|
| Ducati 996 Fra : Jens |
Dato : 10-03-06 17:52 |
|
Jeg har kig på en gul Ducati 996 hos www.mc-direct.dk uden afgift, hvad må
den koste ???
Og er der noget jeg skal passe på ???
Mvh.
Jens.
| |
Anna M. Andersen (10-03-2006)
| Kommentar Fra : Anna M. Andersen |
Dato : 10-03-06 19:50 |
|
Jens <jpedersen@get2net.dk> wrote:
> Jeg har kig på en gul Ducati 996 hos www.mc-direct.dk uden afgift, hvad må
> den koste ???
> Og er der noget jeg skal passe på ???
>
> Mvh.
> Jens.
Det er en Duc - er der noget du ikke skal passe på? Sagt med et
glimt i øjet fra en tidligere Duc ejer!
Det er den fedeste mc på kloden, men den duer ikke med mindre man a)
selv elsker at skrue b) har lyst til at betale sin mc pusher millioner
for at gøre det. De lærte diskuterer fx. stadig om det er lettest at
tage topstykkerne af for at justere ventiler eller om man bare skal lade
dem sidde og bøvle for at komme til...
Good luck
/Anna
--
http://homepage.mac.com/anna.andersen/blog/anna.html
| |
Hekto (10-03-2006)
| Kommentar Fra : Hekto |
Dato : 10-03-06 21:09 |
|
> Det er en Duc - er der noget du ikke skal passe på? Sagt med et
> glimt i øjet fra en tidligere Duc ejer!
>
> Det er den fedeste mc på kloden, men den duer ikke med mindre man a)
> selv elsker at skrue b) har lyst til at betale sin mc pusher
> millioner
> for at gøre det. De lærte diskuterer fx. stadig om det er lettest at
> tage topstykkerne af for at justere ventiler eller om man bare skal
> lade
> dem sidde og bøvle for at komme til...
Ja de 4-ventilede er lidt mere bøvlede. Man skal jo tappe vandet af!
Det er ikke noget der diskuteres!
Det er langt lettere at afmontere topstykkerne. Knasterne trækkes af en
gummirem - svup af med den. Så løsner man lige boltene - svup af med
toppen. Der er ikke nogen pakninger ud over et par o-ringe her og dér.
Det skulle måske overvejes om det skulle være en 2-ventilet. de er lidt
lettere tilgængelige.
På Pantahne løsner man de forreste motorbolte så motoren hænger i
kæden, og då tager det 45 min. at afmotere toppene, og nogenlunde det
samme at sætte dem på igen!
--
/Hekto
Ducati Pantah SL/M600 - Cagiva Elefant 650
www.hekto.dk www.dfmc.dk/hekto
Ducatist og medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verein'
Alt godt fra dyreriget! Vilde Pantere og Elefanter!
| |
Dan \"748\" Dethlefs~ (10-03-2006)
| Kommentar Fra : Dan \"748\" Dethlefs~ |
Dato : 10-03-06 23:37 |
|
Hekto wrote:
>> Det er en Duc - er der noget du ikke skal passe på? Sagt med et
>> glimt i øjet fra en tidligere Duc ejer!
>>
>> Det er den fedeste mc på kloden, men den duer ikke med mindre man a)
>> selv elsker at skrue b) har lyst til at betale sin mc pusher millioner
>> for at gøre det. De lærte diskuterer fx. stadig om det er lettest at
>> tage topstykkerne af for at justere ventiler eller om man bare skal lade
>> dem sidde og bøvle for at komme til...
>
>
> Ja de 4-ventilede er lidt mere bøvlede. Man skal jo tappe vandet af!
For at chekke ventiler nej, men for justere (nok) ja, især for
udstødningsventilerne på den bagerste cylinder, der er ikke meget plads
og der bruger man også over ½ delen af tiden når skal chekkes.
Når først har fundet trikket, er det ikke ret svært og kan gøres på et
par timer (altså at chekke)
1. Plastik + tank af = 3 min
2. Luffilterkasse + Indsprøtnings anlæg af = 10 min
3. Chekke ventiler 1,5 time for alle 8 (2 mål på hver)
4. Luffilterkasse + Indsprøtnings anlæg på = 15 min
5. Plastik + tank af = 5 min
Det har indtil vidre på min (15.000 km) ikke været andet nødvendigt end
at chekker, og det har jeg gjort for ca. hver 5000-6000 km.
Når det bliver nødvendig at stille må vi tage den derfra, men da ryger
toppene nok af.
--
Dan "748" Dethlefsen
748 - KLR250 - GPZ500S - ES250/2
www.dethlefsens.dk
www.robertsmc.dk
| |
Knud Dam (11-03-2006)
| Kommentar Fra : Knud Dam |
Dato : 11-03-06 00:40 |
|
"Dan "748" Dethlefsen" <748@dethlefsensOST.dk> skrev i en meddelelse
news:4411ff86$0$2107$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> 1. Plastik + tank af = 3 min
> 2. Luffilterkasse + Indsprøtnings anlæg af = 10 min
> 3. Chekke ventiler 1,5 time for alle 8 (2 mål på hver)
> 4. Luffilterkasse + Indsprøtnings anlæg på = 15 min
> 5. Plastik + tank af = 5 min
Hej Dan.
Hvorfor tager man plastic + tank af to gange ?
