Nu skal cyklisterne tvinges til at køre me~
Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 09-03-06 19:08

http://ttv.tv2.dk/index.php?side=120

Hvorfor er det da osse kun *os* billister der skal ha det dårligt!
Hans
http://kortlink.dk/26dh

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 09-03-06 19:41

> http://ttv.tv2.dk/index.php?side=120
>
> Hvorfor er det da osse kun *os* billister der skal ha det dårligt!
> --
Dårligt, hvad mener du?!?, er det fx. dårligt at køre med sele?- det er på
det niveau vi er. Jeg har kørt med hjelm de sidste 15år, og en gang har den
reddet liv & førelighed. En kollags hjelm blev vist frem ifbm. den seneste
skræk- kampagne, med blod & hår undalles..

Fra : Thomas J.

Dato : 09-03-06 20:04

Den Thu, 9 Mar 2006 19:40:40 +0100 sendte "Jørgen M. Rasmussen"
<j.m.rasmussen.tabort@os.dk> følgende røgsignaler:

> [...]
>reddet liv & førelighed. En kollags hjelm blev vist frem ifbm. den seneste
>skræk- kampagne, med blod & hår undalles..

Så må man håbe at hjelmen kan redde cyklisten, når han ryger ind under
en svingende lastbil.

--
Thomas J.
Hyundai Getz 1,3 GL '04

Fra : Kim

Dato : 09-03-06 20:09

> [...]
>hjelm , især her om vinteren , det er ikke særlig sjov at falde og banke
Kim

Fra : Bagdad Bob

Dato : 09-03-06 23:10

> [...]
> den reddet liv & førelighed. En kollags hjelm blev vist frem ifbm. den
> seneste skræk- kampagne, med blod & hår undalles..
Jamen hvorfor stoppe der. Hvad med tvungen airbags til fodgængere. Og
hvorfor ikke indføre maks 12 km/t for cyklister - fart dræber jo.

Fri mig for utidig offentlig indblanding!

/Abildgaard

Fra : Ukendt

Dato : 10-03-06 07:27

"Bagdad Bob" <Darknatur@web.de> skrev i en meddelelse

Og
> hvorfor ikke indføre maks 12 km/t for cyklister - fart dræber jo.

Igen det er ikke farten, men den er skyld i de uheld som gør. For cyklisters
vedkomne skyldes det ikke så meget deres egen fart, men at de bliver pandet
ned af bilister med for megen.

> Fri mig for utidig offentlig indblanding!

Jeg kan nu ikke se noget odiøst i det. Du skal bruge sele i bil, hjelm på
knallert, MC, alt sammen til dit bedste. Det bedste ville jo være at man
opdrog alle til at tage hensyn, køre efter forholdene etc., men det er jo
prøvet :(,

Fra : Andersen [3650]

Dato : 09-03-06 20:15

> http://ttv.tv2.dk/index.php?side=120
>
> Hvorfor er det da osse kun *os* billister der skal ha det dårligt!

Bare vent, om få år er det fodgængernes tur.
Vi er snart en nation af curling-børn, der er
pakket ind i vat og bomuld.
Man kan snart ikke leve livet farligt (uden at
få en bøde for det).
Og vi gik engang og sagde forbuds-Sverige...tsk tsk.

Fra : C. Caspersen

Dato : 09-03-06 20:23

> http://ttv.tv2.dk/index.php?side=120
>
> Hvorfor er det da osse kun *os* billister der skal ha det dårligt!

....RFSF stiller forslag om obligatorisk brug af cykelhjelm. Velsagtens ikke
for at genere, men for at spare 17 menneskeliv om året.

Læg mærke til din overskrift "tvinges til....."

Ekstra Bladet kunne ikke have lavet den bedre....

Iøvrigt er der mig bekendt kun lavet en lov, der forbyder dig at bruge
håndholdt mobiltelefon under kørslen, som giver dig som bilist det
"dårligt".

De seneste år har du fået lov til at køre hurtigere på motorvejen. Til
gengæld blev der hårdere straffe til de, som ikke kan administrere det
større ansvar.

Det har altid været ulovligt at bryde færdselsloven, så til dig og mange
andre: STOP NU DET KLYNK!

/Caspersen

Fra : Stig Mogensen

Dato : 09-03-06 20:43

Hans Paulin (6310) wrote:

> http://ttv.tv2.dk/index.php?side=120
>
> Hvorfor er det da osse kun *os* billister der skal ha det dårligt!

Den linie er da sarkastisk ment, ik' ?

Byder du også på cyklisternes "gode", nemlig at blive kvast af en
højresvingende kvajpande, der lige tabte 20 IQ point da han satte sig ind
bag rattet, og derefter udviklede psykopatiske træk........eller i hvert
tilfælde kører som om?.

Spis en tudekiks !

/Stig
--
* Registered Linux user #291266, with http://counter.li.org.*

Fra : Esben Taersker

Dato : 09-03-06 21:06

Stig Mogensen wrote:

> [...]
> bag rattet, og derefter udviklede psykopatiske træk........eller i hvert

Helt ærligt. Lad dog være med at hakke på lastbilchaufførerne. Tror du
seriøst der er nogen af dem der kører cyklister ned med vilje? Jeg kører
dagligt varevogn, og selv i sådan en er det umuligt at orientere sig
ordentligt. Heldigt jeg som regel har en årvågen lærling med der kan
fortælle mig om der er fri bane.

Men jeg kan da godt se man er nødt til at tvinge folk til at bruge
cykelhjælm, hvis man mener det _udelukkende_ er chaufførernes skyld at
der bliver klemt cyklister ved højresving,...

/Esben

Fra : Stig Mogensen

Dato : 09-03-06 22:12

Esben Taersker wrote:

> Helt ærligt. Lad dog være med at hakke på lastbilchaufførerne.

Nu var det ikke kun rettet mod lastbilchaufførerne.

> Tror du seriøst der er nogen af dem der kører cyklister ned med vilje? Jeg
> kører dagligt varevogn, og selv i sådan en er det umuligt at orientere
> sig
> ordentligt.

Hvorfor fører du et køretøj, du ikke kan orientere dig fra?. Det er da dybt
uansvarligt. Nej jeg tror ikke nogen styrer direkte efter
cyklister......men jeg er 100% overbevist om at nogle ikke burde sidde bag
et rat !!.

> Heldigt jeg som regel har en årvågen lærling med der kan
> fortælle mig om der er fri bane.

"Heldigt" at der så reddes nogle menneskeliv i så fald.....desværre uden
anden grund end at du får hjælp til at overholde færdselsloven. Noget du
som fører burde kunne alene.

