Mit billede fryser !!!!
Fra : Søren Larsen

Dato : 14-06-01 17:45

Hej!

Jeg har et stort problem med et voodoo 3-kort af fabrikattet Power Color.
Når jeg går i 3dfx-mode så går der højst 5 minutter så fryser billedet så
jeg er nødt til at genstarte maskinen. Det sker på alle mine spil med 3dfx

Dette har jeg prøvet :

- Jeg har installeret den medfølgende grafikdriver samt prøvet både Directx
7 og 8
- Jeg har downloadet den seneste grafikdriver drivere fra powercolor's
hjemmeside og prøvet den
- Jeg har prøvet en den seneste driver fra www.3dfx.com
- Jeg har opdateret BIOS samt Chipsættet og AGP-driverne
- Jeg har prøvet 2 foskellige Bundkort (et nyere og ældre ASUS begge med
nyeste af ovenstående drivere)
- Jeg har forsøgt i både Win98 og WinME
- Jeg har været inde i forretningen og bytte kortet til et magen til

Jeg er i vildrede med hvad jeg skal gøre nu.....håber der er en der kan
hjælpe mig

Fra : Michael_Sørensen

Dato : 14-06-01 20:39

Prøv se om det er et varmeproblem. Pill låget af midlertidigt, evt. monter
en køler på gfxkortet.
mvh mic

Fra : Søren Larsen

Dato : 14-06-01 22:29

Der ER køler på grafikkortet og den fungerer glimrende, så jeg kan ikke
forestille mig det er det der er problemet.

Fra : JLL

Dato : 14-06-01 23:10

Køling min ven, køling.
Kabinettet SKAL have luftcirkulation.

Fra : Søren Larsen

Dato : 15-06-01 15:22

Jeg kan ikke rigtig forstå ar det skulle være et kølingsproblem, når der
sidder en køler + blæser på selve grafikkortet, og jeg har samtidig en
superkøler på processoren. Der har siddet et andet voodoo 3 kort på, som
aldrig har voldt mig problemer og der var ikke engang blæser på !?!....

Andre forslag ???

Fra : JLL

Dato : 15-06-01 19:30

Næh, men prøv lige check det som flere vil sige til dig: det er ikke
blæsere/køleelementer på grafik eller cpu der er problemet, men derimod den
luft der skal køle grafik/cpu. Hvis luften i kabinettet er f.eks 40% eller
måske endda 50% (det håber jeg ikke) vil du have svært ved at køle de dele
der sidder derinde. Derfor skal der tilføres kold luft ind i kabinettet+det
skal have mulighed for at komme rundt for at køle de rigtige steder.
Der er selvfølgelig også den mulighed der er andet der er galt, men det du
beskriver er bare så enslydende med næsten alle fejl af den art som jeg har
fået rettet med den ekstra køling til kabinet.

Fra : Søren Larsen

Dato : 16-06-01 11:37

Jeg er ikke helt sikker på hvordan jeg måler om det er 40 % eller 50
%.....men bør luften ikke være iorden når jeg har kabinettet taget af ???
Jeg synes bare det er underligt at man skal investere i ekstra køling for et
"dumt" voodoo 3 kort. Jeg synes også det er mærkeligt at kortet ikke virker
i 2 forskellige maskiner som aldrig har haft et såkaldt kølingsproblem
før...

Har du/I evt. et forslag til hvordan jeg kan køle det ned for at be- eller
afkræfte at det er det der er problemet ?

Fra : JLL

Dato : 16-06-01 14:27

Stik poten ned omkring kortet. Kan du mærke varme er den helt sikkert gal.
Du vil mærke det som "strålevarme". selve kølepladen må gerne være lun men
du skal nok ikke pille ved det mens det er tændt. Blæseren sidder der for at
tilføre luft/køle kortet, men hvis det ikke får luft nok(læs kold luft), vil
kølingen jo blive varm. Det at du har taget låget af er et godt skridt, men
hvis du har en fuglerede af kabler der "spærrer" for luften kan komme til
diverse "hotspots", så burde du prøve at flytte lidt rundt på kablerne. Er
der forskel på den tid der går når du har låget på og af?. hvis der går lidt
længere tid med låget af, viser det jo, at det er vejen frem.
Stadigvæk, skal du ikke afskrive muligheden for at kortet rent faktisk er
defekt.
ps/de fleste mobo temperaturfølere både på cpu og mobo, du vil kunne se det
i bios. ellers tag et alm termometer.

Fra : Jacob Andresen

Dato : 15-06-01 10:45

Jeg har hørt at Voodoo 3-3000 fryser efter 8-10 min. når det køres i OpenGl.
Problemet løses med at KØLE & KØLE og atter køle det.

Søren Larsen <slren@pc.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:9gapki$2p3$1@news.inet.tele.dk...