Browser-kompatibilitet
Fra : Peter Hartig

Dato : 14-06-01 18:35

Jeg har sat FP2000 til at være kompatibel med Netscape 4.0 og IE 4.0 og
senere versioner. Desværre er der ofte besøgende, som fx ikke kan se andet
end en blank side. Den seneste oplyste, at han oven i købet brugte Netscape
v4.62.

- Skal man bare forvente, at FP2000 ikke kan ses af alle browserversioner?
- Hvad kan man eventuelt gøre, uden at det går for meget ud over webbets
funktioner?
- Hvilken browserversion mener I at man skal sætte som standard?

På forhånd tak.

Venlig hilsen
Peter Hartig

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 14-06-01 20:01

Thu, 14 Jun 2001 19:35:22 +0200, skrev "Peter Hartig"
<hartig@NOSPAMemail.dk>:

> [...]
>end en blank side. Den seneste oplyste, at han oven i købet brugte Netscape

Hvis du havde postet en url til siden, så havde det været nemmere
at se, hvor det er det går galt og hvordan det evt. vil kunne
rettes.

Det er svært at give nogen generelle retningslinjer, for hvad der
virker i de forskellige browser.

Faktisk er der nogen af de ting, som FP siger er rent
IE-specifikt, som virker i Netscape.

med venlig hilsen
Knud
--
http://home13.inet.tele.dk/smedpark

Fra : Peter Hartig

Dato : 18-06-01 17:08

Jeg iler med en beklagelse. Selvfølgelig må I ha' et link:
http://www.copenhagen-art.dk

Det skal tilføjes, at jeg på ingen måde ikke er html-kyndig men udelukkende
har arbejdet i editoren (derfor FP Det vil derfor være en herlig ting,
hvis de gode råd kan gennemføres uden aaaalt for meget html. Hvis dette ikke
kan lade sig gøre, må jeg jo bide tænderne sammen og kaste mig ud i opgaven.

PS. Netscape v.6.0 arbejder uden problemer.

Tak for hjælpen.

Venlig hilsen
Peter Hartig

Fra : Andreas Paasch

Dato : 18-06-01 18:05

Tja,

den der med NN 4.6 ved jeg ikke, men noget synligt kommer der ikke i NN4.7
hos mig altså.
Koden viser mig - atter engang - at der inden <html>-tagget sidder et <base>
tag og jeg ved rent faktisk ikke hvor det kommer fra !

Medmindre .... !!! At du bruger webfoldere til at udgive dit web med ???
I så fald, brug FPs indbyggede HTTP-upload funktion og første gang, upload
ALLE sider for at være sikker.

Mvh.
Andreas Paasch