Kan ikke se webtv
Fra : Kevin Vilhelmsen

Dato : 09-03-06 21:22

Hejsan
Måske er der nogle der kan hjælpe mig.
Jeg har forsøgt at se nogle videoklip fra en kongres i
Dansk Sygeplejeråd
http://www.dsr.dk/msite/frontpage.asp?id=180

jeg har windows media player installeret, men det går
ikke i gang uanset hva jeg prøver.

Nogle ideer?
Eller er det bare fordi jeg har en mac det ikke fungerer?
--
Venlig Hilsen Kevin Vilhelmsen

Fra : Preben Bødker Nielse~

Dato : 09-03-06 21:32

Kevin Vilhelmsen <skovalleen10@fjerndettestofanet.dk> wrote:

> [...]
> ikke i gang uanset hva jeg prøver.
>
> Nogle ideer?
> Eller er det bare fordi jeg har en mac det ikke fungerer?

Det er fordi firmaet Lynx Media ikke aner, at der eksisterer andet end
Windows.
Og at Dansk Sygeplejeråd vælger en leverandør med den holdning.

/Preben
--
http://www.ravnekrogen.dk/gallery

Fra : Morten Lind

Dato : 18-03-06 08:04

> Det er fordi firmaet Lynx Media ikke aner, at der eksisterer andet end
> Windows.
> Og at Dansk Sygeplejeråd vælger en leverandør med den holdning.
>

> /Preben

.......og FOA......og
Christiansborg(folketingsdebatter)......og......LO........og..........

<http://www.foa.dk/sw5279.asp?forumid=124&postingid=8342&index=3&mode=vi
ew>........(1. indlæg i en debat mellem Dennis Christensen og
undertegnede).

M.

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 09-03-06 22:23

> [...]

> ikke i gang uanset hva jeg prøver.
>
> Nogle ideer?
> Eller er det bare fordi jeg har en mac det ikke fungerer?

Det er fordi de bruger et smart skin/webapp til at køre deres windows
media indhold. Hvis de ville kunne de give de direkte stream adresser og
så ville Flip4Mac eller WMP for mac sagtens kunne afspille det ...

men det er en dum måde at gøre det på ..

/thomas

--
A: Because it messes up the order in which people normally read text.
Q: Why is top-posting such a bad thing?

Fra : Kevin Vilhelmsen

Dato : 09-03-06 22:38

Thomas von Hassel wrote:

> [...]
> så ville Flip4Mac eller WMP for mac sagtens kunne afspille det ...
>
> men det er en dum måde at gøre det på ..

Tak for svarene
Jeg prøver at få DSR til at gøre noget ved det i en fart.

--
Venlig Hilsen Kevin Vilhelmsen

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 10-03-06 08:42

Kevin Vilhelmsen <skovalleen10@fjerndettestofanet.dk> wrote:

> Tak for svarene
> Jeg prøver at få DSR til at gøre noget ved det i en fart.

held og lykke ... jeg er bare bange for at du ikke kommer ret langt med
det. Det koster dem nok for meget at begynde at kræve ændringer i noget
der helt klart er et "hyldeprodukt"

/thomas

--
A: Because it messes up the order in which people normally read text.
Q: Why is top-posting such a bad thing?

Fra : Kevin Vilhelmsen

Dato : 11-03-06 09:54

Thomas von Hassel wrote:

> held og lykke ... jeg er bare bange for at du ikke kommer ret langt med
> det. Det koster dem nok for meget at begynde at kræve ændringer i noget
> der helt klart er et "hyldeprodukt"
>
> /thomas

De laver det ikke om på det der er lavet. men de laver
det om fremover, så det må jeg jo leve med.
Men de har sendt mig en masse links som skulle få det
til at virke, men det gør det alligevel ikke, så nu må
jeg se hvad der er at gøre.
Jeg er selv medlem og medlem af kongressen, så jeg kan
jo heldigvis foreslå at vi bruger penge på det!

--
Venlig Hilsen Kevin Vilhelmsen

Fra : Preben Bødker Nielse~

Dato : 11-03-06 12:05

Kevin Vilhelmsen <skovalleen10@fjerndettestofanet.dk> wrote:

> Jeg er selv medlem og medlem af kongressen, så jeg kan
> jo heldigvis foreslå at vi bruger penge på det!

Brug din indflydelse til at få valgt leverandører, som støtten idéen om
"mere end Windows". Det gør den nuværende åbenbart ikke.

