Så røg bmw'n til skrot
Fra : CasperR

Dato : 09-03-06 22:46

Hey

Idag røg min bmw til skrot, men faktisk når man ser på det var det billigt
sluppet. Købte en gammel 525i fra 86 (e28) for 4k med lidt over et ½ år til
syn, og den har kørt og startet hver dag, og har driftet som en gal hele
vinteren når der har ligget sne så den dens rwd er blevet brugt flittigt :)

Tænkte da også på at lave den men der var for meget galt..
- Dryppede olie mellem motor gearkasse
- Bremser over hele bilen skulle renoveres dvs kalibre sad fast
- Hul i højre panel
- Begge bagbrosbøsninger skulle skiftes
- Hele bilen var våd iden i, og bagi var det meget slemt
- 3 huller i udstødningen
- ZF boksen var færdig så den havde 5cm ratslør
- Nummerplade lys virkede ikke
- Den brugte vand, så sikkert en toppakning eller noget.
- Benzintanken var MEGET utæt så når man tankede benzin røg der var 1-2
liter ved siden af fordi påfyldings studsen var så tærret.

Men kors hvor den kørte godt. Den var dejlig at køre i og der var plads til
4 voksne mennesker + baggage. Den kørte dog kun 8km/l og det var ved øko
kørsel Alt i alt en meget sjov bil og uden tvivl skal jeg prøve at finde
endnu en bmw til næste vinter for hold da op den var dejlig at køre i

Nu er den skiftet ud med en citroen ax 1,1 som en eller anden brian har haft
dvs den er blevet malet matsort i hånden (grimt) og har et kæmpe K&N filter
på. Men en sjov lille dyt.. men langt fra så sjov som bmw'n.
Ak ja måske var det på tide at komme igang med at renovere den S2
--

/CasperR
/89' RST

Fra : Jasper Norman

Dato : 09-03-06 23:20

> [...]
> syn, og den har kørt og startet hver dag, og har driftet som en gal hele
> vinteren når der har ligget sne så den dens rwd er blevet brugt flittigt

Med al respekt...

Er der stadig nogen der synes at forsikringsselskaberne tager for meget i
præmie for de "unge" billister i BMW´ere?

Hvad nu hvis CasperR lige skulle "drifte" lidt for at afprøve RWD lidt. Han
smadrer herefter over i en busfuld med børnehavebørn!!! Hmm. 7-10.000 for en
ansvarsforsikring er sgu for billigt i dette tilfælde

(Jeg aner selvfølgelig ikke om CasperR kun "drifter" på P-pladser og
lign. )

/Jasper

Fra : CasperR

Dato : 09-03-06 23:33

Hey

> Med al respekt...
> Er der stadig nogen der synes at forsikringsselskaberne tager for meget i
> præmie for de "unge" billister i BMW´ere?

Jeg er forresten ikke 18 bare for at slå det fast. Langt over 20, hvilket
gør at min far fx syntes det er tosset at købe en bmw med stort
benzinforbrug når den kun skal bruges til at drifte når det har sneet.
Jeg skulle betale 2750 for et ½ år med kasko hvilket jeg syntes er ok. Men
nu har jeg også kun haft "høj risiko" biler i mit forsikringsselvskabs øjne.

> Hvad nu hvis CasperR lige skulle "drifte" lidt for at afprøve RWD lidt.
> Han smadrer herefter over i en busfuld med børnehavebørn!!! Hmm. 7-10.000
> for en ansvarsforsikring er sgu for billigt i dette tilfælde

Det er jo lige det. Og inden alle haderne kommer frem af busken vil jeg sige
at bilen var monteret med 4 nye vinterdæk så den havde udemærket greb men
med 150hk kunne man nemt få den ud, men jeg var aldrig ude for at den skred
når jeg kørte til at og fra arb og i fritiden.
En på 18 som ikke har kørt bil før skal ikke starte med en bil som en 525 så
jeg syntes det er fint at de skal betale for den store risiko.

