Delte mapper?
Fra : sls\(2770\)

Dato : 09-03-06 23:11

Jeg har 2 computere på nettet.
Jeg har en mappe på hver computer som er delt, som jeg bruger til at dele
filer mellem computerene. Men filer som ligger i disse mapper, bliver ramt
af virus, og jeg har ikke virus andre steder på computeren.

Computerne kan ikke se hinanden via IPX, men jeg bruger Netbui (tror jeg den
hed)

Filerne har ikke virus inden jeg smider dem over i delt mappe, men hvis de
ligger der et stykke tid, og jeg tjekker dem igen, så er der bid.

Er delte mapper mere udsatte end resten af computeren?

Jeg har AVG free, så skal jeg have fat i en firewall, ik? Windows egen har
ikke været slået til, kun den hos min udbyder (ComX). Kan jeg bruge windows
firewall, eller skal jeg have fat i en bedre?

// Sid

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 09-03-06 23:39

sls(2770) skrev:

> Er delte mapper mere udsatte end resten af computeren?

Ja.

> Jeg har AVG free, så skal jeg have fat i en firewall, ik?

Jeg vil anbefale dig i stedet at sætte pc'erne op efter Thomas'
opskrift. Så er de bedre sikret end med en vilkårlig 'personlig'
firewall. Problemet er sandsynligvis at du ikke kun deler over
NetBEUI hvilket du roligt kan gøre, men at du også gør det over
TCP.

Følg blot opskriften slavisk:

http://home18.inet.tele.dk/madsen/winxp/Tjenester_SP2.pdf

Hvis der ikke er SP2 på:

http://home18.inet.tele.dk/madsen/winxp/Tjenester.pdf

--
Bertel
Skrivebord sælges. Se http://lundhansen.dk/temp/skrivebord.htm

Fra : sls\(2770\)

Dato : 10-03-06 17:59

> [...]
> firewall. Problemet er sandsynligvis at du ikke kun deler over
> NetBEUI hvilket du roligt kan gøre, men at du også gør det over

Takker, men der står lidt for meget på den side som jeg som jeg ikke lige
kan hitte ud af.
Så jeg vil prøve med en simpel firewall, og se om den kan hjælpe på
problemet i første omgang.

// Sid

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 10-03-06 19:42

sls(2770) skrev:

> Takker, men der står lidt for meget på den side som jeg som jeg ikke lige
> kan hitte ud af.

Du behøver faktisk ikke hitte ud af det, men blot gøre præcis som
der står.

Fra : Henning Præstegaard

Dato : 10-03-06 23:54

sls(2770) wrote:

> Takker, men der står lidt for meget på den side som jeg som jeg ikke
> lige kan hitte ud af.
> Så jeg vil prøve med en simpel firewall, og se om den kan hjælpe på
> problemet i første omgang.

En firewall? Det er da lettere og hurtigere at følge Thomases vejledning
end at sætte en firewall op.

mvh
Henning