> Men jeg kan da godt se man er nødt til at tvinge folk til at bruge
> cykelhjælm, hvis man mener det _udelukkende_ er chaufførernes skyld at
> der bliver klemt cyklister ved højresving,...

Tjah....når man ikke tvinger chaufførerer til at se sig for, og chauffører
ikke lader være med at svinge når de ikke har ordentligt udsyn, så må man
jo lave lappeløsninger. Sådanne ser jo også ud til at være lettere at sluge
for danske bilister og chaufførerer, end en simpel og konsekvent
håndhævelse af færdelsloven med straffe til følge, for at udsætte andres
liv og lemmer for fare.

Intet andet sted i Danmark hersker så lovløse tilstande som på vejene.....og
så påstår man fra officielt hold at klippekortsløsningen har bedret folks
kørsel. Det må have set enddog meget dårligt ud før.

Jeg kører pt. 71 km hver dag, hver vej, på arbejde.....delvist af
Holbækmotorvejen. Mere eller mindre hver dag ses følgende;

Flettereglen er ofte erstattet af en panisk angst for at lade andre ind
foran sig.

Det er umuligt at holde mere end 5 meter afstand til forankørende, da en
anden vil bruge "hullet" til et baneskift.

Er der faldt sne om natten, skraber nogle kun forruden fri......resten
ligger frit på bilen til at blive blæst af på motorvejen, og lande på andre
biler.

Er der faldet sne, og kører man først i en række af flere biler, kan
bagvedkørende finde på at lægge sig 2 meter bagved......tilsyneladende for
at presse til en højere hastighed. Sådan en syg person, glemmer da vist alt
hvad han/hun lærte da kørekortet blev taget.

Lastbilchauffører - jo sgu' ! - svinger ud fra sideveje på hovedvej, uden at
skelne til trafikken på hovedvejen.......eller de ignorerer sine
medtrafikanter. Jeg ved ikke hvad der er værst.

Mobiltelefonen bruges flittigt.....det samme gør sminkespejle og
læbestifter, barbermaskiner, etc.

De sidste der skal klynke om sikkerhed i dette land, er
bilisterne........det er da vist det eneste folkefærd der dagligt kan
slippe afsted med morderiske tendenser, uden konsekvenser.

/Stig
--
* Registered Linux user #291266, with http://counter.li.org.*

Fra : Lars Jensen

Dato : 09-03-06 23:08

Stig Mogensen skrev:
> Esben Taersker wrote:

> men jeg er 100% overbevist om at nogle ikke burde sidde bag
> et rat !!.

Og jeg er 100% overbevist om at der nogen der ikke burde sætte sig i en
cykelsadel...

> /Stig

Lars B

Fra : Thomas H.

Dato : 10-03-06 17:12

"Lars Jensen" <lars_@_zulfo.dk> skrev i en meddelelse

> Og jeg er 100% overbevist om at der nogen der ikke burde sætte sig i en
> cykelsadel...

> Lars B

Og der kan jeg kun være 100% enig med jer begge..

MVH
Thomas H.

Fra : Stig Mogensen

Dato : 12-03-06 17:54

Lars Jensen wrote:

> Og jeg er 100% overbevist om at der nogen der ikke burde sætte sig i en
> cykelsadel...

Forskellen er jo at når idioten sidder i sadlen, er han til fare for sig
selv. Når idioten sidder bag rattet, er han til fare for andre.......

/Stig
--
* Registered Linux user #291266, with http://counter.li.org.*

Fra : Esben Taersker

Dato : 09-03-06 23:32

Stig Mogensen wrote:
<snip>

> [...]
>

> "Heldigt" at der så reddes nogle menneskeliv i så fald.....desværre uden
> anden grund end at du får hjælp til at overholde færdselsloven. Noget du

Du skriver en hel masse brok over danskeres manglende køreegenskaber som
jeg egentlig er enig med dig i. Men lige den med højresvingede køretøjer
vil jeg lige dvæle lidt mere ved:

Du spørger hvorfor jeg fører et køretøj, jeg ikke kan orientere mig fra?
Tja... Sådan kan man jo selvfølgelig godt spørge når man ikke selv
sidder i en lastbil/varevogn. Vognen er en almindelig Toyota Hi-Ace med
korrekt indstillede spejle. Jeg kører i den fordi det er den bil jeg har
fået af "mester", så jeg kan udføre mit arbejde.

Heldigvis er det sjældent jeg kører i større byer med cykelstier, hvor
jeg ikke kan afskære cyklisterne ved at køre helt op ad kantstenen. Men
når jeg gør det er der nu en gang kun to muligheder: Hjælp fra lærlingen
eller foretage højresvinget i et tempo der svarer til skridtgang.

Det jeg prøver at sige er at det altså er noget af en kattepine for en
chauffør i en kassevogn/lastbil. Enig - på papiret er det hans skyld -
med det er dæleme ikke fair. Jeg sidder ikke med den dybe tallerken, og
mener ethvert tiltag for at afhjælpe problemet er kærkomment.

Måske kunne man demontere alle de irreterende bib-bib-bib-bak-alarmer og
i stedet sætte dem på højre blinklys hvor de så måske ville gøre gavn.
Eller opdrage vores unger (og voksne) til at man ikke kører højre om
lastbiler/kassevogne selv om man har retten på sin side.

Alternativt kunne det her med påbudt cykelhjelm indskrænkes til kun at
gælde når man påtænker at køre højre om disse køretøjer...;)

/Esben

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 10-03-06 09:18

"Esben Taersker" <esbenfjernes@essers.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> indstillede spejle. Jeg kører i den fordi det er den bil jeg har fået af
> "mester", så jeg kan udføre mit arbejde.

Hvordan indstiller du dine spejle korrekt?

--
Per, Esbjerg

Fra : Esben Taersker

Dato : 10-03-06 19:05

Per Henneberg Kristensen wrote:
> "Esben Taersker" <esbenfjernes@essers.dk> skrev i en meddelelse

> Hvordan indstiller du dine spejle korrekt?

Således at jeg får det bedst mulige udsyn... Jeg forstår ikke helt hvor
du vil hen med spørgsmålet...?

/Esben

Fra : Finn Guldmann

Dato : 10-03-06 00:27

Stig Mogensen skrev:
> "Heldigt" at der så reddes nogle menneskeliv i så fald.....desværre uden
> anden grund end at du får hjælp til at overholde færdselsloven. Noget du
> som fører burde kunne alene.

Så må du jo komme op med nogle køretøjer som man kan orientere sig fra,
og som stadig kan bruges til det de er beregnet til, eller også få
ændret reglerne så de passer til den virkelige verden.

