Anders wrote:
>> Jeg har aldrig forstået det der med at betale for at gå til en koncert,
>> og så brug hele aftnen på at fortælle alle indenfor en vis radius (for man
>> er jo nødt til at RÅBE for at overdøve musikken - ellers kan ens venner
>> ikke høre en) om at så gjorde han sådan og så sagde jeg det og så skete
>> der noget andet. Det er ligesom at gå på museum og så ikke kigge på
>> billederne. Bortset fra at når man kæfter op til en koncert så er det de
>> andre det går ud over.
>>
>> Så luk kajen.
>>
>> Lars
>
> GODT SAGT!!!!!

Ved nogle koncerter, bliver man så opfordret af bandet til at synge med.
Skal man så lade være? De fleste gange siges der ikke noget, men jeg
ville da godt nok synes, det var noget tamt at stå på scenen, hvis
publikum ikke var "med".

Det næste bliver vel, at man ikke må klappe under/efter numrene, og det
ville vel også være rart, hvis folk kunne stå stille, sådan så man ikke
kan nyde musikken helt uden at mærke, at der er andre til stede, ikke?

/Ulrik

Ukendt (11-03-2006)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 11-03-06 00:20

Jesper Lauridsen wrote:
> HOLD KÆFT!
>

Der er vel ingen der tvinger dig til at læse beskederne fra
koncertgængerne. Hvis der er det, så må du jo melde dem til politiet så
du kan få det godt igen.

--
--
X2 4800+ 3GB RAM, 15K RPM RAID0... pimped out ride...

Peter Juhl (11-03-2006)
Kommentar
Fra : Peter Juhl


Dato : 11-03-06 02:40

Jesper Lauridsen wrote:
>
> HOLD KÆFT!

Kunne du ikke rigtig høre Big Fat Snake?


Bruno (11-03-2006)
Kommentar
Fra : Bruno


Dato : 11-03-06 03:49

Jesper Lauridsen wrote:
> HOLD KÆFT!
>
Personligt vil jeg hellere være fri for rygerne end dem som snakker lidt.

Mvh

Bruno

Holst (11-03-2006)
Kommentar
Fra : Holst


Dato : 11-03-06 09:38


Bruno wrote:

> Personligt vil jeg hellere være fri for rygerne end dem som snakker lidt.

Ja, rygere er virkelig en pestilens ved koncerter.

Max (11-03-2006)
Kommentar
Fra : Max


Dato : 11-03-06 09:59

Hej Holst

> Ja, rygere er virkelig en pestilens ved koncerter.

Da kun dem der ryger.

Mvh Max



Holst (11-03-2006)
Kommentar
Fra : Holst


Dato : 11-03-06 10:06


Max wrote:

>>Ja, rygere er virkelig en pestilens ved koncerter.
>
> Da kun dem der ryger.

Okay, jeg giver mig. Ikke-rygende rygere er ikke en pestilens ved koncerter.

Max (11-03-2006)
Kommentar
Fra : Max


Dato : 11-03-06 10:14

Hej Holst

> Okay, jeg giver mig. Ikke-rygende rygere er ikke en pestilens ved
> koncerter.

Jeg takker, jeg betragter mig stadigvæk som ryger selv om det snart
2 år siden jeg har rørt en smøg.

Mvh Max
(en ryger der ikke ryger mere)



Steen (11-03-2006)
Kommentar
Fra : Steen


Dato : 11-03-06 15:04

Holst wrote:

>
> Max wrote:
>
>>>Ja, rygere er virkelig en pestilens ved koncerter.
>>
>> Da kun dem der ryger.
>
> Okay, jeg giver mig. Ikke-rygende rygere er ikke en pestilens ved
> koncerter.

det kan de nu godt være alligevel

Søren Nielsen (11-03-2006)
Kommentar
Fra : Søren Nielsen


Dato : 11-03-06 03:57

Jesper Lauridsen wrote:
> HOLD KÆFT!

Den her er ligeså vigtig: luk røven!

Søren



Morten Guldager (11-03-2006)
Kommentar
Fra : Morten Guldager


Dato : 11-03-06 07:15

2006-03-11 Søren Nielsen wrote
> Jesper Lauridsen wrote:
>> HOLD KÆFT!
>
> Den her er ligeså vigtig: luk røven!

