Ny Flip4Mac
Fra : Niels Jørgen Kruse

Dato : 10-03-06 16:11

Der er kommet en ny version af Flip4Mac, version 2.0.2. Nu kan man høre
DR netradio uden generende sus!

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 10-03-06 21:12

Niels Jørgen Kruse <nospam@ab-katrinedal.dk> wrote:
> Der er kommet en ny version af Flip4Mac, version 2.0.2. Nu kan man høre
> DR netradio uden generende sus!

Se det var nice lille overraskelse, jeg havde ellers opgivet DR

Fra : Martin Bredthauer

Dato : 10-03-06 22:55

> Se det var nice lille overraskelse, jeg havde ellers opgivet DR

Jeg har ellers med glæde brugt kombinationen af Terminal.app, Mplayer og
Bo Hovgaard Thomasen's "drnetradio.sh" script. Det er lidt nørdet at
starte op, men resultatet har været fremragende. Og med indkøbet af
programmet "Airfoil" kan jeg nu streame DR via AirportExpress til
stereoanlæget i stuen. Voila - en Mac-DAB-radio

--
Mvh Martin

Fra : Gorm Jørgensen

Dato : 11-03-06 08:59

Hmm....
Når jeg går ind på dr.dk og vælger netradio, så får jeg ikke nogen lyd.
Mangler jeg noget ?

mvh

Fra : Niels Jørgen Kruse

Dato : 11-03-06 09:52

Gorm Jørgensen <gorm@gato.dk> wrote:

> Hmm....
> Når jeg går ind på dr.dk og vælger netradio, så får jeg ikke nogen lyd.
> Mangler jeg noget ?

Jeg har lagt kanalerne ind i iTunes. DRs player i Safari virker ikke så
godt.

Fra : Martin Bredthauer

Dato : 11-03-06 11:09

Gorm Jørgensen <gorm@gato.dk> wrote:

> Når jeg går ind på dr.dk og vælger netradio, så får jeg ikke nogen lyd.
> Mangler jeg noget ?

Hør DR via iTunes:

Gå til denne side

http://www.blumenreich.dk/dr/afspil-dr-i-itunes-mac.html

Hent de kanaler du ønsker, (eller alle sammen i en zipfil nederst på
siden) og smid dem ind i iTunes. (Det er .mov filer). Når du ønsker at
høre en kanal vælger du dem li'som et alm. musiknummer i iTunes. Det
ta'r liger et par sekunder før streamen går igang. Bemærk: Man kan ikke
streame lyden fra .mov filer via airport express på normal vis som man
kan med .mp3 og .aac i iTunes.

--
Mvh Martin

Fra : Henrik Enslev

Dato : 11-03-06 11:49

Martin Bredthauer <spam@talentmedia.dk> wrote:

smid dem ind i iTunes. (Det er .mov filer).

vil du ikke beskrive hvordan det foregår. Det er da vistikke drag n
drop?
--
Henrik Enslev (2200)
henske snawel a e-mand punktum dk

Fra : Martin Bredthauer

Dato : 11-03-06 12:50

Henrik Enslev <no@spam.nix> wrote:

> vil du ikke beskrive hvordan det foregår. Det er da vistikke drag n
> drop?

Jo, du burde kunne trække og slippe dem ind i iTunes. Selv tog jeg hele
mappen som zip filen frembragte og "trak og slippede" den ind som en
spilleliste i iTunes. (Jeg gav den først et nyt navn uden alle de grimme
underscores.)

--
Mvh Martin

Fra : Gnyffe

Dato : 11-03-06 15:42

On 11/03/06 11:08, in article 1hc17yj.l8k02p15bkbe2N%spam@talentmedia.dk,

> [...]
> ta'r liger et par sekunder før streamen går igang. Bemærk: Man kan ikke
> streame lyden fra .mov filer via airport express på normal vis som man

OK, jeg har fået dem tilsendt.

Streamer den 20k eller 64K og kan man ændre det ?
Lyden er lidt ulden at høre på.

Fra : Martin Bredthauer

Dato : 12-03-06 17:33

Gnyffe <gnyffe@gmail.com> wrote:

> Streamer den 20k eller 64K og kan man ændre det ?
> Lyden er lidt ulden at høre på.

Det streames med 128 kb/s så lyden bør være nær-cd kvalitet. Hos mig er
der i hvertfald ingen uld i lyden.

--
Mvh Martin

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 13-03-06 14:35

Gorm Jørgensen skrev:

> Når jeg går ind på dr.dk og vælger netradio, så får jeg ikke
> nogen lyd

Heller ikke her hverken i Safari 2.0.3 eller Firefox 1.5.0.1 på
OS 10.4.5 med Flip4Mac 2.02 installeret. Desuden så er der også
grafikproblemer med selve afspillereren både i Safari og Firefox:

<http://home18.inet.tele.dk/madsen/mac/netradio.jpg>
<http://home18.inet.tele.dk/madsen/winxp/netradio.jpg>.

--
Hilsen
Madsen

Fra : Gnyffe

Dato : 13-03-06 14:56

Jep, samme fejl her.

Fra : Martin Bredthauer

Dato : 13-03-06 16:23

Gnyffe <gnyffe@gmail.com> wrote:

> Jep, samme fejl her.

Hvorfor kører I det ikke bare over iTunes?

--
Mvh Martin

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 13-03-06 16:40

Martin Bredthauer skrev:

> Hvorfor kører I det ikke bare over iTunes?

Det gør jeg også nu :)

--
Hilsen
Madsen