--
MVH Finn (6340) Opel Ascona 1,6 fra '86

Fra : Thomas J.

Dato : 10-03-06 10:28

Den Fri, 10 Mar 2006 00:27:21 +0100 sendte Finn Guldmann <n@a.invalid>
følgende røgsignaler:

>Så må du jo komme op med nogle køretøjer som man kan orientere sig fra,

Ja, det kan jo næppe være en cykel, for jeg har ikke set mange
cyklister der orienterer sig i trafikken.

--
Thomas J.
Hyundai Getz 1,3 GL '04

Fra : Thomas H.

Dato : 10-03-06 17:17

"Thomas J." <dsl83452fjernaltmellemtotalletogsnabelaet@vip.cybercity.dk>
skrev i en meddelelse news:lhh212ptp8nan1s5enlvqsa5usvp4ifi34@4ax.com...

> Ja, det kan jo næppe være en cykel, for jeg har ikke set mange
> cyklister der orienterer sig i trafikken.

Nej, og hvis man som billist overholder sine færdselsregler, og mod alt
forventning kommer til at køre tæt på en cyklist, der kører med hovedet på
bagagebæreret, får man både fingeren og hvis man er rigtig heldig en fod i
forskærmen..

Man burde have et lidt mere vågent øje på cyklisterne, og give dem nogle
flere bøder.

MVH
Thomas H.

Fra : Hans L. Jørgensen

Dato : 10-03-06 20:27

"Thomas H." <condor-9NOSPAM@mail.dk> skrev i en meddelelse
får man både fingeren og hvis man er rigtig heldig en fod i
> forskærmen..

Hvis cyklisten kan afsætte "fodtryk" på din skærm er der vist et og andet du
overser.

MVH Hans

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 10-03-06 20:48

Hans L. Jørgensen wrote:
> [...]
> får man både fingeren og hvis man er rigtig heldig en fod i
>>
> Hvis cyklisten kan afsætte "fodtryk" på din skærm er der vist et og

Hvad med de cyklister der smutter over for rødt ?
Eller mod ensretningen ?
Eller osv, osv, osv ?

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 10-03-06 20:33

> Nej, og hvis man som billist overholder sine færdselsregler, og mod alt
> forventning kommer til at køre tæt på en cyklist,

Klaphat, hvis du overholder de regler du skal i den henseende, kommer du
aldrig tæt på :((.

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 10-03-06 20:47

Jørgen M. Rasmussen wrote:
> "Thomas H." <condor-9NOSPAM@mail.dk> skrev i en meddelelse

> Klaphat,

Tsk, tsk, tsk...
Snak dog pænt til andre.

> hvis du overholder de regler du skal i den henseende, kommer
> du aldrig tæt på :((.

Nåeh nej, man ser jo f.eks. aldrig en cyklist, som kører over for rødt
selvom bilerne har grønt og den slags, det sker jo stort set aldrig.
Eller ..... ?

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 10-03-06 22:09

> Nåeh nej, man ser jo f.eks. aldrig en cyklist, som kører over for rødt
> selvom bilerne har grønt og den slags, det sker jo stort set aldrig.
> Eller ..... ?

Hvad har det med det med subj. at gøre?. Du mener dette skal berettige
overgreb, selvtægt?.

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 11-03-06 08:01

Jørgen M. Rasmussen wrote:

> Hvad har det med det med subj. at gøre?.

Gik snakken ikke på (mellem dig og Thomas) at man ikke, hvis man ellers
kører efter loven, kan komme for tæt på cyklisterne ?

> Du mener dette skal berettige
> overgreb, selvtægt?.

Overgreb, selvtægt ?
Hvis en cyklist f.eks. kører over for rødt og du er tæt på at ramme
vedkommende med din bil, er det så overgreb eller selvtægt ?

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : Hans L. Jørgensen

Dato : 10-03-06 22:19

> Nåeh nej, man ser jo f.eks. aldrig en cyklist, som kører over for rødt
> selvom bilerne har grønt og den slags, det sker jo stort set aldrig.
> Eller ..... ?

Jo og gæt en gang hvem de mon kan have lært det af. ;-/

MVH Hans

Fra : Brian

Dato : 10-03-06 23:04

Hans L. Jørgensen wrote:

> Jo og gæt en gang hvem de mon kan have lært det af. ;-/

De andre cyklister ?

/Brian

Fra : Finn Guldmann

Dato : 11-03-06 03:17

Per Beer Hansen skrev:
> Nåeh nej, man ser jo f.eks. aldrig en cyklist, som kører over for rødt
> selvom bilerne har grønt og den slags, det sker jo stort set aldrig.
> Eller ..... ?

Det bliver jo ikke vist i tv, og så eksisterer det problem jo ikke.

--
MVH Finn (6340) Opel Ascona 1,6 fra '86

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 11-03-06 08:10

Finn Guldmann skriver:

> Det bliver jo ikke vist i tv, og så eksisterer det problem jo ikke.

Jo, det bliver vist. Det er bare ved at være længe siden, så mange har
glem det igen.

Klaus
--
Sonofon, er de bare inkompetente ?

Fra : Thomas H.

Dato : 10-03-06 21:23

> Klaphat, hvis du overholder de regler du skal i den henseende, kommer du
> aldrig tæt på :((.

Tak for de pæne ord, dem lader vi lige stå et kort øjeblik..

Jeg kan så se, at jeg måske tilbringer mere tid i trafikken hver dag, end du
gør.. For der hvor jeg kører, kører cyklisterne som et hul i jorden, og det
er tit de cykler over for cyklistrødt, og ud foran os billister der har
f.eks grøn pil..

MVH
Thomas H.

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 10-03-06 22:04

> Jeg kan så se, at jeg måske tilbringer mere tid i trafikken hver dag, end
> du gør..

Snak med en øjenlæge, for der er noget galt med synet. Jeg har større
erfaring bag et rat en du har, efter hvad tidl. postet. Og dette retter
ikke op på det :((.

For der hvor jeg kører, kører cyklisterne som et hul i jorden, og det
> er tit de cykler over for cyklistrødt, og ud foran os billister der har
> f.eks grøn pil..

Ingen bilister der "overser" deres vigepligt, køre over for taxagrønt?. Som
jeg ser det, mener du den ene forbrydelse berettiger den anden, men
ingensinde har nogen påkørselsret, så hvis du kommer så tæt på, at der
efterflg. er mulighed for at give dig en "huskekage", var det for tæt - husk
det.

Fra : Thomas H.

Dato : 10-03-06 23:38

> Snak med en øjenlæge, for der er noget galt med synet. Jeg har større
> erfaring bag et rat en du har, efter hvad tidl. postet. Og dette retter
> ikke op på det :((.

