/ Forside / Teknologi / Hardware / Skærme / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Skærme
#NavnPoint
refi 6152
tedd 4669
Klaudi 3599
Fijala 3554
transor 2447
pallebhan.. 2000
Teil 1726
severino 1592
miritdk 1568
10  peet49 1562
Samsung 730BF
Fra : VET


Dato : 10-03-06 23:54

Hej
Har lige købt og tilsluttet en Samsung 730BF til mit Geforce 6800 på Win MCE
via DVI kabel og alt virker tilfredsstillende.
Jeg pluggede bare ind og alt virkede. Er der nogen grund til at installere
de medfølgende drivere og programmer?
Vh jens



 
 
Martin Sørensen (11-03-2006)
Kommentar
Fra : Martin Sørensen


Dato : 11-03-06 00:14

> Har lige købt og tilsluttet en Samsung 730BF til mit Geforce 6800 på
> Win MCE via DVI kabel og alt virker tilfredsstillende.
> Jeg pluggede bare ind og alt virkede. Er der nogen grund til at
> installere de medfølgende drivere og programmer?


Drivere findes der ikke rigtigt til en skærm, kun en info-fil der fortæller
driveren hvad skærmen kan klare, men det kan skærmen nu også selv fortælle..
Programmerne kan muligvis være gode at få med, f.eks. til at kalibrere
skærmen, hvis du ikke bruger andre programmer til det.

--
signing off.. Martin Sørensen



VET (11-03-2006)
Kommentar
Fra : VET


Dato : 11-03-06 19:05

Hej igen
Tak for svaret.
Jeg nævnte blot det med driverne fordi der er en CD Rom med hvorpå der står
det er drivere, men det er som du siger så nok informationsfiler.
Et nyt irritationsmoment er dog, at jeg har fået øje på et lille bitte sort
felt, formodentlig det der refereres til som pixelfejl.
Jeg har tidligere læst noget om at Samsung har pixelgaranti, det er dog ikke
noget der er nævnt i medfølgende materiale. Skærmen er som nævnt ny (1 dag),
men det er vel ikke grund nok til at man aflevere den tilbage under
almindelige garanti/tilbageleveringsregler.
De 14 dage fortrydelsesret på Internet gælder vel ikke når man har brudt den
fine emballage og diverse indpakninger.
Vh Jens


"Martin Sørensen" <mos@laxity.dk.invalid> skrev i en meddelelse
news:44120824$0$67257$157c6196@dreader2.cybercity.dk...
>> Har lige købt og tilsluttet en Samsung 730BF til mit Geforce 6800 på
>> Win MCE via DVI kabel og alt virker tilfredsstillende.
>> Jeg pluggede bare ind og alt virkede. Er der nogen grund til at
>> installere de medfølgende drivere og programmer?
>
>
> Drivere findes der ikke rigtigt til en skærm, kun en info-fil der
> fortæller driveren hvad skærmen kan klare, men det kan skærmen nu også
> selv fortælle.. Programmerne kan muligvis være gode at få med, f.eks. til
> at kalibrere skærmen, hvis du ikke bruger andre programmer til det.
>
> --
> signing off.. Martin Sørensen
>



Martin Sørensen (11-03-2006)
Kommentar
Fra : Martin Sørensen


Dato : 11-03-06 21:30

> Et nyt irritationsmoment er dog, at jeg har fået øje på et lille
> bitte sort felt, formodentlig det der refereres til som pixelfejl.
> Jeg har tidligere læst noget om at Samsung har pixelgaranti, det er
> dog ikke noget der er nævnt i medfølgende materiale.

Samsung kører med en zero-bright politik på flere af deres skærme, men det
dækker som navnet antyder kun over pixels der er permanent lyse, ikke som i
dit tilfælde hvor den er permanent sort.

http://erms.samsungusa.com/customer/sea/jsp/faqs/faqs_view.jsp?PG_ID=1&AT_ID=5608&PROD_SUB_ID=28&PROD_ID=28
- der skal være mindst 10 defekte pixels på en 17", før det er dækket under
garantien..

> Skærmen er som
> nævnt ny (1 dag), men det er vel ikke grund nok til at man aflevere
> den tilbage under almindelige garanti/tilbageleveringsregler.
> De 14 dage fortrydelsesret på Internet gælder vel ikke når man har
> brudt den fine emballage og diverse indpakninger.

Det er jeg ikke helt sikker på, men man behøver jo ikke at have nogen årsag
til at sende skærmen retur til forhandleren, bare man gør det inden de 14
dage.

--
signing off.. Martin Sørensen



VET (11-03-2006)
Kommentar
Fra : VET


Dato : 11-03-06 21:56

Hej Martin.
Tak for dine gode svar. Det kan godt være det er at overreagere, at
tilbagelevere en skærm med en enkelt sort pixel 2 cm. fra kanten.
Jens

"Martin Sørensen" <mos@laxity.dk.invalid> skrev i en meddelelse
news:44133338$0$60779$157c6196@dreader1.cybercity.dk...
>> Et nyt irritationsmoment er dog, at jeg har fået øje på et lille
>> bitte sort felt, formodentlig det der refereres til som pixelfejl.
>> Jeg har tidligere læst noget om at Samsung har pixelgaranti, det er
>> dog ikke noget der er nævnt i medfølgende materiale.
>
> Samsung kører med en zero-bright politik på flere af deres skærme, men det
> dækker som navnet antyder kun over pixels der er permanent lyse, ikke som
> i dit tilfælde hvor den er permanent sort.
>
> http://erms.samsungusa.com/customer/sea/jsp/faqs/faqs_view.jsp?PG_ID=1&AT_ID=5608&PROD_SUB_ID=28&PROD_ID=28
> - der skal være mindst 10 defekte pixels på en 17", før det er dækket
> under garantien..
>
>> Skærmen er som
>> nævnt ny (1 dag), men det er vel ikke grund nok til at man aflevere
>> den tilbage under almindelige garanti/tilbageleveringsregler.
>> De 14 dage fortrydelsesret på Internet gælder vel ikke når man har
>> brudt den fine emballage og diverse indpakninger.
>
> Det er jeg ikke helt sikker på, men man behøver jo ikke at have nogen
> årsag til at sende skærmen retur til forhandleren, bare man gør det inden
> de 14 dage.
>
> --
> signing off.. Martin Sørensen
>



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177558
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408917
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste