Periodisk syn..?
Fra : Stefan

Dato : 07-03-06 21:49

I efteråret tabte jeg min nummerplade, spurgte her i nyhedsgruppen og fik et
svar, at jeg kunne tage ud og købe en ny nummerplade, som jeg så ville få
med med det samme - nemt og bekvemt..!

Men det så mit forsikringsselskab som en chance for at tegne en ny
forsikring og bad mig om at købe f.eks. en indboforsikring også, hvis jeg
ville have (ansvars-)forsikringen til normalpris, 5000,-..(?). Jeg ville så
komme op på en udgift på omkring 9000,-.
Gu' ville jeg ej. Så jeg valgte at kigge mig omkring for at finde et andet
selskab, men gav mig lidt for god tid. Kort efter fik jeg brev fra en
politimester, at hvis jeg ikke selv afmeldte den ville de komme og klippe
pladerne, så jeg afmeldte den.

Nu har jeg så lige været inde og hente en ny plade, men her dagen efter
ringer motorkontoret så til mig og siger at de ikke kan registrere den uden
at den er synet..?

Er der nogen derude, der kender de rigtige regler for periodisk syn. Der er
jo ikke tale om ejerskifte, jeg har ejet MC'en i 10 år og jeg har aldrig
været til periodisk syn med den. Jeg kender heller ikke nogen der har været
til periodisk syn med deres MC.

Det skal lige siges, at jeg fik tegnet en forsikring hos Alm. Brand for
1.914,- / år (så fuck Nykredit, de svin!)

Fra : Grunnet

Dato : 07-03-06 22:33

"Stefan" <matus99@yahoo.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> har aldrig været til periodisk syn med den. Jeg kender heller ikke
> nogen der har været til periodisk syn med deres MC.

MC skal ikke til periodisk syn.

Det er ikke et spørgsmål om ejerskifte, men at cyklen har været afmeldt.
(et ejerskifte er jo reelt også en afmelding / tilmelding)

En cykel der har været afmeldt skal - når den er så gammel som din (+10år) -
være synet indenfor seneste år for at blive registreret på ny.

--
Hilsen Steen
GL 500 SilverWing '84

http://home11.inet.tele.dk/grunnet/ (om 2 hjulere m/motor, men intet om MC)

Fra : Thomas B. Andersen

Dato : 07-03-06 23:00

"Stefan" <matus99@yahoo.com> skrev i en meddelelse

> Det skal lige siges, at jeg fik tegnet en forsikring hos Alm. Brand for
> 1.914,- / år (så fuck Nykredit, de svin!)

De reklamerer da ellers med senior-rabat :)
Har du forsøgt GF-Forsikring? Jeg giver ca 1600kr årligt for ansvar som 21
årig, med 2 års skadefri.

Thomas

Fra : Armand

Dato : 07-03-06 23:39

Stefan skrev:
> [...]
> ville have (ansvars-)forsikringen til normalpris, 5000,-..(?). Jeg ville så
> komme op på en udgift på omkring 9000,-.

Ups!
En dyrtkøbt erfaring der fremover bør huskes af gruppens videnbank á:
negative følger af omregistrering, så andre ikke løber blindt ind i dét
problem!

> [...]
> selskab, men gav mig lidt for god tid. Kort efter fik jeg brev fra en
> politimester, at hvis jeg ikke selv afmeldte den ville de komme og klippe

Ja, for fanden - følgevirkningerne vil ingen ende tage

> Nu har jeg så lige været inde og hente en ny plade, men her dagen efter
> ringer motorkontoret så til mig og siger at de ikke kan registrere den uden
> at den er synet..?

Shit, hvor det kan blive ved

> [...]
> været til periodisk syn med den. Jeg kender heller ikke nogen der har været

Der er ikke periodisk syn for motorcykler, men derimod ejerskifte-syn, som
også indbefatter gen-indregistrering efter afmelding.
At man er den fortsatte ejer af køretøjet er ikke noget argument - Skal
der plade på og den (aldrende model) ikke har været synet indenfor det
sidste års tid, så skal den gennem hele møllen

> Det skal lige siges, at jeg fik tegnet en forsikring hos Alm. Brand for
> 1.914,- / år (så fuck Nykredit, de svin!)

Altid noget at der kom noget positivt ud af det!

I bagklogskabens lys burde du have meldt pladen tabt og bestilt en ny
(mage til), hvilket havde sparet dig for syns-balladen og alligevel ikke
taget længere tid end den begivenhedsrække du nu har været igennem - Surfe
efter forsikrings-alternativer kan man jo gøre til enhver tid!

--
Armand.