Ja, det er fandme rigtigt, det er godt nok træls hvis
ham keglen ved siden af står og småfiser...

Nå ja, ved de koncerter jeg har været til, har det ikke
været et problem. Men der har lydtrykket også været
betragteligt

Og så er det vel en del af charmen ved live koncerter,
netop at man ikke er alene på gulvet/ muddermarken.


/Morten

Søren Nielsen (11-03-2006)
Kommentar
Fra : Søren Nielsen


Dato : 11-03-06 11:47

Morten Guldager wrote:
>
> Ja, det er fandme rigtigt, det er godt nok træls hvis
> ham keglen ved siden af står og småfiser...
>

Ja, det er noget nær det værste der kan ske til en koncert.

> Nå ja, ved de koncerter jeg har været til, har det ikke
> været et problem. Men der har lydtrykket også været
> betragteligt
>

Jeg bliver da en anelse ked af det, hvis ikke man må sige noget til Iron
Maiden-koncerten i efteråret. Faktisk kunne man driste sig til at sige, at
det er lidt af charmen ved nogle koncerter.

Søren



Morten Guldager (11-03-2006)
Kommentar
Fra : Morten Guldager


Dato : 11-03-06 20:00

2006-03-11 Søren Nielsen wrote
> Morten Guldager wrote:
>
>> Nå ja, ved de koncerter jeg har været til, har det ikke
>> været et problem. Men der har lydtrykket også været
>> betragteligt
>
> Jeg bliver da en anelse ked af det, hvis ikke man må sige
> noget til Iron Maiden-koncerten i efteråret.

Jeg har godt nok aldrig selv oplevet Iron Maiden live,
men jeg har en ide om at selv hvis sidemanden snakker
mobil hele vejen igennem, vil det ikke være generende.


/Morten

Henrik Sørensen (11-03-2006)
Kommentar
Fra : Henrik Sørensen


Dato : 11-03-06 09:20

Jesper Lauridsen wrote:
> HOLD KÆFT!

ilm..

--
Vh. Henrik Sørensen



Lars Kristian Jensen (11-03-2006)
Kommentar
Fra : Lars Kristian Jensen


Dato : 11-03-06 09:28


"Jesper Lauridsen" <rorschak@sorrystofanet.dk> skrev i en meddelelse
news:441214c3$0$9301$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...
>
> HOLD KÆFT!

Var det så ikke en idé at købe koncerten på DVD, så vi andre der elsker at
gå til koncerter og elsker at synge med kan få lov til det, og snakke lidt
om koncerten under den, det er jo ikke alle sange man synes er lige fede
altid, så kan man da godt diskutere om det var fornuftigt valg (set i ens
egne øjne).

Bare min uforbeholdne mening.

Lars Kristian Jensen


--
----------------------------------------
Jeg beskyttes af den gratis SPAMfighter til privatbrugere.
Den har indtil videre sparet mig for at få 4766 spam-mails.
Betalende brugere får ikke denne besked i deres e-mails.
Hent gratis SPAMfighter her: www.spamfighter.dk




Bruno (11-03-2006)
Kommentar
Fra : Bruno


Dato : 11-03-06 11:26

Jesper Lauridsen wrote:
> HOLD KÆFT!
>
Jeg husker stadig Dire Straits koncerten under Fodbold EM i 1992. I en
periode tog publikum magten og Knopfler og co. endte med at jamme til
Ole'Ole'Ole'. De præcise detaljer står lidt usikre, men der var vist en
på scenen som kom til og nævne et tillykke med, at vi var klar til
semifinalen eller noget i den stil.

Snak og skønsang er en del af rockkoncerter og sådan skal det værre,
ligesom det hører sig til man klapper i takt og hopper lidt. Er det
rigtig godt, så må det endda gerne udvikle sig til kødedans som fx. da
tv-2 spillede en søndag aften på Orange.

En af pointerne ved en koncert er, at det er en fælles oplevelse. Kan du
ikke snuppe det, så køb CD'erne og sørg endelig for at der ikke er nogen
live numre på!

Mvh

Bruno


PS. Min brok over rygere andetsteds gælder selvfølgelig kun indendørs,
et sted som Vega kan blive rigtig tilrøget.