; - )
KD
| |
Dan \"748\" Dethlefs~ (11-03-2006)
| Kommentar Fra : Dan \"748\" Dethlefs~ |
Dato : 11-03-06 09:49 |
|
Knud Dam wrote:
> "Dan "748" Dethlefsen" <748@dethlefsensOST.dk> skrev i en meddelelse
> news:4411ff86$0$2107$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>
>
>>1. Plastik + tank af = 3 min
>>2. Luffilterkasse + Indsprøtnings anlæg af = 10 min
>>3. Chekke ventiler 1,5 time for alle 8 (2 mål på hver)
>>4. Luffilterkasse + Indsprøtnings anlæg på = 15 min
>>5. Plastik + tank af = 5 min
>
>
> Hej Dan.
>
> Hvorfor tager man plastic + tank af to gange ?
>
> ; - )
>
> KD
>
>
Paste & Copy
--
Dan "748" Dethlefsen
748 - KLR250 - GPZ500S - GSX-R250 - ES250/2
www.dethlefsens.dk
www.robertsmc.dk
| |
Armand (11-03-2006)
| Kommentar Fra : Armand |
Dato : 11-03-06 17:21 |
|
Dan "748" Dethlefsen wrote:
> Knud Dam wrote:
>> "Dan "748" Dethlefsen" <748@dethlefsensOST.dk> skrev i en meddelelse
>> news:4411ff86$0$2107$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>>
>>
>>>1. Plastik + tank af = 3 min
>>>2. Luffilterkasse + Indsprøtnings anlæg af = 10 min
>>>3. Chekke ventiler 1,5 time for alle 8 (2 mål på hver)
>>>4. Luffilterkasse + Indsprøtnings anlæg på = 15 min
>>>5. Plastik + tank af = 5 min
>>
>>
>> Hej Dan.
>>
>> Hvorfor tager man plastic + tank af to gange ?
>> Dan "748" Dethlefsen skrev:
> Knud Dam wrote:
>> "Dan "748" Dethlefsen" <748@dethlefsensOST.dk> skrev i en meddelelse
>> news:4411ff86$0$2107$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>>
>>
>>> 1. Plastik + tank af = 3 min.....
>>> 5. Plastik + tank af = 5 min
>>
>> Hvorfor tager man plastic + tank af to gange ?
>
> Paste & Copy
Ja, det er en kendt sag at pasta-motorcykler kopieres af japanske
fabrikanter, men hvad har dét med sagen at gøre?
--
Armand.
| |
Dan \"748\" Dethlefs~ (15-03-2006)
| Kommentar Fra : Dan \"748\" Dethlefs~ |
Dato : 15-03-06 07:23 |
|
Armand wrote:
> Dan "748" Dethlefsen wrote:
>
>> Knud Dam wrote:
>>
>>> "Dan "748" Dethlefsen" <748@dethlefsensOST.dk> skrev i en meddelelse
>>> news:4411ff86$0$2107$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>>>
>>>
>>>> 1. Plastik + tank af = 3 min
>>>> 2. Luffilterkasse + Indsprøtnings anlæg af = 10 min
>>>> 3. Chekke ventiler 1,5 time for alle 8 (2 mål på hver)
>>>> 4. Luffilterkasse + Indsprøtnings anlæg på = 15 min
>>>> 5. Plastik + tank af = 5 min
>>>
>>>
>>>
>>> Hej Dan.
>>>
>>> Hvorfor tager man plastic + tank af to gange ?
>>> Dan "748" Dethlefsen skrev:
>>
>> Knud Dam wrote:
>>
>>> "Dan "748" Dethlefsen" <748@dethlefsensOST.dk> skrev i en meddelelse
>>> news:4411ff86$0$2107$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>>>
>>>
>>>> 1. Plastik + tank af = 3 min.....
>>>> 5. Plastik + tank af = 5 min
>>>
>>>
>>> Hvorfor tager man plastic + tank af to gange ?
>>
>>
>> Paste & Copy
>
>
> Ja, det er en kendt sag at pasta-motorcykler kopieres af japanske
> fabrikanter, men hvad har dét med sagen at gøre?
>
bla...................
--
Dan "748" Dethlefsen
748 - KLR250 - GPZ500S - ES250/2
www.dethlefsens.dk
www.robertsmc.dk
| |
Futte & Co. (11-03-2006)
| Kommentar Fra : Futte & Co. |
Dato : 11-03-06 19:35 |
|
Knud Dam wrote:
> "Dan "748" Dethlefsen" <748@dethlefsensOST.dk> skrev i en meddelelse
> news:4411ff86$0$2107$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>
>
>>1. Plastik + tank af = 3 min
>>2. Luffilterkasse + Indsprøtnings anlæg af = 10 min
>>3. Chekke ventiler 1,5 time for alle 8 (2 mål på hver)
>>4. Luffilterkasse + Indsprøtnings anlæg på = 15 min
>>5. Plastik + tank af = 5 min
>
>
> Hej Dan.
>
> Hvorfor tager man plastic + tank af to gange ?
>
> ; - )
Det er vel en 2 cyl.
--
Jørgen, Brøndby
Honda CB550F, den fine årgang 1975
Victoria KR 26 N Aero, en fornem 54'er
http://dfmc.dk/?id=70
| |
Jakob (14-03-2006)
| Kommentar Fra : Jakob |
Dato : 14-03-06 13:47 |
|
Anna M. Andersen wrote:
> Jens <jpedersen@get2net.dk> wrote:
>
>> Jeg har kig på en gul Ducati 996 hos www.mc-direct.dk uden afgift, hvad må
>> den koste ???
>> Og er der noget jeg skal passe på ???
