background-color
Fra : Andreas Hjordt

Dato : 06-01-01 12:31

http://andreas.trab.dk/new/default.asp?option=addnews
På ovenstående url har jeg en form til opdatering af nyheder på min
hovedside.
Mine style sheets ligger på http://andreas.trab.dk/new/style.css.txt
Problemet er at jeg ikke kan få baggrunden på min input-felter til at være
#fffff (5*f ikke 6*f) som er baggrunds farven på den <tr> formen ligger i.
Jeg kan godt lave den rød, #000000 eller #ffffff. Bare ikke #fffff??? Ideer,
begrundelser eller løsninger...

MvH
Andreas Hjordt

Fra : Andreas Kleist Svend~

Dato : 06-01-01 13:40

Sat, 6 Jan 2001 12:31:24 +0100, udtrykte "Andreas Hjordt"
<ahj@trition.dk> Følgende:

>Jeg kan godt lave den rød, #000000 eller #ffffff. Bare ikke #fffff??? Ideer,
>begrundelser eller løsninger...

#FFFFF (med 5 F'er)
og
#FFFFF0

giver det samme resultat i IE 5.0 og NN 4.5.

Så brug #FFFFF0 i stedet for 5 F'er.

Begrundelse: Hex-farvekoder skal bestå af 6 cifre

PS: Jeg kunne ikke komme ind på http://andreas.trab.dk/new/style.css.txt
og http://andreas.trab.dk/new/default.asp?option=addnews

--
mvh Andreas Kleist Svendsen
a_svendsen@hotmail.com

Fra : Andreas Hjordt

Dato : 06-01-01 14:00

"Andreas Kleist Svendsen" <a_svendsen@hotmail.com> wrote in message
> [...]
>
> giver det samme resultat i IE 5.0 og NN 4.5.
>
> Så brug #FFFFF0 i stedet for 5 F'er.
>
> Begrundelse: Hex-farvekoder skal bestå af 6 cifre

Takker det virker perfect :)

> PS: Jeg kunne ikke komme ind på http://andreas.trab.dk/new/style.css.txt
> og http://andreas.trab.dk/new/default.asp?option=addnews

Det kan jeg uden problemer og det samme kan en af mine venner hjemme fra
ham. Det kan være fordi at jeg sidder og arbejder på siden nu?

MvH
Andreas Hjordt

Fra : Leonard

Dato : 06-01-01 15:16

"Andreas Hjordt" <ahj@trition.dk> skrev:

>Det kan jeg uden problemer og det samme kan en af mine venner hjemme fra
>ham. Det kan være fordi at jeg sidder og arbejder på siden nu?

Næh, igennem CyberCity får jeg en dns-error ...
--
mvh Leonard - http://leonard.dk/

Fra : Jakob Andersen

Dato : 06-01-01 17:09

"Leonard" <not2@sporty.dk> wrote
> Næh, igennem CyberCity får jeg en dns-error ...

Prøv evt. at læse her:

--
Jakob Andersen
FAQ for webdesign gruppen på

Fra : Svend Tofte

Dato : 06-01-01 17:02

>Begrundelse: Hex-farvekoder skal bestå af 6 cifre

ikke nødvendigvis, man kan nøjes med tre:

#fff

hvilket er det samme som

#ffffff

eller: #56A

hvilket er

#5566AA

Fra : Andreas Hjordt

Dato : 08-01-01 00:57

Det kom først til at virke da jeg brugte 6 cifre. Men jeg har før brugt <6
cifre hvor det virkede. Det gjorde det bare ikke denne gang.

Andreas Hjordt

Fra : Andreas Kleist Svend~

Dato : 08-01-01 16:14

Sat, 06 Jan 2001 16:02:17 GMT, udtrykte stofte@worldonline.dk (Svend
Tofte) Følgende:

>ikke nødvendigvis, man kan nøjes med tre:
>
>#fff
>
>hvilket er det samme som
>
>#ffffff

Det har jeg aldrig hørt om før.

Hvor har du det fra?

Fra : Andreas Kleist Svend~

Dato : 08-01-01 16:28

Mon, 08 Jan 2001 15:14:11 GMT, udtrykte a_svendsen@hotmail.com (Andreas
Kleist Svendsen) Følgende:

>Sat, 06 Jan 2001 16:02:17 GMT, udtrykte stofte@worldonline.dk (Svend
>Tofte) Følgende:

>Hvor har du det fra?

Jeg ledte lige lidt, og fandt den her:

<http://www.w3.org/TR/REC-CSS1#color-units>

Hvor der ganske rigtigt står at RGB-farvekoder kan være med 3 tegn når
det glæder CSS.

Jeg prøvede det så lige lidt, og konkluderede at det passede.

Hvis man derimod bruger <font color="#fff"> virker det ikke, men det er
ikke så aktuelt da det vel er de færreste browsere der ikke forstår CSS
(farverne i hvert fald.)

Fra : Svend Tofte

Dato : 08-01-01 18:39

>Jeg prøvede det så lige lidt, og konkluderede at det passede.

jeg læste det vist i o'reilly's css bog, syntes det var en fed lille
ting, men det er kun i forbindelse med css at det virker. men
tilgengæld virker det i ns4 og andet skidt.