|
| Gæt en fugl (drossel) Fra : Torben Scheel |
Dato : 10-03-06 10:37 |
|
I går aftes kom jeg så hjem med den nyindkøbte CB450S til fruen -
normalt er de droslet med lav knastaksel og dyser og fjedre i karb'en
til 20Kw. I fahrzeugsbrief er der dog angivet 25Kw for "min", og en (for
mig) kryptisk tekst i fahrzeugsbrief siger noget om 25mm skiver i
indsugningen. Monstro jeg er så heldig at det bare er det der skal til
for at komme fra 25 til 32 kW? Jaja, jeg kan jo bare gå ud og skille ad,
men jeg er lidt træt efter en dag med powershopping hos Louis
"Nameless", Louis Flohmarkt og den ægte vare + Calles grenzshop på vej
hjem - så jeg ville lige høre om der var nogen der havde hørt om den
form for (efter-)drosling?
Teksten lyder : "7: LEIST.REDUZIER. D. EINB. V. J.EIN. DROSSELBLENDEN
DURCHM. 25MM PRO ANSAUGKANAL*" 7 henfører til feltet "Leistung kW bei
min-1" der er udfyldt med : "K25 /8300"
Maskinen er ellers fin - originalt gråt stel med blåmetallic hattelak på
løsdelene, lidt skrammer osv. _Meget_ lidt rust - den har kørt sidst i
regensburg og har vist stået indendørs i Hamburg siden 2002. Fine
sliddele (selvom dækkene altså er noget gamle). Den mangler batteri og
kunne ikke umiddelbart starte med bilens batteri sluttet til - der er
olie og benzin på osv. og starteren tørner fint. Mon ikke den trænger
til en rensning af karburatorerne
--
vh
Torben
| |
MKS - 74 (10-03-2006)
| Kommentar Fra : MKS - 74 |
Dato : 10-03-06 11:40 |
|
On Fri, 10 Mar 2006 10:37:06 +0100, Torben Scheel
<torben_scheel@hotmail.com> wrote:
>Teksten lyder : "7: LEIST.REDUZIER. D. EINB. V. J.EIN. DROSSELBLENDEN
>DURCHM. 25MM PRO ANSAUGKANAL*" 7 henfører til feltet "Leistung kW bei
>min-1" der er udfyldt med : "K25 /8300"
Jeg gætter på at det skal være:
Leistungreduziert durch einbau von je einer Drosselblenden durchmesser
25 mm pro Ansaugkanal.
Eller på dansk: Ydelsesreduceret ved hjælp af indbygning af en
droslings(afblændings)skive (diamter 25 mm) per indsugningskanal.
Det er jo ikke sådan de normalt er droslet så ja, måske er du heldig!
--
-Michael
CBR600 info - http://home.tiscali.dk/isl21043/CBR600/
Div. VF500-, RS250- og CBR600F-dele m.m. til salg på:
http://home.tiscali.dk/isl21043/salg/
| |
Torben Scheel (10-03-2006)
| Kommentar Fra : Torben Scheel |
Dato : 10-03-06 11:43 |
|
MKS - 74 wrote:
> On Fri, 10 Mar 2006 10:37:06 +0100, Torben Scheel
> <torben_scheel@hotmail.com> wrote:
>
>
>> Teksten lyder : "7: LEIST.REDUZIER. D. EINB. V. J.EIN. DROSSELBLENDEN
>> DURCHM. 25MM PRO ANSAUGKANAL*" 7 henfører til feltet "Leistung kW bei
>> min-1" der er udfyldt med : "K25 /8300"
>
> Jeg gætter på at det skal være:
>
> Leistungreduziert durch einbau von je einer Drosselblenden durchmesser
> 25 mm pro Ansaugkanal.
>
> Eller på dansk: Ydelsesreduceret ved hjælp af indbygning af en
> droslings(afblændings)skive (diamter 25 mm) per indsugningskanal.
Grossartich! Vielen Dank!
>
> Det er jo ikke sådan de normalt er droslet så ja, måske er du heldig!
>
Det lyder lidt sådan. Jeg må være Fætter højbens uægte bror (hvis den
starter
--
vh
Torben
| |
Torben Scheel (10-03-2006)
| Kommentar Fra : Torben Scheel |
Dato : 10-03-06 15:19 |
|
Torben Scheel wrote:
> Det lyder lidt sådan. Jeg må være Fætter højbens uægte bror (hvis den
> starter
>
Det gjorde den så, men lyden var ikke lige i "skabet", der var diverse
klanglyde og voldsomme vibrationer, så der blev slukket igen.
Koblingsdæksel af - hmm - hvorfor ligger der en kæde derinde og flyder..
balanceakslens kæde lader til at være knækket. Så meget for fætter højben.
Olie af - ingen spåner umiddelbart. Måske er den til at redde, men
toppen skal checkes - den går ikke helt fint på 2. cylinder, og
tændrøret var olieret. Ellers må jeg hente en anden motor til den.
--
vh
Torben
| |
Ukendt (11-03-2006)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 11-03-06 10:12 |
|
Torben Scheel skrev i meddelelsen
<44118ae7$0$67255$157c6196@dreader2.cybercity.dk>...
>Olie af - ingen spåner umiddelbart. Måske er den til at redde, men
>toppen skal checkes - den går ikke helt fint på 2. cylinder, og
>tændrøret var olieret. Ellers må jeg hente en anden motor til den.
Hvor surt Håber prisen var tilpas lav :-/ Hvis nu at toppen dur, mon
så ikke at Du kan finde dele i Fredericia ??
mvh
Orla
| |
Torben Scheel (11-03-2006)
| Kommentar Fra : Torben Scheel |
Dato : 11-03-06 16:50 |
|
Orla Pedersen wrote:
>
> Hvor surt Håber prisen var tilpas lav :-/ Hvis nu at toppen dur, mon
> så ikke at Du kan finde dele i Fredericia ??
>
Toppen er fin og med 37mm fuldeffektknast Jeg har lige adskilt - nu
(efter lidt chokerkørsel) er tændrørene ens sodede, så der er vist ikke
noget problem dér alligevel.
Jeg er i kontakt med Basecamp Fredericia, så mon ikke der bliver handlet
lidt på tværs, hvis ellers fragtopgaven er til at overkomme. Ellers får
den bare en ny kæde og grundig indvendig rengøring.
--
vh
Torben
| |
Armand (11-03-2006)
| Kommentar Fra : Armand |
Dato : 11-03-06 04:07 |
|
MKS - 74 skrev:
> On Fri, 10 Mar 2006 10:37:06 +0100, Torben Scheel
> <torben_scheel@hotmail.com> wrote:
>
>
> Jeg gætter på at det skal være:............
> Ydelsesreduceret ved hjælp af indbygning af en
> droslings(afblændings)skive (diamter 25 mm) per indsugningskanal.
> Det er jo ikke sådan de normalt er droslet så ja, måske er du heldig!
Ellers er forskellen på knasthøjden 34,5 imod 37mm!
--
Armand.
| |
Torben Scheel (11-03-2006)
| Kommentar Fra : Torben Scheel |
Dato : 11-03-06 12:59 |
| | |
Armand (11-03-2006)
| Kommentar Fra : Armand |
Dato : 11-03-06 16:27 |
|
Torben Scheel skrev:
> Armand wrote:
>
>> Ellers er forskellen på knasthøjden 34,5 imod 37mm!
>>
> OK - jeg måler når der åbnes.
>
> Armand - kan jeg umiddelbart smide denne i :
>
http://cgi.ebay.de/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=8041756537&rd=1&sspagename=STRK%3AMEWA%3AIT&rd=1
Nej!
Læg, på nederste venstre billede, mærke til hvor smal at forreste
stelmontering er i forhold til S'ens, der matcher der meget bredere stel
dér!
Jeg ved det af smertelig erfaring, da jeg fejlagtigt købte en sammenbrudt
dansk 400N for at udnytte en af mine 450S-motorer
Selvom jeg siden har købt en komplet 400N til jobbet kunne jeg godt være
interesseret i den linkede - Må jeg byde løs uden at du føler dig trampet
på??
--
Armand.
| |
Richard (11-03-2006)
| Kommentar Fra : Richard |
Dato : 11-03-06 17:31 |
|
Armand wrote:
>> Armand - kan jeg umiddelbart smide denne i :
>>
http://cgi.ebay.de/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=8041756537&rd=1&sspagename=STRK%3AMEWA%3AIT&rd=1
> Nej!
> Læg, på nederste venstre billede, mærke til hvor smal at forreste
> stelmontering er i forhold til S'ens, der matcher der meget bredere stel
> dér!
