Hvornår kan hun blive smidt ud??
Fra : wolff13@gmail.com

Dato : 07-03-06 14:19

Hej Allesammen

Min kæreste bor i en ungdomsbolig, men blev den 01.02.06 færdig med
sit studie. I en ungdomsbolig må man kun blive boende 3 måneder efter
endt udedannelse.

Hvad vil der ske hvis hun glemte denne regl og ikke informerede
boligselskabet?
Hvis boligselskabet nu fandt ud af det om tre må¨neder kunne de så
smide hende ud med dags varsel?

MVH
Jimmi

Fra : Jimmy

Dato : 07-03-06 16:15

> Min kæreste bor i en ungdomsbolig, men blev den 01.02.06 færdig med
> sit studie. I en ungdomsbolig må man kun blive boende 3 måneder efter
> endt udedannelse.

Er det ikke kollegie du tænker på? Det er ikke standard at man bliver
smidt ud af ungdomsboliger efter man ikke længere er studerende.

Fra : Ivan

Dato : 07-03-06 16:54

> Er det ikke kollegie du tænker på? Det er ikke standard at man bliver
> smidt ud af ungdomsboliger efter man ikke længere er studerende.

Da jeg boede i ungdomsbolig fik jeg automatisk et brev mht. opsigelse. Så
det springende punkt er da nok om de husker det.

Men hvad siger kontrakten? Typisk vil man jo have 3 mdrs. varsel fra
opsigelsesdatoen.

Fra : Jeppe Vestergaard

Dato : 07-03-06 17:38

> Hvad vil der ske hvis hun glemte denne regl og ikke informerede
> boligselskabet? Hvis boligselskabet nu fandt ud af det om tre må¨neder
> kunne de så
> smide hende ud med dags varsel?

Hvad siger hendes lejekontrakt?

--
Jeppe Vestergaard, København
Email: Jeppe at dailyrush denmark

Fra : Ulrik Guldbæk

Dato : 09-03-06 14:07

Almenlejelovens §85, stk. 2 forpligter udlejer til at afgive
opsigelse, når lejer er færdig med sit studie. Udlejer er dog
berettiget - men ikke forpligtet - til at give dispensation i op til et
år.

Opsigelse sker med tre måneders varsel. Man har altså tre måneders
varsel, når man modtager opsigelsen, og man behøver ikke foretage sig
noget før, men det kan være en meget god idé at søge om
dispensation.

Udlejer kan kun undlade opsigelse, hvis boligen ikke kan genudlejes.
Så står lejeren i den usikre situation, at udlejer til enhver tid
både kan og skal opsige boligen, hvis der dukker en ny lejer op.

Mvh.
Ulrik Guldbæk