Tilbud
Fra : Mr. D

Dato : 07-03-06 21:27

Jeg er lige så stille begyndt at samle på film, og det er for de flestes
vedkommende billige film. Selvom der ind imellem kommer en film til normal
pris, jeg gerne vil have, så har jeg besluttet at samle på bl.a. ældre og
gamle krigsfilm, megagamle horrorfilm, musicals samt film fra 40erne og
50erne. Og ind imellem kan man jo finde sådanne DVDer til ingen penge.

Men da jeg idag kom forbi en boghandel fandt jeg nogle nyere film til en
tyver stykket, og det var bl.a.:

Dr. T
A Thousand Acres
Confessions of a Dangerous mind
From Dusk till Dawn
Year of the Dragon

Jeg har kun set de to sidste

Det er da ikke så dumt, eller hva?

Jeg fik for tid tilbage Agatha Christie's 5-pack til (ka det passe det var)
99,00. Og det har jeg ikke fortrudt. Jeg slugte / genslugte hver og en af
dem.

Så fik jeg fat i en billig Hitchcock med 5 film, men her har jeg kun prøvet
at komme igang med et par stykker, og de fængede ikke. Det kan ikke være
hans bedste film i den pakke.

Så går jeg ind imellem i den her butik, der hedder "Tiger", og de har DVDer
til en tyver. Her har jeg også fundet et par klassikere eller ti.

simon

Fra : Michael Meidahl Jens~

Dato : 07-03-06 21:58

"Mr. D" skrev i en meddelelse

> Så går jeg ind imellem i den her butik, der hedder >"Tiger", og de har DVDer
> til en tyver. Her har jeg også fundet et par klassikere >eller ti.

Ja jeg så lige at de havde Tombstone (Kurt Russell ,Val Kilmer)
og det til en tyver ,har den kun på VHS så den skal jeg bare eje

Val Kilmer er bare suveræn som Doc Holliday
den har så ikke en s... med det der virkelige skete ved O.K Coral at gøre, men det gør ikke noget for det er
fed fed underholdning hvis man er til Westerns
http://www.americanwest.com/pages/okfight.htm

--
Venlig Hilsen
Michael Meidahl Jensen

Fra : Mr. D

Dato : 07-03-06 22:18

"Michael Meidahl Jensen" <mmj@FJERNDETTEtidsfaktoren.dk> skrev i en
meddelelse news:440df3eb$0$2096$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> "Mr. D" skrev i en meddelelse
>
> Val Kilmer er bare suveræn som Doc Holliday

Ja, Val er blevet Doc Holliday himself, og ingen anden kan spille rollen
efter ham.

simon

Fra : Anders

Dato : 08-03-06 01:06

> Ja, Val er blevet Doc Holliday himself, og ingen anden kan spille rollen
> efter ham.
>
> simon

Så har du vist ikke set "Wyatt Earp".
I kke fordi at Val Kilmer ikke også er god...meeeen...

- Anders

Fra : Spacey

Dato : 08-03-06 10:19

"Anders" <no@no.no> skrev i en meddelelse

> Så har du vist ikke set "Wyatt Earp".
> I kke fordi at Val Kilmer ikke også er god...meeeen...

"Wyatt Earp" kommer efter min mening ALDRIG i nærheden af "Tombstone"

Kenneth

Fra : Lars Gjerløw Jørgens~

Dato : 08-03-06 17:42

"Anders" <no@no.no> wrote in

> Så har du vist ikke set "Wyatt Earp".
> I kke fordi at Val Kilmer ikke også er god...meeeen...

Wyatt Earp er en rigtig god film, men Tombstone er også for mig
den bedste "nye" tju-bang-western. Og Val Kilmer er _så_ god
i den film :) For mange er WE også lidt for langtrukken. Selv
kan jeg dog godt lide film med noget dybde.

/hilsner
--
| lars.g.j | e-mail: remove dots | www.lgj.dk | oz2lgj |
Jayne: You know what the chain of command is?

Fra : Mr. D

Dato : 10-03-06 08:34

"Mr. D" <s-griis@post5DELETE.tele.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> meddelelse news:440df3eb$0$2096$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> Ja, Val er blevet Doc Holliday himself, og ingen anden kan spille rollen

Val ER doc, ligesom Sean ER Bond og Angelina ER Croft

simon

Fra : Holst

Dato : 07-03-06 22:13

Mr. D wrote:

> Så går jeg ind imellem i den her butik, der hedder "Tiger", og de har DVDer
> til en tyver. Her har jeg også fundet et par klassikere eller ti.

Problemet med de film, som de sælger i Tiger, er, at de ofte er stærkt
beskåret. De vises i 4:3-format, selvom de burde være vist i
16:9-formatet, så der er klippet en masse væk.

Det kan man jo synes om, hvad man vil, og trods alt koster de kun 20 kr.
Jeg har også set mange interessante film hos Tiger, men jeg tror, at jeg
sjædent har haft nogen af dem med hjem, for når jeg kigger på bagsiden,
afsløres det næsten altid, at den er beskåret til 4:3.

Fra : Jesper

Dato : 07-03-06 23:46

Holst <newsmar06@shelter.dk> wrote:

> [...]
> sjædent har haft nogen af dem med hjem, for når jeg kigger på bagsiden,
> afsløres det næsten altid, at den er beskåret til 4:3.

Det passer ikke helt, jeg har slæbt læssevis af DVD'ere i korrekt format
hjem fra Tiger:

Ragtime
1492
The Wild Geese
Winnietue
Bank Shot
Black Moon Rising
Ricochet

For nu at nævne nogle stykker...

