40tude Dialogue shortcuts
Fra : Per Rønne

Dato : 10-03-06 08:50

Jeg forsøger i øjeblikket at sætte mig ind i 40tude Dialogue, der foreløbig
ser ud til at være den bedste newsreader til Windows [normalt bruger jeg
MacSOUP, men den er jo Mac-only].

Men det synes som om der er en del aktioner, der kræver brug af musen. Som
at sende et indlæg (klik på en ikon) eller opdatering af artikler i
grupperne.

Er der en måde at lave shortcuts på her, når det drejer sig om download af
nye artikler gerne sådan at download foretages regelmæssigt?

På Mac er sidstnævnte implementeret gennem QuicKeys, et program der også er
installeret på mine Windows-maskiner - selv om programmet dog her er noget
svagere.
--
Per Erik Rønne

Fra : J.K.Arning

Dato : 11-03-06 13:14

On Fri, 10 Mar 2006 08:50:01 +0100, Per Rønne wrote:

> Er der en måde at lave shortcuts på her, når det drejer sig om download af
> nye artikler gerne sådan at download foretages regelmæssigt?

Configuration af Shortcuts som sådan er gemt under Settings -> Configure
Buttons/Shortcuts

Det der med at automatisere ting og sager i 40tude foregår via Scripts og
dem er der mange af .. se:
http://www.40tude.com/dialog/wiki/index.php/Script_Library

--
:: J.K.Arning :: http://arning.dk :: http://tidtildsb.dk ::
http://yndigtland.dk ::

Fra : Per Rønne

Dato : 11-03-06 13:19

J.K.Arning <spam@arning.dk> wrote:

> Configuration af Shortcuts som sådan er gemt under Settings -> Configure
> Buttons/Shortcuts

Ja, den fandt jeg.

> Det der med at automatisere ting og sager i 40tude foregår via Scripts og
> dem er der mange af .. se:
> http://www.40tude.com/dialog/wiki/index.php/Script_Library

Den må jeg så lige se nærmere på ...

Og umiddelbart ser det ud som om den er givende ...
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Per Rønne

Dato : 12-03-06 17:15

On Sat, 11 Mar 2006 13:14:28 +0100, J.K.Arning wrote:

> [...]
> Buttons/Shortcuts
>
> Det der med at automatisere ting og sager i 40tude foregår via Scripts og

Og jeg kan se at jeg kan gå ind i Settings->Scripting->Scripting og tilføje
scripts. Herunder tilføje et OnTimer1 indeholdende:

ADo('GetNewHeadersInSubscribedGroups');

Men OnTimer1 skal så tilsyneladende kaldes med et argument i
OnStartup-scriptet der angiver hvilket interval det skal udføres med. Men
hvordan er det argument indrettet; det står der intet om.

Derudover kender omgivelserne i OnStartup ikke OnTimer1, så det må vel være
angivet i en anden unit {ja, der er jo tale om ObjectPascal}, hvorfor der
må tilføjes en "uses <unit-name>;", men hvilken?
--
Per Erik Rønne

Fra : Ivar

Dato : 11-03-06 19:42

Per Rønne skrev:

> Jeg forsøger i øjeblikket at sætte mig ind i 40tude Dialogue, der foreløbig
> ser ud til at være den bedste newsreader til Windows

Hvor mange forskellige har du prøvet, og hvilke egenskaber ønsker
du i en newsreader?

Ivar Magnusson

--
MesNews: http://home20.inet.tele.dk/did/MesNews/
Ny version!

Fra : Per Rønne

Dato : 12-03-06 05:10

Ivar <dild@[nozpam]webspeed.dk> wrote:

> Hvor mange forskellige har du prøvet,

Det husker jeg ikke.

> og hvilke egenskaber ønsker du i en newsreader?

I forhold til 40titude Dialog kun de navigationsmuligheder, der findes i
MacSOUP. I forhold til MacSOUP fuld unicode-understøttelse, og
understøttelse af flere servere.

<http://home.snafu.de/stk/>

Men foreløbig har jeg bestemt mig for 40tude fra Windows og MacSOUP fra
Mac.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Ivar

Dato : 12-03-06 11:38

Per Rønne skrev:

> I forhold til 40titude Dialog kun de navigationsmuligheder, der findes i
> MacSOUP. I forhold til MacSOUP fuld unicode-understøttelse, og
> understøttelse af flere servere.

Hvis MacSOUP kun kan håndtere en server, må det være et meget
simpelt program. 40tude er et avanceret program, der i stor grad
bruger scripts. Hvis du vil have fuld glæde af programmet, bliver
du nødt til at sætte dig ind i dette script-sprog.
Manual opdatering af grupper er noget der hører modembrugere til.
Har man en fast forbindelse, er det mere elegant med en newreader
der løbende opdaterer. 40tude kan også gøre dette, men det kræver
så vidt jeg ved et script.

Ivar Magnusson

--
Prøv MesNews: http://home20.inet.tele.dk/did/MesNews/
Ny version!

Fra : Per Rønne

Dato : 12-03-06 11:52

Ivar <dild@[nozpam]webspeed.dk> wrote:

> Hvis MacSOUP kun kan håndtere en server, må det være et meget
> simpelt program.

Svjv kan man indirekte sætte det til at håndtere flere programmer, hvis
man sætter en newsserver på sin egen maskine. Da MacSOUP kører under
UNIX burde det ikke være svært at gøre.

> 40tude er et avanceret program, der i stor grad
> bruger scripts. Hvis du vil have fuld glæde af programmet, bliver
> du nødt til at sætte dig ind i dette script-sprog.

Det har jeg skam fundet ud af.

> [...]
> Har man en fast forbindelse, er det mere elegant med en newreader
> der løbende opdaterer. 40tude kan også gøre dette, men det kræver

Jep. Til MacSOUP bruger jeg et QuicKeys script der kører hvert 30.
minut.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk