|
| Motor problemer på Golf 2 TD Fra : Psypher |
Dato : 10-03-06 13:54 |
|
Hej.
Der er et eller andet galt med min G2 TD den startede
med at smide alt vandet af gennem ekspansionsbeholderen,
den har så fået skiftet topstykke, vandpumpe, termostat
(original) termo kontakt i køleren, og køler, det smider
bare stadig vandet gennem ekspansionsbeholderen,
er der nogen der har prøvet noget lignende, der er ikke
vand i olien og heller ikke olie i vandet.
Hvad dælen kan det være??
--
Regards Psypher
CBR954RR Fireblade '02
http://www.dfmc.dk/?id=562
| |
Christopher S (10-03-2006)
| Kommentar Fra : Christopher S |
Dato : 10-03-06 14:08 |
|
Psypher wrote:
> Hej.
>
> Der er et eller andet galt med min G2 TD den startede
> med at smide alt vandet af gennem ekspansionsbeholderen,
> den har så fået skiftet topstykke, vandpumpe, termostat
> (original) termo kontakt i køleren, og køler, det smider
> bare stadig vandet gennem ekspansionsbeholderen,
> er der nogen der har prøvet noget lignende, der er ikke
> vand i olien og heller ikke olie i vandet.
>
> Hvad dælen kan det være??
hvis det er fordi det koger, kan det være fordi din ventillator ikke kører..
| |
Psypher (10-03-2006)
| Kommentar Fra : Psypher |
Dato : 10-03-06 14:19 |
|
"> Psypher wrote:
>> Hej.
>>
>> Der er et eller andet galt med min G2 TD den startede
>> med at smide alt vandet af gennem ekspansionsbeholderen,
>> den har så fået skiftet topstykke, vandpumpe, termostat
>> (original) termo kontakt i køleren, og køler, det smider
>> bare stadig vandet gennem ekspansionsbeholderen,
>> er der nogen der har prøvet noget lignende, der er ikke
>> vand i olien og heller ikke olie i vandet.
>>
>> Hvad dælen kan det være??
>
> hvis det er fordi det koger, kan det være fordi din ventillator ikke
> kører..
Kan godt få ventilatoren til at køre men så begynder olie lampen
at blinke, har haft en eller anden måler på for at få systemet
helt tæt og der kunne man langsomt se at der blev mere og mere tryk
i vandet.
Den smider det såmænd også af når den er kold.
--
Regards Psypher
CBR954RR Fireblade '02
http://www.dfmc.dk/?id=562
| |
Kito (10-03-2006)
| Kommentar Fra : Kito |
Dato : 10-03-06 15:07 |
|
"Psypher" <ask@for.it> skrev i en meddelelse
news:44117c9c$0$47080$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
>
> "> Psypher wrote:
>>> Hej.
>>>
>>> Der er et eller andet galt med min G2 TD den startede
>>> med at smide alt vandet af gennem ekspansionsbeholderen,
>>> den har så fået skiftet topstykke, vandpumpe, termostat
>>> (original) termo kontakt i køleren, og køler, det smider
>>> bare stadig vandet gennem ekspansionsbeholderen,
>>> er der nogen der har prøvet noget lignende, der er ikke
>>> vand i olien og heller ikke olie i vandet.
>>>
>>> Hvad dælen kan det være??
>>
>> hvis det er fordi det koger, kan det være fordi din ventillator ikke
>> kører..
>
> Kan godt få ventilatoren til at køre men så begynder olie lampen
> at blinke, har haft en eller anden måler på for at få systemet
> helt tæt og der kunne man langsomt se at der blev mere og mere tryk
> i vandet.
> Den smider det såmænd også af når den er kold.
>
> --
> Regards Psypher
> CBR954RR Fireblade '02
> http://www.dfmc.dk/?id=562
Der er gået en toppakning, jeg kan ikke se andre muligheder
vh
Poul>
| |
Psypher (10-03-2006)
| Kommentar Fra : Psypher |
Dato : 10-03-06 15:25 |
|
">>
>> "> Psypher wrote:
>>>> Hej.
>>>>
>>>> Der er et eller andet galt med min G2 TD den startede
>>>> med at smide alt vandet af gennem ekspansionsbeholderen,
>>>> den har så fået skiftet topstykke, vandpumpe, termostat
>>>> (original) termo kontakt i køleren, og køler, det smider
>>>> bare stadig vandet gennem ekspansionsbeholderen,
>>>> er der nogen der har prøvet noget lignende, der er ikke
>>>> vand i olien og heller ikke olie i vandet.
>>>>
>>>> Hvad dælen kan det være??
>>>
>>> hvis det er fordi det koger, kan det være fordi din ventillator ikke
>>> kører..
>>
>> Kan godt få ventilatoren til at køre men så begynder olie lampen
>> at blinke, har haft en eller anden måler på for at få systemet
>> helt tæt og der kunne man langsomt se at der blev mere og mere tryk
>> i vandet.
>> Den smider det såmænd også af når den er kold.
>>
>> --
>> Regards Psypher
>> CBR954RR Fireblade '02
>> http://www.dfmc.dk/?id=562
>
> Der er gået en toppakning, jeg kan ikke se andre muligheder
>
> vh
> Poul>
Hmm, skulle være mærkeligt, den blev skiftet i forbindelse med
montering af nyt topstykke.
