Lydkort
Fra : Mette Soele Mathiese~

Dato : 14-06-01 17:33

Er der nogen der har en ide om hvilket lydkort der er godt at bruge til
Mac G4 466 mhz.
Jeg bruger Cubase.
Jeg prøver at finde ud af om det er muligt at finde noget der er lige så
godt som de dyre kort til 5-8000 kr.
Jeg er klar over at der findes meget billige kort men vil ikke gå på
komprimis med kvaliteten.

Mette

Fra : Johnny Louis

Dato : 15-06-01 05:44

Mette Soele Mathiesen <MetteMat@post12.tele.dk> wrote:

> [...]
> godt som de dyre kort til 5-8000 kr.
> Jeg er klar over at der findes meget billige kort men vil ikke gå på

Jeg bruger iMic (USB) til kr. 448,- fra MacXpress, til mit behov er den
udmærket men om den er proff. nok til at arbejde sammen med Cubase
skal jeg ikke kunne sige, men den får mange stjerner i de test's den har
medvirket i.

Johnny Louis

Fra : Ben Knudsen

Dato : 15-06-01 08:58

MetteMat@post12.tele.dk,Ny-Internet writes:
>Jeg prøver at finde ud af om det er muligt at finde noget der er lige så
>godt som de dyre kort til 5-8000 kr.
>Jeg er klar over at der findes meget billige kort men vil ikke gå på
>komprimis med kvaliteten.

Creative Labs (soundbalster.com) laver nu også lydkort til mac'en. Har
ingen erfaring med dem på mac, men kvaliteten på pc-kort plejer at være
udmærket (selvom det selvsagt ikke er professionel kvalitet til den pris).
Hvis det drejer sig om at få en ekstra ind- eller udgang er det måske en
overvejelse værd. Ellers er der jo brugtmarkedet...

Mvh Ben

Fra : Nicolai Brandt

Dato : 16-06-01 11:41

> [...]

> godt som de dyre kort til 5-8000 kr.
> Jeg er klar over at der findes meget billige kort men vil ikke gå på

Tøf ind forbi Indigo2. Der finder du lydkort i næsten alle prisklasser.
Også soundblaster. De sælger både til mac og pc. Der findes også masser
af god information... på dansk

http://www.indigo2.dk

--
MVH Nicolai Brandt

Fra : René Frej Nielsen

Dato : 16-06-01 23:12

Nicolai Brandt <roldborg-brandt@mail1.stofanet.dk> wrote:

> Tøf ind forbi Indigo2. Der finder du lydkort i næsten alle prisklasser.
> Også soundblaster. De sælger både til mac og pc. Der findes også masser
> af god information... på dansk
>
> http://www.indigo2.dk

Indigo 2 rulezz!!

Sorry, men jeg er gammel Atari-ejer og Indigo 2 var den BEDSTE
Atari-forhandler i tidernes morgen. Heine yder suveræn support så giv
ham bare et kald, hvis du ikke finder hvad du søger på deres hjemmeside.

--
René

Fra : (Lars Kristian S

Dato : 17-06-01 00:00

Mette Soele Mathiesen <MetteMat@post12.tele.dk> wrote:

> Er der nogen der har en ide om hvilket lydkort der er godt at bruge til
> Mac G4 466 mhz.
> Jeg bruger Cubase.

Prøv at tjekke dette her:

http://www.creamware.de/en/products/Pulsar/default.asp

Det er et kort med DSP-processor. Det skulle køre ret fedt.
Computerstore forhandler det i øvrigt, har jeg set.

Hilsen
Lars