DirectX9 - hardware løsning...
Fra : spam@datacentral.dk

Dato : 10-03-06 14:02

Hej gruppe

Hvis et grafikkort har DirectX9 i hardwaren selv om det er i915gm, som
er en integrerede løsning i mange kontormaskinger, ville de så kunne
trække spil som kræver DirectX9 ?

Nogle bundkort med Intel prossere har en grafikløsning som støtter
DirectX9 og den delte ram kan var forskellig. Nogle støtter helt op
til 128 MB, hvis de elllers er til rådighed.

Kan man så køben et spil som kræver 32 MB ram og DirectX9 og spille
det uden problemer ???

Hilsen
Carsten.

Fra : Bruno

Dato : 10-03-06 15:03

spam@datacentral.dk wrote:
> [...]
> til 128 MB, hvis de elllers er til rådighed.
>
> Kan man så køben et spil som kræver 32 MB ram og DirectX9 og spille

Det er svært at give et entydigt svar, men her er et bud.

Hvis et spil kræver DX9 og din hardware er DX9 kompatibel, og DX9
drivere m.m. er installeret, så vil spillet kunne køre. Men om det er
uden problemer er straks et andet spørgsmål, dels er det ikke sikkert
hardwaren er hurtig nok til spillet køre tilfredsstillende og dels kan
der være delfunktioner hardwaren ikke understøtter således at nogle
effekter i spillet ikke vises. Hvis hastigheden er et problem, så kan
man formodentlig opnå den nødvendige opdateringshastighed ved og sætte
detaljeringsgrad i spillet ned, benytte en lavere opløsning m.m. - om
det så stadig kan siges spillet køre uden problemer er vist et meget
personligt spørgsmål

Nogle spil kan der stilles rigtig meget på, mens andre spil kun har få
jursteringsmuligheder så resultaterne der kan opnås må forventes at være
blandede.

Mvh

Bruno

Fra : spam@datacentral.dk

Dato : 10-03-06 19:55

Bruno skrev:

> Nogle spil kan der stilles rigtig meget på, mens andre spil kun har få
> jursteringsmuligheder så resultaterne der kan opnås må forventes at være
> blandede.
>
> Mvh

Det er således jeg ønsker at kunne spille Fifa Manager 06
Kravet på kasetten er 32 MB, og directx 9.0C.

Jeg ønsker at skifte pc til en mindre (Aopen) med pentium M 735
prosser på 1,7Ghz , som også er lydløs.
Vga chipset med 915GM

Jeg spiller ingen andre spil på pc, da jeg også har xbox.

Derfor er jeg interesset at den kan trække netop dette spil, og i
butikken kan jeg ikke installere en demo af spillet og prøve.

Carsten.