> Det er den fedeste mc på kloden, men den duer ikke med mindre man a)
> selv elsker at skrue b) har lyst til at betale sin mc pusher millioner
> for at gøre det.
Det passer altså ikke. Der er ingen grund til at skure selv med mindre
man har lyst og den er ikke dyr at sende til mekaniker, hvis man
sammenholder værdien af cyklen med prisen for vedligholdelsen. Hvis man
tror det koster det samme som for en GS500, ja så bliver man klogere,
men de ducati folk jeg kender bruger mange flere penge på ombygning end
på vedligeholdelse.
Mht. til 996'eren hos mc-direct, så kan jeg ikke rigtig finde noget
km-tal på den og cyklens historie har også en del at sige (cykler fra
tyskland med >10.000 km, har ikke nødvendigvis fået den korrekte
service). Hvilken garanti er de villige til at give?
--
Jakob, 748SP+749S
| |
Hekto (15-03-2006)
| Kommentar Fra : Hekto |
Dato : 15-03-06 00:05 |
|
> Hvis man tror det koster det samme som for en GS500, ja så bliver man
> klogere, men de ducati folk jeg kender bruger mange flere penge på
> ombygning end på vedligeholdelse.
Nej, det er faktisk billigere i stumper!
Jeg husker stadig den skønne forårsdag hvor jeg købte en sprit ny
gasrulle til en GS450'er ... for 475,- Kr!
For 5 af dem kan jeg få en 750cc motor på Ebay med 3.000 km på klokken!
--
/Hekto
Ducati Pantah SL/M600 - Cagiva Elefant 650
www.hekto.dk www.dfmc.dk/hekto
Ducatist og medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verein'
Alt godt fra dyreriget! Vilde Pantere og Elefanter!
| |
Anna M. Andersen (15-03-2006)
| Kommentar Fra : Anna M. Andersen |
Dato : 15-03-06 07:39 |
|
Jakob <usenet@gertz.net> wrote:
> Anna M. Andersen wrote:
> > Jens <jpedersen@get2net.dk> wrote:
> >
> >> Jeg har kig på en gul Ducati 996 hos www.mc-direct.dk uden afgift, hvad må
> >> den koste ???
> >> Og er der noget jeg skal passe på ???
>
> > Det er den fedeste mc på kloden, men den duer ikke med mindre man a)
> > selv elsker at skrue b) har lyst til at betale sin mc pusher millioner
> > for at gøre det.
>
> Det passer altså ikke. Der er ingen grund til at skure selv med mindre
> man har lyst og den er ikke dyr at sende til mekaniker, hvis man
> sammenholder værdien af cyklen med prisen for vedligholdelsen. Hvis man
> tror det koster det samme som for en GS500, ja så bliver man klogere,
> men de ducati folk jeg kender bruger mange flere penge på ombygning end
> på vedligeholdelse.
>
> Mht. til 996'eren hos mc-direct, så kan jeg ikke rigtig finde noget
> km-tal på den og cyklens historie har også en del at sige (cykler fra
> tyskland med >10.000 km, har ikke nødvendigvis fået den korrekte
> service). Hvilken garanti er de villige til at give?
Tjaa hvad skal jeg sige? 6 timers arbejde for et ganske almindeligt
10,000 km service og jeg er 3,600 kr fattigere For mig er det
fuldstændig økonomisk uforsvarligt når stort set alle andre cykler på
gaden kan serviceres for det halve... og så har jeg slet ikke nævnt alle
de problemer jeg havde med en spritny Duc...
/Anna
--
http://homepage.mac.com/anna.andersen/blog/anna.html
| |
Orla Pedersen (15-03-2006)
| Kommentar Fra : Orla Pedersen |
Dato : 15-03-06 09:54 |
|
Anna M. Andersen wrote:
> Jakob <usenet@gertz.net> wrote:
>> Det passer altså ikke.
> Tjaa hvad skal jeg sige? 6 timers arbejde for et ganske almindeligt
> 10,000 km service og jeg er 3,600 kr fattigere For mig er det
> fuldstændig økonomisk uforsvarligt når stort set alle andre cykler på
> gaden kan serviceres for det halve... og så har jeg slet ikke nævnt alle
> de problemer jeg havde med en spritny Duc...
Det vil aldrig gå op for Jakob og Brian, at der faktisk er nogen der kører
på deres mc, og ikke bare skruer
mvh
Orla, som ikke vil eje en mc, der skal serviceres midt i sessonen.
| |
Hekto (15-03-2006)
| Kommentar Fra : Hekto |
Dato : 15-03-06 10:14 |
|
Orla Pedersen has brought this to us :
> Det vil aldrig gå op for Jakob og Brian, at der faktisk er nogen der kører på
> deres mc, og ikke bare skruer
>
Det vil aldrig gå op for Orla, hvor meget vrøvl der siges om
Ducati'er.?
> mvh
> Orla, som ikke vil eje en mc, der skal serviceres midt i sessonen.
Det vil vi andre heller ikke, så det gør vi da bare om vinteren -
li'som alle andre.
--
/Hekto
Ducati Pantah SL/M600 - Cagiva Elefant 650
Ducatist og medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verein'
www.hekto.dk www.dfmc.dk/hekto
Alt godt fra dyreriget! Vilde Pantere og Elefanter!
| |
Orla Pedersen (15-03-2006)
| Kommentar Fra : Orla Pedersen |
Dato : 15-03-06 12:41 |
|
Hekto wrote:
> Orla Pedersen has brought this to us :
>> Det vil aldrig gå op for Jakob og Brian, at der faktisk er nogen der kører
på
>> deres mc, og ikke bare skruer
>>
> Det vil aldrig gå op for Orla, hvor meget vrøvl der siges om
> Ducati'er.?
