Natmad
Fra : Kristian Schøler

Dato : 07-03-06 20:35

Hej

Vi mangler lidt inspiration til natmaden til en 30 års fødselsdagsfest med
cirka 40 mennesker.
Da festen er i vores eget hjem, er det en smule begrænset med køkken- og
evt. køleskabspladsen.

Det skal siges at, hotdogs har været nævnt og til dels fundet "brugbar"
desuden er suppe på forhånd afvist.

Håber, at nogen kan hjælpe.

Venligst
Katrine og Kristian

Fra : Inger

Dato : 07-03-06 20:49

Kristian Schøler wrote:
> [...]
> evt. køleskabspladsen.
>
> Det skal siges at, hotdogs har været nævnt og til dels fundet "brugbar"

Sandwiches?

Inger

Fra : Mads Thorning Peders~

Dato : 07-03-06 20:57

"Kristian Schøler" <kristian.schoeler@mail.dk> skrev i en meddelelse
> Vi mangler lidt inspiration til natmaden til en 30 års fødselsdagsfest med
> cirka 40 mennesker.

Pirogger med noget godt krydret fyld?

Fra : Gainsbourg

Dato : 08-03-06 06:04

Det kommer jo fuldstændig an på selskabet, hvor formelt/uformelt det er,
hvad der er blevet serveret til måltidet og hvor meget arbejde og hvor mange
penge, man vil lægge i det.

Den nemme: er toastsandwiches med henholdsvis karry, kyllinge og tunsalat -
tager 20 minutter at lave til 60 mennesker. Læg 2 stykker toast sammen om
fyldet og skær dem enten i kvarte eller del dem midt over diagonalt og anret
dem på nogle store fade før gæsterne kommer.

Den billige: bag en kæmpe stabel pandekager (_mindst_ 2-3 stk/pers.) og frys
dem ned (eller læg dem i køleskabet hvis du laver dem dagen før). Lunes i
ovnen og serveres med frit valg mellem sukker, citronsaft, marmelade og
nutella.

Den dyre: Et fad med 4 virkelig gode franske eller italienske oste, et fad
med 3 forskellige slags italiensk kødpålæg (parmaskinke eller lignende røget
skinke, en god spegepølse og tynde skiver breasola) og en tallerken med
Thise Mejeriets gode smør - serveres med hjemmelavet italiensk brød eller
lune, sprøde baguettes.

Den lidt mere besværlige: Lav en stor æggekage med små stykker af
spegeskinke, cherrytomater og masser af friske krydderurter. Lav i forvejen
og lun før den skal spises - server den i en stor smedejernspande. Lav også
et fad med grillede kyllingelår og et andet fad med små lune
delikatessepølser eller frikadeller. Server med 3 gode oste - fx. en tør
gryere eller emmenthaler, en brie eller camambert og en skimmelost, fx. en
stilton, en roque fort eller en gorgonzola. Giv godt brød til.

Den meget franske: Vinbjersnegle i smør og persille af den slags der ligger
i foliebakker og bare skal lunes. Server med godt brød til og slut af med et
lille fad med gode oste.

Klassikeren: En stor gryde gullash eller chili con carne der serveres med
enten brød eller heholdsvis kartoffelmos eller ris til.

Den meget danske: Forbered fade med små stykker højtbelagt smørrebrød, som
bare skal serveres med øl og evt. en snaps til.

Bon appetit

Med venlig hilsen
Gainsbourg

Fra : Max

Dato : 08-03-06 08:06

Hej Kristian

> Det skal siges at, hotdogs har været nævnt og til dels fundet
> "brugbar" desuden er suppe på forhånd afvist.

Biksemad eller røde pølser hitter bare.

Mvh Max

Fra : mcloud

Dato : 08-03-06 08:43

Hej

Hvad med Mexikanske majspandekager .

De kan købes i forvejen og lunes på en gang.

Brug derefter noget godt fyld,enten hakket krydret kød eller
ternet --strimlet-- lækkert oksekød der er stegt og krydret.

salat ,peberfrugter,chili,tomater,majs ,ris og bønner ,selvfølgelig et par
gode salsaér og guacomole.

Kim Rasmussen
www.leChef.dk

Fra : Frank Løkkegaard

Dato : 08-03-06 08:52

"Kristian Sch¯ler" <kristian.schoeler@mail.dk> on tirsdag 7. marts 2006 at
20:34 +0100 wrote:
>Håber, at nogen kan hjælpe.

Sidst vi havde mange gæster, hvor der skulle laves natmad, blev der
serveret røget lammekølle og røget dyrekølle, rå mængder hjemmebagt brød,
masser af røræg og purløg. Der til øl, hvidvin og vodka (ja ja, altså ikke
altsammen i samme glas

Tidligere har vi lavet fyldte pandekager, smidt dem i ovnen med lidt ost
på - der kan være mange fyldte pandekager i to bradepander.

En succes har desuden været en lille ost- og frugtbuffet

Frank Løkkegaard * Mobil 2624 7311

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 08-03-06 10:12

Den Tue, 7 Mar 2006 20:34:57 +0100, skrev Kristian Schøler :

> Vi mangler lidt inspiration til natmaden til en 30 års fødselsdagsfest med

Gainsbourg har jo været omkring det meste, men jeg vil da supplere medr
en enkelt ting, som jeg tit har gjort brug af: Rester fra middagen
serveret på en anderledes måde.

Nu ved jeg jo ikke hvad i skal have til middagen, så jeg kaster bare
lidt eksempler ud i spredt fægtning.

Kartofler kan laves til mos og bages i ovnen med ost på. Eller skives og
laves til Tartiflette.

Steg kan skæres koldt og serveres med godt brød og passende
tilbehør(syltede agurker, peberrod, osv.). Eller skæres i tern sammen
med kartofler og andet og laves til biksemad.

Kogte grøntsager eller fisk kan laves til tærter, eller "sovses" og
bruges i tarteletter.

Eller måske passer resterne til en omgang hjemmelavede pizzaer?

--
Kent Oldhøj

Fra : Steffen

Dato : 11-03-06 10:06

Denne har været et hit de gange jeg har serveret det. Det falder heller ikke
så tungt i maven. Man er jo sjælden sulten på det tidspunkt, men det smager
jo godt.

Ferskensuppe , 4 person:

2 løg,hakkes,

1 pk bacontern

2 ds hk tomat

1 ds fersken , skæres i tern

1 ds tomat puré

2-4 dl fløde (efter hvor stor flødegris man er ..)

salt, peber, paprika, chili (efter behov)

1.bacon steges, løg tilsættes,(tilføj evt fedtstof)til de er gyldne , tilføj
krydderier

2.tilsæt fersken (% væske)

3. tilsæt puré, hk tomat, fløde og ferskenvæsken og lad det simre i min 20
minutter. Man kan tilføje bouillon hvis man synes at suppen mangler lidt "kraft"
eller man ønsker en lidt tyndere suppe

Spis brød til .

Bon appetit