Værdilister - Honda.
Fra : MKS - 74

Dato : 08-03-06 12:00

De seneste værdilister for de mest populære Honda importmodeller:

http://home.tiscali.dk/isl21043/vaerdilisterhondafeb06.html
(serveren kan undertiden være lidt langsom, prøv i givet fald senere)

Der er ganske pæne(=store) ændringer fra den forrige liste for mange
af modellerne (Skat forbereder sig nok på den nye procedure). Iøvrigt
skulle der snart komme noget mere info om hvordan den nye procedure
rent praktisk bliver, antagelig vil man fortsat kunne fremvise - Blot
nu i Skat-regi.

--
-Michael
CBR600 info - http://home.tiscali.dk/isl21043/CBR600/

Fra : Psypher

Dato : 08-03-06 12:25

"MKS - 74" <mks74temp@gmail.com> skrev i en meddelelse
> De seneste værdilister for de mest populære Honda importmodeller:
>
> http://home.tiscali.dk/isl21043/vaerdilisterhondafeb06.html
> (serveren kan undertiden være lidt langsom, prøv i givet fald senere)

Ganske fornuftigt men hvad så med en Honda CBR 954 RR Fireblade
fra 2002??

Den mangler jeg meget.

Mvh Lars

Fra : MKS - 74

Dato : 08-03-06 12:41

On Wed, 8 Mar 2006 12:25:12 +0100, "Psypher" <ask@for.it> wrote:

>Ganske fornuftigt men hvad så med en Honda CBR 954 RR Fireblade
>fra 2002??
>
>Den mangler jeg meget.

Findes ikke på værdilisterne idet den er for "ny"/"sjælden", på nyere
modeller sker værdifastsættelsen i princippet ved. individuel
vurdering - Værdilisterne er kun et arbejdsredskab for de modeller der
er importeret så mange af, at Skat ikke ryster på hånden. På de øvrige
må man henvende sig til Skat, tit har de alligevel flere/mange i deres
system (og gider slå dem op) så man kan danne sig et overblik.

Fra : tb

Dato : 08-03-06 17:23

"MKS - 74" <mks74temp@gmail.com> skrev i en meddelelse
> De seneste værdilister for de mest populære Honda importmodeller:
>
> http://home.tiscali.dk/isl21043/vaerdilisterhondafeb06.html

GULD !!!!! Hvorfor er sådanne lister ikke offentlige når de nu ligger inde
med dem? Hvordan er det lige du har fået fat i dem

> Der er ganske pæne(=store) ændringer fra den forrige liste for mange
> af modellerne

Op eller ned? Jeg kender kun til CBR1K'erne, og de ligner sig selv...

Fra : MKS - 74

Dato : 08-03-06 17:53

On Wed, 8 Mar 2006 17:23:29 +0100, "tb" <skodskod@yahoo.com> wrote:

>GULD !!!!! Hvorfor er sådanne lister ikke offentlige når de nu ligger inde
>med dem? Hvordan er det lige du har fået fat i dem

De er vel sådant set offentlige, selvom de har valgt ikke at
offentliggøre dem, for man kan såmænd sagtens få dem hvis man spørger
om dem , ikke alle kender dog deres eksistens...

>Op eller ned? Jeg kender kun til CBR1K'erne, og de ligner sig selv...

Ned, generelt naturligvis mest for de dyreste, flere med 2-4.000 i
afgiftspligtig værdi, hvilket kan oversættes til 5.600-11.200
reduktion i alm. handelspris, relativt meget på ½år. De forrige lister
kan ses her:
http://home.tiscali.dk/isl21043/vaerdilisterbackup.html

Fra : tb

Dato : 08-03-06 19:08

> De er vel sådant set offentlige, selvom de har valgt ikke at
> offentliggøre dem, for man kan såmænd sagtens få dem hvis man spørger
> om dem , ikke alle kender dog deres eksistens...