Ja ? Anna vrøvler ?
>> mvh
>> Orla, som ikke vil eje en mc, der skal serviceres midt i sessonen.
> Det vil vi andre heller ikke, så det gør vi da bare om vinteren -
> li'som alle andre.
Jeg kan ikke nøjes med en sesson på 6000 Km.
mvh
Orla
| |
Hekto (15-03-2006)
| Kommentar Fra : Hekto |
Dato : 15-03-06 13:01 |
|
Orla Pedersen was thinking very hard :
>
> Ja ? Anna vrøvler ?
>
Timeforbruget er da sikert rigtigt. Til gengæld er det ved 1. og måske
2. service der skal justeres ventler. Derefter er det yderst sjældent,
og ofte kan det klares med skift af de små halvmåner der holder
ventilen.
Jamen jeg kan da godt se at det virker frygteligt afskrækkende! =
Her i vinter har jeg justeret ventiler. Nu havde jeg jo taget mig
sammen og efter 2 sæsoner måtte det da være nødvendigt. Så jeg har købt
nye shims et nummer tykkere, nu jeg havde skildt den ad, selv om den
ligger inden for service limit. En spand olie, et nyt filter og hele to
nye tændrør tror jeg også den får! Den skal jo mærke det har været jul.
Kæden og kædehjulene fra sidste år, holder jo nok en sæson mere- selv
om sådan en ganske alm. ikke-o-ringskæde ikke er noget man kan regne
med.
> Jeg kan ikke nøjes med en sesson på 6000 Km.
>
Du vrøvler! Min klarer da fint langt mere end 6.000 uden anden service
end olieskift og filter.
Selvfølgelig - havde jeg nu haft en japaner, havde de sikkert kunnet
bilde mig ind at den kørte 100KKm imellem hvert olieskift?
--
/Hekto
Ducati Pantah SL/M600 - Cagiva Elefant 650
Ducatist og medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verein'
www.hekto.dk www.dfmc.dk/hekto
Alt godt fra dyreriget! Vilde Pantere og Elefanter!
| |
Orla Pedersen (15-03-2006)
| Kommentar Fra : Orla Pedersen |
Dato : 15-03-06 14:02 |
|
Hekto wrote:
> Du vrøvler! Min klarer da fint langt mere end 6.000 uden anden service
> end olieskift og filter.
Ja selvfølgelig, Dan snakker om 5-6.000 Km., Du siger langt over 6.000 Km.
Der er stadig et stykke til VTR'ens 24.000 Km. mellem ventiltjek, (hvilket
i mit tilfælde nærmere bliver 30.000 Km. á hver anden vinter).
> Selvfølgelig - havde jeg nu haft en japaner, havde de sikkert kunnet
> bilde mig ind at den kørte 100KKm imellem hvert olieskift?
Sikkert
mvh
Orla
| |
Hekto (15-03-2006)
| Kommentar Fra : Hekto |
Dato : 15-03-06 14:42 |
|
Orla Pedersen has brought this to us :
> Hekto wrote:
>
>
> Ja selvfølgelig, Dan snakker om 5-6.000 Km., Du siger langt over 6.000 Km.
> Der er stadig et stykke til VTR'ens 24.000 Km. mellem ventiltjek, (hvilket i
> mit tilfælde nærmere bliver 30.000 Km. á hver anden vinter).
>
Dan er vel bare en grundig ducatist!?
Dagens serviceintervaller på Ducati:
http://www.ducatimonster.org/faq/faq_service_intervals.html
--
/Hekto
Ducati Pantah SL/M600 - Cagiva Elefant 650
Ducatist og medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verein'
www.hekto.dk www.dfmc.dk/hekto
Alt godt fra dyreriget! Vilde Pantere og Elefanter!
| |
Dan \"748\" Dethlefs~ (15-03-2006)
| Kommentar Fra : Dan \"748\" Dethlefs~ |
Dato : 15-03-06 14:57 |
|
Orla Pedersen wrote:
> Hekto wrote:
>
>
>> Du vrøvler! Min klarer da fint langt mere end 6.000 uden anden service
>> end olieskift og filter.
>
>
> Ja selvfølgelig, Dan snakker om 5-6.000 Km., Du siger langt over 6.000
> Km. Der er stadig et stykke til VTR'ens 24.000 Km. mellem ventiltjek,
> (hvilket i mit tilfælde nærmere bliver 30.000 Km. á hver anden vinter).
>
>
Jo, jeg laver da service for hver 5000-7000 km, fordi det er hvad jeg
når at køre på en sæson, og nu cyklen alligevel bare står i værkstedet
kan jeg ligeså godt lave det store service hvert år i vinterpausen
For min 748 foreskriver Ducati ventilcheck/justering for hver 10.000 km,
som nok er det der koster kassen hvis man sender sin Duc på værksted.
--
Dan "748" Dethlefsen
748 - KLR250 - GPZ500S - ES250/2
www.dethlefsens.dk
www.robertsmc.dk
| |
Armand (16-03-2006)
| Kommentar Fra : Armand |
Dato : 16-03-06 00:25 |
|
Hekto wrote:
> Orla Pedersen has brought this to us :
>>
>> .......ikke vil eje en mc, der skal serviceres midt i sessonen.
