online køb/download i høj kvalitet
Fra : Jacky Hansen

Dato : 06-03-06 19:32

Hej NG...

Jeg undskylder på forhånd hvis jeg spørger i en forkert gruppe, men jeg ved
ikke hvor jeg ellers skal spørge.

Hvor på nettet (gerne et dansk site) kan man købe og downloade musik i en
ordentlig kvalitet ?
Jeg syntes at de steder jeg har kigget (føtex, bilka, tdc) er det kun i en
ringe MP3/Wma kvalitet på 192 kbs. Kan man ikke købe i wav eller Falc nogle
steder?

På forhånd tak

Med venlig hilsen

Jacky

Fra : Martin

Dato : 06-03-06 20:13

www.allofmp3.com

Fra : Koeffe

Dato : 06-03-06 23:44

"Martin"

| www.allofmp3.com

Høs mig er der to alarmklokker der ringer:

1 - Siden er russisk (ja sorry, men det er vist en begrundet
fordom jeg har for det land)
2 - Det virker overdrevent billigt - Fx hele albummet med
Arctic Monkeys til 1.15 $.

--
Koeffe

Fra : Bruno

Dato : 07-03-06 00:54

Koeffe wrote:
> "Martin"

> Høs mig er der to alarmklokker der ringer:
>
> 1 - Siden er russisk (ja sorry, men det er vist en begrundet
> fordom jeg har for det land)

Sådan er vi mange der har det, jeg ville være forsigtig med mit kreditkort.

> 2 - Det virker overdrevent billigt - Fx hele albummet med
> Arctic Monkeys til 1.15 $.

Den er lovlig nok (efter russisk lov), men i realiteten sælger de
piratkopier så moralsk er det en anden sag.

http://www.theregister.co.uk/2005/03/07/allofmp3-com_let_off/

Selv har jeg valgt ikke og bruge dem. Ikke fordi jeg har ondt af
pladeselskaberne, men fordi kunstnerne bør belønnes når de laver noget
der er værd at købe.

Mvh

Bruno

Fra : John

Dato : 07-03-06 13:33

Bruno skrev:

> Sådan er vi mange der har det, jeg ville være forsigtig med mit kreditkort.

Jeg kender ingen brugere af sitet der har oplevet problemer i den
forbindelse.

> [...]
>
> Selv har jeg valgt ikke og bruge dem. Ikke fordi jeg har ondt af
> pladeselskaberne, men fordi kunstnerne bør belønnes når de laver noget

Så må kunstnerne/pladeselskaberne lære at lægge tingene ud i en
ordentlig kvalitet. Jeg gider ikke betale penge for 128/192 kbit/s MP3
eller, endnu værre, WMA. Det burde ikke være sådan at man skal bruge
"tvivlsomme" udenlandske sider for at hente musikken i en ordentlig
kvalitet - men det skal man åbenbart, og så går jeg det.

Mvh

John

Fra : Bruno

Dato : 07-03-06 18:08

John wrote:

> [...]
> "tvivlsomme" udenlandske sider for at hente musikken i en ordentlig
> kvalitet - men det skal man åbenbart, og så går jeg det.

Nu er det jo ikke sådan, at der er en menneskeret og købe musik. I mine
øjne er det en rigtig dårlig undskyldning du har gang i, vil du havde
fuld kvalitet så køb dog CD'erne.

Mvh

Bruno

Fra : Ole Christiansen

Dato : 08-03-06 11:56

"Bruno" <dont.use@this.address.ever> skrev i en meddelelse

> [...]
> øjne er det en rigtig dårlig undskyldning du har gang i, vil du havde fuld

HØRT.!

Ole

Fra : Kristian Knigge

Dato : 09-03-06 18:13

Det skal da lige for en god ordens skyld siges at standars CD-kvalitet er
192 kbit/s, så om det er mp3 elller renr cd-medie kan da være helt lige
meget!

