Prislister på biler.
Fra : BJ

Dato : 10-03-06 20:10

Sad lige og surfede og ville se, hvad en MB 180 K kostede i basispris uden
nogen form for ekstraudstyr.

En prisliste bør udfærdiges sådan:

http://www.mercedes-benz.dk/personbiler/sedan/c-klasse/files/C-Klasse.pdf

og samtlige andre bilimportører burde (tvinges til at) gøre det samme.

Så har man et klart overblik over, hvad bilen BURDE koste inkl.. moms.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Martin Kiefer

Dato : 10-03-06 20:23

"BJ" <mrbearSL@ETpost.tele.dk> skrev i en meddelelse
> Sad lige og surfede og ville se, hvad en MB 180 K kostede i basispris uden
> [...]

Både og, du har vel egentlig ikke ret meget at bruge beløbene til ud over
dbeløbet yderst til højre?

Mercedes DK har faktisk lagt den type priser tilgængelig for alle deres
biler. Vist dog bortset fra en Mclaren SLR.

Jeg kan egentlig bedre lide den måde Mercedes i Sverige og Tyskland gør. Her
kan man konfigurere sin bil med alt tilbehør og får derefter en listepris.
Det synes jeg mangler i DK.

Du har heller ikke en liste med priser på ekstraudstyret på MB DKs
hjemmeside. Deres hjemmeside lader faktisk meget tilbage at ønske her i DK.
Efter min mening er den ret elendig den hjemmeside de har her i DK i forhold
til hjemmesiden i Tyskland!

Martin Kiefer
www.kiefer.dk

Fra : BJ

Dato : 10-03-06 20:57

"Martin Kiefer" <news2@kiefer.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Både og, du har vel egentlig ikke ret meget at bruge beløbene til ud over
> dbeløbet yderst til højre?

Jeg vil give dig ret i, ham/hende, der skal betale, må vedkende sig beløbet
yderst til højre.

Alle andre kan gælde sig over, "fjolset" lægger en bunke penge i
statskassen, så alle "Getzérne" også kan komme ud på landevejen.

> Mercedes DK har faktisk lagt den type priser tilgængelig for alle deres
> biler. Vist dog bortset fra en Mclaren SLR.

Ved køb af en SLR, kan det vist også være lige meget, der er køberen "dømt"
på forhånd.

http://www.volvocars.dk og vælg selv.

http://www.volvocars.dk

> Deres hjemmeside lader faktisk meget tilbage at ønske her i DK. Efter min
> mening er den ret elendig den hjemmeside de har her i DK i forhold til
> hjemmesiden i Tyskland!

Jeg mener stadig, samtlige afgifter skal vises/listes op i prislisterne.

PS: Jeg får tårer i øjnene, når jeg går på http://www.volvocars.se

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Martin Kiefer

Dato : 10-03-06 21:08

> Alle andre kan gælde sig over, "fjolset" lægger en bunke penge i
> statskassen, så alle "Getzérne" også kan komme ud på landevejen.

Tjoe...

> Ved køb af en SLR, kan det vist også være lige meget, der er køberen
> "dømt" på forhånd.

Enig.

> http://www.volvocars.dk og vælg selv.

Det samme har f.eks. www.mercedes-benz.se. Klik på personbilar og klik på
"Bygg din drömbil" og så er det ellers bare at gå igang.

> Jeg mener stadig, samtlige afgifter skal vises/listes op i prislisterne.

Jeg siger ikke at jeg mener de ikke skal være der. Bare at man ikke har
andet at bruge dem til end "ren fornøjelse"

> PS: Jeg får tårer i øjnene, når jeg går på http://www.volvocars.se

Sådan har jeg det med www.mercedes-benz.de og .se

Martin Kiefer
www.kiefer.dk

Fra : BJ

Dato : 10-03-06 23:49

"Martin Kiefer" <news2@kiefer.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Tjoe...

Er du da af den opfattelse, vi som forbrugere ikke skal vide helt eksakt,
hvad en pris indeholder af afgifter..?

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Martin Kiefer

Dato : 11-03-06 00:59

"BJ" <mrbearSL@ETpost.tele.dk> skrev i en meddelelse

> Er du da af den opfattelse, vi som forbrugere ikke skal vide helt eksakt,
> hvad en pris indeholder af afgifter..?

Bestemt ikke. Jeg siger bare at man som forbruger egentlig ikke kan bruge
oplysningen til ret meget andet end fornøjelse og ægrelse over hvor meget
man betaler i afgift...

Jeg skrev da også længere nede i mit forrige indlæg:
"Jeg siger ikke at jeg mener de ikke skal være der. Bare at man ikke har
andet at bruge dem til end "ren fornøjelse""

Forøvrigt, når man vil "bygge" sin egen vovle inde på de sider du gav et
link til. Mangler der så ikke en del modeller?
Altså i modsætnign til de sider med MB'ere jeg gav hvor man kan konfigurere
alle personbilerne

Martin Kiefer
www.kiefer.dk

Fra : BJ

Dato : 11-03-06 01:12

"Martin Kiefer" <news2@kiefer.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Forøvrigt, når man vil "bygge" sin egen vovle inde på de sider du gav et
> link til. Mangler der så ikke en del modeller?

Det har du helt ret i, men i Danmark kan det ikke betale sig at gøre alle
modeller tilgængelige.

Du kan eksempelvis heller ikke til S40 tilkøbe memory i sidespejle og
bakspejl ifbm. memory i førerstol.

Vi er og bliver et andenrangs europæisk billand..