> Det vil vi andre heller ikke, så det gør vi da bare om vinteren -
> li'som alle andre.
Jeg kan anbefale en Virago!
En kollega kører Virago og stiller ventiler om vinteren hvert fjerde år
--
Armand.
| |
Hekto (16-03-2006)
| Kommentar Fra : Hekto |
Dato : 16-03-06 08:58 |
|
It happens that Armand formulated :
> Jeg kan anbefale en Virago!
> En kollega kører Virago og stiller ventiler om vinteren hvert fjerde år
Ja, den kan jo ikke slide meget på mekanikken.
De kører jo også bevidst langsomt for at insketerne ikke skal smatte
alt for meget ud på chromen!
--
/Hekto
Ducati Pantah SL/M600 - Cagiva Elefant 650
Ducatist og medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verein'
www.hekto.dk www.dfmc.dk/hekto
Alt godt fra dyreriget! Vilde Pantere og Elefanter!
| |
Torben Scheel (16-03-2006)
| Kommentar Fra : Torben Scheel |
Dato : 16-03-06 12:24 |
|
Hekto wrote:
> Ja, den kan jo ikke slide meget på mekanikken.
> De kører jo også bevidst langsomt for at insketerne ikke skal smatte alt
> for meget ud på chromen!
>
Jeg hørte om en Viragoejer der fik en retssag på halsen (!) for
angiveligt at have påført et insekt piskesmæld.
Sagen blev frafaldet pga. maskinens type - fluen må selv have haft en
modsatrettet hastighed for at skaden blev så alvorlig.
--
vh
Torben
| |
Hekto (16-03-2006)
| Kommentar Fra : Hekto |
Dato : 16-03-06 12:36 |
|
It happens that Torben Scheel formulated :
> Hekto wrote:
>
>> Ja, den kan jo ikke slide meget på mekanikken.
>> De kører jo også bevidst langsomt for at insketerne ikke skal smatte alt
>> for meget ud på chromen!
>>
> Jeg hørte om en Viragoejer der fik en retssag på halsen (!) for angiveligt at
> have påført et insekt piskesmæld.
>
>
> Sagen blev frafaldet pga. maskinens type - fluen må selv have haft en
> modsatrettet hastighed for at skaden blev så alvorlig.
*GRILL*
--
/Hekto
Ducati Pantah SL/M600 - Cagiva Elefant 650
Ducatist og medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verein'
www.hekto.dk www.dfmc.dk/hekto
Alt godt fra dyreriget! Vilde Pantere og Elefanter!
| |
Jakob (15-03-2006)
| Kommentar Fra : Jakob |
Dato : 15-03-06 15:34 |
|
Orla Pedersen wrote:
> Det vil aldrig gå op for Jakob og Brian, at der faktisk er nogen der
> kører på deres mc, og ikke bare skruer
Orla du er så utrolig dejlig klog... Er der andre ting jeg aldrig finder
ud af?
--
Jakob
| |
Jakob (15-03-2006)
| Kommentar Fra : Jakob |
Dato : 15-03-06 15:15 |
|
Anna M. Andersen wrote:
> Tjaa hvad skal jeg sige? 6 timers arbejde for et ganske almindeligt
> 10,000 km service og jeg er 3,600 kr fattigere For mig er det
> fuldstændig økonomisk uforsvarligt når stort set alle andre cykler på
> gaden kan serviceres for det halve...
"Stort set alle andre cykler" skal til service for hver 6.000 km - ego
har du betalt ca. 16-17% mere for dit eftersyn. Hvis det er for dyrt
hvorfor købte du så en ducati til at starte med? Den er jo "millioner"
dyrer end "stort set alle andre cykler".
> og så har jeg slet ikke nævnt alle
> de problemer jeg havde med en spritny Duc...
Så det var en lorte cykel du havde købt?
--
Jakob
| |
Orla Pedersen (15-03-2006)
| Kommentar Fra : Orla Pedersen |
Dato : 15-03-06 16:03 |
|
Jakob wrote:
> Så det var en lorte cykel du havde købt?
Det var da et vældigt humør Du er i ;-D
Jo Anna købte en "lortecykel" og det er hendes egen skyld !
mvh
Orla
| |
Jakob (15-03-2006)
| Kommentar Fra : Jakob |
Dato : 15-03-06 16:36 |
|
Orla Pedersen wrote:
> Det var da et vældigt humør Du er i ;-D
Ja, det er vældigt..
> Jo Anna købte en "lortecykel" og det er hendes egen skyld !
Nemlig - eller også har hun fået råd fra en nyhedsgruppe - Jeg kan ikke
se andre muligheder
--
Jakob
| |
Peter (15-03-2006)
| Kommentar Fra : Peter |
Dato : 15-03-06 20:14 |
|
"Jakob" <usenet@gertz.net> wrote in message
news:4418217f$0$185$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
>
> "Stort set alle andre cykler" skal til service for hver 6.000 km - ego har
> du betalt ca. 16-17% mere for dit eftersyn. Hvis det er for dyrt hvorfor
> købte du så en ducati til at starte med? Den er jo "millioner" dyrer end
> "stort set alle andre cykler".
Det gælder da vist kun ældre cykler. Alle nyere cykler har da mindst 10.000
km mellem eftersyn. Bortset lige fra kinesere og den slags.
