Gasolin´
Fra : Spacey

Dato : 10-03-06 08:40

Var inde og se Gasolin´ igår aftes... Kan KLART anbefales...jeg har aldrig
fået 1½ time til at gå så hurtigt.
Mange sjove anekdoter og et indblik i konflikterne bag facaden. Krydret med
dejlig musik fra en svunden tid.

10 stjerner herfra

Kenneth, der vist skal høre en del Gasolin idag

Fra : sniper_Nolight

Dato : 10-03-06 12:07

> [...]
> dejlig musik fra en svunden tid.
>
> 10 stjerner herfra
>
> Kenneth, der vist skal høre en del Gasolin idag

helt enig - ville dog gerne have set den i kbh og set de 4 gasser irl, men
super doku der var godt klippet sammen
--
sniper_Nolight

http://www.sitecenter.dk/sniper_nolight

Fra : Jesper

Dato : 10-03-06 13:17

Spacey <tgsremove@stofanet.dk> wrote:

> [...]
> dejlig musik fra en svunden tid.
>
> 10 stjerner herfra
>
> Kenneth, der vist skal høre en del Gasolin idag

Det er vel nok mest en fanting. Jeg har aldrig interesseret mig en bønne
for Gasolin og deres musik - eller Kim Larsen og hans musik for sin sags
skyld, så jeg ville formentligt gabe kæberne af led over filmen.
--
Jesper
The saw is family!

Fra : Per Vadmand

Dato : 10-03-06 16:46

Jesper wrote:

> [...]
> bønne for Gasolin og deres musik - eller Kim Larsen og hans musik for
> sin sags skyld, så jeg ville formentligt gabe kæberne af led over

Godskelov - så er jeg ikke den eneste!

Per V.

--
Forslag til ny "Goodwin"-regel: Den, der bruger "Kejserens nye
klæder"-argumentet, har tabt.

Fra : Jan Andersen

Dato : 11-03-06 11:02

On Fri, 10 Mar 2006 08:39:54 +0100, "Spacey" <tgsremove@stofanet.dk>
wrote:

>Var inde og se Gasolin´ igår aftes... Kan KLART anbefales...jeg har aldrig
>fået 1½ time til at gå så hurtigt.

**** SPOILERS ***

Må sige jeg var en smule skuffet.

Jeg er vild med Tintin og Mig skal det siges og rent teknisk synes jeg
bestemt at "Gasolin'" er en præstation. Bla. de gennemgående "hvide"
standins der bliver brugt, med trækvognen osv.

Jeg synes også det var fint at man endelig fik krediteret Baker's
store betydning for deres lyd.

Der blev brugt meget tid på begyndelsen/opstarten, men jeg synes man
kom *meget* hurtig igennem de sidste 5-6 år.

Usa tourneen blev dækket men ikke et ord om de temmelig mange
engelsksprogede udgivelser de også forsøgte sig med.

De to sidste albums, Efter Endnu En Dag & Gør Det Noget blev
overhovedet ikke nævnt eller vist.
I det hele tiden savnede jeg meget noget dybde omkring deres
lp-udgivelser & sange. Bortset fra Child Of Institution & Langebro,
var der slet ikke noget omkring sangene. Bortset fra en masse snak om
Kims soloudgivelser.
Gas 5 blev vist og der var et par sekunder af Rabalderstræde, men
ellers intet om albummet der bla. er blev nævnt som det bedste Danske
rockalbum nogensinde.

Og så fortsatte de jo faktisk tourneen efter Bornholmsbeslutningen og
Live I Skandinavien blev jo også udgivet derefter for at få nogle gryn
i kassen.

Men ok... sigtet har nok mest være The Casual Gasolin' lytter, end en
rockhistorie interesseret.

--
Jan

Remove 'FOS' from emailaddress.