God kommentar, Armand - den Honda-bog, jeg kunne citere for Torben,
fremhævede blot karburering, 1'gearudveksling og kædestrammer som de
største konstruktionsmæssige forskelle på CB450N- og -S-motorerne - men
denne er sandelig ikke uvæsentlig
> Jeg ved det af smertelig erfaring, da jeg fejlagtigt købte en sammenbrudt
> dansk 400N for at udnytte en af mine 450S-motorer
Kunne man forestille sig, at forskellen kunne udlignes med et
afstandsstykke? - blot en tanke, når N-motoren nu en gang er smallere...
--
Richard Pade, Sorgenfri, DK
| |
Armand (11-03-2006)
| Kommentar Fra : Armand |
Dato : 11-03-06 18:00 |
|
Richard skrev:
> Armand wrote:
>
>>> Armand - kan jeg umiddelbart smide denne i :
>
http://cgi.ebay.de/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=8041756537&rd=1&sspagename=STRK%3AMEWA%3AIT&rd=1
>
>> Nej!
>> Læg, på nederste venstre billede, mærke til hvor smal at forreste
>> stelmontering er i forhold til S'ens, der matcher der meget bredere
>> stel dér!
>
> God kommentar, Armand - den Honda-bog, jeg kunne citere for Torben,
> fremhævede blot karburering, 1'gearudveksling og kædestrammer som de
> største konstruktionsmæssige forskelle på CB450N- og -S-motorerne - men
> denne er sandelig ikke uvæsentlig
I MOTORRAD's 2006 brugtkøbsguide, hvori CB-twin'en er medtaget, står der
heller intet om dén detalje :-|
>
>> Jeg ved det af smertelig erfaring, da jeg fejlagtigt købte en
>> sammenbrudt dansk 400N for at udnytte en af mine 450S-motorer
>
> Kunne man forestille sig, at forskellen kunne udlignes med et
> afstandsstykke? - blot en tanke, når N-motoren nu en gang er smallere...
Det skal være noget af et beslag eftersom den smalle version er aprox 70
mm bred omkring midten og den brede udgøres af en støbning ude i hver side
(hvor S'ens stel knækker hen over motorblokken)
--
Armand.
| |
Dan \"748\" Dethlefs~ (11-03-2006)
| Kommentar Fra : Dan \"748\" Dethlefs~ |
Dato : 11-03-06 19:32 |
|
Armand wrote:
> Torben Scheel skrev:
>> Armand - kan jeg umiddelbart smide denne i :
>
> http://cgi.ebay.de/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=8041756537&rd=1&sspagename=STRK%3AMEWA%3AIT&rd=1
>
> Nej!
> Læg, på nederste venstre billede, mærke til hvor smal at forreste
> stelmontering er i forhold til S'ens, der matcher der meget bredere stel
> dér!
>
> Jeg ved det af smertelig erfaring, da jeg fejlagtigt købte en
> sammenbrudt dansk 400N for at udnytte en af mine 450S-motorer
> Selvom jeg siden har købt en komplet 400N til jobbet kunne jeg godt være
> interesseret i den linkede - Må jeg byde løs uden at du føler dig
> trampet på??
>
Nå, så skal du en tur til Hamburg , god tur
--
Dan "748" Dethlefsen
748 - KLR250 - GPZ500S - ES250/2
www.dethlefsens.dk
www.robertsmc.dk
| |
Armand (11-03-2006)
| Kommentar Fra : Armand |
Dato : 11-03-06 19:56 |
|
Dan "748" Dethlefsen skrev:
> Armand wrote:
>>
>> .......kunne jeg godt være interesseret
>> i den linkede - Må jeg byde løs uden at du føler dig trampet på??
>
> Nå, så skal du en tur til Hamburg , god tur
Smugkigger!
Skal du have noget med?
Jeg kan jo snart nedsætte mig som weekend-tysklands-transportør (var i
Magdeburg for MKS sidste uge)
--
Armand.
| |
Dan \"748\" Dethlefs~ (12-03-2006)
| Kommentar Fra : Dan \"748\" Dethlefs~ |
Dato : 12-03-06 20:24 |
|
Armand wrote:
> Dan "748" Dethlefsen skrev:
>
>> Armand wrote:
>>
>>>
>>> .......kunne jeg godt være interesseret
>>> i den linkede - Må jeg byde løs uden at du føler dig trampet på??
>>
>>
>> Nå, så skal du en tur til Hamburg , god tur
>
>
> Smugkigger!
>
> Skal du have noget med?