--
Peter
FJR1300A & NTV650
| |
Anna M. Andersen (15-03-2006)
| Kommentar Fra : Anna M. Andersen |
Dato : 15-03-06 20:27 |
|
Jakob <usenet@gertz.net> wrote:
> "Stort set alle andre cykler" skal til service for hver 6.000 km - ego
> har du betalt ca. 16-17% mere for dit eftersyn.
Nah, den holder vist ikke helt i retten... De fleste nye cykler kører
mig bekendt med 10km intervaller...
>Hvis det er for dyrt
> hvorfor købte du så en ducati til at starte med? Den er jo "millioner"
> dyrer end "stort set alle andre cykler".
Ja, men også superfed. Jeg regnede med at få fin mekanik der var alle
pengene værd.
> > og så har jeg slet ikke nævnt alle
> > de problemer jeg havde med en spritny Duc...
>
> Så det var en lorte cykel du havde købt?
M1000 - Det var ikke en lortecykel, den var lortesjov at køre på bare
pissedyr at have
/Anna
--
http://homepage.mac.com/anna.andersen/blog/anna.html
| |
Torben Scheel (15-03-2006)
| Kommentar Fra : Torben Scheel |
Dato : 15-03-06 20:40 |
|
Anna M. Andersen wrote:
> M1000 - Det var ikke en lortecykel, den var lortesjov at køre på bare
> pissedyr at have
>
Og ørledyr i forsikring, bare for at få alle ekskrementalfunktionerne
med?
--
vh
Torben
| |
MKS - 74 (15-03-2006)
| Kommentar Fra : MKS - 74 |
Dato : 15-03-06 20:45 |
|
On Wed, 15 Mar 2006 20:39:41 +0100, Torben Scheel
<torben_scheel@hotmail.com> wrote:
>Og ørledyr i forsikring, bare for at få alle ekskrementalfunktionerne
>med?
Svedig(?) cykel hørte jeg en sige sidste sommer, men hvad pokker, det
er der jo taget højde for med indlagt vandrør... .
--
-Michael
CBR600 info - http://home.tiscali.dk/isl21043/CBR600/
Div. VF500-, RS250- og CBR600F-dele m.m. til salg på:
http://home.tiscali.dk/isl21043/salg/
| |
MKS - 74 (15-03-2006)
| Kommentar Fra : MKS - 74 |
Dato : 15-03-06 21:14 |
|
On Wed, 15 Mar 2006 20:27:27 +0100, noname@mail.dk (Anna M. Andersen)
wrote:
>Ja, men også superfed. Jeg regnede med at få fin mekanik der var alle
>pengene værd.
Med andre ord du fik ikke fed mekanik, den var ikke pengene værd eller
måske begge dele?
--
-Michael
CBR600 info - http://home.tiscali.dk/isl21043/CBR600/
Div. VF500-, RS250- og CBR600F-dele m.m. til salg på:
http://home.tiscali.dk/isl21043/salg/
| |
Anna M. Andersen (16-03-2006)
| Kommentar Fra : Anna M. Andersen |
Dato : 16-03-06 17:10 |
|
MKS - 74 <mks74temp@gmail.com> wrote:
> On Wed, 15 Mar 2006 20:27:27 +0100, noname@mail.dk (Anna M. Andersen)
> wrote:
>
> >Ja, men også superfed. Jeg regnede med at få fin mekanik der var alle
> >pengene værd.
>
> Med andre ord du fik ikke fed mekanik, den var ikke pengene værd eller
> måske begge dele?
Den fedeste mekanik, men desværre ret uhåndterlig, hvis et service skal
koste 3600,-
/Anna
--
http://homepage.mac.com/anna.andersen/blog/anna.html
| |
Hekto (15-03-2006)
| Kommentar Fra : Hekto |
Dato : 15-03-06 22:27 |
|
> Nah, den holder vist ikke helt i retten... De fleste nye cykler kører
> mig bekendt med 10km intervaller...
- som f.ek ... Da ... Di ... hva' hedder de nu? ... Ducati!
--
/Hekto
Ducati Pantah SL/M600 - Cagiva Elefant 650
www.hekto.dk www.dfmc.dk/hekto
Ducatist og medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verein'
Alt godt fra dyreriget! Vilde Pantere og Elefanter!
| |
MKS - 74 (15-03-2006)
| Kommentar Fra : MKS - 74 |
Dato : 15-03-06 22:39 |
|
On Wed, 15 Mar 2006 22:27:27 +0100, Hekto <urxgb@urxgb.qxROT13> wrote:
>> Nah, den holder vist ikke helt i retten... De fleste nye cykler kører
>> mig bekendt med 10km intervaller...
>
>- som f.ek ... Da ... Di ... hva' hedder de nu? ... Ducati!
Svigter huskeren gammelfar? Next stop rollator og sveskegrød....
--
-Michael
CBR600 info - http://home.tiscali.dk/isl21043/CBR600/
Div. VF500-, RS250- og CBR600F-dele m.m. til salg på:
http://home.tiscali.dk/isl21043/salg/
| |
Jakob (15-03-2006)
| Kommentar Fra : Jakob |
Dato : 15-03-06 23:10 |
|
MKS - 74 wrote:
>>- som f.ek ... Da ... Di ... hva' hedder de nu? ... Ducati!
> Svigter huskeren gammelfar? Next stop rollator og sveskegrød....
Der er åbenbart nogen der har glemt at lægge ham i seng på hjemmet
--
Jakob, 748SP+749S
| |
CL (15-03-2006)
| Kommentar Fra : CL |
Dato : 15-03-06 22:55 |
|
"Hekto" <urxgb@urxgb.qxROT13> skrev i en meddelelse
news:mn.7d437d63f2c46b00.41941@urxgb.qxROT13...