Min mekaniker mener det er bunden af motoren der har en defekt,
det er det nok også men jeg kunne jo ret godt tænke mig det var noget
der var lidt nemmere at lave, det er ikke nemt at finde en anden bund
til sådan en uden den er ret dyr.
--
Regards Psypher
CBR954RR Fireblade '02
http://www.dfmc.dk/?id=562
| |
Per Henneberg Kriste~ (10-03-2006)
| Kommentar Fra : Per Henneberg Kriste~ |
Dato : 10-03-06 16:14 |
|
"Psypher" <ask@for.it> skrev i en meddelelse
news:44118c0b$0$47081$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
>> Der er gået en toppakning, jeg kan ikke se andre muligheder
> Hmm, skulle være mærkeligt, den blev skiftet i forbindelse med
> montering af nyt topstykke.
Når der kommer tryk på vandet er det fordi der er mulighed for luft fra
motoren - den pumper tryk på vandet. Det er ikke meningen. Dit værksted kan
sætte en måler på og konstarere fejlen på den måde.
De har klokket i det.
Klokken er 16:12 og værkstedet er anholdt!
> Min mekaniker mener det er bunden af motoren der har en defekt,
Lidt varetægtsfængsel skal nok tø ham op og få ham til at smide de dårlige
undskyldninger ..
Det _kan_ selvfølgelig også bare dreje sig om en almindelig utæthed i en
slange ...
--
Per, Esbjerg
| |
Psypher (10-03-2006)
| Kommentar Fra : Psypher |
Dato : 10-03-06 16:30 |
|
">>> Der er gået en toppakning, jeg kan ikke se andre muligheder
>
>> Hmm, skulle være mærkeligt, den blev skiftet i forbindelse med
>> montering af nyt topstykke.
>
> Når der kommer tryk på vandet er det fordi der er mulighed for luft fra
> motoren - den pumper tryk på vandet. Det er ikke meningen. Dit værksted
> kan sætte en måler på og konstarere fejlen på den måde.
>
> De har klokket i det.
>
> Klokken er 16:12 og værkstedet er anholdt!
>
>> Min mekaniker mener det er bunden af motoren der har en defekt,
>
> Lidt varetægtsfængsel skal nok tø ham op og få ham til at smide de dårlige
> undskyldninger ..
>
> Det _kan_ selvfølgelig også bare dreje sig om en almindelig utæthed i en
> slange ...
Kan blokken være flækket indvendig??
Eller kan det være en forkert toppakning?
Han har haft en måler på men kunne ikke lige se nøjagtig hvor fejlen lå,
det er desværre en helt anden mekaniker der har lavet den.
Men det skal siges at den gjorde det samme førend alle disse dele er
blevet skiftet, det er det der undre mig.
--
Regards Psypher
CBR954RR Fireblade '02
http://www.dfmc.dk/?id=562
| |
Per Beer Hansen (10-03-2006)
| Kommentar Fra : Per Beer Hansen |
Dato : 10-03-06 16:36 |
|
Psypher wrote:
>
> Kan blokken være flækket indvendig??
Alt er jo muligt.
> Eller kan det være en forkert toppakning?
Den kan være forkert eller være vendt forkert og derved åbne/blokere for
nogle huller/kanaler som den ikke bør.
--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport
Masser af bil videoer
| |
Per Henneberg Kriste~ (10-03-2006)
| Kommentar Fra : Per Henneberg Kriste~ |
Dato : 10-03-06 23:53 |
|
"Per Beer Hansen" <perbeerNOSPAM@NOSPAMperbeer.dk> skrev i en meddelelse
news:G1hQf.903$WC5.310@news.get2net.dk...
> Den kan være forkert eller være vendt forkert og derved åbne/blokere for
> nogle huller/kanaler som den ikke bør.
Hvis det var mig ville jeg stole rigtig meget på værkstedet når bilen blev
åbnet igen. Herunder stå ved siden af og følge med ... :)
--
Per, Esbjerg
| |
Allan / Kolding (11-03-2006)
| Kommentar Fra : Allan / Kolding |
Dato : 11-03-06 21:07 |
|
He..
Jeg har oplevet det samme engang på en Golf 2 TDér.
Den blev også ved med at smide vand.
Det var et hul i en cylinder ( støbefejl )
Fandt først ud af det efter jeg havde skiftet alt andet.
Åbenrå cylinder service trykprøvede blokken og fandt fejlen.
--
Allan / Kolding
| |
Torben Madsen (12-03-2006)
| Kommentar Fra : Torben Madsen |
Dato : 12-03-06 22:53 |
|
"Psypher" <ask@for.it> skrev i en meddelelse
news:44119b66$0$47013$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
> Men det skal siges at den gjorde det samme førend alle disse dele er
> blevet skiftet, det er det der undre mig.
>
>
> --
> Regards Psypher
> CBR954RR Fireblade '02
> http://www.dfmc.dk/?id=562
Inden du går igang med det helt vilde (det har du jo så åbenbart været), så
prøv lige at købe et nyt dæksel til ekspansionsbeholderen. I den sidder en
ventil, som kan være utæt. Har selv tidligere haft samme sjov på min G2 TD.
mvh
Torben Madsen
| |
|
|