Jeg forstår ikke ret meget af det du har skrevet det.. For mig virket det
lidt mere som en gang mudderkast, end en diskution..

> [...]
> ingensinde har nogen påkørselsret, så hvis du kommer så tæt på, at der
> efterflg. er mulighed for at give dig en "huskekage", var det for tæt -

Prøv nu og læs hvad jeg skriver.. Det kan jeg tydelig se du ikke har gjort.

MVH
Thomas H.

Fra : Thomas J.

Dato : 10-03-06 23:26

Den Fri, 10 Mar 2006 20:32:50 +0100 sendte "Jørgen M. Rasmussen"
<j.m.rasmussen.tabort@os.dk> følgende røgsignaler:

>"Thomas H." <condor-9NOSPAM@mail.dk> skrev i en meddelelse

>Klaphat, hvis du overholder de regler du skal i den henseende, kommer du
>aldrig tæt på :((.

Selv klaphat !

Hvis man eksempelvis overhaler en cyklist i god tid og derefter kommer
til et kryds hvor man skal til højre, men bliver nødt til at holde for
rødt (max. 10 cm fra kantstenen), så sker der en gang imellem
følgende:

Cyklisten "indhenter" dig, stavrer op på fortovet (med et ben på hver
side af cyklen), og giver dig fingeren.

Hvem er idioten ?

--
Thomas J.
Hyundai Getz 1,3 GL '04

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 11-03-06 08:19

skrev i en meddelelse

> Hvis man eksempelvis overhaler en cyklist i god tid og

___SNIP___

Det kunne ikke tænkes at jeres opfattelse af "god tid" er forskellig, og
den en gang i mellem ikke er så "god" igen?. Det er lige netop det der er
problemet med trafikken generelt, mangl. vilje til at sætte sig i en andens
"sted", hensyntagen, det være bil vs. bil, bil vs. whatever, whatever vs.
bil.

Fra : Thomas J.

Dato : 11-03-06 09:54

Den Sat, 11 Mar 2006 08:18:40 +0100 sendte "Jørgen M. Rasmussen"
> [...]

>"sted", hensyntagen, det være bil vs. bil, bil vs. whatever, whatever vs.

Så hvis jeg overhaler en cyklist 200 meter fra et lyskryds, hvor jeg
bliver "fanget" af rødt lys, og cyklisten dermed kan nå hen til mig
inden at det skifter igen, så er jeg til gene for cyklisten...

Aha!

--
Thomas J.
Hyundai Getz 1,3 GL '04

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 11-03-06 14:38

skrev i en meddelelse

> Så hvis jeg overhaler en cyklist 200 meter fra et lyskryds, hvor jeg
> bliver "fanget" af rødt lys,

Jeg oplever at nogen bilister, chauffører mener en vognlængde er "god tid".
De klemmer sig lige forbi, trækker ind & knalder bremsen i v. det røde lys
:(. Udbredt fænomen i byen, hvad får de ud af det?.

Fra : Stig Mogensen

Dato : 12-03-06 17:57

> Så må du jo komme op med nogle køretøjer som man kan orientere sig fra,
> og som stadig kan bruges til det de er beregnet til, eller også få
> ændret reglerne så de passer til den virkelige verden.

Reglerne er jo glimrende som de er. De bliver bare hverken overholdt, eller
håndhævet.

Det klinger hult, når de drab der sker i trafikken kaldes uheld.....hvis der
var større konsekvens ved lovbrud i trafikken - for cyklister såvel som
billister - så døde færre.....

/Stig
--
* Registered Linux user #291266, with http://counter.li.org.*

Fra : Finn Guldmann

Dato : 12-03-06 18:27

Stig Mogensen skrev:
> [...]
> var større konsekvens ved lovbrud i trafikken - for cyklister såvel som

Jamen de krav jeg hører er at chaufføren skal kunne orientere sig udover
det område der er dækket af de lovligt installerede og indstillede spejle.

Hvis vi skal overholde de krav jeg stilles overfor her skal vi ud og gå
ved siden af bilen når vi svinger til højre. Så langt er de dog ikke
kommet med lovene, men det er måske på vej.

Jeg finder det så blot mere befordrende for samfundet som helhed hvis
cyklisterne blev inddraget i løsningen af problemet.

--
MVH Finn (6340) Opel Ascona 1,6 fra '86

Fra : Stig Mogensen

Dato : 13-03-06 09:12

Finn Guldmann wrote:

> [...]
>
> Jeg finder det så blot mere befordrende for samfundet som helhed hvis
> cyklisterne blev inddraget i løsningen af problemet.

Det er jo desværre nok symptomatisk at politikere tror de kan lovgive sig ud
af problemerne, når det er håndhævelsen af de eksisterende love der
mangler. Om yderligere stramninger er på sin plads, er derved tæt på
umuligt at vurdere, men det ser jo ud til at være ligegyldigt. Nye regler
bliver jo også bare overtrådt, og i sidste instans forsøger politikerne sig
vel med en lov, hvor det gøres ulovligt at begå en kriminel handling.

Det virker på mig som om du tager problemet alvorligt, og ikke bare
tankeløst irriteres over medtrafikanter. Om cyklisterne skal inddrages i en
løsning fordi chauffører ikke orienterer sig ordentligt, og overholder
loven om de som chauffører er forpligtiget til, kan diskuteres på grund af
de forhold der nu engang eksisterer i den virkelige verden......men det
hører vel også til i en anden tråd?.

Det der fik mig på barrikaderne i denne tråd, er hvor Hans Paulin skriver
"Hvorfor er det da osse kun os billister der skal ha det dårligt!". Han
glemmer tydeligvis at uanset om det er tåben i sadlen eller tåben bag
rattet der kører sindssygt, så er det cyklisten der bliver dræbt eller
lemlæstet. Aldrig den anden vej omkring. At sidde og have ondt af sig selv
som bilist, er derfor at udvise en totalt manglende omtanke for andre.

Mvh

Stig
--
* Registered Linux user #291266, with http://counter.li.org.*

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 13-03-06 11:08

Stig Mogensen skrev:

> [...]
> ligegyldigt. Nye regler bliver jo også bare overtrådt, og i sidste
> instans forsøger politikerne sig vel med en lov, hvor det gøres

Som talt ud af mit hjerte!

> [...]
> bliver dræbt eller lemlæstet. Aldrig den anden vej omkring. At sidde
> og have ondt af sig selv som bilist, er derfor at udvise en totalt

Dét der fik mig på barrikaderne efter at have læst om Duracells forslag var
primært " Det er jo desværre nok symptomatisk at politikere tror de kan
lovgive sig ud af problemerne..."