>> Nah, den holder vist ikke helt i retten... De fleste nye cykler kører
>> mig bekendt med 10km intervaller...
>
> - som f.ek ... Da ... Di ... hva' hedder de nu? ... Ducati!
>
Ja og som jo kostede 3600,-
--
H
Carsten Larsen
CBR 1K DUAL
| |
Hekto (15-03-2006)
| Kommentar Fra : Hekto |
Dato : 15-03-06 23:41 |
|
> Ja og som jo kostede 3600,-
- eller 36 øre pr. kilometer. Hvad koster en bil?
Min koster 27 øre.
--
/Hekto
Ducati Pantah SL/M600 - Cagiva Elefant 650
www.hekto.dk www.dfmc.dk/hekto
Ducatist og medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verein'
Alt godt fra dyreriget! Vilde Pantere og Elefanter!
| |
CL (16-03-2006)
| Kommentar Fra : CL |
Dato : 16-03-06 00:25 |
|
"Hekto" <urxgb@urxgb.qxROT13> skrev i en meddelelse
news:mn.7d8c7d636a58abc6.41941@urxgb.qxROT13...
>> Ja og som jo kostede 3600,-
>
> - eller 36 øre pr. kilometer. Hvad koster en bil?
>
> Min koster 27 øre.
>
Jeg har aldrig haft et køretøj til eftersyn så det ved jeg ikke noget om,
men jeg var ved at skvatte ned af stolen da jeg læste 3600,-
for mig er det hammer dyrt,og også ca. dobbelt så dyrt
som andre service eftersyn jeg kender til.
--
H
Carsten Larsen
CBR 1K DUAL
PS: Som kun har været på værksted da den skulle bænkes pga.
af potte skift.
| |
Hekto (16-03-2006)
| Kommentar Fra : Hekto |
Dato : 16-03-06 00:37 |
|
> Jeg har aldrig haft et køretøj til eftersyn så det ved jeg ikke noget
> om,
> men jeg var ved at skvatte ned af stolen da jeg læste 3600,-
> for mig er det hammer dyrt,og også ca. dobbelt så dyrt
> som andre service eftersyn jeg kender til.
Jeg bruger for 129,- Kr Shell Helix (tilbud/Bilka) og et filter til
80,- kr 2 gange på en sæson. Dertil et sæt remme pr. år á 320,- Kr og
tændrør til ca. 100,- Kr.
Tjaaa ... 838,- kr
Oven i kan man få en ny motor på Ebay til ca. 3.000,- kr, så der skal
ikke skiftes ret meget før det bare hedder 'ny motor'!
--
/Hekto
Ducati Pantah SL/M600 - Cagiva Elefant 650
www.hekto.dk www.dfmc.dk/hekto
Ducatist og medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verein'
Alt godt fra dyreriget! Vilde Pantere og Elefanter!
| |
CL (16-03-2006)
| Kommentar Fra : CL |
Dato : 16-03-06 01:04 |
|
>
> Jeg bruger for 129,- Kr Shell Helix (tilbud/Bilka) og et filter til 80,-
> kr 2 gange på en sæson. Dertil et sæt remme pr. år á 320,- Kr og tændrør
> til ca. 100,- Kr.
>
> Tjaaa ... 838,- kr
Ja så ligner det noget men dog stadig ca. dobbelt så dyrt som mit
da jeg jo ikke skal skifte remme.
>
> Oven i kan man få en ny motor på Ebay til ca. 3.000,- kr, så der skal ikke
> skiftes ret meget før det bare hedder 'ny motor'!
Motor skift.Aldrig det er jo en Honda
--
H
Carsten Larsen
CBR 1K DUAL
| |
Jakob (15-03-2006)
| Kommentar Fra : Jakob |
Dato : 15-03-06 23:01 |
|
Anna M. Andersen wrote:
> Nah, den holder vist ikke helt i retten... De fleste nye cykler kører
> mig bekendt med 10km intervaller...
Det kan være min viden trænger til at blive opdateret her - kører man
virkelig 10.000 km mellem olieskift på cykler med vådkobling? Anyway vi
er stadig langt fra millioner.
> M1000 - Det var ikke en lortecykel, den var lortesjov at køre på bare
> pissedyr at have
Den koster sgu da også en formue... Hvad har du købt istedet?
--
Jakob, 748SP+749S
| |
Hekto (15-03-2006)
| Kommentar Fra : Hekto |
Dato : 15-03-06 23:43 |
|
> Den koster sgu da også en formue... Hvad har du købt istedet?
FNIS! Noget der ligner en Moto Guzzi ... bare med hængepatter!
Sådan en Ducati - next stop - á'la Stage & Engel - BMW.
--
/Hekto
Ducati Pantah SL/M600 - Cagiva Elefant 650
www.hekto.dk www.dfmc.dk/hekto
Ducatist og medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verein'
Alt godt fra dyreriget! Vilde Pantere og Elefanter!
| |
Jens Jacob Bager Jen~ (16-03-2006)
| Kommentar Fra : Jens Jacob Bager Jen~ |
Dato : 16-03-06 15:17 |
|
> Det kan være min viden trænger til at blive opdateret her - kører man
> virkelig 10.000 km mellem olieskift på cykler med vådkobling? Anyway vi er
> stadig langt fra millioner.
Hej Jacob
Min CBR går 12.000km mellem hvert olieskift ifølge min manual.
