Centrallåsen låser
Fra : Georgy Porgy

Dato : 10-03-06 13:21

Jeg har en gammel Escort fra '96 stående, som jeg ikke kører ret meget
i. For at den ikke skal stå og aflade, har jeg pillet batteriet ud.

I går, da jeg ville ud og trille en lille tur, satte jeg batteriet i
igen, og nu opfører centrallåsen sig helt åndssvagt: Hver gang man låser
op, låser den med det samme igen. Man kan dog åbne døren hvis man drejer
nøglen i låsen og bliver ved med at holde den drejet, men når så døren
står åben, så står centrallåsen og låser i og op hele tiden indtil man
lukker døren igen.

Den har fungeret uden problemer indtil nu, og det eneste jeg har gjort
er altså at pille batteriet ud og sætte det i igen...

Nogen idéer til, hvad der kan være galt?

Fra : Ukendt

Dato : 10-03-06 13:34

"Georgy Porgy" <nospam@nospam.com> skrev i en meddelelse

> Nogen idéer til, hvad der kan være galt?

Vand, fugt, dårlig forbindelse, knækket ledning?.

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 10-03-06 13:39

Jørgen M. Rasmussen skrev:

> Vand, fugt, dårlig forbindelse, knækket ledning?.

Frost?
Hans
http://kortlink.dk/26dh

Fra : Georgy Porgy

Dato : 10-03-06 13:51

On 10-03-2006 13:33 Jørgen M. Rasmussen wrote:
> Vand, fugt, dårlig forbindelse, knækket ledning?.

Ja, der må være en dålig/forkert forbindelse et eller andet sted. Det
jeg ikke forstår er, at problemet opstår efter jeg har haft batteriet
ude af bilen, men det kan selvfølgelig være tilfældigt.

Jeg venter og ser om problemet forsvinder når det bliver lidt varmere i
vejret, ellers må jeg i gang med at lede...

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 10-03-06 13:49

On Fri, 10 Mar 2006 13:20:32 +0100, Georgy Porgy <nospam@nospam.com>
wrote:

> [...]
>nøglen i låsen og bliver ved med at holde den drejet, men når så døren
>står åben, så står centrallåsen og låser i og op hele tiden indtil man

Centrallåsen kan aktiveres med fjernbetjeningen - eller ved manuelt at
låse døren.

Mon ikke det er låsen i højre fordør der 'hænger' og derved trigger
centrallåsen. Prøv med lidt smøring af de indvendige dele...

Fra : Georgy Porgy

Dato : 11-03-06 15:20

On 10-03-2006 13:48 Michael Rasmussen wrote:
> Centrallåsen kan aktiveres med fjernbetjeningen - eller ved manuelt at
> låse døren.

Min er ikke fjernbetjent, så jeg kan kun låse op med nøglen.

> Mon ikke det er låsen i højre fordør der 'hænger' og derved trigger
> centrallåsen. Prøv med lidt smøring af de indvendige dele...

Det skal forsøges, men jeg tvivler på, at det er det, for den laver
samme nummer, hvis jeg sætter nøglen i venstre fordør

Fra : Kim Jespersen

Dato : 10-03-06 18:01

Georgy Porgy wrote:
> [...]
> nøglen i låsen og bliver ved med at holde den drejet, men når så døren
> står åben, så står centrallåsen og låser i og op hele tiden indtil man

Jeg tror Michael har fat i noget, det samme skete for mig da jeg
skiftede døre og åbentbart havde været for hård ved delene til låsen.
Hiv beklædningen af og tjek om metalstangen fra låsen til
centrallåscylinderen er bøjet eller om der er gået rust i noget så den
ikke kan bevæge sig.
Det kan også være en defekt cylinder, men så tror jeg ikke du ville få
den karakteristiske klikkelyd når den låser bilen (op).