Agent 3.3 - er den noget værd?
Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 10-03-06 19:24

Hej

Jeg har i mange mange år brugt Agent til mail og news. Holder mig til
version 1.93, som kan det den skal og det jeg kan klare mig med.

Nu kan jeg efterhånden se at agent 3.3 indeholder nogle ting som det
ville være rart at have, bl.a at kunne hente news fra flere servere samt
forskellige afsenderadresser alt efter hvilken mailkonto man svarer fra
osv.

Men er det risikoen værd at opgradere til 3.3? Er den lige så god/nem
som 1.93? Fordele/bagdele?

Gartneriet - nu ny indpakning (delvist i hvert fald): http://www.gartneriet.dk/

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 10-03-06 19:33

Mads Lie Jensen skrev:

> Men er det risikoen værd at opgradere til 3.3? Er den lige så god/nem
> som 1.93?

Jeg opgraderede fra Agent 1.93 til den gratis 40tude Dialog, og
det har jeg ikke fortrudt. Udviklerne på Agent har i lang tid
spildt deres og deres brugeres tid med småpillerier (og endda
taget sig betalt for det).

Dialog er langt hurtigere end Agent, og den kan de to ting du
nævner. Hvios man er meget vant til Agent, er der en
omstillingsperiode, men det er det værd.

--
Bertel
Skrivebord sælges. Se http://lundhansen.dk/temp/skrivebord.htm

Fra : Peter Loumann

Dato : 10-03-06 19:37

On Fri, 10 Mar 2006 19:32:57 +0100, Bertel Lund Hansen wrote:

> Udviklerne på Agent har i lang tid
> spildt deres og deres brugeres tid med småpillerier (og endda
> taget sig betalt for det).

Efter min opfattelse har de holdt deres trofaste brugere for nar.

> Dialog er langt hurtigere end Agent,

Sådan oplever jeg det nu ikke. Der var et probelem med den forforegående
version, men min 3.2 fejler ikke noget med hastigheden. Tværtimod oplever
jeg Dialog som lidt langsommere i navigation, jf. en anden tråd.

> og den kan de to ting du
> nævner. Hvios man er meget vant til Agent, er der en
> omstillingsperiode, men det er det værd.

Omstillingen er ikke voldsom. Lighederne i brugerflade og funktionalitet er
store.

http://pedalo.dk/thailand/
- nye fotos

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 10-03-06 20:19

Peter Loumann skrev:

> Efter min opfattelse har de holdt deres trofaste brugere for nar.

Absolut. Jeg havde blot besluttet mig for kun at føre høvisk tale
i mit svar, og det udelukker at jeg skriver hvad jeg mener om
Agents indviklere.

> Sådan oplever jeg det nu ikke. Der var et probelem med den forforegående
> version, men min 3.2 fejler ikke noget med hastigheden.

Okay, jeg har ikke brugt ret lang tid på version 3.

> Tværtimod oplever jeg Dialog som lidt langsommere i navigation,
> jf. en anden tråd.

Det er nu hentning jeg mest lægger mærke til.

> Omstillingen er ikke voldsom.

Jo. Jeg tog tilløb fire eller fem gange og slagtede Dialog igen
fordi jeg var så vant til Agent. Først til sidst fik irritationen
med Agent og deres indviklere overhånd.

Fra : Peter Loumann

Dato : 10-03-06 21:10

On Fri, 10 Mar 2006 20:19:14 +0100, Bertel Lund Hansen wrote:

> Jo. Jeg tog tilløb fire eller fem gange og slagtede Dialog igen

Samme her. Men det var den tidligere version af Dialog som var langsommere
og mindre stabil. Nu ligner det falsk beskedenhed at den kalder sig beta -
med forbehold for at jeg ikke følger Mantis.

http://pedalo.dk/thailand/
- nye fotos

Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 10-03-06 19:48

<nospamfilius@lundhansen.dk> wrote:

> [...]
>nævner. Hvios man er meget vant til Agent, er der en
>omstillingsperiode, men det er det værd.

Jeg har leget lidt (meget lidt) med Dialog for nogen tid siden. Den er
installeret på min pc.

Der var nogle småting som jeg absolut ikke kunne li.
Jeg er vant til at dobbeltklikke, med musen, på en header, og så hopper
fokus til besked-delen og beskeden bliver markeret som læst. I Dialog
gør et dobbeltklik på en header ikke dette.
Der var vist en ting mere ...
Og jeg er ikke helt tryg ved at skifte til et program som er i beta og
hvor sidste beta-version er over et år gammel. Selv om programmet nu
virker stabilt og funktionelt nok.

Hvordan i øvrigt med at få data fra Agent 1.93 med over i Dialog, kan
man det?

Dialog ser dejlig nok ud, men jeg vil helst skifte til noget som, ja
helst er helt magen til det jeg kommer fra. Men som bare kan lidt mere.

Gartneriet - nu ny indpakning (delvist i hvert fald): http://www.gartneriet.dk/

Fra : Frank Andersen

Dato : 11-03-06 09:33

On Fri, 10 Mar 2006 19:24:28 +0100, Mads Lie Jensen
<mads@gartneriet.dk> wrote:

> [...]
>osv.
>
>Men er det risikoen værd at opgradere til 3.3? Er den lige så god/nem

Hej
Jeg skiftede fra Agent til 40tude Dialog for lidt over et år siden,
men efter Agent nu er kommet med mulit email og multi newsserver, er
jeg skiftet tilbage og bruger nu ver. 3.3. Den virker en hel del
hurtigere til at hente headere end Dialog. Dialog havde også en del
problemer med den newsserver (Teranews), jeg bruger til binære
grupper. Den begyndte pludselig at vise yEnc filer som enkelttråde, og
jeg kunne ikke få den til at vise dem som et enkelt entry.
Jeg har et antal email konti, jeg overvåger, og det er virkelig rart,
at de kan hentes på én gang i samme program i stedet for at starte
flere udgaver af Agent frem.
Det kræver en smule tilvenning at bruge ver. 3.3 med hensyn til nye
funktioner som personas.

Mvh. Frank

--

Erstat 'DOT' med '.'
Replace 'DOT' with '.'

Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 12-03-06 22:40

On Sat, 11 Mar 2006 09:33:08 +0100, Frank Andersen
<newsguy@ab-bolignetDOTdk> wrote:

>Det kræver en smule tilvenning at bruge ver. 3.3 med hensyn til nye
>funktioner som personas.

Efter at have samlet mod i flere dage skiftede jeg her til aften.
3.3 virker stort set som 1.93. Der er lidt flere ting i opsætningen at
finde rundt på og den er ikke så hurtig til at åbne dialogbokse og lign.
Det skyldes dog muligvis andre ting på min pc.

De nye funktioner har jeg ikke kigget ret meget på endnu, men skiftet er
umiddelbart ikke voldsomt.
Jeg tror i hvert fald ikke jeg behøver gå tilbage til min 1.93.

Gartneriet - nu ny indpakning (delvist i hvert fald): http://www.gartneriet.dk/