--
- Knixe

http://Knixe.lir.dk - bliver MÅSKE lavet snart :D
Fjern *remove* i min mail!

Fra : Poul Erik Lindaa

Dato : 09-03-06 23:16

On Thu, 9 Mar 2006 18:12:53 +0100, "Kristian Knigge"
<knixe@*remove*frac.dk> wrote:

>Det skal da lige for en god ordens skyld siges at standars CD-kvalitet er
>192 kbit/s, så om det er mp3 elller renr cd-medie kan da være helt lige
>meget!

Sikke noget vrøvl.

En CD ligger langt over en mp3 fil med 192 kbit/s og også langt over
320 kbit/s. Ellers trænger du til at få renset ørene.

--
Slet transportmidlet før dk
__o

Fra : John

Dato : 12-03-06 14:00

Kristian Knigge skrev:
> Det skal da lige for en god ordens skyld siges at standars CD-kvalitet er
> 192 kbit/s, så om det er mp3 elller renr cd-medie kan da være helt lige
> meget!

Det var dog det værste gang vås jeg nogensinde har læst.

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 12-03-06 14:08

Kristian Knigge skrev:

>Det skal da lige for en god ordens skyld siges at standars CD-kvalitet er
>192 kbit/s, så om det er mp3 elller renr cd-medie kan da være helt lige
>meget!

Rens dine ører, for du hører meget ringe med dem på nuværende tidspunkt.

Du kan enten bestille tid hos din læge til at få skyllet dem ud, eller gå
til en materialist /apotek og købe en øresprøjte, så de kan blive renset
ordentligt ud.

--
Ivan V. Klattrup
http://www.klattrup.dk

Fra : Lyhn

Dato : 16-03-06 18:58

http://en.wikipedia.org/wiki/Red_Book_(audio_CD_standard)

Fra : David Rasmussen

Dato : 19-03-06 22:22

Kristian Knigge wrote:
> Det skal da lige for en god ordens skyld siges at standars CD-kvalitet er
> 192 kbit/s, så om det er mp3 elller renr cd-medie kan da være helt lige
> meget!

LOL... Det var dog noget værre vås.

Bitraten på en audio-cd er 1200 Kbps, hvis du endelig er interesseret i
bitraten. Og mens en sampling af originalmateriale 44100 gange i
sekundet per kanal med 16 bits opløsning også er en slags tabsgivende
komprimering, så er 1200 Kbps 44.1 KHz 16-bit PCM stadig lagt nænsommere
ved et signal end f.eks. 320 Kbps MP3.

Det kunne være interessant at sammenligne 44.1 KHz 16-bit PCM
"komprimering" af noget højkvalitets originalmateriale (f.eks. en
supergod analog optagelse i referencekvalitet) med 1200 Kbps MP3
komprimeret med en højkvalitets-enkoder. Det er ikke sikkert at den
første måde at smide information væk på er bedre end den anden, hvis man
har lige meget plads.

I praksis er ovenstående dog ligegyldigt, da det _altid_ vil være
tabsgivende først at smide information væk i PCM-leddet og derefter i en
MP3-komprimering. Med andre ord: Det er absolut ikke helt lige meget. I
denne sammenhæng vil MP3-komprimeringen helt sikkert ødelægge hørbart.

/David

Fra : Ulrik

Dato : 19-03-06 22:54

David Rasmussen wrote:
> [...]
> MP3-komprimering. Med andre ord: Det er absolut ikke helt lige meget. I
> denne sammenhæng vil MP3-komprimeringen helt sikkert ødelægge hørbart.

Ja, en rimelig sammenligning ville jo kræve, at du kunne føde encoderen
med et analogt signal, og det kan jeg ikke lige se, hvordan skulle kunne
lade sig gøre i praksis. Men det er jo også det, du skriver :)

Ulrik

Fra : David Rasmussen

Dato : 20-03-06 08:41

Ulrik wrote:

> Ja, en rimelig sammenligning ville jo kræve, at du kunne føde encoderen
> med et analogt signal, og det kan jeg ikke lige se, hvordan skulle kunne
> lade sig gøre i praksis. Men det er jo også det, du skriver :)

Yep. I mangel af bedre kunne man sige Analog->192 KHz 32-bit PCM først
og så bruge dette nye signal som input til de to "enkodere".