> (Jeg aner selvfølgelig ikke om CasperR kun "drifter" på P-pladser og
> lign. )

Jeg holder mig personeligt til at drifte hvor der er plads, og siden det er
min første rwd bil så skal jeg have meget plads. Mistede den dog aldrig ved
et drift. Ifølge min kæreste kører jeg som en morfar dvs jeg kører ikke
stærkt, men når jeg finder et sted med plads fx en stor p-plads så bliver
den da kørt som den skal køres. Men personligt så jeg ingen idé i at køre
stærkt i den da den kostede kassen i benzin hvis man sparkede til den så jeg
kørte bare lidt før om morgenen.
Ved godt at folk vil kalde det en brianbil og min søster hadede den også som
pesten, men den var sjov til pengene
--

/CasperR
/89' RST

Fra : Lars

Dato : 10-03-06 08:36

"CasperR" <taffi@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> Hey

> Jeg er forresten ikke 18 bare for at slå det fast. Langt over 20,

....hvor langt?

- Lars

Fra : Ukendt

Dato : 10-03-06 07:04

"Jasper Norman" <ahrensbach@FJERNESpc.dk> skrev i en meddelelse

> Med al respekt...
>
> Er der stadig nogen der synes at forsikringsselskaberne tager for meget i
> præmie for de "unge" billister i BMW´ere?

Og så i den bunke lort. Havde det været en anden bil, var den skrottet for
længst

Fra : CasperR

Dato : 10-03-06 12:01

> Og så i den bunke lort. Havde det været en anden bil, var den skrottet for
> længst

Hehe.. jeg har dog også en anelse om at den blev fusker synet sidste gang.
Men nu er den død og det kan i jo så være glade for.
--

/CasperR
/89' RST

Fra : Anders

Dato : 10-03-06 07:35

"CasperR" <taffi@get2net.dk> wrote in message
> [...]
> på. Men en sjov lille dyt.. men langt fra så sjov som bmw'n.
> Ak ja måske var det på tide at komme igang med at renovere den S2

Billigt og helt sikekrt sjovt, men jeg syntes nu ikke du skulle prale af at
have kørt i en bil med 5 cm ratslør og deffekte bremser.

Mvh
Anders

Fra : Ukendt

Dato : 10-03-06 08:53

> Billigt og helt sikekrt sjovt, men jeg syntes nu ikke du skulle prale af
> at have kørt i en bil med 5 cm ratslør og deffekte bremser.

Nej tak, det er sq ikke studenterhuen der trykker ham fladskoet!
Jeg havde ½cm ratslør i gti'en, og det var ubehageligt, og blev skiftet med
det samme.. tænk hvis man fik kørt en ned !! **GYS**

Mvh
Morten

Fra : jan@stevns.net

Dato : 10-03-06 09:22

"Juel" <him> skrev :

>tænk hvis man fik kørt en ned !! **GYS**

På grund af ½cm ratslør ? Get real ;)

--
jan@stevns.net

Stafetten - hvad hulen er det ? Find selv svaret på
dk.fritid.bil's hjemmeside

Fra : Ukendt

Dato : 10-03-06 11:58

> På grund af ½cm ratslør ? Get real ;)

hehe true, men det jo ikke et tegn på, at den tandstang er da bare helt
iorden !

Vil hellere skifte og ikke risikere noget.. de opdagede det btw ikke til
syn..

Mvh
Morten

Fra : CasperR

Dato : 10-03-06 12:15

> hehe true, men det jo ikke et tegn på, at den tandstang er da bare helt
> iorden !
> Vil hellere skifte og ikke risikere noget.. de opdagede det btw ikke til
> syn..

