B5 film
Fra : Mr. D

Dato : 10-03-06 08:54

Babylon 5 har været oppe og vende, men jeg fik ikke helt fat i alt, der blev
skrevet.

Jeg har fået fat i serien, men ser bl.a. her:

http://www.dvdoo.com/dvdoo/film.asp?Command=8422

noget, jeg ikke er helt sikker på.

Er dette en del af den store serie, eller er det en film, man kan se før,
efter, ved siden af?

simon

Fra : HC

Dato : 10-03-06 12:37

> Er dette en del af den store serie, eller er det en film, man kan se før,
> efter, ved siden af?

Der er en boks med alle B5 filmene undtagen Legend of the Rangers, som jeg
kan anbefale dig at skaffe..

The gathering er filmen der startede hele B5 sagaen, og er altså første
kapitel... In the Beginning er en prequel der finder sted endnu tidligere i
B5 universets historie.

Så er der tre stk. mere eller mindre enkeltstående film, som finder sted
forskellige steder i historien's tidsramme...

Det er klart værd at skaffe sig, hvis man samler på serien. Super
underholdning.

HC

Fra : Jesper

Dato : 10-03-06 13:17

Mr. D <s-griis@post5DELETE.tele.dk> wrote:

> [...]
>
> noget, jeg ikke er helt sikker på.
>
> Er dette en del af den store serie, eller er det en film, man kan se før,

Det er én af de 6 B5 film, der er udover filmene også en stor TV-serie.
choicesuk.com har nok den billigeste B5 complete univese box.
--
Jesper
The saw is family!

Fra : Rene Schnoor

Dato : 10-03-06 14:20

Jeg vil anbefale dig at vente med at se In the Beginning til efter du har
set TV-serien, da der er spoilers i filmen.

René

Fra : HC

Dato : 10-03-06 19:16

"Rene Schnoor" <nospam@nospam.invalid> skrev i en meddelelse
> Jeg vil anbefale dig at vente med at se In the Beginning til efter du har
> set TV-serien, da der er spoilers i filmen.

Nåhja, for søren.... Sorry Mr. D

HC

Fra : jakob

Dato : 10-03-06 19:59

Rene Schnoor wrote:
> Jeg vil anbefale dig at vente med at se In the Beginning til efter du har
> set TV-serien, da der er spoilers i filmen.

Helt enig. Se ikke The Beginning før du har set 4. sæson!

--
Jakob

Fra : Lars Kim Lund

Dato : 10-03-06 21:54

jakob <jtonospam@mail.dk> wrote:

>Helt enig. Se ikke The Beginning før du har set 4. sæson!

Ja, uha. Det vil være synd at ødelægge historien fra serien. Og lad
mig lige benytte lejligheden til at anbefale Babylon 5 til dem der
ikke har set det. Det er efter min mening det bedste scifi der er
lavet til tv og det får min varmeste anbefaling med på vejen.

--
Lars Kim Lund
http://www.net-faq.dk/

Fra : HC

Dato : 11-03-06 13:33

> [...]
> ikke har set det. Det er efter min mening det bedste scifi der er
> lavet til tv og det får min varmeste anbefaling med på vejen.

Ja, Babylon 5 er en gude-serie. Ringenes herre krydset med Star Trek...
Virkelig genial...

Farscape er også en virkelig anbefalelsesværdig serie, hvis man er til det
uforudsigelige. Den er mega-fed også.

HC

Fra : Tue Sørensen

Dato : 11-03-06 16:58

Rene Schnoor skrev:
> Jeg vil anbefale dig at vente med at se In the Beginning til efter du har
> set TV-serien, da der er spoilers i filmen.
>
> René

Ja - pånær The Gathering, bør alle B5-filmene ses *efter* TV-serien.

- Tue