Et nummer fra 80'erne
Fra : Carsten Pedersen

Dato : 06-03-06 18:50

Hej,

Som så mange andre mindes jeg gamle numre, som man ikke rigtig længere helt
kan huske alligevel.
Jeg leder efter info på en sang fra 1985-86 (Mener jeg), som er typisk 80'er
synthpop, måske italo
Mener at selve sangen bliver sunget af en mand.
Jeg har googlet, og søgt her & der uden held.

Jeg kan huske dette:

Linjerne her bliver sunget af en kvinde

"tonight
We can do everything right
tonight
We could be lovers"

mvh

Carsten Pedersen

Fra : Rohde

Dato : 06-03-06 20:46

"Carsten Pedersen" <carstennp@mail.tele.dk> skrev i en meddelelse

> Linjerne her bliver sunget af en kvinde
>
> "tonight
> We can do everything right
> tonight
> We could be lovers"

Kan du komme stilen lidt nærmere? Jeg sidder og tænker på Lime, kunne det
være dem? Eller er det mere FunFun stilen du mener med Italo?

Hvis du kunne beskrive tempo og detaljer lidt nærmere vil det hjælpe meget

/Rohde

Fra : Michael Lund

Dato : 06-03-06 20:50

"Rohde" <rohde@tech-point.dk> skrev i en meddelelse

> Hvis du kunne beskrive tempo og detaljer lidt nærmere vil det hjælpe
> meget

Ja, eller nynne den for os

Mic.

Fra : Carsten Pedersen

Dato : 07-03-06 15:56

> [...]
> være dem? Eller er det mere FunFun stilen du mener med Italo?
>
> Hvis du kunne beskrive tempo og detaljer lidt nærmere vil det hjælpe

Jeg har lyttet på Lime, og det er ikke dem. Nummeret jeg tænker på er knapt
så "Happy" som som Funfun - flere af akkorderne er i mol, som en "Love"
melodi som regel er. Tempo: omkring 110-120 bpm

Carsten Pedersen

Fra : -=JF=- priv

Dato : 06-03-06 21:03

"Carsten Pedersen" <carstennp@mail.tele.dk> skrev i en meddelelse

> "tonight
> We can do everything right
> tonight
> We could be lovers"

Jeg kommer umiddelbart til at tænke på et band der hed noget i stil med J.
Geil Band.
De lavede et nummer som vistnok hed Tonight.

Mvh John

Fra : lfcrules

Dato : 07-03-06 12:48

Hej

Det kunne evt. være Ken Laszlo - Tonight, det er i hvert fald Italo, selv om
teksten ikke helt stemmer overens med det du har skrevet.

Tekst kan findes her

http://www.animelyrics.com/dance/kenlaszlo/tonight.htm

MVH

Jacob

Fra : Peter G

Dato : 07-03-06 18:36

"Carsten Pedersen" <carstennp@mail.tele.dk> writes:

> Linjerne her bliver sunget af en kvinde
>
> "tonight
> We can do everything right
> tonight
> We could be lovers"

Grrrr. Jeg er næsten sikker på at jeg kender den, men kan ikke placere
den. Hvis/Når du finder ud af hvilken det er, må du gerne lige droppe
svaret her i gruppen.

Det er en mørk/dyb kvindestemme, ikke?

--
M.v.h. Peter.
http://musicbrainz.org/

Fra : kimila

Dato : 10-03-06 19:40

> "tonight
> We can do everything right
> tonight
> We could be lovers"

Kan det være den her; Heart - All I Wanna Do Is Make Love To You.

KIm MIchael LArsen

kimila snabel a mail dot dk

Fra : Carsten Pedersen

Dato : 12-03-06 20:18

"kimila" <kimila@mail.dk> skrev i en meddelelse

> Kan det være den her; Heart - All I Wanna Do Is Make Love To You.
>
> --
>
> Mvh
>
> KIm MIchael LArsen
>
> kimila snabel a mail dot dk

Kender den godt, men det er ikke den

mvh

Carsten

Fra : Jacob E.

Dato : 12-03-06 22:35

kimila wrote:
> Kan det være den her; Heart - All I Wanna Do Is Make Love To You.

I rest my case!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! **ROFLMAO**

Mvh Jacob

Fra : Rohde

Dato : 13-03-06 20:43

"kimila" <kimila@mail.dk> skrev i den bedste mening:

> Kan det være den her; Heart - All I Wanna Do Is Make Love To You.

Nej det er amerikaner rock, og ikke synthpop. Og slet ikke italo. Og ikke en
mand der synger.

Lad os få noget mere at vide om sangen, præv at sammenligne den med
forskellige pophits fra samme tid. Der er ikke meget at gå efter... Synges
der f.eks. Tonight eller Toooooniiiiiiiiiiiiight?

Hvordan lyder stemmerne, hvilke instrumenter er mest fremtrædende, osv. Det
minder ikke om Fun Fun og Lime, men hvad så med OMD, Yazoo, Babys Gang eller
hvor er vi henne? Hvad er det der lyder Italo agtigt...?

/Rohde

Fra : Benny Mortensen

Dato : 14-03-06 15:24

> [...]
eller
> hvor er vi henne? Hvad er det der lyder Italo agtigt...?

Var det ikke Showaddawaddy ???

M.V.H....Benny..