Jeg vidste at denne her bil ikke kunne synes så jeg fik strammet boksen op
så meget den kunne ude at den satte sig fast. Hvis det havde været på min S2
var jeg gået i spåner men denne her bil havde mere en 3 hjul i graven så det
var ærligtalt ikke værd at lave når den havde så kort tid til syn.
--

/CasperR
/89' RST

Fra : Steen Schmidt

Dato : 10-03-06 08:36

CasperR wrote:

> Tænkte da også på at lave den men der var for meget galt..
[snip]

Du er fandme ikke den skarpeste kniv i skuffen!

-
Steen

Fra : jan@stevns.net

Dato : 10-03-06 09:22

"Steen Schmidt" <sschmidt@nospam.dk> skrev :

>Du er fandme ikke den skarpeste kniv i skuffen!

Århhh hold da op mand !

Fra : Steen Schmidt

Dato : 10-03-06 09:49

jan@stevns.net wrote:

> Århhh hold da op mand !

At køre og smide olie og benzin, andre trafikanter kan køre galt i, at
køre med defekte bremser og styretøj så grelt som det beskrives? Nej,
jeg vil have lov at blive forarget.

Og så udtalelsen om "øko kørsel" sammen med "driftet som en gal hele
vinteren" tyder da også på knejten ikke er for knøw når det angår
bilkørsel. Jeg kan ikke acceptere folk der taber hovedet når de sætter
sig bag et rat. Det er ligesom folk der ikke kan styre sig når de er
fulde - det er sgu da for latterligt.

Mvh
Steen

Fra : Steen Schmidt

Dato : 10-03-06 11:49

Steen Schmidt wrote:

> Og så udtalelsen om "øko kørsel" sammen med "driftet som en gal hele
> vinteren" tyder da også på knejten ikke er for knøw når det angår
> bilkørsel.

Ok, ovenstående er nok lidt skarpt skrevet - jeg kender jo ikke manden
personligt. Så, godt ord igen, sorry Casper.

Jeg mener man har pligt til at tænke på ens egen bils stand, når man
kører rundt iblandt så mange andre. Men derfor behøver jeg jo ikke
svine folk til.

Mvh
Steen

Fra : CasperR

Dato : 10-03-06 12:11

> Ok, ovenstående er nok lidt skarpt skrevet - jeg kender jo ikke manden
> personligt. Så, godt ord igen, sorry Casper.

Fair nok, jeg havde heller ikke regnet med at størstedelen ville kunne
forstå det.
Tro det eller ej så er jeg meget sart over for mine biler dvs mine biler
helst skal være 100% (S2) men denne her skulle bare klare sig gennem
vinteren.

> Jeg mener man har pligt til at tænke på ens egen bils stand, når man
> kører rundt iblandt så mange andre. Men derfor behøver jeg jo ikke
> svine folk til.

Jeg giver dig helt ret. Nu kan i jo ikke vide hvor meget olie den dryppede,
men det svarede til 2-3 dråber om dagen, og nogen gange slet ikke.
Da jeg fik bilen virkede bremserne slet ikke dvs de sad helt fast, så
hvordan den tidelige ejer har kunnet køre med det ved jeg ikke. Jeg fik også
lavet lyset da den ikke havde noget kørelys i hele højre side. Kors der var
meget i vejen.
Jeg fik dem dog gået bremserne efter over hele bilen så de virkede men de
hang stadig en lille smule. Til det vil jeg så også sige at selvom de hang
lidt bremsede den bedre end utrolig mange andre gamle biler jeg har kørt i.
At køre med ratslør er jo ikke noget nyt. Som sergent i militæret kørte vi
da rundt i de gamle maggi'r som alle sammen havde 5cm ratslør og det var med
16 mennesker ombord bagi så det vil jeg mene var mere farligt.
--

/CasperR
/89' RST

Fra : Kim Frederiksen

Dato : 10-03-06 11:55

"Steen Schmidt" <sschmidt@nospam.dk> skrev i en meddelelse
> jan@stevns.net wrote:
>
> At køre og smide olie og benzin, andre trafikanter kan køre galt i,

Jeg tror sgu næppe der nogensinde er nogen der er kørt galt fordi en bil har
dryppet olie

mvh.
Kim Frederiksen

Fra : Steen Schmidt

Dato : 10-03-06 15:23

Kim Frederiksen wrote:

> Jeg tror sgu næppe der nogensinde er nogen der er kørt galt fordi en
> bil har dryppet olie

En af mine bekendte slog sig ihjel på Nürburgring på MC fordi der var
spildt olie på vejbanen.