At man skal se sig for er så fordi der er en masse titler i forkert
format, det er så en anden sag. Men det er altså ens egen skyld hvis man
kommer hjem med film i det forkerte format fra Tigeren.
--
Jesper
The saw is family!

Fra : David T. Metz

Dato : 10-03-06 16:27

Jesper skrev:

> Det passer ikke helt, jeg har slæbt læssevis af DVD'ere i korrekt format
> hjem fra Tiger:

> 1492

Hvilken lyd er der på den?

David

Fra : Jesper

Dato : 10-03-06 21:06

David T. Metz <dtm@tdcadsl.invalid> wrote:

> Hvilken lyd er der på den?
>
> David

DD 2.0 stereo
--
Jesper
The saw is family!

Fra : David T. Metz

Dato : 14-03-06 10:01

Jesper skrev:

> DD 2.0 stereo

O.k., har set den udbudt med monolyd.

David

Fra : Optimus Prime

Dato : 10-03-06 10:45

Holst skrev:
> Problemet med de film, som de sælger i Tiger, er, at de ofte er stærkt
> beskåret. De vises i 4:3-format, selvom de burde være vist i
> 16:9-formatet, så der er klippet en masse væk.

For at fluekneppe lidt, så er 16:9 ikke et filmformat (med undtagelse af
nyere TV-produktioner og andre undtagelser), så faktisk er der ofte
klippet endnu mere væk da de fleste film fra efter midten af 50'erne er
filmet i 1.85:1 eller bredere (undtaget herfra er det europæiske 1.66:1
format, som giver anledning til diskussion om hvor vidt de skal udgives
i 4:3 letterbox eller 16:9 letterbox)...

Fra : Brian, Rikke og Kris~

Dato : 08-03-06 06:29

> [...]
> gamle krigsfilm, megagamle horrorfilm, musicals samt film fra 40erne og
> 50erne. Og ind imellem kan man jo finde sådanne DVDer til ingen penge.

Du har vil fået købt "En verden udenfor"? Den film har så lang tid jeg
husker altid været billig, og det på trods af at det er en suveræn film.

mvh. Brian

Fra : Spacey

Dato : 08-03-06 10:20

"Brian, Rikke og Kristian" <brauner.kjeldsen@mail.dkFJERNVENLIGSTDETTE>
skrev i en meddelelse news:440e6bb3$0$144$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> "Mr. D" <s-griis@post5DELETE.tele.dk> skrev i en meddelelse
>>

> Du har vil fået købt "En verden udenfor"? Den film har så lang tid jeg
> husker altid været billig, og det på trods af at det er en suveræn film.

Ahja Den så jeg Mandag nat...Min yndlingsfilm i samlingen. Bliver rystet
over at så god en film blive solgt så billigt!

Kenneth

Fra : Mr. D

Dato : 08-03-06 17:39

"Spacey" <tgsremove@stofanet.dk> skrev i en meddelelse

> Ahja Den så jeg Mandag nat...Min yndlingsfilm i samlingen. Bliver rystet
> over at så god en film blive solgt så billigt!

Hvor bliver den solgt hvor billigt?

simon

Fra : Jesper

Dato : 09-03-06 01:58

Mr. D <s-griis@post5DELETE.tele.dk> wrote:

> "Spacey" <tgsremove@stofanet.dk> skrev i en meddelelse

> Hvor bliver den solgt hvor billigt?
>
> simon

Til en flad tyver i Tiger og TP Musik har haft den på tilbud til 25
dask, ved ikke om de stadig har det.
--
Jesper
The saw is family!

Fra : Mr. D

Dato : 10-03-06 15:08

> [...]
>
> Du har vil fået købt "En verden udenfor"? Den film har så lang tid jeg
> husker altid været billig, og det på trods af at det er en suveræn film.

Jeg har søgt efter anmeldelser af filmen, og mange af dem skriver, at den er
suverænt god, bl.a. på grund af det religiøse aspekt. Hvad er filmens
religiøse aspekt?

simon

Fra : Brian, Rikke og Kris~

Dato : 10-03-06 17:48

"Mr. D" <s-griis@post5DELETE.tele.dk> skrev i en meddelelse

> suverænt god, bl.a. på grund af det religiøse aspekt. Hvad er filmens
> religiøse aspekt?

Hmmm det ved jeg faktisk ikke, har ikke bidt mærke i noget bestemt religiøs
aspekt. Den er bygget over en novelle af Stephen King. Af at være en Stephen
King filmatisering er den faktisk meget tro mod sit oplæg, og det er nok
også derfor at den er imellem de få vellykkede King filmatiseringer.

Det der fænger mig ved den er, at den undgår alt for store armbevægelser,
men istedet fortæller sin historie stille og roligt, med flotte skuespil
præsentationer, og at den har en varm og også lidt overraskende historie.
Ikke alle synes den er fantastisk, men jeg kender ikke nogen der ikke synes
den er god....

mvh. Brian

Fra : Jørgen Flainard

Dato : 08-03-06 14:29

"Mr. D" <s-griis@post5DELETE.tele.dk> skrev i en meddelelse >
> Dr. T

20 kr for Dr. T and the Women synes jeg nu lyder til at være mindst 25 kr,
for meget...

Fra : Mr. D

Dato : 08-03-06 17:40

"Jørgen Flainard" <smallerb@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> 20 kr for Dr. T and the Women synes jeg nu lyder til at være mindst 25 kr,
> for meget...

Okay, den skal jeg ikke vente mig for meget af, kan jeg høre

simon