Computer uwatec vs. suunto
Fra : Ukendt

Dato : 09-03-06 15:50

Hej igen

Jeg har nu kig på en af følgende....

uwatex smart Z eller suunto Vytec, begge med transmitter..

...men jeg har svært ved at bedømme, hvilken der er bedst. Er der nogen der
kan hjælpe mig.?

på forhånd tak !

Kenneth

Fra : Henrik Manley

Dato : 09-03-06 17:38

> ..men jeg har svært ved at bedømme, hvilken der er bedst. Er der nogen
> der
> kan hjælpe mig.?

Vytec, jeg har aldrig brudt mig om uwatex. Suunto føles mere solid og kan
stilles til mindre konservativ end uwatex.

--
Henrik Manley
m@nley.dk, http://bends.dk

Fra : Søren Reinke

Dato : 09-03-06 17:58

K Rasmussen wrote:
> [...]
>
> uwatex smart Z eller suunto Vytec, begge med transmitter..
>
> ..men jeg har svært ved at bedømme, hvilken der er bedst. Er der nogen der

Jeg har haft en Suunto Vyper som jeg var fuldt tilfreds med, men så blev
jeg tilbudt en Vytec (her i gruppen) som jeg så købte og er 100%
tilfreds med.

Jeg har aldrig haft problemmer med dem overhovedet, og man kan selv
skifte batteri i både computer og transmitter hvis man ønsker det.

Personligt synes jeg uwatec'ene er usandsynligt grimme, og ikke ligeså
lette at håndtere under vand som Suunto'erne

--
Best regards
C.T.O. Søren Reinke

Fra : amp@alphadiving.dk

Dato : 09-03-06 19:05

Hej Kenneth!

Gå ind i et dykkercenter der forhandler begge computere. Så får du
forhåbeligt et kvalificeret svar.

Een forskel er to forskellige algoritmer. Smart Z er en ny computer,
så kendskabet til den er nok begrænset.

Held & lykke

Aksel

Fra : Søren Reinke

Dato : 09-03-06 19:32

amp@alphadiving.dk wrote:
> Hej Kenneth!
>
> Gå ind i et dykkercenter der forhandler begge computere. Så får du
> forhåbeligt et kvalificeret svar.

Det korrekt ord er 'forhåbentligt'

Desværre er butikker tit sådanne indrettet, at du får det svar de tjener
mest på.

/Søren

Fra : KC

Dato : 09-03-06 20:09

<amp@alphadiving.dk> skrev i en meddelelse
[...]

Et ualmindeligt blåøjet svar, Aksel... DESVÆRRE.. det er almindeligt kendt
at mange dykkercentre kun ansætter folk i butikkerne som ikke har en
sportsdykkeruddannelse når de starter. "Så er de nemmere at lære at sælge
vores produkter" er argumentet. Personligt ville jeg aldrig gå ind i en
dykkerbutik (eller Merlin for den sags skyld uden at vide præcist hvad
jeg gik efter.

KC

--
KC

www.kcdk.com
PADI OWSI, CMAS***, GUE Fundamentals

Fra : CC

Dato : 09-03-06 20:53

"KC" <kc@kcdk.com> wrote in message

> [...]
> vores produkter" er argumentet. Personligt ville jeg aldrig gå ind i en
> dykkerbutik (eller Merlin for den sags skyld uden at vide præcist hvad

Har selv haft Uwatec i en lang årrække (aladin Air X Nitrox). Den er gået i
Error 2 gange og skulle derfor byttes til ny, batteriskift i sender en gang
til ca. 800 kr. alm. batteriskift i computer selvom den stod på restbatteri
ca. 62% - turde ikke vente da de altid er gået i Error inden de nåede ned
til 50% restbatteritid. Hver gang får du så en helt ny computer for relativt
få penge, men det betyder samtidig at du er mere eller mindre stavnsbundet
til Uwatec. Det værste var dog, at det altid har taget minimum 2½ måned at
få computeren tilbage fra "batteriskift" på trods af at man bare får en ny.
Ved ikke om man selv kan skifte batteri i Smart Z, hvis ikke, er der
overhovedet ingen tvivl om, at du skal vælge Suunto. Hvilket jeg nok mener
du skal alligevel
Bortset fra det har de et meget overskueligt layout.

hilsen
claus

Fra : jenspolsen@hotmail.c~

Dato : 09-03-06 21:34

K Rasmussen wrote:
> [...]
>
> uwatex smart Z eller suunto Vytec, begge med transmitter..
>
> ..men jeg har svært ved at bedømme, hvilken der er bedst. Er der nogen der

Måske ingen af dem. Ikke for at være fordømmende eller noget, men
hvad skal du egentlig bruge den til? Personligt har jeg svært ved at
se berettigelsen af en computer der kan håndtere gasskifte.

J.O.

Fra : ld@journalist.dk

Dato : 09-03-06 22:41

Svjh har Smart Z ikke flere gasarter. Det har vytec. Det kan man så
synes om hvad man vil, men efter som prisen er ca. den samme har jeg
svært ved at se det som et minus.
Jeg synes tilgengæld det er et stort minus at det er så bøvlet at
få skiftet batteri i sin uwatec.

Lars

Fra : Poul Olesen

Dato : 09-03-06 22:55

Jeg har haft en Uwatec Smart Com de sidste 3 år (siden januar 2003). Den
blev ombyttet sommeren 2003 da der var en fejl i softwaren - så Uwatec
ombyttede dem alle. Siden da her jeg haft 270 dyk med den og batteri
siger nu 42%. Den har fungeret upåklageligt.

Fordele ved Uwatec:
Godt stort display
Gratis log software
Infrarød interface (f.eks. også logprogram på min iPaq)

Ulemper ved Uwatec:
Pris
Batteriskift på fabrik
Lidt stor og klodset

Jeg kunne godt have brugt en computer med gasskifte i den korte periode
jeg tog advanced nitrox, inden jeg tog trimix kurset og nu Rebreather
kursus (jeg har nu en elektronisk CCR rebreather med trimix computer).
Det er efter min mening ret begrænset hvor meget en computer med
gasskifte bliver udnyttet. De fleste jeg kender dykker mindst 95% af
deres dyk på luft eller nitrox uden gasskifte.

Hvis jeg skulle vælge i dag og ikke fik stor rabat så ville jeg nok
vælge Vytec.

Med venlig hilsen
Poul
Sportdykkerklubbe Aquarius