Diesel i rundkørsler (lastbiler har det med at tømme
overfyldte/ulukkede dieseltanke i rundkørsler) har også fået mangt en
MC ned og ligge. Jeg har også oplevet en bil foran mig snurre rundt på
vej ned af en motorvejstilkørsel, idet den kørte over en omgang spildt
brændstof.

Mvh
Steen

Fra : Martin Jørgensen

Dato : 10-03-06 21:56

> En af mine bekendte slog sig ihjel på Nürburgring på MC fordi der var
> spildt olie på vejbanen.

Jørund Siem ?
Martin Jørgensen - Civic
7000 Fredericia

Relax - Don´t worry
Have a homebrew

Fra : Steen Schmidt

Dato : 11-03-06 13:00

Martin Jørgensen wrote:

> Jørund Siem ?

Ja

Fra : Martin Jørgensen

Dato : 11-03-06 13:28

> Ja

Tragisk det der skete med ham :-/

Jeg havde en dialog med Jørund og Chris Hummelshøj vedr. chiptuning af min
Laverda mc.

Flinke menesker.

Desværre er de ikke blandt os længere - jeg fik heller ikke tunet min mc -
og nu er den brændt - snakke om et projekt der gik galt.

Martin Jørgensen
7000 Fredericia

Relax - Don´t worry
Have a homebrew

Fra : jan@stevns.net

Dato : 10-03-06 20:44

"Steen Schmidt" <sschmidt@nospam.dk> skrev :

>Og så udtalelsen om "øko kørsel" sammen med "driftet som en gal hele
>vinteren" tyder da også på knejten ikke er for knøw når det angår
>bilkørsel.

Nu har du jo så selv trukket lidt i land igen - fint nok

Driftet som en gal hele vinteren behøver jo heller ikke at betyde at
tabe hovedet, eller have problemer med studenterhuen ;) men mere at
have noget morskab i den daglige trummerum på vejene.

Jeg kan da heller ikke nære mig for at kaste røven lidt fra tid til
anden, eller dreje om hjørner på speederen, når der er glatte veje

Det er en ting, spas - noget andet er at man jo nok ikke gør det, hvis
det på nogen måder skulle udgøre en risiko for andre, det være sig
folk eller fæ.

Jeg gider sgu'tte at være kedelig, bare fordi nogen kunne tænke at
ryste på hovedet af mig - det må forblive deres problem

>Jeg kan ikke acceptere folk der taber hovedet når de sætter
>sig bag et rat. Det er ligesom folk der ikke kan styre sig når de er
>fulde - det er sgu da for latterligt.

Der er vi ret enige - Nu er der jo heller ikke meget der tyder på at
vor ven ligefrem taber hovedet, endsige lægger snusfonuften på hylden.

Fra : Morten Lorenzen

Dato : 10-03-06 21:11

> [...]

> filter
> på. Men en sjov lille dyt.. men langt fra så sjov som bmw'n.

Niks, BMW'er og gamle Ford'er er sgu noget af det dejligste der findes :)

> Ak ja måske var det på tide at komme igang med at renovere den S2

Ja, hvordan går det egentligt med den? Er den stadig lige lækker? Lyder den
stadig lige så godt som i gamle dage? :)

-M
'05 BMW 325i E90
Tidligere:
1985 Sierra 1,8 Laser