Privat salg, hvad siger loven??
Fra : Thomas & Camilla

Dato : 06-03-06 21:06

Hej Gruppe.

Hvad siger loven ang. køb/salg af brugt bil mellem private?

Kan sælger hæfte for div. fejl el. mangler når bilen er købt som den er set
og prøvet?

Jeg har solgt en brugt bil, og nu vil køber annulere handlen, da han mener
der er rust som jeg har forsøgt at skjule.

Jeg har på ingen måde lagt skjul på at det var en gammel og slit bil (fra
1991), og har med vilje ikke slebet og malet mm. for at skjule noget som
helst.

Bilen blev prøvekørt, og der blev givet afslag for div. fejl.

Jeg ønsker ikke at handlen annuleres, da mit mål jo var at sælge den, og jeg
har ikke haft viden om det evt. rust.

Hvordan står jeg, kan jeg blive tvunget til at lade handlen gå tilbage,
betale for reperationer ??

Mange hilsner Camilla

Fra : jan@stevns.net

Dato : 06-03-06 22:11

"Thomas & Camilla" <ccxxvejrupskov@tiscali.dk(fjern ccxx)> skrev :

>Hej Gruppe.

>Hvad siger loven ang. køb/salg af brugt bil mellem private?

Lige det - har Peter Grauslund forfattet et epistel om

http://www.dkfritidbil.dk/koeb_salg/reklamationsret.htm

>Kan sælger hæfte for div. fejl el. mangler når bilen er købt som den er set
>og prøvet?

Der er ikke noget der hedder købt som beset.

>Bilen blev prøvekørt, og der blev givet afslag for div. fejl.

Så står du/i bedre

>Hvordan står jeg, kan jeg blive tvunget til at lade handlen gå tilbage,
>betale for reperationer ??

Læs lige Peters artikel ;)

--
jan@stevns.net

Stafetten - hvad hulen er det ? Find selv svaret på
dk.fritid.bil's hjemmeside