Tak til MKS 74 :-)
Fra : tb

Dato : 09-03-06 22:35

Dine værdilister på honda gjorde at jeg fik konen overtalt til at opgradere
min CBR1K SC21 model 87 til en 94 dual !!!!

Faktisk har jeg allerede snakket med en tysker der har en i perfekt stand
med 11.000km på klokken. Fatter ikke hvorfor de overhovedet køber en mc
dernede, hvis de ikke engang kører 1000km om året

Såeeeee nu skal jeg bare have solgt den anden (dog først efter 30. marts

Mvh TB med forårskuller (og skal ned og hente pladerne i morgen)

Fra : Ninja Rider

Dato : 09-03-06 22:52

Hejsa

tb wrote:
> Faktisk har jeg allerede snakket med en tysker der har en i perfekt stand
> med 11.000km på klokken. Fatter ikke hvorfor de overhovedet køber en mc
> dernede, hvis de ikke engang kører 1000km om året
*Snip*...
Hehe..... Det er sQ da fordi den har kørt så meget så den er blevet
nulstillet igen! :p Det er lige som Ford's Biler. Deres km tæller går
kun til 99.999,9km! så de har aldrig gået mere end 50kkm når de er til
salg... ;)

Mvh Emil

--
Kawasaki GPz 550....
http://dfmc.dk/?id=26

Fra : MKS - 74

Dato : 10-03-06 09:16

On Thu, 9 Mar 2006 22:35:06 +0100, "tb" <skodskod@yahoo.com> wrote:

>Dine værdilister på honda gjorde at jeg fik konen overtalt til at opgradere
>min CBR1K SC21 model 87 til en 94 dual !!!!

Spørg dig selv - Hvad skal der til for at overtale hende til en
Blackbird .

>Faktisk har jeg allerede snakket med en tysker der har en i perfekt stand
>med 11.000km på klokken. Fatter ikke hvorfor de overhovedet køber en mc
>dernede, hvis de ikke engang kører 1000km om året

Omvendt har jeg lige købt en cykel med ca. 50.000 km på uret, der ser
næsten ny ud og umiddelbart er i bedre stand end flere af de cykler
med 15-30.000 km på klokken jeg ellers har købt de senere år .

--
-Michael
CBR600 info - http://home.tiscali.dk/isl21043/CBR600/

Fra : tb

Dato : 10-03-06 09:43

> Spørg dig selv - Hvad skal der til for at overtale hende til en
> Blackbird .

Det tror jeg for så vidt også godt jeg kunne, men jeg piver godt nok over at
skulle betale i nærheden af 40.000 ekstra for det. I tysklerlandet er en 97
BB ikke meget dyere (ca 4400) end en 94 CBR1K med få km på klokken (ca
3500e), så det er ene og alene T&S der driller mig...

Fra : Ukendt

Dato : 10-03-06 11:09

MKS - 74 skrev i meddelelsen ...

>Omvendt har jeg lige købt en cykel med ca. 50.000 km på uret, der ser
>næsten ny ud og umiddelbart er i bedre stand end flere af de cykler
>med 15-30.000 km på klokken jeg ellers har købt de senere år .

Jeg mener at der er god grund til at undgå mc'er med usædvanligt lavt km.
tal i forhold til alder. Jeg har en af slagsen, og selv om det ikke er
slemt, så har den skader fra for megen stilstand mellem starterne. Grunden
til at jeg ikke har nævnt noget om problemet før nu er, at jeg ville være
sikker på at det ikke "blot" handlede om en typefejl. Nu er topdækslerne af
for anden gang, og jeg kan se at mit kørselsmønster med ca. 10KKm. om året
_ikke_ giver anledning til yderligere skader på lejebukkene til
knastakslerne.

Der kommer en detaljeret beskrivelse på min hjemmeside.

mvh
Orla, aldrig mere en 6 år gammel cykel med kun 21.000 Km. på klokken :-/

Fra : Steen Gruby

Dato : 10-03-06 17:29

On Fri, 10 Mar 2006 11:08:49 +0100, "Orla Pedersen"
<o.pedersen.torsted[hos]post.tele.dk.invalid> wrote:

Hej Orla.

Det kommer an på hvor de kommer fra.

>Orla, aldrig mere en 6 år gammel cykel med kun 21.000 Km. på klokken :-/

Min nabo købte en XN85 i Sverige.
Den havde kun kørt 22 KKm, og det er ikke meget af en knallert fra
1983.
Men da de har periodisk syn i Sverige og Km tallet registreres ved
hvert syn (papirene fulgte med) står det til troende.
Min egen XN85 havde 23 KKm bag sig da jeg erhvervede den, og den var
også i orden.
Så man kan være heldig

--

Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo

Fra : Ukendt

Dato : 10-03-06 19:23

Steen Gruby skrev i meddelelsen ...

>Det kommer an på hvor de kommer fra.

Jeg er ret sikker på at Du misser min pointe. "fie" har haft alt for mange
"nu skal du lige høre/jeg henter prøvepladen" starter Dette godt
hjulpet af den urimeligt fede esterolie der var på da jeg købte cyklen, og
et uoriginalt oliefilter uden returventil. Ved et fornuftigt daglig brug var
disse koldstartsrivninger aldrig opstået, det ved jeg, for jeg kan jo se at
problemet ikke kommer igen/forværres nu.

I erkendelse af at jeg ikke kan vide hvordan den "næste" cykel er blevet
behandlet/ser ud indvendig, så vil jeg gå efter min. 10KKm./år for
eftertiden.

mvh
Orla

Fra : Steen Gruby

Dato : 10-03-06 19:57

On Fri, 10 Mar 2006 19:23:02 +0100, "Orla Pedersen"
<o.pedersen.torsted[hos]post.tele.dk.invalid> wrote:

hej Orla.

>Jeg er ret sikker på at Du misser min pointe.

Og jeg er ret sikker på at du har ret.
Undskyld

--

Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo

Fra : tb

Dato : 10-03-06 21:16

> I erkendelse af at jeg ikke kan vide hvordan den "næste" cykel er blevet
> behandlet/ser ud indvendig, så vil jeg gå efter min. 10KKm./år for
> eftertiden.

Hmm. Der VAR en 94'er med 145.000km på klokken, men et eller andet sted
lyder 11.000 bedre end 145.000 km....

Jeg er klar over at koldstarter slider, men mere end 100kkm slider da
absolut også (det er SJÆLDENT man ser en mc > 100kkm til salg, dvs enten
kører de aldrig så langt, eller også holder de ikke så langt)....