Som en anden ganske rigtigt skrev: "Hvorfor ikke forlange at fodgængerene
bruger airbag" samt: "Hvorfor ikke sætte cyklernes topfart til 12 km/t"

Jeg synes bare at Duracell skal stoppes - jeg smed ikke indlægget fordi jeg
havde "ondt af mig selv" - dét ophørte for ca.15 år siden, men dét er en
anden historie

Derudover: dengang da jeg tog kørekort lærte man at "køre efter
forholdene" - og dét gør jeg så - sjovt nok - stadig
Hans
*Camplet til salg*
http://kortlink.dk/2gyd

Fra : Stig Mogensen

Dato : 13-03-06 11:29

> [...]
>

> Som en anden ganske rigtigt skrev: "Hvorfor ikke forlange at fodgængerene
> bruger airbag" samt: "Hvorfor ikke sætte cyklernes topfart til 12 km/t"

Fordi forslagene er usaglige, og ment som en spøg?. En airbag på en
fodgænger, redder vel næppe denne fra at blive knust under et sæt
dobbelthjul?. Iøvrigt er der allerede en hastighedsbegrænsning på cykler,
hvor man "ikke må køre så stærkt at man er til fare for sig selv og andre.
Man skal afpasse hastigheden til forholdene." En lov der naturligvis heller
ikke håndhæves. Så hvorfor tror du en hastighedsbegrænsning på cykler vil
hjælpe noget nogetsomhelst?.

> Jeg synes bare at Duracell skal stoppes - jeg smed ikke indlægget fordi
> jeg havde "ondt af mig selv" - dét ophørte for ca.15 år siden, men dét er
> en anden historie

Jeg kender ikke til "Duracell"?. Du mener næppe Energizer bunnien, så er der
tale om en anden bruger herinde, medlem af DCF osv.?

> Derudover: dengang da jeg tog kørekort lærte man at "køre efter
> forholdene" - og dét gør jeg så - sjovt nok - stadig

Det lærte jeg såmænd også.....men jeg oplever at når man kører efter
forholdende, ligger der en idiot lige bag ved en, og forsøger at presse til
højere hastighed, uden at skelne til bremselængde, glat vejbane,
sikkerhedsafstand etc.

/Stig
--
* Registered Linux user #291266, with http://counter.li.org.*

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 13-03-06 11:57

Stig Mogensen skrev:

> [...]
> der naturligvis heller ikke håndhæves. Så hvorfor tror du en
> hastighedsbegrænsning på cykler vil hjælpe noget nogetsomhelst?.

Bemærk smilyen.

> Jeg kender ikke til "Duracell"?. Du mener næppe Energizer bunnien, så
> er der tale om en anden bruger herinde, medlem af DCF osv.?

Dét er et nick for formanden for "Rådet for større færdselssikkerhed" eller
hvad det nu hedder, René de et-eller-andet - hérinde bliver han ofte kaldt
"Duracell" - jeg gik fejlagtigt ud fra at du var klar over det.

> men jeg oplever at når man kører efter
> forholdende,

Det var nu ikke dét jeg mente, men lad nu det ligge...

> ligger der en idiot lige bag ved en, og forsøger at
> presse til højere hastighed, uden at skelne til bremselængde, glat
> vejbane, sikkerhedsafstand etc.

Ja, og?

Dét er jeg for længe siden holdt op med at hidse mig op over.

Det har været oppe flere gange: giv ham plads så han kan komme forbi - eller
sæt hastigheden ned så afstanden passer til farten
Hans
*Camplet til salg:*
http://kortlink.dk/2gyd

Fra : Stig Mogensen

Dato : 13-03-06 13:37

> Dét er et nick for formanden for "Rådet for større færdselssikkerhed"
> eller hvad det nu hedder, René de et-eller-andet - hérinde bliver han ofte
> kaldt "Duracell" - jeg gik fejlagtigt ud fra at du var klar over det.

Beklager....jeg er såmænd ny i gruppen.

> Det var nu ikke dét jeg mente, men lad nu det ligge...

> Ja, og?
>
> Dét er jeg for længe siden holdt op med at hidse mig op over.
>
> sæt hastigheden ned så afstanden passer til farten

Se det var jo en fin løsning Men trist det skal være sådan.

Mvh

Stig
--
* Registered Linux user #291266, with http://counter.li.org.*

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 13-03-06 15:08

Stig Mogensen skrev:

> Beklager....jeg er såmænd ny i gruppen.

'kay - velkommen til!

Tonen hér er barsk - men hjertelig!

> Se det var jo en fin løsning

If U can't beat them - join them!

> Men trist det skal være sådan.

Hvis man ikke kan ændre det kan man lige så godt lære at leve med det
Hans
*Camplet til salg*
http://kortlink.dk/2gyd

Fra : Finn Guldmann

Dato : 13-03-06 11:07

Stig Mogensen skrev:
> [...]
> bliver jo også bare overtrådt, og i sidste instans forsøger politikerne sig
> vel med en lov, hvor det gøres ulovligt at begå en kriminel handling.

Love skal der til, men de skal være på de rigtige områder for at de
hjælper. I dette tilfælde bør man kigge på cyklisterne, hvis man ønsker
at løse problemet. Lastbilerne er allerede ude idet umulige område, så
overfor dem hjælper flere love kun på politikernes selvfølelse.

> [...]
> lemlæstet. Aldrig den anden vej omkring. At sidde og have ondt af sig selv
> som bilist, er derfor at udvise en totalt manglende omtanke for andre.

Naturligvis tager jeg det seriøst. det er jo derfor jeg forsøger at
komme igennem med at hvis man nul lagde parti ideologierne væk og kom
med noget lov der skulle løse problemet ville man ende op med at gøre
tiltag overfor cyklisterne.

Og jeg kan sagtens følge Hans, for jeg syntes også at en lidt mere
rimelig fordeling af ulemperne ville være på sin plads.

Desværre har bilisterne ikke en forening med lige så skrå sikre
holdninger som cyklisterne.

Som jeg tolker deres formand er hans holdning som at han tager
udgangspunkt i at der ikke skal være andre på vejene end cyklisterne.

(Sikke en herlig ballade der kunne blive hvis bilisterne havde en
tilsvarende stejl formand.)

--
MVH Finn (6340) Opel Ascona 1,6 fra '86

Fra : Stig Mogensen

Dato : 13-03-06 11:50

> [...]
> at løse problemet. Lastbilerne er allerede ude idet umulige område, så
> overfor dem hjælper flere love kun på politikernes selvfølelse.

