manglende agtindsigt
Fra : Gustav Bernzer Kernt

Dato : 08-03-06 09:51

I forbindelse med et A-kassesag har jeg i Juni måned 2005 bedt om
agtindsigt.

Jeg modtog i den forbindelse fra juristen i a-kassen 5 forskellige
dokumenter.

Nu viser det sig 8 måneder efter hvor a-kassen har fået en ny jurist at der
ligger adskillige dokumenter i sagen, rent faktisk 84 forskellige
dokumenter, som denne jurist så sender mig

Hvoraf 2 af disse dokumenter var af vital betydning for afgørelsen i sagen.

Jeg kan konstatere at jeg ikke har fået den ønskede agtindsigt.
hvad kan man gøre for at klage og hvor henne.

Fra : Kiss me baby

Dato : 09-03-06 01:13

Det er den mest almindelige måde, hvorpå myndigheder og lignende
banditter snyder folk på. Det er mere reglen end undtagelsen at der
fuskes med aktindsigter.
Problemet er manglende lovgivning på området, men borgernes
retssikkerhed er der ingen politikere som evner at sikre.
For at du ikke fik krænket din retssikkerhed, så skulle loven sikre
at de akter som man får udleveret, alle er forsynet med side x af y og
er underskreve, stemplet og forsynet med udleveringsdato. Der skal
sendes to ens bunker, hvor den ene skal returneres med din underskrift.
På denne måde kan magthaverne og andre forbrydere (særligt dommerne)
ikke snyde folk mere ved at fuske med papirerne i en sag