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Martin Kiefer

Dato : 11-03-06 11:06

"BJ" <mrbearSL@ETpost.tele.dk> skrev i en meddelelse

> Du kan eksempelvis heller ikke til S40 tilkøbe memory i sidespejle og
> bakspejl ifbm. memory i førerstol.

Virker da lidt underligt. Bilerne bliver vel bygget på de samme fabrikker.
Udstyrslisten og modeller fra MB er det samme uanset om det er i DK, DE
eller i SE (som er de lande jeg lige har kigget på).

En enkelt detalje jeg lagde mærke til da vi (min hustru og jeg) kiggede på
den ML vi endte med at bestille, det var at priserne før moms og afgifter er
næsten identiske i DK og DE.

Vi forhørte os da også hvad de skulle have for bilen i Flensburg. Men de
ville ikke have noget at gøre med gulpladebiler i Danmark. At en ML så
heller ikke er det samme i Danmark og Tyskland er så noget helt andet
(større hjul og bremser og vejet op til 3025kg)

> Vi er og bliver et andenrangs europæisk billand..

Kommer vel an på bilmærket hvordan de ser på DK?

Martin Kiefer
www.kiefer.dk

Fra : BJ

Dato : 11-03-06 11:49

"Martin Kiefer" <news2@kiefer.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Kommer vel an på bilmærket hvordan de ser på DK?

Du har jo selv lige bemærket forskelligheden i bremserne på en ML..;)

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Martin Kiefer

Dato : 12-03-06 01:21

> Du har jo selv lige bemærket forskelligheden i bremserne på en ML..;)

Ja, de er bedre end i de andre lande

Martin Kiefer
www.kiefer.dk

Fra : BJ

Dato : 12-03-06 01:24

"Martin Kiefer" <news2@kiefer.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Ja, de er bedre end i de andre lande

Det er jo som man tager det, hvis man spekulerer i Skat..og ikke har råd til
at betale for 4 sæder...

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Martin Kiefer

Dato : 12-03-06 01:44

"BJ" <mrbearSL@ETpost.tele.dk> skrev i en meddelelse

> Det er jo som man tager det, hvis man spekulerer i Skat..og ikke har råd
> til at betale for 4 sæder...

Personlig synes jeg den "sofa" vi har stående ved MB i Århus er lige dyr
nok...

1500 for sofaen og 600.000 til SKAT, det kan da kaldes en procent der vil
noget

Martin Kiefer
www.kiefer.dk

Fra : BJ

Dato : 12-03-06 11:22

> [...]

> nok...
>
> 1500 for sofaen og 600.000 til SKAT, det kan da kaldes en procent der vil

Personlig synes jeg, man skulle gå tilbage til det gamle system, da biler
med speciel lav afgift blev behandlet helt specielt.

Afskaf samtlige sideruder bag føre- og forreste passagersæde og sæt
papegøjeplader på igen..varekassen skal jo ikke være til beskuelse..

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Brian

Dato : 11-03-06 14:04

Martin Kiefer wrote:

> En enkelt detalje jeg lagde mærke til da vi (min hustru og jeg)
> kiggede på den ML vi endte med at bestille, det var at priserne før
> moms og afgifter er næsten identiske i DK og DE.

MB er også et af de få mærker der ikke kører med danskervenlige
priser, så det er ikke så mærkeligt.

/Brian

Fra : Henrik B.

Dato : 11-03-06 08:45

"BJ" <mrbearSL@ETpost.tele.dk> skrev i en meddelelse

> Er du da af den opfattelse, vi som forbrugere ikke skal vide helt eksakt,
> hvad en pris indeholder af afgifter..?

Personligt tror jeg, at det ville åbne øjnene på en stor mængde danskere,
for hvor meget de egentlig forærer staten. Og ville samtidig give større
modstand mod hele den hobe af inkompetente værdiformidlere vi har siddende
på "Borgen".

Knald & Luffe - Dét rykker!

Fra : Martin Kiefer

Dato : 11-03-06 11:18

> [...]
> modstand mod hele den hobe af inkompetente værdiformidlere vi har siddende

Jeg har set på min benzinregning fra OK, de gør lidt det samme. Her kan man
også se hvor meget benzinen koster og hvor meget af det er afgifter.

Men så længe folket bare accepterer tingenes tilstand og stemmer uden tanke
for bilafgifter og blot accepterer dem sker der nok ikke meget. Synes også
tit at jeg oplever folk der siger at man jo altså bare kan købe en billig
lille bil der ikke er så store afgifter på...

Martin Kiefer
www.kiefer.dk

Fra : BJ

Dato : 11-03-06 11:51

"Martin Kiefer" <news2@kiefer.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> [...]
> Synes også tit at jeg oplever folk der siger at man jo altså bare kan købe
> en billig lille bil der ikke er så store afgifter på...

Tjaeee ... det var en mulighed og så lægge besparelsen under hovedpuden.

Hvad tror du så, der ville ske med landet..?

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Mogens...

Dato : 11-03-06 17:29

> Tjaeee ... det var en mulighed og så lægge besparelsen under hovedpuden.
> Hvad tror du så, der ville ske med landet..?

Ja så ville alle jo blive frygteligt rige, hvis de istedet investerede i
ejendomme...

Fra : BJ

Dato : 11-03-06 17:52

"Mogens..." <nyhedsgrupper@SLETjubii.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Ja så ville alle jo blive frygteligt rige, hvis de istedet investerede i
> ejendomme...

ROTFL og komme til at ligge højt.

--
Bjørn J.