Love hjælper jo ikke, når de ikke håndhæves, og deraf følgende ikke
efterleves.

Bilister er jo desværre heller ikke gode til at tackle konsekvens af en
ulovlig handling......se blot på al balladen om feks. hastighedskameraer,
og parkeringsbøder. Men det er såvidt jeg kan se, det eneste sted hvor
trafiklovgivning og konsekvens, hænger sammen.

> [...]
> komme igennem med at hvis man nul lagde parti ideologierne væk og kom
> med noget lov der skulle løse problemet ville man ende op med at gøre

Måske.....men vi 100% er enige om at det er sund fornuft der skal til. Ikke
gamle kæpheste fra 70erne.

> Og jeg kan sagtens følge Hans, for jeg syntes også at en lidt mere
> rimelig fordeling af ulemperne ville være på sin plads.

Hvis det er en ulempe at blive kvast af en lastbil, så tror jeg cyklisterne
har det trukket det længste strå dér. Jeg er selv bilist nu, og er én af de
mange der kæmper mig ind i Kbh. hver dag, ad Holbækmotorvejen......på den
anden side, så har jeg førhen måttet bevæge mig på arbejde på cykel af to
omgange, én ad Roskildevej og én ad Tagensvej. Truslerne på livet, er meget
tæt på at være uafhængig af hvordan man kører som cyklist.....men man lærer
hurtigt at køre som om alle er sindssyge, og det hjælper. Desværre er noget
så almindeligt og dagligdags som at komme til og fra arbejde, noget der
sker med livet som indsats.

> [...]
>
> Som jeg tolker deres formand er hans holdning som at han tager
> udgangspunkt i at der ikke skal være andre på vejene end cyklisterne.

At udnævne sig selv til at være fortaler for den endegyldige sandhed, er
aldrig et godt udgangspunkt for frugtbar debat.

> (Sikke en herlig ballade der kunne blive hvis bilisterne havde en
> tilsvarende stejl formand.)

Jo, men muligvis også noget der ruskede lidt op i det hele.......nu har vi
jo en situation hvor der bare kastes med mudder fra 2 sider, mens folk
bliver smadret og dræbt.

Mvh

Stig
--
* Registered Linux user #291266, with http://counter.li.org.*

Fra : Finn Guldmann

Dato : 13-03-06 14:49

Stig Mogensen skrev:
> Love hjælper jo ikke, når de ikke håndhæves, og deraf følgende ikke
> efterleves.

Nej, jeg undrer mig også sommetider over at der er så mange §§ i
færdselsloven. Der er jo kun nogle enkelte der kontrolleres.

Resten giver hverken penge eller presse.

> [...]
> og parkeringsbøder. Men det er såvidt jeg kan se, det eneste sted hvor
> trafiklovgivning og konsekvens, hænger sammen.

Og giver penge.

> Måske.....men vi 100% er enige om at det er sund fornuft der skal til. Ikke
> gamle kæpheste fra 70erne.

68

> [...]
> så almindeligt og dagligdags som at komme til og fra arbejde, noget der

Nej ulykkerne hører ikke under ulemperne, i min verden.

Men, for at redde deres liv kunne jeg da godt tænke mig at påføre
cyklisterne den ulempe at de bare intet har at gøre til højre for en
lastbil.

> At udnævne sig selv til at være fortaler for den endegyldige sandhed, er
> aldrig et godt udgangspunkt for frugtbar debat.

Fortæl ham det.

Men man er åbenbart populær hos pressen hvis man er villig til at
fremstå med nogle skråsikre meninger.

> Jo, men muligvis også noget der ruskede lidt op i det hele.......nu har vi
> jo en situation hvor der bare kastes med mudder fra 2 sider, mens folk
> bliver smadret og dræbt.

En enkelt lille rettelse. Det ville blive mudderkastning, men i dag er
altså kun den ene side der er helt ude i grøften. Lastbilerne savner
nogen til at kaste for sig.

--
MVH Finn (6340) Opel Ascona 1,6 fra '86

Fra : Hans L. Jørgensen

Dato : 10-03-06 20:20

> [...]
> dagligt varevogn, og selv i sådan en er det umuligt at orientere sig
> ordentligt. Heldigt jeg som regel har en årvågen lærling med der kan

Helt ærligt bette mand, hvis ikke du er stand til at orientere dig med de
spejle og udsynsforhold der er i en varevogn bør du i sætte dig bag rattet,
men holde dig til højre sæde.

MVH Hans

Fra : Hans L. Jørgensen

Dato : 10-03-06 22:22

"Hans L. Jørgensen" <hansjo@get2net.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>>

> Helt ærligt bette mand, hvis ikke du er stand til at orientere dig med de
> spejle og udsynsforhold der er i en varevogn bør du i sætte dig bag

Skulle naturligvis stå "bør du ikke sætte dig bag rattet".

MVH Hans

Fra : Esben Taersker

Dato : 11-03-06 00:53

Hans L. Jørgensen wrote:
> "Hans L. Jørgensen" <hansjo@get2net.dk> skrev i en meddelelse

> Skulle naturligvis stå "bør du ikke sætte dig bag rattet".
>

> MVH Hans

Ja, helt ærligt, store mand... Mener du det? Nu er jeg fandeme ved at
være harm...

Jeg synes jeg med mine indlæg har prøvet at anskueliggøre at jeg er
bevidst om fænomenet "blinde vinkler". Det er der vel ikke noget galt i?
Eller det eksisterer måske slet ikke? Har du nogen sinde kørt en
varevogn? Jeg vil lige gøre opmærksom på, at man ikke får meget ud af at
kigge sig over højre skulder som man gør i en personbil.

Hvis du imidlertid har prøvet at køre varevogn, og stadig mener du er i
stand til at orientere dig tilstrækkeligt, er det efter min mening noget
du bilder dig selv ind....

Forstår du hvad jeg mener?

/Esben

Fra : Hans L. Jørgensen

Dato : 11-03-06 08:10

> Ja, helt ærligt, store mand... Mener du det?

Ja det ka' du lige tro jeg gør.

> Nu er jeg fandeme ved at være harm...

Det laver ingenlunde om på at dine udtalelser her stiller dig i kategorien
"klaphat" med sådanne udtalelser.

> Jeg synes jeg med mine indlæg har prøvet at anskueliggøre at jeg er
> bevidst om fænomenet "blinde vinkler".

Hvilket du slipper utroligt klodset om ved.

> Det er der vel ikke noget galt i?

At forsøge - ih nej da. Men så må du skisme også ta' huggende "bette mand".

> Eller det eksisterer måske slet ikke?

Har jeg _aldrig_ benægtet, det er jo ret beset derfor man monterer
sidespejle.

