/ Forside / Interesser / Fritid / Biler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Biler
#NavnPoint
dova 36582
alimak 21895
EA_HS 19179
refi 16217
transor 15483
Cortina01 14584
pallenoc 13678
3773 13117
geu 12469
10  Nordsted1 11856
Monster Cobra
Fra : JBH


Dato : 09-03-06 19:42
 
 
Thomas (09-03-2006)
Kommentar
Fra : Thomas


Dato : 09-03-06 20:03


"JBH" <skodkontoen@hotmail.com> wrote in message
news:4410792a$0$47056$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
> http://ekstrabladet.dk/visartikel.iasp?pageID=338422
>



må næsten være en skrivefejl, 0-200 på 5,3 sekund, dvs 1,5 sekund fra
100-200 m/t , når tiden fra 0 - 100 km/t er 3,8 ??

tror jeg ikke på. Nogen der ved hvad en dragster klarer den acc. på ?

Mvh

Thomas



Per Beer Hansen (09-03-2006)
Kommentar
Fra : Per Beer Hansen


Dato : 09-03-06 20:12

Thomas wrote:
>
> tror jeg ikke på. Nogen der ved hvad en dragster klarer den acc. på ?
>

Det kommer vel lidt an på, hvilken klasse dragster du mener ?
Men en topfuel kan f.eks. klare 0-511 km/t på under 5 sekunder.
http://www.motorsporten.dk/news.asp?aID=20504

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport
Masser af bil videoer



Thomas (09-03-2006)
Kommentar
Fra : Thomas


Dato : 09-03-06 20:18


"Per Beer Hansen" <perbeerNOSPAM@NOSPAMperbeer.dk> wrote in message
news:d6%Pf.1365$LY3.337@news.get2net.dk...
> Thomas wrote:
>>
>> tror jeg ikke på. Nogen der ved hvad en dragster klarer den acc. på ?
>>
>
> Det kommer vel lidt an på, hvilken klasse dragster du mener ?
> Men en topfuel kan f.eks. klare 0-511 km/t på under 5 sekunder.
> http://www.motorsporten.dk/news.asp?aID=20504


yup er jeg klar over, men det var specifikt 100-200..... og for at
sætte tingene i relation. Enten må de 1200 hk ende i hjulspind eller at
bilen vælter bagover, hvis dækkene kan klare 100-200 på 1,5 sekund

ja jeg tror ikke på det, men derfor kan det da sagtens passe, no hard
feelings'


mvh

Thomas



Thomas J. (09-03-2006)
Kommentar
Fra : Thomas J.


Dato : 09-03-06 20:15

Den Thu, 9 Mar 2006 20:03:28 +0100 sendte "Thomas"
<bambanosFJERN@hotmail.com> følgende røgsignaler:

>
>"JBH" <skodkontoen@hotmail.com> wrote in message
>news:4410792a$0$47056$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
>> http://ekstrabladet.dk/visartikel.iasp?pageID=338422
>>
>
>
>
>må næsten være en skrivefejl, 0-200 på 5,3 sekund, dvs 1,5 sekund fra
>100-200 m/t , når tiden fra 0 - 100 km/t er 3,8 ??
>
>tror jeg ikke på.

Det gør jeg. For 0-100 km/t er præget af hjulspin, og derefter
begynder den for alvor at få bid.

En topfuel dragster går fra 0-500 km/t på under 5 sekunder, når der er
maksimal friktion.

0-160 km/t kan for de hurtigste overstås på ca. 1 sekund.

Tidligere sagde man endda at en dragster var længere tid om at gå fra
0-200 km/t end fra 200-400 km/t.

