Temp Internet Files?
Fra : Peter Jensen

Dato : 09-03-06 12:56

I IE kan man sætte flueben ved at mappen Temp Internet Files skal tømmes når
browseren lukkes. Jeg har aldrig set dette fungere på nogen Pc - jeg bruger
WinXP sp2.

Har nogen set denne mappe blive tømt ved lukning af browseren?

--
Venlig hilsen
Peter Jensen

Fra : Bjarne Christensen

Dato : 09-03-06 13:24

"Peter Jensen" <fup@snyd.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>bruger WinXP sp2.
>
> Har nogen set denne mappe blive tømt ved lukning af browseren?

Ja da
Det eneste den ikke sletter er cookies
tag et kig under
C:\Documents and Settings\dit bruger navn\Local Settings\Temporary Internet
Files
cookies kan du slette ved højreklik på Internet Explorer
slet cookies.
Bjarne

Fra : Peter Jensen

Dato : 09-03-06 13:54

"Bjarne Christensen" <no_Spam@web.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Internet Files
> cookies kan du slette ved højreklik på Internet Explorer

Nu kan jeg jo ikke undgå at bemærke at du skriver :\Documents and
Settings\dit bruger navn\Local Settings\Temporary Internet Files. Det lyder
som om at du har en engelsk version af Windows. Hos mig hedder Local
Settings Lokale Indstilinger og det virker som at det går galt når der står
\Documents and Settings\dit bruger navn\Lokale Indstillinger\Temporary
Internet Files. Der findes jo flere programmer på markedet til at rydde op i
Tempfiler med, men det går altid galt med Temporary Internet Files. Jeg
sletter manuelt, men hvis det kunne gøres automatisk var det jo at
foretrække.

--
Venlig hilsen
Peter Jensen

Fra : Rudi Stegen

Dato : 09-03-06 15:35

Hej Peter Jensen, du skrev i dk.edb.internet.software.mail+news:

> det går altid galt med Temporary Internet Files. Jeg sletter
> manuelt, men hvis det kunne gøres automatisk var det jo at
> foretrække.

Bortset fra Index.dat fungerer det med meget få undtagelser fint hos
mig (altså med at de automatisk slettes når browseren lukkes).

Det er vel ikke bare Index.dat der ligger der?

--
Hygge fra Århus - Rudi
http://stegen.dk/pclinks1.htm

Fra : Peter Jensen

Dato : 09-03-06 17:04

"Rudi Stegen" <newsnospam@stegen.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> mig (altså med at de automatisk slettes når browseren lukkes).
>
> Det er vel ikke bare Index.dat der ligger der?

Næh, Index.dat ligger jo i Cookies kataloget og den er jo ikke til at røre.
Det er i Temporary Internet Files kataloget den er gal. Jeg må indrømme at
på min stationære maskine går det bedre med at rydde op, men der sker ingen
oprydning på min IBM Thinkpad selvom opsætningen er den samme på begge
maskiner?

--
Venlig hilsen
Peter Jensen

Fra : Rudi Stegen

Dato : 09-03-06 17:23

Hej Peter Jensen, du skrev i dk.edb.internet.software.mail+news:

> Næh, Index.dat ligger jo i Cookies kataloget og den er jo ikke til
> at røre. Det er i Temporary Internet Files kataloget den er gal.

Åh, der ligger mange Index.dat-filer rundt omkring. Men den største
ligger i netop Temporary Internet Files, eller rettere en subfolder til
denne. Altså:

....\Temporary Internet Files\Content.IE5\Index.dat

Den kan med tiden blive _meget_ stor.

Måske har du ikke bemærket den, da den ikke blot er skjult, men
Explorer/Stifinder viser den heller ikke, uanset man har sat systemet
til at vise skjulte filer.

Man kan se den med Windows Commander (og formentlig nogle andre
filhåndteringsprogrammer).

Har man ikke sådanne og ikke har lyst til at smide det ind, kan man se
den ved at starte op i 'fejlsikker tilstand, kun kommandoprompt'

Når maskine har bootet færdig, står man et sted på systemdrevet og
skriver så (efterfulgt af hyp på Enter-tasten):

cd \
dir index.dax /s

Så kan man se alle index.dat'erne, bl.a. den formentlig velnærede i
førnævnte folder.

Hvis man vil slanke dem (i.e. slette dem og lade Windows om automatisk
at lave nogle nye og superslanke ved næste boot), tjekker man lige via
"dir"-kommandoen ovenfor, om der _udelukkende_ er Index.dat-filer, som
Windows selv står for.
Er det tilfældet, sletter man hele molevitten med:

"pil op" (dvs. dir "index.dat /s" kommer på kommandolinjen igen). Uden
at trykke Enter, redigerer man lige "dir" så det bliver til "del", dvs.

del index.dat /s

Og *så* trykker man på Enter.

To tryk "pil op", giver sigen "dir index.dat /s", og kører man den nu,
skulle alle Index.dat'erne være væk.

Genstart normalt og den er slanket. (Fx den nævnte til 32 KB mens den
kunne have været adskilige - i visse til tilfælde _mange_ - MB fed
inden tricket).

_NB!_: Det bør ikke gøres, hvis man er usikker på, om denne eller hin
Index.dat hidrører fra et program, der laver en fil ved dette navn og
som programmet helt sikkert skal bruge. (Jeg ved jo ikke, hvem der
læser med
--
Hygge fra Århus - Rudi
http://stegen.dk/pclinks1.htm

Fra : Rudi Stegen

Dato : 09-03-06 17:27

Hej Rudi Stegen, du skrev i dk.edb.internet.software.mail+news:

> cd \
> dir index.dax /s

dir index.dat /s

- selvfølgelig. (Jeg retter lige, fordi det kan være ret væsentlig,
hvis nogen ikke bemærkede, det var en slåfejl).

Apropos den Index.dat der omtales er min her (F: er systemdrev):

Indhold af F:\Documents and Settings\Rudi\Lokale
indstillinger\Temporary Internet Files\Content.IE5

09-03-2006 17:06 753.664 index.dat
1 fil(er) 753.664 byte

Antal filer i alt:
1 fil(er) 753.664 byte
0 mappe(r) 37.819.412.480 byte ledig

--
Hygge fra Århus - Rudi
http://stegen.dk/pclinks1.htm

Fra : Peter Jensen

Dato : 09-03-06 18:17

> [...]
>
> Indhold af F:\Documents and Settings\Rudi\Lokale
> indstillinger\Temporary Internet Files\Content.IE5

Tak for udførlig info - det vil jeg nærlæse.

--
Venlig hilsen
Peter Jensen

Fra : Lars Fragstrup

Dato : 09-03-06 19:02

Rudi Stegen skriblede:

> [...]
> Windows selv står for.
> Er det tilfældet, sletter man hele molevitten med:

Eller installerer Windows & Internet Cleaner Pro
www.neoimagic.com Det er et rigtig godt prg.
til at rydde op med enten ved boot eller nedluk
(eller begge måder).

--
Lars Fragstrup