/Preben
--
http://www.ravnekrogen.dk/gallery

Fra : Morten Lind

Dato : 18-03-06 08:11

Kevin Vilhelmsen <skovalleen10@fjerndettestofanet.dk> wrote:

> Jeg er selv medlem og medlem af kongressen, så jeg kan
> jo heldigvis foreslå at vi bruger penge på det!

Lynx Media sidder på stort set hele fagbevægelsen, så du må da gerne
understrege, at det er et problem for mange andre fag, og at det har en
undertrykkende effekt.
Held og lykke
M.

Fra : Esben

Dato : 18-03-06 10:21

Morten Lind <fornavnogefternavn@machintoshUDENHINTOSH.com> wrote:

> Lynx Media sidder på stort set hele fagbevægelsen, så du må da gerne
> understrege, at det er et problem for mange andre fag, og at det har en
> [...]

Tjah, og de har en baggrund i en dengang totalt mac-orienteret
virksomhed, så du har ikke rigtig nogen undskyldninger....

Esben

Fra : Morten Lind

Dato : 18-03-06 13:31

Esben <esha@nospamget2net.dk> wrote:

> Tjah, og de har en baggrund i en dengang totalt mac-orienteret
> virksomhed, så du har ikke rigtig nogen undskyldninger....
>
> Esben

Hej Esben......ja, det er rigtigt, at de har den baggrund, så netop
derfor har jeg vel undskyldninger, eller hvad?....
M.

Fra : Esben

Dato : 18-03-06 14:57

> [...]

> Hej Esben......ja, det er rigtigt, at de har den baggrund, så netop
> derfor har jeg vel undskyldninger, eller hvad?....

tyrkfejl: "_de_ har ingen undskyldninger"! skulle der stå

sorry!

Esben

Fra : Morten Lind

Dato : 18-03-06 16:02

Esben <esha@nospamget2net.dk> wrote:

> tyrkfejl: "_de_ har ingen undskyldninger"! skulle der stå
>
> sorry!
>
> Esben

Godt, så.....er vi enige
M.

Fra : Kevin Vilhelmsen

Dato : 11-03-06 09:57

Thomas von Hassel wrote:

> held og lykke ... jeg er bare bange for at du ikke kommer ret langt med
> det. Det koster dem nok for meget at begynde at kræve ændringer i noget
> der helt klart er et "hyldeprodukt"
>
> /thomas

Jeg ssender lige svarene fra IT chefen til dem der måtte
fidne det interresant:

START:

Jeg har fået undersøgt problemet nærmere. Det er vores
evne til at
genkende at du sidder fra en Macintosh der er et problem
med (og ikke hos
Lynxmedia). Når vi laver en viderestilling til deres
side mangler denne
oplysning således i det kald der foretages.

Jeg har fundet følgende fire links i alt som de burde se
ud for at fungere
fra MAC, men har igen ikke haft mulighed for at teste

Dag 1

100 kbit

http://lmp.lynxmedia.dk/Dansk_Sygeplejeraad/Kongres_2006_onsdag_den_1._marts/export_popup?serverinfo=1141254955374722757&skin=DSR/DSR2006&object=Dansk_Sygeplejeraad/Kongres_2006_onsdag_den_1._marts&mode=event&isMac=true

250 kbit

http://lmp.lynxmedia.dk/Dansk_Sygeplejeraad/Kongres_2006_onsdag_den_1._marts/export_popup?serverinfo=1141254955322815550&skin=DSR/DSR2006&object=Dansk_Sygeplejeraad/Kongres_2006_onsdag_den_1._marts&mode=event&isMac=true

Dag 2

100 kbit

http://lmp.lynxmedia.dk/Dansk_Sygeplejeraad/Kongres_2006_torsdag_den_2._marts/export_popup?serverinfo=1141283015470415514&skin=DSR/DSR2006&object=Dansk_Sygeplejeraad/Kongres_2006_torsdag_den_2._marts&mode=event&isMac=true

250 kbit

http://lmp.lynxmedia.dk/Dansk_Sygeplejeraad/Kongres_2006_torsdag_den_2._marts/export_popup?serverinfo=1141283015419713808&skin=DSR/DSR2006&object=Dansk_Sygeplejeraad/Kongres_2006_torsdag_den_2._marts&mode=event&isMac=true

Med venlig Hilsen

Finn E. Theodorsen
IT Systemchef
Dansk Sygeplejeråd

Direkte tlf. nr. 46954081
Mail: finntheodorsen@dsr.dk

--
Venlig Hilsen Kevin Vilhelmsen

Fra : Jacob Vind

Dato : 11-03-06 10:11

Kevin Vilhelmsen wrote:

> Med venlig Hilsen
>
> Finn ...

> Mail: something@something.invalid

Det er meget, meget, MEGET uheldigt at angive andre folks mailadresser i
offentlige nyhedsgrupper! Du har lige sikret manden 10 daglige
spammails fremover!

Jeg vil foreslå du cancler indlægget og evt. genposter det uden hans
signatur. Men generelt vil jeg sige at det er meget dårlig skik at
offentliggøre privat mailudveksling uden at den anden part er fuldt
indforstået med det. Og som sagt så bør alle kontaktinformationer mv. i
hvert fald fjernes (ligesom jeg har gjort det i ovenstående).

/Jacob.

Fra : Kevin Vilhelmsen

Dato : 12-03-06 08:41

Jacob Vind wrote:

> [...]
> indforstået med det. Og som sagt så bør alle kontaktinformationer mv. i
> hvert fald fjernes (ligesom jeg har gjort det i ovenstående).

Jeg kan sgtens se at det er uhekdigt at jeg offentliggør
hans adresse i forhold til Spam.
Så indlægget er slettet.
Med hensyn til at det er privat mail, er jeg slet ikke
enig, de svar han giver medlemmerne må kunne tåle
offentliggørelse og diskussion i offentligheden, det er
jeg også helt sikker på at han mener.
I øvrigt blev nyhedsgruppens svar jo angivet i min mail
til ham, det er slet ikke det samme, da nyhedsgrupper jo
pr definition er offentlige, men det må aligevel have
givet ham en ide om at der var en tredjepart involveret
i diskussionen.
Men uanset hvad vil jeg kontakte ham mandag, og
orientere ham om forløbet og om at det ikke virker.

Men tak for påmindelsen

--
Venlig Hilsen Kevin Vilhelmsen

Fra : Mich. Ottosen

Dato : 11-03-06 22:30

Kevin Vilhelmsen <skovalleen10@fjerndettestofanet.dk> wrote:

> Jeg ssender lige svarene fra IT chefen til dem der måtte
> fidne det interresant:

/klip/ noget

> Jeg har fundet følgende fire links i alt som de burde se
> ud for at fungere
> fra MAC, men har igen ikke haft mulighed for at teste

Det er noget underligt noget, det her (men ikke ukendt). Hvis man
sammenstiller "IT chefen" med underskriften: Finn xxx, "IT systemchef",
burde man nok kunne forlange, at han kender forskel på Mac og MAC?

Så, Kevin, det er ærgerligt, at du er op imod disse problemer. Jeg kan
ikke se, at du tager fejl ved at bruge en computer (PC = Personal
Computer) fra Apple Macintosh. Vi har jo en række frihedsrettigheder her
til lands (og det /er/ ironisk ment). Men det der med at realisere
mindretallenes rettigheder? Hmmmm, vi må nok erkende, at vi som
Macbrugere nok i realiteten bliver diskrimineret, overset og hånet. Men
der har du jo dette forum til at hjælpe dig. Hvis der ikke findes hjælp
og svar hér, må du hellere lægge dig ned og overgive dig til det store
grimme dyr (fællesflokkens ensrettethed i edbverdenen).

Men selvfølgelig skal du da kæmpe for mindretallets rettigheder. Jeg
kender tre sygeplejersker som er Macbrugere, så I er da i i hvert fald
fire Mindst. Som medlem af kongressen kan du tale mindretallets sag.

Du kunne jo også hviske de ansvarlige i DS i øret, at fætter
systemansvarlig skal få rede på sine begreber og svare brugerne (incasu:
dig) ordentligt. Leverandøren skal have et vink med en vognstang så
stor, at det gør ondt.

Jeg kan ikke forestille mig, at det er "fy" at tale om alternative
behandlingsformer i DS? Det var det vel nok engang, men ikke anno 2006,
vel? Så må DS også være rede til at forstå, at der er "alternative"
måder at forholde sig i edb-verdenen. Brug din indflydelse og lad os
andre vide, når/hvis det bærer frugt.

Desværre kan jeg ikke komme med en teknisk løsning på dit nuværende
problem, men at et medlem af kongressen ikke kan se de videoklip, som er
bestemt for kongressens medlemmer - det er altså for strengt!

P.S.: Jacob skriver i et andet svar at "manden" får 10 daglige spams
fremover. Det skal du bare tage helt roligt, han er jo IT systemchef, så
han har fuldt styr på at sætte et spamfilter op

/snip/

--
Mich.