--
Thomas J.
Hyundai Getz 1,3 GL '04
Yamaha Aerox RR '04
Sony KDL-S40A11E '06

Thomas (09-03-2006)
Kommentar
Fra : Thomas


Dato : 09-03-06 20:22


"Thomas J." <dsl83452fjernaltmellemtotalletogsnabelaet@vip.cybercity.dk>
wrote in message news:s2v012dv1cc4tb8k8d5hs4c1r4nlpoqj9g@4ax.com...
> Den Thu, 9 Mar 2006 20:03:28 +0100 sendte "Thomas"
> <bambanosFJERN@hotmail.com> følgende røgsignaler:
>
>>
>>"JBH" <skodkontoen@hotmail.com> wrote in message
>>news:4410792a$0$47056$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
>>> http://ekstrabladet.dk/visartikel.iasp?pageID=338422
>>>
>>
>>
>>
>>må næsten være en skrivefejl, 0-200 på 5,3 sekund, dvs 1,5 sekund fra
>>100-200 m/t , når tiden fra 0 - 100 km/t er 3,8 ??
>>
>>tror jeg ikke på.
>
> Det gør jeg. For 0-100 km/t er præget af hjulspin, og derefter
> begynder den for alvor at få bid.
>
> En topfuel dragster går fra 0-500 km/t på under 5 sekunder, når der er
> maksimal friktion.
>
> 0-160 km/t kan for de hurtigste overstås på ca. 1 sekund.
>
> Tidligere sagde man endda at en dragster var længere tid om at gå fra
> 0-200 km/t end fra 200-400 km/t.



Ok jeg sagde heller ikke at jeg ikke ville overbevises. Er det vindpresset
der giver bedre friktion over 100 eller hvad spiller ind ?

Mvh

Thomas



Jakob Jeppesen (09-03-2006)
Kommentar
Fra : Jakob Jeppesen


Dato : 09-03-06 20:24

"Thomas" <bambanosFJERN@hotmail.com> skrev i en meddelelse news:dupu78$2dn$1@news.net.uni-c.dk...
>
> "JBH" <skodkontoen@hotmail.com> wrote in message news:4410792a$0$47056$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
>> http://ekstrabladet.dk/visartikel.iasp?pageID=338422
>>
>
>
>
> må næsten være en skrivefejl, 0-200 på 5,3 sekund, dvs 1,5 sekund fra 100-200 m/t , når tiden fra 0 - 100 km/t er 3,8 ??
>

Renualt levede engang en specialudgave af Espace. Den havde en
F1 motor placeret i midten af bilen og jeg mener at den kunne
klare 0-200 km/t på 6.3 sekund.

/Jakob



Thomas (09-03-2006)
Kommentar
Fra : Thomas


Dato : 09-03-06 20:26


"Jakob Jeppesen" <for_news_only@hotmail.com> wrote in message
news:441080cd$0$15781$14726298@news.sunsite.dk...
> "Thomas" <bambanosFJERN@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> news:dupu78$2dn$1@news.net.uni-c.dk...
>>
>> "JBH" <skodkontoen@hotmail.com> wrote in message
>> news:4410792a$0$47056$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
>>> http://ekstrabladet.dk/visartikel.iasp?pageID=338422
>>>
>>
>>
>>
>> må næsten være en skrivefejl, 0-200 på 5,3 sekund, dvs 1,5 sekund fra
>> 100-200 m/t , når tiden fra 0 - 100 km/t er 3,8 ??
>>
>
> Renualt levede engang en specialudgave af Espace. Den havde en
> F1 motor placeret i midten af bilen og jeg mener at den kunne
> klare 0-200 km/t på 6.3 sekund.
>

Yup så den godt på tv engang, herlig øse, der sad 2 makkere med
styrthjelme på forsæderne og ruskede fra side til side. Motoren var så
smidt i midten som i en alm f1'er

(og jeg er stadig på jagt efter det tvklip som jeg har søgt efter tidligere)

Mvh

Thomas



Per Beer Hansen (09-03-2006)
Kommentar
Fra : Per Beer Hansen


Dato : 09-03-06 20:40

Thomas wrote:
> Yup så den godt på tv engang, herlig øse, der sad 2 makkere med
> styrthjelme på forsæderne og ruskede fra side til side. Motoren var
> så smidt i midten som i en alm f1'er
>
> (og jeg er stadig på jagt efter det tvklip som jeg har søgt efter
> tidligere)

Hvis du kikker på min hjemmeside, under diverse bilstuff -> diverse
bilvideoer, så ligger der (godt nede på siden) et klip med netop den Espace.

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport
Masser af bil videoer



Eg Egemarke (09-03-2006)
Kommentar
Fra : Eg Egemarke


Dato : 09-03-06 22:46

Jeg mener bestemt engang at have set noget ligneden bare med en transit, den
lignede en alm transit men var i stort set bare en plastik karosse på en F1
den var vidst heller ikke særligt sløv
Tror det var discovery ???

