max belastning påkrog
Fra : gronvold

Dato : 10-03-06 12:25

Er der nogen i dette forum der kender til et site eller lign. hvor man
kan se hvor meget forskellige biltyper/modeller må trække?
(Mit aktuelle behov er en brugt st. car der må trække min. 1400kg.)

Fra : Hans L. Jørgensen

Dato : 10-03-06 12:44

"gronvold" <jg@tornved.dk> skrev i en meddelelse
Er der nogen i dette forum der kender til et site eller lign. hvor man
kan se hvor meget forskellige biltyper/modeller må trække?
(Mit aktuelle behov er en brugt st. car der må trække min. 1400kg.)

Det letteste for dig er at finde bil du ønsker kig på registreringsatesten
der finer du et typegodkendelsesnummer, det er den sikreste måde at finde
trækvægten på det køretøj, da den jo udmærket kan være nedvejet af hensyn
til kørekort.

Herefter går du ind på http://www.fstyr.dk/sw22275.asp her har du flere
muligheder at søge på.

Held og lykke med jagten

MVH Hans

Fra : lhj

Dato : 10-03-06 20:56

Hej

Du skal være opmærksom på at nogle biler kan vejes op i forhold
til typegodkendelsen. Det gælder f.eks. VW og Skoda, som
for nogle modellers vedkommende kan vejes 200 kg op.

mvh. Lars Henrik Jensen

Fra : Hans L. Jørgensen

Dato : 10-03-06 22:16

"lhj" <nospam_lhj@newmail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> til typegodkendelsen. Det gælder f.eks. VW og Skoda, som
> for nogle modellers vedkommende kan vejes 200 kg op.

Det er da vist af ret ny dato, jeg har ikke oplevet at VW og Skoda har
tilladt større trækvægt end Gerklæring & typegodkendelse tilladelse
foreskriver.

Men selvfølgelig verden er jo ikke statisk.
Kan du henvise til f.eks. modelvarianter?

MVH Hans

Fra : gronvold

Dato : 10-03-06 13:36

Hej
Tak for et brugbart svar. Færdselsstyrelsen er jo fin til formålet
(sjovt at jeg ikke lige tænkte på det...)

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 10-03-06 16:37

gronvold wrote:
> Er der nogen i dette forum der kender til et site eller lign. hvor man
> kan se hvor meget forskellige biltyper/modeller må trække?
> (Mit aktuelle behov er en brugt st. car der må trække min. 1400kg.)

I hvilket prisleje og ca. hvilken alder (på bilen) ?
F.eks. en Ford Scorpio St.Car kunne være et godt og billigt bud.

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport