Indbagte tigerejer...
Fra : J W Nielsen

Dato : 09-03-06 20:39

Hej...
Vil gerne prøve at lave nogle indbagte rejer her i weekenden, men hvad er
det nu den dej hedder man dypper dem i - og har I en opskrift på den ?

Mvh Jørgen

Fra : Max

Dato : 09-03-06 20:52

Hej

> hvad er det nu den dej hedder man dypper dem i - og har I en opskrift
> på den ?

Orly dej http://www.webline.dk/kogebog/opskrifter/292.html

Beignetdej http://www.gamledanskeopskrifter.dk/page106.html

Mvh Max

Fra : Ralph

Dato : 09-03-06 23:19

"J W Nielsen" <jwnfjern@fjern.tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> Hej...
> Vil gerne prøve at lave nogle indbagte rejer her i weekenden, men hvad er
> det nu den dej hedder man dypper dem i - og har I en opskrift på den ?

Jeg kan se du allerede har fået et par opskrifter, dette er blot en
(kedelig) kendsgerning vedr. subj.

Jeg frituresteger et par gange om måneden pommes frites, forårsruller,
miniruller o.lign., selvf. genbruger jeg olien og, efter afkøling, kommer
det tilbage i flasken, men den dag jeg lavede 200 g. indbagte rejer (de
smagte himmelsk - hjemmelavet selvf.) manglede der pludselig ca. 1½
deciliter i flasken, så pas på, DE FEDER.

Mao., 200 g rejer, + ca. 200 gram pandekagedej suger ca. 150 g. ren olie

--
venligst
Ralph

Fra : Dorte Klerke

Dato : 12-03-06 17:30

> Vil gerne prøve at lave nogle indbagte rejer her i weekenden, men hvad er
> det nu den dej hedder man dypper dem i - og har I en opskrift på den ?

Hej Jørgen
Jeg har ikke selv prøvet, men set (på tv+net) mange engelske kokke men også
nogle danske lave en tempuradej, den skulle være lettere, så den giver ikke
det der tykke lag af dej på rejerne.
Her er en engelsk opskrift
http://www.bbc.co.uk/food/recipes/database/tempuraprawnandveget_2082.shtml
her bliver der brugt æggehvide. Også en engelsk
http://www.bbc.co.uk/food/recipes/database/tempura_74218.shtml, der bruger
iskoldt vand.

Og så lige en dansk, men knpa så avanceret
http://www.dk-kogebogen.dk/opskrift2/visopskrift.php?id=10695&Tempuradej,
det bruger isvand, som jeg også har set/læst før.

Dorte