/David

Fra : Max

Dato : 10-03-06 15:36

Hej Bruno

> Nu er det jo ikke sådan, at der er en menneskeret og købe musik. I
> mine øjne er det en rigtig dårlig undskyldning du har gang i, vil du
> havde fuld kvalitet så køb dog CD'erne.

Jeg er tilbøjelig til at give dig ret, men hvorfor fanden kan man
ikke downloade CD'erne fra producentens hjemmeside og spare
alt det besvær med at finde de CD'er man gerne vil købe. Bor
man som jeg i en provinsby og ikke lige er til dagens main
stream musik, ja så er det besværligt og dyrt at købe CD.er,
enten skal man til andre byer og gå i pladeshops eller man
køber dem via nettet som er en dyr løsning i porto.

Mvh Max

Fra : Bruno

Dato : 10-03-06 18:30

Max wrote:
> Jeg er tilbøjelig til at give dig ret, men hvorfor fanden kan man
> ikke downloade CD'erne fra producentens hjemmeside og spare
> alt det besvær med at finde de CD'er man gerne vil købe.

Fordi man som lydkvalitet fanatiker tilhøre et mindretal, hvilket har
den bieffekt at ukomprimeret/tabsfrit komprimeret ikke fungerer på
rigtig meget grej for antal numre per MB prioriteres over lydkvalitet.

Plus at producenterne gerne vil sælge det ringest mulige produkt, det
sikre dels, lidt, imod piratkopiering og så kan de jo senere sælge den
samme musik igen i et bedre format!

På sigt tror jeg der er håb, men hold ikke vejret.

> [...]
> enten skal man til andre byer og gå i pladeshops eller man
> køber dem via nettet som er en dyr løsning i porto.

www.cd-wow.dk er et godt bud på en løsning. De er billige og porto er
med i prisen, så det er let at se hvor mange kroner der skal op af
lommen og jeg har endnu aldrig haft noget bøvl med dem.

De har dog ikke alt, men deres udvalg er faktisk efterhåden ganske godt
- også mht. dansk musik.

Mvh

Bruno

Fra : Max

Dato : 11-03-06 00:20

Hej Bruno

> På sigt tror jeg der er håb, men hold ikke vejret.

Jeg syntes at kunne spore et generelt krav om ordentlig kvalitet
brede sig lige så stille, men du har nok ret i at der er en lang
vej igen. Min frustration går også mest på at det er træls at
vi den fornødne teknik, men ingen tør/vil bruge muligheden.

> www.cd-wow.dk er et godt bud på en løsning. De er billige og porto er

Ja, de er med når jeg søger sammen med www.imusic.dk/ og
www.rillen.dk Og jeg går såmændt heller ikke af vejen for at
købe hjem fra det store udland.

Mvh Max

Fra : John

Dato : 12-03-06 14:10

Bruno skrev:

> Nu er det jo ikke sådan, at der er en menneskeret og købe musik.

Næh det er det ikke.
Det er heller ikke et krav, at jeg skal købe musikken i en skodkvalitet,
når jeg lovligt kan hente musikken i en bedre kvalitet fra Rusland :)

> I mine øjne er det en rigtig dårlig undskyldning du har gang i, vil du havde
> fuld kvalitet så køb dog CD'erne.

I mange tilfælde køber jeg skam også skiverne - de tilfælde hvor jeg kan
li' det der er på skiven. Andre gange er det måske kun et eller to numre
jeg gider have og så er det jo meget rart kun at betale for det man
gider have. Da jeg derudover har en del CD'er og ikke rigtig har plads
til flere - og samtidig afvikler alt musik fra min computer ville det
være nemmere at hente musikken på nettet.

Jeg gider dog ikke betale stort set det samme for et produkt i en langt
ringere kvalitet hos de danske netsider.

Og nej jeg har ikke de store problemer med at hente musik fra en russisk
side. Forbrugerstyrelsen har sagt god for siden - og så længe der ikke
er en dom der modsiger dette, kan musikbranchen for min skyld hyle til
de bliver hæse.

Mvh

John

Fra : Bruno

Dato : 13-03-06 21:28

John wrote:
> Næh det er det ikke.
> Det er heller ikke et krav, at jeg skal købe musikken i en skodkvalitet,
> når jeg lovligt kan hente musikken i en bedre kvalitet fra Rusland :)

Problemet er bare at det kun er lovligt fordi lovene i Rusland er
håbløse. I realiteten er det du gør det samme som og hente piratkopier,
forskellen er at du støtter nogle nasserøve i Rusland.

> [...]
> til flere - og samtidig afvikler alt musik fra min computer ville det
> være nemmere at hente musikken på nettet.

Bla, bla, bla. Du er fuld af dårlige undskyldninger i et forsøg på og
forklare din dårlige moral.

> Jeg gider dog ikke betale stort set det samme for et produkt i en langt
> ringere kvalitet hos de danske netsider.

Det er da derfor du skal købe CD'erne. Hvis ikke du har plads til dem,
så kan du bare rippe og så sælge dem brugt bagefter. På den måde får
musikkerne penge og du slipper billigt, det er endda lovligt.

> [...]
> side. Forbrugerstyrelsen har sagt god for siden - og så længe der ikke
> er en dom der modsiger dette, kan musikbranchen for min skyld hyle til

Flot. Det er godt vi ikke tænker på den måde allesammen for så var der
ikke noget musik, andet end måske lige pan fløjte spillerne på
rådhuspladsen.

Mvh

Bruno

Fra : John

Dato : 16-03-06 20:51

Bruno skrev:

> Problemet er bare at det kun er lovligt fordi lovene i Rusland er
> håbløse. I realiteten er det du gør det samme som og hente piratkopier,
> forskellen er at du støtter nogle nasserøve i Rusland.

Ahhh... fordi _du_ ikke kan lide dem er de håbløse.

> Bla, bla, bla. Du er fuld af dårlige undskyldninger i et forsøg på og
> forklare din dårlige moral.

Hvad er der dårlig ved min moral?
I mine øjne er det nærmere pladeselskaberne der har dårlig moral.

> Det er da derfor du skal købe CD'erne.

Du læser ikke særlig godt.

> Hvis ikke du har plads til dem,
> så kan du bare rippe og så sælge dem brugt bagefter. På den måde får
> musikkerne penge og du slipper billigt, det er endda lovligt.

Det er sgu for besværligt du.
Hvis ikke pladeselskaberne vil levere det produkt jeg efterspørger, må
jeg jo søge de steder hen hvor man tilbyder det jeg efterspørger - og så
længe det ikke er ulovligt har jeg ingen problemer med det.

> Flot. Det er godt vi ikke tænker på den måde allesammen for så var der
> ikke noget musik, andet end måske lige pan fløjte spillerne på
> rådhuspladsen.

Spis en tudekiks. Pladeselskaberne tjener penge nok, så jeg har slet
ikke ondt af dem.
Pladeselskaberne (og mange musikere) rider som de har sadlet. De har
ville styre forbrugerne hele vejen igennem. Det bliver forhåbentlig ris
til egen røv.

Fra : Henrik Madsen

Dato : 20-03-06 08:51

David Rasmussen <david.rasmussen@gmx.net> writes:

> LOL... Det var dog noget værre vås.
>
> Bitraten på en audio-cd er 1200 Kbps,

Den er altså 1411 kbps.

44100Hz * 16bit/ch * 2 ch = 1411200 bit/s

--
Højt Skum
Henrik Madsen