Hmm. Var oppe på den lokale skattemyndighed og tigge og be for at få oplyst
afgiften på en skoda (for at se om det også kunne betale sig med biler).
Efter lidt tid diskede hun så en bog frem hvor en del bilmærker var i. Vi
fandt den jeg ville ha, og der var så en formel for at regne afgiften ud
udfra km.
Jeg fik af vide, at det var en undtagelse at jeg fik lov til at se dette, så
at spørge om en kopi af bogen virkede ikke som det rette

Fra : Bo Christensen

Dato : 08-03-06 20:29

> GULD !!!!! Hvorfor er sådanne lister ikke offentlige når de nu ligger
> inde med dem? Hvordan er det lige du har fået fat i dem
Hej,
alle dem der eksisterer bliver lagt på www.folmersmc.dk under afgifter når
vi får
dem, jeg kan se på MKS's post at vi er bagud, vores lister er fra slutningen
af 2005.
Jeg har talt med told og sk(v)at, og de har lovet at give os nye (2006)
lister i næste uge,
når de kommer skal jeg nok poste det her i gruppen
mvh bo

Fra : Ukendt

Dato : 30-03-06 18:01

On Wed, 8 Mar 2006 20:29:10 +0100, "Bo Christensen" <bo@bcconsult.com>
wrote:

> [...]
> Jeg har talt med told og sk(v)at, og de har lovet at give os nye (2006)
> lister i næste uge, når de kommer skal jeg nok poste det her i gruppen

Hejsa Bo.

Er der noget nyt i sagen ? Er jo lidt spændt på at se listerne.

--
Lars J.H

Fra : Richard

Dato : 08-03-06 17:56

MKS - 74 wrote:

> De seneste værdilister for de mest populære Honda importmodeller:

Tak Michael, fint ini'tiv endnu en gang

> Der er ganske pæne(=store) ændringer fra den forrige liste for mange
> af modellerne

Yep, VF1100 fra medio '80erne 1 kkr ned, ST1100 primo '90erne 2 kkr ned =
3.600 kr. lavere afift

- men lad os se, om det også vil påvirke brugtimportørernes udsalgspriser

--
Richard Pade, Sorgenfri, DK

Fra : MKS - 74

Dato : 08-03-06 18:20

On Wed, 8 Mar 2006 16:56:07 +0000 (UTC), rpaderichard@netscape.net
(Richard) wrote:

>- men lad os se, om det også vil påvirke brugtimportørernes udsalgspriser

He-he, ja det er jo langt fra sikkert .

Fra : Jacob Larsen

Dato : 12-03-06 18:11

"MKS - 74" <mks74temp@gmail.com> wrote in message
> [...]
> mere info om hvordan den nye procedure rent praktisk
> bliver, antagelig vil man fortsat kunne fremvise - Blot

Takker for infoen, mester. Jeg skulle faktisk næsten lige til at spørge dig
om du havde fået de nye lister.

Står nemlig med en CBR til kæresten, der skal betales afgift af. Hun blev
træt af at sidde bagpå og jeg blev træt af at have hende der, så nu har hun
købt sin egen. Kanon at være fri for at køre rundt med hende mere.
--
Mvh. Jacob Larsen
http://www.dfmc.dk/default.asp?id=879

Fra : MKS - 74

Dato : 12-03-06 18:34

On Sun, 12 Mar 2006 18:11:03 +0100, "Jacob Larsen"
<jacobl@[{[--FJERNDETTE--]}]cs.aau.dk> wrote:

>Står nemlig med en CBR til kæresten, der skal betales afgift af. Hun blev
>træt af at sidde bagpå og jeg blev træt af at have hende der, så nu har hun
>købt sin egen.

Har set, hendes '91er er jo den billigste F2'er, og med "kun" ca.
26656 kkr i Max-afgift er det jo ikke så slemt som det kunne være..

> Kanon at være fri for at køre rundt med hende mere.

Ja hvem gider også køre rundt med en sæk bagpå , hun er vist ret
glad for den kan jeg forstå?

Fra : Jacob Larsen

Dato : 12-03-06 20:13

> Har set, hendes '91er er jo den billigste F2'er, og med
> "kun" ca. 26656 kkr i Max-afgift er det jo ikke så slemt
> som det kunne være..

Nej, det er da dejligt. En god pris, for cyklen er ret pæn.

Har du en profil på motorcykelgalleriet, for jeg mener da, at jeg endnu har
dette lille sted for mig selv endnu?

> Ja hvem gider også køre rundt med en sæk bagpå ,

Hehehe godt hun ikke læste det. Så havde jeg skulle tage skraldet idet hun
ikke kan skælde dig ud. ;-p

> hun er vist ret
> glad for den kan jeg forstå?

Meget, hun er slet ikke til at lukke munden på for tiden. Det er dog ikke
fordi jeg er spor bedre i dagene her op til foråret...