--
Jens Jacob Bager Jensen
CBR 600 F '98 og Suzuki DR 600 '85
Polyteknisk MC og Ténéré.dk
| |
Peter (16-03-2006)
| Kommentar Fra : Peter |
Dato : 16-03-06 16:57 |
|
"Jakob" <usenet@gertz.net> wrote in message
news:44188e91$0$154$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
> Anna M. Andersen wrote:
>
>> Nah, den holder vist ikke helt i retten... De fleste nye cykler kører
>> mig bekendt med 10km intervaller...
>
> Det kan være min viden trænger til at blive opdateret her - kører man
> virkelig 10.000 km mellem olieskift på cykler med vådkobling?
Ja, og det gælder ikke kun helt moderne konstruktioner. F.eks. er
serviceintervallet på de seneste årgange af XJ600S/N 10.000 km.
--
Peter
FJR1300A & NTV650
| |
Anna M. Andersen (16-03-2006)
| Kommentar Fra : Anna M. Andersen |
Dato : 16-03-06 17:10 |
|
Jakob <usenet@gertz.net> wrote:
> Anna M. Andersen wrote:
>
> > Nah, den holder vist ikke helt i retten... De fleste nye cykler kører
> > mig bekendt med 10km intervaller...
>
> Det kan være min viden trænger til at blive opdateret her - kører man
> virkelig 10.000 km mellem olieskift på cykler med vådkobling? Anyway vi
> er stadig langt fra millioner.
Yep 10k, men den har nu tørkobling...
>
> > M1000 - Det var ikke en lortecykel, den var lortesjov at køre på bare
> > pissedyr at have
>
> Den koster sgu da også en formue... Hvad har du købt istedet?
Bimse R1150RT men den er billigere i drift (forsikring, dæk, service)
/Anna
--
http://homepage.mac.com/anna.andersen/blog/anna.html
| |
tb (10-03-2006)
| Kommentar Fra : tb |
Dato : 10-03-06 21:19 |
|
> Jeg har kig på en gul Ducati 996 hos www.mc-direct.dk uden afgift, hvad må
> den koste ???
> Og er der noget jeg skal passe på ???
Uha ja - told og skat - nu blot kaldet skat
| |
Jens (12-03-2006)
| Kommentar Fra : Jens |
Dato : 12-03-06 06:46 |
|
tb wrote:
>> Jeg har kig på en gul Ducati 996 hos www.mc-direct.dk uden afgift, hvad må
>> den koste ???
>> Og er der noget jeg skal passe på ???
> Uha ja - told og skat - nu blot kaldet skat
Hvad med prisen ????
Er det rimeligt, eller er det billigere i evt. Tyskland - Schweitz ???
Mvh
Jens
| |
Ukendt (12-03-2006)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 12-03-06 09:47 |
|
Jens skrev i meddelelsen ...
>tb wrote:
>
>
>>> Jeg har kig på en gul Ducati 996 hos www.mc-direct.dk uden afgift, hvad
må
>>> den koste ???
>>> Og er der noget jeg skal passe på ???
>
>> Uha ja - told og skat - nu blot kaldet skat
>
>
>Hvad med prisen ????
>Er det rimeligt, eller er det billigere i evt. Tyskland - Schweitz ???
Med mindre MC-direct kun arbejder for sin fornøjelses skyld, så er mc'en
naturligvis billigere, hvis at Du importerer den selv. Hvor meget kan kun Du
selv afgøre ved at "gennemtrave" markedet selv. Forvent ikke at andre gider
at løse den opgave for dig, "andre" har nok op at gøre med at undersøge
deres _egne_ tilbud. :-/
mvh
Orla
| |
Jens (14-03-2006)
| Kommentar Fra : Jens |
Dato : 14-03-06 10:45 |
|
Orla Pedersen wrote:
> Jens skrev i meddelelsen ...
>>tb wrote:
>>
>>
>>>> Jeg har kig på en gul Ducati 996 hos www.mc-direct.dk uden afgift, hvad
> må
>>>> den koste ???
>>>> Og er der noget jeg skal passe på ???
>>
>>> Uha ja - told og skat - nu blot kaldet skat
>>
>>
>>Hvad med prisen ????
>>Er det rimeligt, eller er det billigere i evt. Tyskland - Schweitz ???
> Med mindre MC-direct kun arbejder for sin fornøjelses skyld, så er mc'en
> naturligvis billigere, hvis at Du importerer den selv. Hvor meget kan kun Du
> selv afgøre ved at "gennemtrave" markedet selv. Forvent ikke at andre gider
> at løse den opgave for dig, "andre" har nok op at gøre med at undersøge
> deres _egne_ tilbud. :-/
> mvh
> Orla
Bevares . . . . .
Det kunne jo være, at der var nogen, der kendte nogle gode links
Mvh
Jens.
| |
Armand (15-03-2006)
| Kommentar Fra : Armand |
Dato : 15-03-06 00:36 |
|
Jens skrev:
> Orla Pedersen wrote:
>
>> ...........Hvor meget kan kun Dus elv afgøre
>> ved at "gennemtrave" markedet selv. Forvent ikke at andre gider
>> at løse den opgave for dig,
>
> Bevares . . . . .
> Det kunne jo være, at der var nogen, der kendte nogle gode links
Det er der måske også nok; men læg lige vægt i Orlas ordbrug:
"Forvent(!) ikke at andre......."!
Manden revser dig ikke - Han bereder dig på at kunne blive skuffet :-|
--
Armand.
| |
|
|