Holst (11-03-2006)
Kommentar
Fra : Holst


Dato : 11-03-06 11:41


Bruno wrote:

> Jeg husker stadig Dire Straits koncerten under Fodbold EM i 1992. I en
> periode tog publikum magten og Knopfler og co. endte med at jamme til
> Ole'Ole'Ole'. De præcise detaljer står lidt usikre, men der var vist en
> på scenen som kom til og nævne et tillykke med, at vi var klar til
> semifinalen eller noget i den stil.

Man kan jo så også undre sig over, hvorfor man afholder en Dire Straits-
koncert under et fodbold EM. Fodboldtilhænger er jo i almindelighed
rimelig hjerneblæst og totalt støvsuget for kultur.

> PS. Min brok over rygere andetsteds gælder selvfølgelig kun indendørs,
> et sted som Vega kan blive rigtig tilrøget.

Man kan jo sige, hvad man vil, men selv i Parken i forbindelse med den
seneste Depeche Mode-koncert var rygerne rimeligt generende. Okay, taget
var lukket, så det var jo også indendørs.

Thomas Lund Hansen (11-03-2006)
Kommentar
Fra : Thomas Lund Hansen


Dato : 11-03-06 13:50

The weakest link Holst <newsmar06@shelter.dk>, dared to write this
anyway:

>
>Fodboldtilhænger er jo i almindelighed
>rimelig hjerneblæst og totalt støvsuget for kultur.

Ligesom at alle muslimer er terrorister og alle bøsser tøjfikserede,
og alle danskere en flok racistiske undermålere, der lever i et
eventyrland kendt fra H.C. Andersen og alle der skriver i en
usenetgruppe er nørder.

Pik

Steen (11-03-2006)
Kommentar
Fra : Steen


Dato : 11-03-06 15:09

Thomas Lund Hansen wrote:

> The weakest link Holst <newsmar06@shelter.dk>, dared to write this
> anyway:
>
>>
>>Fodboldtilhænger er jo i almindelighed
>>rimelig hjerneblæst og totalt støvsuget for kultur.
>
> Ligesom at alle muslimer er terrorister og alle bøsser tøjfikserede,
> og alle danskere en flok racistiske undermålere, der lever i et
> eventyrland kendt fra H.C. Andersen og alle der skriver i en
> usenetgruppe er nørder.
>
> Pik

Gælder det ikke kun dem fra Enø?

Too Old (11-03-2006)
Kommentar
Fra : Too Old


Dato : 11-03-06 23:33

Thomas Lund Hansen <newsreader@BACKSPACETHISbendejo.dk> wrote in
news:v7h51299b4fnul9g4r5lodc0m4jso969av@4ax.com:

> The weakest link Holst <newsmar06@shelter.dk>, dared to write this
> anyway:
>
>>
>>Fodboldtilhænger er jo i almindelighed
>>rimelig hjerneblæst og totalt støvsuget for kultur.
>
> Ligesom at alle muslimer er terrorister og alle bøsser tøjfikserede,

Korrekt!

Too Old (11-03-2006)
Kommentar
Fra : Too Old


Dato : 11-03-06 23:32

Holst <newsmar06@shelter.dk> wrote in news:4412a95b$0$38690
$edfadb0f@dread12.news.tele.dk:

> Fodboldtilhænger er jo i almindelighed
> rimelig hjerneblæst og totalt støvsuget for kultur.

Alle flokdyr er hjerneblæst!



Kim Frederiksen (15-03-2006)
Kommentar
Fra : Kim Frederiksen


Dato : 15-03-06 12:24

"Holst" <newsmar06@shelter.dk> skrev i en meddelelse
news:4412a95b$0$38690$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
>
> Man kan jo så også undre sig over, hvorfor man afholder en Dire Straits-
> koncert under et fodbold EM. Fodboldtilhænger er jo i almindelighed
> rimelig hjerneblæst og totalt støvsuget for kultur.
>

Det er jeg da ked af at høre. Jeg troede fejlagtigt at mine præferencer
inden for sport ikke havde meget med mine præferencer inden for musik og
film at gøre, men sådan kan man jo tage fejl.

mvh.
Kim Frederiksen



Holst (15-03-2006)
Kommentar
Fra : Holst


Dato : 15-03-06 12:33


Kim Frederiksen wrote:

>>Man kan jo så også undre sig over, hvorfor man afholder en Dire Straits-
>>koncert under et fodbold EM. Fodboldtilhænger er jo i almindelighed
>>rimelig hjerneblæst og totalt støvsuget for kultur.
>
> Det er jeg da ked af at høre. Jeg troede fejlagtigt at mine præferencer
> inden for sport ikke havde meget med mine præferencer inden for musik og
> film at gøre, men sådan kan man jo tage fejl.