Fra : N/A

Dato : 12-03-06 18:00

Fra : Jacob Larsen

Dato : 12-03-06 18:00

"Stefan" <matus@yahoo.com> wrote in message

> Det glemte jeg at skrive, hende der ringede fra
> motorkontoret, sagde at der gjaldt et 2-årigt periodisk
> syn for motorcykler ældre end 10 år. Svaret burde vel
> findes på Færdselsstyrlsens side
> http://www.fstyr.dk/sw22307.asp jeg er bare ikke så
> begejstret for at fordybe mig i sligt (læs: røvkedeligt)
> stof.

Det gør der ikke. Så havde vi helt sikkert hørt om det. Hende damen må have
været fuld! Jah, eller måske praktikant.

Det var da en underlig oplevelse. Er du sikker på, at det var det der blev
sagt? Jeg tror nærmere at der er tale om at cyklen har været afmeldt og
derfor skal inregistreres. Da den ikke har været synet indefor det sidste
år, skal den synes ved registrering. Dette er fordi den er 10+ år gammel.
Hvis den var 5+ år men under 10 ville et syn gælde 2 år.

For god ordens skyld: Da jeg er så sikker som jeg er, gider jeg heller ikke
læse nogle bekendtgørelser igennem.
--
Mvh. Jacob Larsen
http://www.dfmc.dk/default.asp?id=879

Fra : Armand

Dato : 12-03-06 22:09

Stefan skrev:

> Det glemte jeg at skrive, hende der ringede fra motorkontoret, sagde at der
> gjaldt et 2-årigt periodisk syn for motorcykler ældre end 10 år.

Der ér ikke periodisk syn for motorcykler - Kragen må have sluppet ordene
fordi de ligger let på tungen :-|

Uanset hvad så er din situation et registrerings-syn, som skal gennemføres
hvis den over 10 år gamle motorcykel ikke har været gennem møllen inden
for det seneste år!

--
Armand.

Fra : Dr.Enduro

Dato : 08-03-06 11:03

Stefan wrote:
> I efteråret tabte jeg min nummerplade, spurgte her i nyhedsgruppen og fik et
> svar, at jeg kunne tage ud og købe en ny nummerplade, som jeg så ville få
> med med det samme - nemt og bekvemt..!

Jeg spørger lidt ved siden af: Hvad koster en ny plade? Hvis man nu ikke
mister pladen, men den f.eks. er revnet, kan man så få en ny med samme
nummer, eller skal man omregistrere den?

--

Hilsen Jan

Fra : Johan Vikkelsøe-Pede~

Dato : 08-03-06 17:20

Motorcykler kan omregistreres uden syn, indtil de er 5 år Gl., og skal
derefter synesved ejerskifte, dog kan man skifte ejer inden for 2 år, hvis
cyklen er fra 5 til 10 år, og når den er over 10 år, kan man omregistrere
den inden for 1 år...

Da du har haft din over 10 år, og hare haft den afmeldt, så skal den
desværre synes ;)
MVH
Johan

Fra : Dr.Enduro

Dato : 08-03-06 17:59

Johan Vikkelsøe-Pedersen wrote:
> [...]
> den inden for 1 år...
>
> Da du har haft din over 10 år, og hare haft den afmeldt, så skal den

Hm, jeg går ud fra, at det ikke var tænkt som svar til mig?

--

Hilsen Jan

Fra : Ole Axelsen

Dato : 08-03-06 18:05

Dr.Enduro wrote:

> Jeg spørger lidt ved siden af: Hvad koster en ny plade? Hvis man nu
> ikke mister pladen, men den f.eks. er revnet, kan man så få en ny med
> samme nummer, eller skal man omregistrere den?

Jeg ved ikke hvad den koster, men hvis du mister en nummerplade udfylder du
en blanket, og betaler for en ny plade.

--
Ole Axelsen. (5771)
Der er fejl i min mailadresse.

Fra : Dr.Enduro

Dato : 09-03-06 13:53

Ole Axelsen wrote:

> Jeg ved ikke hvad den koster, men hvis du mister en nummerplade udfylder du
> en blanket, og betaler for en ny plade.

Ok, tak.

--

Hilsen Jan

Fra : Ukendt

Dato : 09-03-06 16:27

Dr.Enduro wrote:

> Ok, tak.

Jeg kender ikke kg-prisen på aluminium, men jeg gav 590,- for min sidste
år. :-/

--
Squish
VFR750F

Fra : Dr.Enduro

Dato : 10-03-06 16:49

Squish wrote:

> Jeg kender ikke kg-prisen på aluminium, men jeg gav 590,- for min sidste
> år. :-/

Ok, det er da til at leve med, jeg havde faktisk regnet med mere end det.

--

Hilsen Jan