google-analytics.com i FF - hvad er det?
Fra : Peter T.

Dato : 10-03-06 15:45

Jeg oplever ret ofte, at firefox venter på "google-analytics.com", når jeg
er inde på langsomme sider, som jeg ved normalt er ret hurtige. Og en
søgning på googlegroups gav mig ikke meget info udover, at det
tilsyneladende er en stump javascript.

Hvad er google-analytics.com ?

Indsamles der oplysninger om min surf?

--
Mvh. Peter T.

En stemme på Dansk Folkeparti er en stemme på landsskadelig virksomhed.

Fra : Martin Kaltoft

Dato : 10-03-06 16:11

> Hvad er google-analytics.com ?
>
> Indsamles der oplysninger om min surf?

Jeg mener det er google's tekst-baserede reklamer, som er stort set overalt
på internettet...

Martin Kaltoft

Fra : Dino

Dato : 10-03-06 17:48

<http://www.google.com/analytics/>

--
Dino

Verdens største samling af danske
script og moduler til Hamsteren
<http://starcruiser.dk/hamstersiden/>

Fra : Peter T.

Dato : 10-03-06 18:35

Dino udviste en rettidig omhu og skrev:

> <http://www.google.com/analytics/>

Tak.

Fra : Peter Larsen

Dato : 11-03-06 04:12

Peter T. wrote:
> Hvad er google-analytics.com ?

smid den i din /etc/hosts eller c:\windows\system32\hosts eller hvad den nu
hedder på windows..

og vupti.. problem solved

--
Regards, Peter Larsen - GratisDNS.dk / MXHotel.dk / Domæne.dk

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 11-03-06 06:07

Peter Larsen skrev:

> smid den i din /etc/hosts eller c:\windows\system32\hosts eller hvad den nu
> hedder på windows..

> og vupti.. problem solved

Jeg testede lige (ét sted), og det gav ingen forskel. Hvis kaldet
til analytics foregår fra serveren, har det heller ingen
betydning at klienten prøver at omdirigere det.

--
Bertel
Skrivebord sælges. Se http://lundhansen.dk/temp/skrivebord.htm

Fra : Peter Brodersen

Dato : 11-03-06 08:10

On Sat, 11 Mar 2006 06:06:35 +0100, Bertel Lund Hansen
<nospamfilius@lundhansen.dk> wrote:

>Jeg testede lige (ét sted), og det gav ingen forskel. Hvis kaldet
>til analytics foregår fra serveren, har det heller ingen
>betydning at klienten prøver at omdirigere det.

Hvordan "fra serveren"? Hvis det er Firefox selv, der nævner at den
venter på en ressource fra den adresse, så er den jo gået forbi
klienten.
--
- Peter Brodersen
Find dig selv: http://map.ter.dk/

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 11-03-06 09:05

Peter Brodersen skrev:

> Hvordan "fra serveren"? Hvis det er Firefox selv, der nævner at den
> venter på en ressource fra den adresse, så er den jo gået forbi
> klienten.

Det er du jo helt ret i.

Fra : Peter Larsen

Dato : 11-03-06 09:43

Bertel Lund Hansen wrote:

> Jeg testede lige (ét sted),

husk at det skal være nøjagtig som det der bliver slået op

måske det hjælper mere at pege på 127.0.0.1 , hvis man har noget til at
svare på port 80...

> og det gav ingen forskel. Hvis kaldet
> til analytics foregår fra serveren, har det heller ingen
> betydning at klienten prøver at omdirigere det.

gør det heller ikke

--
Regards, Peter Larsen - GratisDNS.dk / MXHotel.dk / Domæne.dk

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 11-03-06 09:53

On Sat, 11 Mar 2006 09:43:07 +0100, Peter Larsen
<therewasone@gratisdns.dk> wrote:

> måske det hjælper mere at pege på 127.0.0.1 , hvis man har noget til
> at svare på port 80...

Faktisk virker det helt fint at pege på 127.0.0.1, når man *ikke* har
noget til at svare på port 80. Så får browseren nemlig en RST og går
videre med det samme.

Jeg bruger det selv med de meste irriterende reklamer og 'måleting'
(som fx imrworldwide.com)

-A

Fra : Lars Kim Lund

Dato : 11-03-06 09:59

Asbjorn Hojmark <Asbjorn@Hojmark.ORG> wrote:

> [...]
>videre med det samme.
>
>Jeg bruger det selv med de meste irriterende reklamer og 'måleting'

Man kan også bruge det på en proxy - men så er det okay at lade en
webserver stå og sende en blank 404 tilabge, så man undgår browserens
fejlsider.

Et tip hvis I ikke kender siden ..

http://www.everythingisnt.com/hosts.html

--