> Jeg kan jo snart nedsætte mig som weekend-tysklands-transportør (var i
> Magdeburg for MKS sidste uge)
>
Smugkigger, nej bare nysggerig efter hvad en sådan motor går til, er
selv på udkig efter en KLR250 motor efter min satte sig for 14 dage
siden, men har endnu ikke faldet over noget interessant.
Hvis du skal forbi Louis, så måske et par småting
Du er måske ved at opbtgge en fritidsforretning ?
--
Dan "748" Dethlefsen
748 - KLR250 - GPZ500S - ES250/2
www.dethlefsens.dk
www.robertsmc.dk
| |
Armand (12-03-2006)
| Kommentar Fra : Armand |
Dato : 12-03-06 22:42 |
|
Dan "748" Dethlefsen skrev:
> Armand wrote:
>> Dan "748" Dethlefsen skrev:
>>
>>> Armand wrote:
>>>
>>>>
>>>> .......kunne jeg godt være interesseret
>>>> i den linkede - Må jeg byde løs uden at du føler dig trampet på??
>>>
>>>
>>> Nå, så skal du en tur til Hamburg , god tur
>>
>>
>> Smugkigger!
>>
>> Skal du have noget med?
>> Jeg kan jo snart nedsætte mig som weekend-tysklands-transportør (var i
>> Magdeburg for MKS sidste uge)
>
> Smugkigger, nej bare nysggerig efter hvad en sådan motor går til....
Ja, holdkæft hvor jeg var heldig: Jeg havde sat 1000,-kr som max og
haste-fejlregnede dét til 1.334€
Men held i uheld: for nu fik jeg den for kun 6€ mere end egentlig
beslutttet - Pyyha!!
> Hvis du skal forbi Louis, så måske et par småting
Det bliver vist en hit'n run tur til Hamborg en eftermiddag i denne uge,
og jeg kan nok kun lige nå ned til ham inden kl.18, så Louis når jeg nok
ikke at finde forbi.
Louis er i modsætning til de to konkurrenter heller ikke ublu i porto.
Egentlig finder jeg titi POLO's varer og udvalg langt mere interessante;
men gider ikke give hundrede kr i forsendelse :-|
Var i Kiel forrige lørdag med ham som Paso'en overvintrer ved, og da var
det Polo der var mest interessant. Købte bl.a. race-støvler til vores
lokale projekt for 50€ og FLM sokker med ekstra tyk sål til 2€, samt lidt
småværktøj til at have under sædet.
Polo-Kiel har forøvrigt også et kvindfolk med lidt dansk-kundskaber!!
> Du er måske ved at opbygge en fritidsforretning ?
Næh!
Fruen og jeg fik en godt tiltrængt weekend hjemmefra ud af det uden
yderligere udgifter, og generes ikke af distancer på fire hjul.
Og så var detteher som sådan også en test på hvad en tur sydpå koster hvis
man selv fandt noget en dag
--
Armand.
| |
Jacob (10-03-2006)
| Kommentar Fra : Jacob |
Dato : 10-03-06 15:20 |
|
Torben Scheel skrev:
> I går aftes kom jeg så hjem med den nyindkøbte CB450S til fruen -
Hej Torben,
Tillykke tillykke med "røverkøbet".
Hvad skal der så ske med fruens anden MC Yam 600 ? Jeg er måske lidt
tidligt ude, men måske en kammerat kunne være interesseret. Hvad er
dit jeres prisniveau - hvis det er aktuelt ?
VH Jacob
| |
Torben Scheel (10-03-2006)
| Kommentar Fra : Torben Scheel |
Dato : 10-03-06 15:26 |
|
Jacob wrote:
> Torben Scheel skrev:
>
>> I går aftes kom jeg så hjem med den nyindkøbte CB450S til fruen -
>
> Hej Torben,
>
> Tillykke tillykke med "røverkøbet".
Takker - lad os nu se.
> Hvad skal der så ske med fruens anden MC Yam 600 ? Jeg er måske lidt
> tidligt ude, men måske en kammerat kunne være interesseret. Hvad er
> dit jeres prisniveau - hvis det er aktuelt ?
>
Den er til salg - den har fået en original kåbe og en nyere motor på.
Mail mig offline, så vi ikke går for meget Off Topic..
--
vh
Torben
| |
Dr.Enduro (10-03-2006)
| Kommentar Fra : Dr.Enduro |
Dato : 10-03-06 16:46 |
|
Det er i hvert fald sådan, XT'ere er droslet. Når du fjerner skiverne,
skal der sandsynligvis også nye dyser i karburatoren.
--
Hilsen Jan
| |
|
|