Det har de skam heller ikke. Som jeg skriver "er jo i almindelighed", så
hvis du ikke forstår det ord, vil jeg anbefale dig at slå dets betydning
op i en nudansk ordbog.

Kim Frederiksen (15-03-2006)
Kommentar
Fra : Kim Frederiksen


Dato : 15-03-06 15:42

"Holst" <newsmar06@shelter.dk> skrev i en meddelelse
news:4417fb73$0$38690$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
>
> Det har de skam heller ikke. Som jeg skriver "er jo i almindelighed", så
> hvis du ikke forstår det ord, vil jeg anbefale dig at slå dets betydning
> op i en nudansk ordbog.

Det må betyde noget i retning af at "flertallet passer på denne beskrivelse"
.... hvilket igen vil sige at når der f.eks. er 40.000 mennesker i parken for
at se BIF - FCK, kan man godt regne med at mindst 20.001 af tilskuerne er
støvsuget for kultur?

mvh.
Kim Frederiksen



Kim Frederiksen (15-03-2006)
Kommentar
Fra : Kim Frederiksen


Dato : 15-03-06 15:49

"Kim Frederiksen" <kim@the-coffeeshop.dk> skrev i en meddelelse
news:441827bd$0$15790$14726298@news.sunsite.dk...
>
> Det må betyde noget i retning af at "flertallet passer på denne
> beskrivelse" ... hvilket igen vil sige at når der f.eks. er 40.000
> mennesker i parken for at se BIF - FCK, kan man godt regne med at mindst
> 20.001 af tilskuerne er støvsuget for kultur?
>

(Sandsynligvis dem der holder med FCK)

/Kim



Holst (16-03-2006)
Kommentar
Fra : Holst


Dato : 16-03-06 17:36


Kim Frederiksen wrote:

>>Det har de skam heller ikke. Som jeg skriver "er jo i almindelighed", så
>>hvis du ikke forstår det ord, vil jeg anbefale dig at slå dets betydning
>>op i en nudansk ordbog.
>
> Det må betyde noget i retning af at "flertallet passer på denne beskrivelse"
> .... hvilket igen vil sige at når der f.eks. er 40.000 mennesker i parken for
> at se BIF - FCK, kan man godt regne med at mindst 20.001 af tilskuerne er
> støvsuget for kultur?

Givetvis flere end det. Jeg tvivler meget stærkt på, at der blandt
fodboldidioterne er færre, der er støvsuget for kultur, end blandt
befolkningen generelt.

Bruno (17-03-2006)
Kommentar
Fra : Bruno


Dato : 17-03-06 21:44

Holst wrote:
> Givetvis flere end det. Jeg tvivler meget stærkt på, at der blandt
> fodboldidioterne er færre, der er støvsuget for kultur, end blandt
> befolkningen generelt.

Kan man deraf slutte dem med kultur har støvsuget den fra resten eller
har de støvsuget hinanden?

Per (11-03-2006)
Kommentar
Fra : Per


Dato : 11-03-06 13:15


"Bruno" <dont.use@this.address.ever> skrev i en meddelelse
news:4412a5ca$0$60780$157c6196@dreader1.cybercity.dk...
> Jesper Lauridsen wrote:
>> HOLD KÆFT!
>>
> Jeg husker stadig Dire Straits koncerten under Fodbold EM i 1992. I en
> periode tog publikum magten og Knopfler og co. endte med at jamme til
> Ole'Ole'Ole'. De præcise detaljer står lidt usikre, men der var vist en på
> scenen som kom til og nævne et tillykke med, at vi var klar til
> semifinalen eller noget i den stil.
>
> Snak og skønsang er en del af rockkoncerter og sådan skal det værre,
> ligesom det hører sig til man klapper i takt og hopper lidt. Er det rigtig
> godt, så må det endda gerne udvikle sig til kødedans som fx. da tv-2
> spillede en søndag aften på Orange.
>
> En af pointerne ved en koncert er, at det er en fælles oplevelse. Kan du
> ikke snuppe det, så køb CD'erne og sørg endelig for at der ikke er nogen
> live numre på!
>

Det kan jo være at spørgeren (hvis man kan kalde ham det?) er en ganske ung
mand - der kun har prøvet at være til "stille" koncerter - såsom klassisk
musik eller en opera - der bør man vel være stille.