> Har du nogen sinde kørt en varevogn?

En tur med mig ville nu nok give dig en anden opfattelse af spejlene
brugsområde. Jeg bruger så godt som aldrig sideruderne bag dem ud for
fører/pasager sædet, uanset om der findes ruder personvogn eller varevogn,
lige til din orientering kører jeg privat i en 14 personers Fiat Ducato.

> Jeg vil lige gøre opmærksom på, at man ikke får meget ud af at kigge sig
> over højre skulder som man gør i en personbil.

Også i en personvogn er korrekt justerede sidespejle et must, lær dog at
bruge den, det er hvad de er beregnet til.

> Hvis du imidlertid har prøvet at køre varevogn, og stadig mener du er i
> stand til at orientere dig tilstrækkeligt, er det efter min mening noget
> du bilder dig selv ind....

Hmmm - mon dog, som lastvognschauffør (eksport) har man jo nok lært et og
andet hvad spejlbrug angår.

> Forstår du hvad jeg mener?

Hmm - forstår du nu hvad jeg mener? nok ikke, jeg ved hvad du mener, men
forstår - nej og det skal jeg da heller ikke, havde jeg forståelse for din
arme/ben argumenter havde denne debat aldrig opstået.

Men - øv dig i at bruge dine spejle, det vil om ikke andet hjælpe dig til at
udføre arbejdet på din plads bag rattet, på en mange gange mere sikker måde,
og samtidig give dig mere overblik.

Hvis du som billist ikke føler at have kontrol, bliver du en usikker billist
er det absolut farligste der findes på vejen, det står ikke skrevet noget
sted på hans køretøj, og er derfor umulig rent trafikalt at tage højde for.

MVH Hans

Fra : Esben Taersker

Dato : 11-03-06 11:52

Hans L. Jørgensen wrote:
> "Esben Taersker" <esbenfjernes@essers.dk> skrev i en meddelelse

> Ja det ka' du lige tro jeg gør.

> Det laver ingenlunde om på at dine udtalelser her stiller dig i kategorien
> "klaphat" med sådanne udtalelser.

Jeg forsøger ikke at lave om på mine udtalelser.

> [...]
>

> At forsøge - ih nej da. Men så må du skisme også ta' huggende "bette mand".

> Har jeg _aldrig_ benægtet, det er jo ret beset derfor man monterer

Der er også blinde vinkler i et sidespejl. Det er derfor kørerlærerne
gør meget ud af at lære eleverne _både_ at bruge sidespejl _og_ kigge
sig over skulderen.
Sidste mulighed har du ikke i en kassevogn - ergo: stadig blind vinkel.

> [...]
> lige til din orientering kører jeg privat i en 14 personers Fiat Ducato.

Indrømmet din bil er større end min. Men det er stadig ingen kassevogn.
Jeg vil håbe, at du - bevidst eller ubevidst - kigger dig over højre
skulder når du svinger i lyskryds.

> Også i en personvogn er korrekt justerede sidespejle et must, lær dog at
> bruge den, det er hvad de er beregnet til.

Enig - har jeg også gjort...;)

> Hmmm - mon dog, som lastvognschauffør (eksport) har man jo nok lært et og
> andet hvad spejlbrug angår.

Fair nok. Lastbiler har vist så vidt jeg ved efterhånden hele 3
sidespejle i højre side. Alligevel siger statestikken jo at det stadig
går galt nogen gange.

> [...]
> sted på hans køretøj, og er derfor umulig rent trafikalt at tage højde for.

Nej, du forstod åbenbart ikke... Jeg er sgu netop helt sikker når jeg
kører bil - og rutineret mht. spejlbrug.
Min pointe er, at når jeg har holdt stille i et lyskryds med cykelsti på
min højre side, _ved_ jeg, at der kan være en cyklist på vej bagfra som
jeg reelt ikke kan se. Jeg kan så ikke forstå at jeg skal klandres netop
fordi jeg tager mine forholdsregler, enten ved hjælp af passageren i
højre side, eller ved at køre _ekstremt_ langsomt frem...

/Esben

Fra : Hans L. Jørgensen

Dato : 11-03-06 13:39

> Indrømmet din bil er større end min. Men det er stadig ingen kassevogn.
> Jeg vil håbe, at du - bevidst eller ubevidst - kigger dig over højre
> skulder når du svinger i lyskryds.

Drømmerier - jeg følger trafikmønstret inden jeg kommer fremtil et vejkryds
samtidig med at jeg holder øje med bagfrakommnde i mine spejle ligesom jeg
gøre vejen bred ved at holde til højre, - sålanggt til højre at
bagfrakommende "bløde" ikke har mulighed for at placere sig uden for mine
spejles rækkevidde (læs i den blinde vinkel om du vil), med andre ord jeg
øger faktisk min opmærksomhed på trafikken _inden_ jeg kommer frem til et
vejkryds, og tro mig det fungerer meget fint for mig.

> Enig - har jeg også gjort...;)

Hvis du der bliver "taget med bukserne nede" er dit spejl rettet for langt
ind mod bilens side således at bilsiden fylder en stor del af spejlet, Med
de konvekse spejle som i dag forfindes på vare/kassevogne har jeg selv
erfaring for at den "døde vinkel" reelt ikke eksisterer i en vognbane, en
bagfrakommende cyklist vil du kunne se i spejlet så langt frem at det vil
være muligt at se ham direkte ud af sideruden når du slipper ham i
sidespejlet. Det der kræver ekstra opmærsomhed er cykelstier. Jeg føler
reelt ikke at det er noget stort problem hvis man allerede inden et vejkryds
er opmærksom på trafikken der.

> Fair nok. Lastbiler har vist så vidt jeg ved efterhånden hele 3 sidespejle
> i højre side.

De sidder der bl.a. fordi man sidder meget højere i en lastvogn end i en
kassevogn, under rudehøjde i en lastvogn kan der let skjule sig en cyklist.

> Alligevel siger statestikken jo at det stadig går galt nogen gange.

Ja men - oftest p.g.a. det jeg nævner tidligere i mit indlæg om opmærksomhed
i trafikken.

> Nej, du forstod åbenbart ikke... Jeg er sgu netop helt sikker når jeg
> kører bil - og rutineret mht. spejlbrug.

Ser det er jo der jeg stiller ?tegnet, og du har faktisk ikke med dette
indlæg fortalt mig noget som ændrer denne opfattelse.

> Min pointe er, at når jeg har holdt stille i et lyskryds med cykelsti på
> min højre side, _ved_ jeg, at der kan være en cyklist på vej bagfra som
> jeg reelt ikke kan se.

