Skærme
Fijala 3554
Samsung 730BF
Fra : VET

Dato : 10-03-06 23:54

Hej
Har lige købt og tilsluttet en Samsung 730BF til mit Geforce 6800 på Win MCE
via DVI kabel og alt virker tilfredsstillende.
Jeg pluggede bare ind og alt virkede. Er der nogen grund til at installere
de medfølgende drivere og programmer?
Vh jens

Fra : Martin Sørensen

Dato : 11-03-06 00:14

> [...]
> Jeg pluggede bare ind og alt virkede. Er der nogen grund til at
> installere de medfølgende drivere og programmer?

Drivere findes der ikke rigtigt til en skærm, kun en info-fil der fortæller
driveren hvad skærmen kan klare, men det kan skærmen nu også selv fortælle..
Programmerne kan muligvis være gode at få med, f.eks. til at kalibrere
skærmen, hvis du ikke bruger andre programmer til det.

--
signing off.. Martin Sørensen

Fra : VET

Dato : 11-03-06 19:05

Hej igen
Tak for svaret.
Jeg nævnte blot det med driverne fordi der er en CD Rom med hvorpå der står
det er drivere, men det er som du siger så nok informationsfiler.
Et nyt irritationsmoment er dog, at jeg har fået øje på et lille bitte sort
felt, formodentlig det der refereres til som pixelfejl.
Jeg har tidligere læst noget om at Samsung har pixelgaranti, det er dog ikke
noget der er nævnt i medfølgende materiale. Skærmen er som nævnt ny (1 dag),
men det er vel ikke grund nok til at man aflevere den tilbage under
almindelige garanti/tilbageleveringsregler.
De 14 dage fortrydelsesret på Internet gælder vel ikke når man har brudt den
fine emballage og diverse indpakninger.
Vh Jens

Fra : Martin Sørensen

Dato : 11-03-06 21:30

> [...]
> Jeg har tidligere læst noget om at Samsung har pixelgaranti, det er
> dog ikke noget der er nævnt i medfølgende materiale.

Samsung kører med en zero-bright politik på flere af deres skærme, men det
dækker som navnet antyder kun over pixels der er permanent lyse, ikke som i
dit tilfælde hvor den er permanent sort.

http://erms.samsungusa.com/customer/sea/jsp/faqs/faqs_view.jsp?PG_ID=1&AT_ID=5608&PROD_SUB_ID=28&PROD_ID=28
- der skal være mindst 10 defekte pixels på en 17", før det er dækket under
garantien..

> [...]
> De 14 dage fortrydelsesret på Internet gælder vel ikke når man har
> brudt den fine emballage og diverse indpakninger.

Det er jeg ikke helt sikker på, men man behøver jo ikke at have nogen årsag
til at sende skærmen retur til forhandleren, bare man gør det inden de 14
dage.

--
signing off.. Martin Sørensen

Fra : VET

Dato : 11-03-06 21:56

Hej Martin.
Tak for dine gode svar. Det kan godt være det er at overreagere, at
tilbagelevere en skærm med en enkelt sort pixel 2 cm. fra kanten.