Underligt problem med mails.
Fra : MF

Dato : 10-03-06 07:00

Hej NG

Jeg håber det er det rigtige sted at spørge...

Jeg har et underligt problem med mine mails. Jeg har en mail adresse hos
Tiscali helt tilbage fra det hed Worldonline 7-8år gammel. Og så har jeg en
hos Tele2 af nyere dato. dvs ca 1½år. Men alle mails jeg får, som er skrevet
til min Tele2 adresse, havner hos Tiscali?? Det har de faktisk altid gjort,
så det er ikke noget der lige er sket efter at Tele2 har overtaget Tiscali.
Som eksempel: Jeg er oprettet som bruger på Qxl, hvor jeg KUN har opgivet
min Tele2 adresse. Men alle mails fra Qxl havner hos Tiscali og skal hentes
fra dem? Jeg bruger Xp SP2 & tilhørende Outlook Express 6.

Da min gamle Tiscali adresse er temmelig angrebet af spam, vil jeg gerne
stoppe med at bruge den. Men når alle mine vigtige mails bliver ved med at
havne der, kan dette jo ikke lade sig gøre.

Så nu vil jeg gerne høre jeres mening :)

/Martin

Fra : L.E.P.

Dato : 10-03-06 08:03

Fri, 10 Mar 2006 07:00:25 +0100, skrev "MF" <Filuma@tele2adsl.DanmarK>
:

> [...]
>havne der, kan dette jo ikke lade sig gøre.
>
>Så nu vil jeg gerne høre jeres mening :)

Hej Martin.

Du har nok på et tidspunkt lavet en videresendelse af dine mails fra
din Tele2-adresse til Tiscali. Det kan du rette på Tele2's webmail.

Hilsen Lars

Fra : MF

Dato : 10-03-06 10:12

Hej Lars

Nej det har jeg ikke. Og jeg har været igennem alle indstillinger både hos
Tiscali og Tele2. Og der er intet det linker til hinanden.
Men et andet problem er nu, at lige nu kan jeg logge ind hos Tiscali
Webmail, men jeg kan hverken sende eller modtage mails derinde!! Jeg har
sendt en bunke test mails afsted til den, men de dukker ikke op. Og dem jeg
sender derfra kommer heller ikke frem til mine andre mail adresser.

/Martin

Fra : Per Nordahl

Dato : 10-03-06 11:33

"MF" <Filuma@tele2adsl.DanmarK> skrev i en meddelelse
> [...]
> sendt en bunke test mails afsted til den, men de dukker ikke op. Og dem
> jeg sender derfra kommer heller ikke frem til mine andre mail adresser.

Jeg kan heller ikke hverken sende el. modtage mail lige nu (hele
morgenen/formiddagen).
Efter det skod firma har overtaget Tiscali fungerer det i lange/mange
perioder ikke, i hvertfald er det blevet yderst u-stabilt.
PT: ISDN-modem
Jeg skifter snarest udbyder

Mvh. Nordahl

Fra : Calle.

Dato : 20-03-06 10:13

Per Nordahl wrote:
> [...]
> Efter det skod firma har overtaget Tiscali fungerer det i lange/mange
> perioder ikke, i hvertfald er det blevet yderst u-stabilt.

Der er fordi at du skal have hele mail adressen som kontonavn nu (i din mail
konti), de var ikke nødvendigt før

--
**** Calle. ****

Fra : Calle.

Dato : 20-03-06 10:12

MF wrote:
> [...]
> har sendt en bunke test mails afsted til den, men de dukker ikke op.
> Og dem jeg sender derfra kommer heller ikke frem til mine andre mail
læs hvad der står der hvor du logger ind. siden er flyttet, derfor har de
spærret for send funktionen på den gamle side.

--
**** Calle. ****

Fra : John

Dato : 10-03-06 14:15

"MF" skrev i en meddelelse

> Jeg har en mail adresse hos Tiscali helt tilbage fra det hed Worldonline
> 7-8år gammel.

- også jeg, bruger den mest til registreringer, hvor der kræves en gyldig
email adresse

> Da min gamle Tiscali adresse er temmelig angrebet af spam

- samme her

> vil jeg gerne stoppe med at bruge den. Men når alle mine vigtige mails
> bliver ved med at havne der, kan dette jo ikke lade sig gøre.

På det seneste kan jeg kun _modtage_ mail på den gamle worldonline/tiscali
konto og sende _til_ den, men ikke _sende_ fra den.

Samtidig kan min mailreader ePrompter ikke længere sende til eller hente
mail fra worldonline-kontoen

Jeg kan dog stadig _læse_ WOL-mail via web: http://www.tiscali.dk/webmail/

> Så nu vil jeg gerne høre jeres mening :)

Noget rod! Fortæl endelig, hvis du finder en løsning/forklaring.

Mvh John

Fra : MF

Dato : 13-03-06 17:35

Hej igen

Så kan jeg meddele, at jeg har fået problemet løst.
Jeg ringede til Tele2 kundesevice i morges lidt over kl.08. Jeg fik en
meget venlig og hurtig betjening (nr 3 i køen), så jeg kan ikke sige noget
skidt om det.
Det eneste ærgerlige i mit tilfælde er, at alle de mails jeg har fået i
tidsrummet 10/3 - 12/3 er borte. Alt hvad man har sendt til mig i det
tidsrum røg bare ud i cyberspace, som hun sagde det. Så hos mig har der
været mere galt, end at man nu skal bruge hele sin email-adr som brugernavn.
Men nu virker det, og så kan livet fortsætte....

/Martin

Fra : Calle.

Dato : 20-03-06 10:10

MF wrote:
> [...]
> ved med at havne der, kan dette jo ikke lade sig gøre.
>
> Så nu vil jeg gerne høre jeres mening :)

tele2 er ved at pille i mailserverne, der er gået lidt ged i f.eks
viderestilling af mail. De kan komme et par dage forsinket

--
**** Calle. ****