Læs hvad tidligere siger om spejles justering og Konvekse spejle.

> Jeg kan så ikke forstå at jeg skal klandres netop fordi jeg tager mine
> forholdsregler, enten ved hjælp af passageren i højre side,

Vil du så også give ham skylden den dag han overser.

> eller ved at køre _ekstremt_ langsomt frem...

Naturligvis ikke for at sikre sig at der er plads for at svinge, men - hvis
du sidder og snorker indtil fremkørsel er mulig er du dermed en hemsko for
et fornuftigt trafikflow. I såfald bliver mange stressede og gør dumme (læs
uhensigtsmæssige) ting.

MVH Hans

Fra : Esben Taersker

Dato : 11-03-06 22:38

Hans L. Jørgensen wrote:
> [...]
> et fornuftigt trafikflow. I såfald bliver mange stressede og gør dumme (læs

Fair nok. Jeg kan forstå vi efterhånden er ved at være enige. Jeg var
bare ved at være ret træt tonen og beskyldningerne....

Jeg følger også trafikken (cyklisterne specielt) på vej til et lyskryds.
Men det er ind i mellem sket at der har været andet der har krævet min
opmærksomhed, og jeg derved ikke ved om der er en cyklist på siden af mig.

Og jo - i mine spejle kan jeg kun lige akkurat se siden af bilen, så vi
er tilsyneladende enige om at de er indstillet korrekt. Men jeg tror,
jeg skal have sendt lærlingen ud og lege gemmeleg og se hvor og hvor jeg
ikke kan se ham... Jeg er nu sikker på han kan gemme sig. Det er vel at
mærke en halvgammel Hi-Ace, så der er sket meget mht. sidespejle siden
den rullede af samlebåndet.

Fortsat go' weekend...
Esben

Fra : Finn Guldmann

Dato : 11-03-06 14:51

Esben Taersker skrev:
> Fair nok. Lastbiler har vist så vidt jeg ved efterhånden hele 3
> sidespejle i højre side. Alligevel siger statestikken jo at det stadig
> går galt nogen gange.

Du er bagud. For vi er oppe på 4. "Hovedspejl", "Vidvinkel",
"Cyklistspejl" og senest "Det Ny"

De to første bruges til at se bagud. Det tredje sidder over døren og
viser hvad der sker nede ved forhjulet. Og det sidste skulle så dække
resten, hvis ellers det kunne anbringes så man både kan se noget i det
og se det samtidig.

Med et kamera anbragt det rigtige sted kunne vi komme af med de to
mindst brugbare. (De to sidstnævnte)

--
MVH Finn (6340) Opel Ascona 1,6 fra '86

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 11-03-06 15:32

Finn Guldmann wrote:

> [...]
> og se det samtidig.
>
> Med et kamera anbragt det rigtige sted kunne vi komme af med de to

Og det kan jeg helt klart tilslutte mig.
Jeg har kørt med alle typerne og det ubestridt bedste (og dyreste) er
kameraløsningen.
Både Volvo og Scania (og sikkert også andre) kan levere det originalt.

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : Finn Guldmann

Dato : 11-03-06 03:22

Hans L. Jørgensen skrev:
> Skulle naturligvis stå "bør du ikke sætte dig bag rattet".

Det var da ellers en mulig løsning at rattet blev flyttet over i højre
side af de biler hvor man ikke kan se hele vejen rundt gennem ruder.

--
MVH Finn (6340) Opel Ascona 1,6 fra '86

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 11-03-06 08:08

Finn Guldmann skriver:

> Det var da ellers en mulig løsning at rattet blev flyttet over i højre
> side af de biler hvor man ikke kan se hele vejen rundt gennem ruder.

Hvem sagde svensk postbil ?

Klaus
--
Sonofon, er de bare inkompetente ?

Fra : Finn Guldmann

Dato : 11-03-06 14:09

Klaus D. Mikkelsen skrev:
> Hvem sagde svensk postbil ?

Sådan en har jeg ikke kørt i,så det ved jeg ikke.

--
MVH Finn (6340) Opel Ascona 1,6 fra '86

Fra : JS

Dato : 09-03-06 22:05

Hans Paulin (6310) wrote:
> http://ttv.tv2.dk/index.php?side=120
>
> Hvorfor er det da osse kun *os* billister der skal ha det dårligt!

Vi skal da ikke køre med styrthjelm?!

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 09-03-06 22:29

JS skrev:

> Vi skal da ikke køre med styrthjelm?!

Nej, du har rat!
Hans
http://kortlink.dk/26dh

Fra : Basil

Dato : 09-03-06 23:46

Hans Paulin (6310) skrev d. 09-03-2006 i meddelelse
<44109e33$0$2109$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk>:

> Nej, du har rat!

Det skal nok komme, hvis Duracell en dag vågner midt om natten, og lige
har fået den ide.
Kai

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 09-03-06 23:58

Basil skrev:

> Det skal nok komme, hvis Duracell en dag vågner midt om natten, og
> lige har fået den ide.

Kan man en dag vågne om natten?
Hans
http://kortlink.dk/26dh

Fra : BJ

Dato : 09-03-06 23:59

KLIP

> Kan man en dag vågne om natten?

Det afhænger vel af om dagen er højlys..;)

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Thomas H.

Dato : 10-03-06 17:19

> Kan man en dag vågne om natten?

Det kan man vel teoretisk set på grønland om vinteren, forudsat man ikke
ligger i sprit med en promille på 60.

MVH
Thomas H.

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 10-03-06 17:36

Thomas H. skrev:

> "Hans Paulin (6310)" <me@privacy.net> skrev i en meddelelse

> Det kan man vel teoretisk set på grønland om vinteren, forudsat man
> ikke ligger i sprit med en promille på 60.

Ja, dét har du sq da ret i!
Hans
http://kortlink.dk/26dh
....ja, hvem er jeg!?

Fra : Brian

Dato : 10-03-06 18:56

Thomas H. wrote:

> Det kan man vel teoretisk set på grønland om vinteren, forudsat man
> ikke ligger i sprit med en promille på 60.

Og det forbliver så i teorien, for hvem på Grønland er ikke sprittet til ?

/Brian

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 10-03-06 09:19

"Basil" <KuntaNO@SPAMstarmail.co.za> skrev i en meddelelse
> Hans Paulin (6310) skrev d. 09-03-2006 i meddelelse
> <44109e33$0$2109$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk>:

> Det skal nok komme, hvis Duracell en dag vågner midt om natten, og lige
> har fået den ide.

Duracell får ikke ideerne selv. Han bruger udelukkende andres dårlige ideer.

--
Per, Esbjerg