Han har sikkert aldrig være til fx. Motörheadkoncert - for der kan det være
fuldstændig ligegyldigt om sidemanden råber og skriger. De spiller alligevel
så højt - men jeg tvivler at den unge har prøvet at være til sådan en
koncert.

Mvh. Per



Too Old (11-03-2006)
Kommentar
Fra : Too Old


Dato : 11-03-06 23:31

Bruno <dont.use@this.address.ever> wrote in news:4412a5ca$0$60780$157c6196
@dreader1.cybercity.dk:

> En af pointerne ved en koncert er, at det er en fælles oplevelse. Kan du
> ikke snuppe det, så køb CD'erne og sørg endelig for at der ikke er nogen
> live numre på!

Er du stolt af at være et flokdyr?


Lars Holst (11-03-2006)
Kommentar
Fra : Lars Holst


Dato : 11-03-06 23:16

Jesper Lauridsen <rorschak@sorrystofanet.dk> said in news:441214c3$0$9301
$ba624c82@nntp02.dk.telia.net:

>
> HOLD KÆFT!
>

Hvad snakker du om?
Må man ikke sige noget til en koncert?

Selv om dit budskab fremstår ensporet er det ikke særlig entydigt.

--
Lars Holst

Too Old (11-03-2006)
Kommentar
Fra : Too Old


Dato : 11-03-06 23:26

Jesper Lauridsen <rorschak@sorrystofanet.dk> wrote in news:441214c3$0$9301
$ba624c82@nntp02.dk.telia.net:

>
> HOLD KÆFT!

Jeg har aldrig været til en koncert, da jeg ikke bryder mig om at være i
fysisk selskab med andre mennesker.



Ivan V. Klattrup (11-03-2006)
Kommentar
Fra : Ivan V. Klattrup


Dato : 11-03-06 23:34

Too Old skrev:

>da jeg ikke bryder mig om at være i
>fysisk selskab med andre mennesker.

Det er sikkert gensidigt.

--
Ivan V. Klattrup
http://www.klattrup.dk

Henrik (12-03-2006)
Kommentar
Fra : Henrik


Dato : 12-03-06 12:38


"Jesper Lauridsen" skrev i en meddelelse
>
> HOLD KÆFT!
>

Juhuu .. enig!!

Jeg var til Lars H.U.G. koncert (akustisk) på www.godset.net i går (lørdag)
.... og et er at generation X har udviklet sig til generation GSM ... hvorfor
fanden er det så vigtigt at have en mobil med til en koncert ... ?Flere
gange kunne man høre div. sms beskeder tikke ind .. dels var der nogen der
liiige skulle ringe venner op og fortælle hvor de var henne.

Tre par, rundt omkring mig, var i gang med at diskutere deres forhold - jeg
anede ikke at jeg havde betalt entre til gruppe par terapi - og adskillige
grupper havde åbenbart ikke socialiseret sammen i længere perioder, for der
var åbenbart emner af væsentlige karakterer der skulle snakkes om ...

Syng med, ja
Vær nærværende omkring koncerten, ja
resten kunne ligeså godt sidde derhjemme i sofaen - så havde de sparet de
200,-

Henrik



Strandgaard (19-03-2006)
Kommentar
Fra : Strandgaard


Dato : 19-03-06 13:39

Bruno wrote:
> Holst wrote:
> > Givetvis flere end det. Jeg tvivler meget stærkt på, at der blandt
> > fodboldidioterne er færre, der er støvsuget for kultur, end blandt
> > befolkningen generelt.
>
> Kan man deraf slutte dem med kultur har støvsuget den fra resten eller
> har de støvsuget hinanden?

Jeg ville ønske at folk ville holde op med at stå og støvsuge til
koncerter.

--
mvh.
Karsten Strandgaard Jørgensen


Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177559
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408929
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste