Undervognsbehandling
Fra : Karl Erik Nielsen

Dato : 10-03-06 17:24

Hvad mener i om plastinderskærme ifm undervognsbehandling
på min nye Yaris - FDM tilråder tiltaget - forhandleren fraråder
det?

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 10-03-06 17:37

Karl Erik Nielsen skrev:

> Hvad mener i om plastinderskærme ifm undervognsbehandling
> på min nye Yaris - FDM tilråder tiltaget - forhandleren fraråder
> det?

Anbefalet - til hver en tid!
Hans
http://kortlink.dk/26dh

Fra : Ole Axelsen

Dato : 10-03-06 18:34

Karl Erik Nielsen wrote:
> Hvad mener i om plastinderskærme ifm undervognsbehandling
> på min nye Yaris - FDM tilråder tiltaget - forhandleren fraråder
> det?

Hvad får forhandleren til at fraråde det??? ALLE biler _bør_ have
plastinderskærme.

Ole Axelsen. (5771)
Der er fejl i min mailadresse.

Fra : Hans L. Jørgensen

Dato : 10-03-06 18:49

"Ole Axelsen" <oleaxelsen@privat.dk-k> skrev i en meddelelse

> Hvad får forhandleren til at fraråde det??? ALLE biler _bør_ have
> plastinderskærme.

Ka' jo være han også vil sikre sig lidt arbejde i fremtiden ;-/

MVH Hans

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 10-03-06 18:55

> Hvad får forhandleren til at fraråde det??? ALLE biler _bør_ have
> plastinderskærme.

På sigt sælge flere biler ;). Lige som serviceintervaller er omtrent
ikke-eksisterende.

Fra : Ukendt

Dato : 10-03-06 21:44

> Hvad får forhandleren til at fraråde det??? ALLE biler _bør_ have
> plastinderskærme.

Nej.
Er bilen undervognsbehandlet med et produkt som virker/holder,
så er det rigeligt.
Belægningen tar' imod sliddet fra sten osv., og man kan komme
til at spule for skidt og møg.
En inderskærm samler lort. også der den er monteret eks.
Så en velholdt belægning er sagen.

Fra : Sorensen

Dato : 11-03-06 07:57

Vrøvl, man skal gøre begge dele. En undervognsbehandling og så montere
plastinderskærme bag, så får man aldrig rust i hjulkasser+skærmkanter bag.
Jeg er selv pladesmed, så jeg ved hvad de betyder for en bil.

Fra : Henrik B.

Dato : 11-03-06 08:49

"Sorensen" <ibso37@netscape.net> skrev i en meddelelse
> Vrøvl, man skal gøre begge dele. En undervognsbehandling og så montere
> plastinderskærme bag, så får man aldrig rust i hjulkasser+skærmkanter bag.
> Jeg er selv pladesmed, så jeg ved hvad de betyder for en bil.

Enig!

Knald & Luffe - Dét rykker!

Fra : Ukendt

Dato : 11-03-06 09:17

> [...]
> plastinderskærme bag, så får man aldrig rust i hjulkasser+skærmkanter bag.
> Jeg er selv pladesmed, så jeg ved hvad de betyder for en bil.

Så forklar lige, hvorfor min Polo fra 1981 har perfekt skærmkasser i de 3 ?
Eller forsøg samme med Sierra fra 86 hvor alle 4 er perfekte ??

Er jeg bare heldig eller er behandlingen korrekt udført på HELE kanten
og foretaget med rettidig omhu ?

Med korrekt og jævnlig udført behandling har en inderskærm ingen
berettigelse, desværre..

Din sætning "får man aldrig rust" er OGSÅ søgt, -sikkert bevidst,
men gør dig utroværdig.

Måske pladesmed mere af navn end af gavn ?

Fra : Hans L. Jørgensen

Dato : 11-03-06 11:02

"Olesen" <n/a> skrev i en meddelelse

Naturligvis er inderskærme et must, korrekt monteret...

> Så forklar lige, hvorfor min Polo fra 1981 har perfekt skærmkasser i de 3
> ?

Den fjerde er formentlig fordi inderskærmen er dårligt monteret.

> Eller forsøg samme med Sierra fra 86 hvor alle 4 er perfekte ??

Fordi alle fire inderskærme sider som inderskærme skal.

> Er jeg bare heldig eller er behandlingen korrekt udført på HELE kanten
> og foretaget med rettidig omhu ?

Måske et mix af begge dele.

> Med korrekt og jævnlig udført behandling har en inderskærm ingen
> berettigelse, desværre..

Det er til gengæld en meget ensidig opfattelse du lægger for dagen.

> Din sætning "får man aldrig rust" er OGSÅ søgt, -sikkert bevidst,
> men gør dig utroværdig.

Kan være han mangler noget at lave...

> Måske pladesmed mere af navn end af gavn ?

Den lader vi så stå ukommenteret...

MVH Hans

Fra : Chr

Dato : 11-03-06 10:18

"Karl Erik Nielsen" <roedemor@nospam.gmail.com> skrev i en meddelelse
> Hvad mener i om plastinderskærme ifm undervognsbehandling
> på min nye Yaris - FDM tilråder tiltaget - forhandleren fraråder
> det?
ja en punto fra 2000 har ikke lige inderskærme bapå...jeg vil tro at det kan
ske på alle biler hvor der bliver slynget alle de småsten op mod
metallet....

http://www.fiatklubdanmark.dk/viewtopic.php?t=10488&postdays=0&postorder=asc&start=75

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 11-03-06 10:21

Chr skriver:

> ja en punto fra 2000 har ikke lige inderskærme bapå...jeg vil tro at det kan
> ske på alle biler hvor der bliver slynget alle de småsten op mod
> [...]

Den har aldrig set skyggen af undervognsbehandling. Så tro da helvede at
den ruster med det klima vi har i Danmark

Klaus
--
Sonofon, er de bare inkompetente ?