--
--
MvH Eg Egemarke

http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=265
Manualer til Mc brug emule hent programmet på www.emule.dk


Basil (09-03-2006)
Kommentar
Fra : Basil


Dato : 09-03-06 23:43

Eg Egemarke skrev d. 09-03-2006 i meddelelse
<4410a219$0$15791$14726298@news.sunsite.dk>:
> Jeg mener bestemt engang at have set noget ligneden bare med en transit, den
> lignede en alm transit men var i stort set bare en plastik karosse på en F1
> den var vidst heller ikke særligt sløv
> Tror det var discovery ???

> --

Jeg kan huske den artikel fra min storebrors Bilen, Motor og Sport.
Den Transit var vist enhver grønthandlers drøm
Kai



Bo Velschow (11-03-2006)
Kommentar
Fra : Bo Velschow


Dato : 11-03-06 14:40


"Thomas" <bambanosFJERN@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:dupu78$2dn$1@news.net.uni-c.dk...
>
> "JBH" <skodkontoen@hotmail.com> wrote in message
> news:4410792a$0$47056$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
>> http://ekstrabladet.dk/visartikel.iasp?pageID=338422
>>
>
>
>
> må næsten være en skrivefejl, 0-200 på 5,3 sekund, dvs 1,5 sekund fra
> 100-200 m/t , når tiden fra 0 - 100 km/t er 3,8 ??
>
Lidt google'ing giver bl.a.
http://www.supercars.de/singlecar/182/211.html
- som skriver 2.9 hhv. 5.9 fra 0-100 hhv. 0-200.

I øvrigt stilles der - berettiget! - spørgsmålstegn ved ov.st. hér:
http://www.autobild.de/forum/archiv.php/test-&-technik-4/weineck-cobra---12-9-liter-hubraum---1100-ps---1760-nm-13265.htm

- hvor en skribent regner sig frem til 3.8 / 9.1 / 19.1 for 0-100 / 0-200 /
0-300. Det lyder måske lidt mere realistisk?!

I øvrigt er der kun sølle 0.9 kg per HK at trække - så det indikerer under
alle omstændigheder gedigne præstationer!


--
Venlig hilsen

Bo Velschow
3540 Lynge
Ved svar til mail-adresse: Erstat "invalid" med korrekt landekode for
Danmark



Lars Hoffmann (10-03-2006)
Kommentar
Fra : Lars Hoffmann


Dato : 10-03-06 09:17

Thomas J. wrote:

> En topfuel dragster går fra 0-500 km/t på under 5 sekunder, når der er
> maksimal friktion.

Hardcore - hvor mange G trækker det så? Det må da være en ganske
ubehagelig fornemmelse at sidde indeni.


Thomas J. (10-03-2006)
Kommentar
Fra : Thomas J.


Dato : 10-03-06 10:21

Den 10 Mar 2006 00:17:26 -0800 sendte "Lars Hoffmann"
<lars@intercambiodvd.com> følgende røgsignaler:

>Thomas J. wrote:
>
>> En topfuel dragster går fra 0-500 km/t på under 5 sekunder, når der er
>> maksimal friktion.
>
>Hardcore - hvor mange G trækker det så? Det må da være en ganske
>ubehagelig fornemmelse at sidde indeni.

Den hurtigste (U.S. Army Dragster) trækker ca. 6 G under acceleration
og minus 6 G når faldskærmene aktiveres, og jeg læste at den bruger 12
gallons brændstof per løb.
HK: 8000+

Højeste finish line hastighed: 337,58 mph (ca. 543 km/t)
Hurtigste kvartmile tid: 4,44 sek.

--
Thomas J.
Hyundai Getz 1,3 GL '04
Yamaha Aerox RR '04
Sony KDL-S40A11E '06

Lars Hoffmann (10-03-2006)
Kommentar
Fra : Lars Hoffmann


Dato : 10-03-06 12:04

Thomas J. wrote:

> Den hurtigste (U.S. Army Dragster) trækker ca. 6 G under acceleration
> og minus 6 G når faldskærmene aktiveres, og jeg læste at den bruger 12
> gallons brændstof per løb.

Og det er jo ikke just øko bensin de kører på

> HK: 8000+

Og så koster det omkring 3000 USD pr løb. Motoren skal forøvrigt
skilles ad efter hvert løb

Dyr hobby

Med venlig hilsen
Lars Hoffmann


Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177558
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408896
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste