Crosser til indregistrering??
Fra : PressESC

Dato : 06-03-06 22:24

Jeg har fået mig en Ktm sx360 i motocross udgave.. derefter har jeg fået
fortalt at når den samme er udgivet i en typegodkendt gadeversion, at jeg så
også kan få min indregistreret på danske plader, hvis jeg får den synes og
monteret diverse lys, blink osv... Er der nogen der ved noget om dette????
mvh Alex

Fra : Eg Egemarke

Dato : 06-03-06 22:36

Jeg var hele møllen igennem for en del år siden med en Husqvarna 610 TC.
Og den fik en enkelt typegodkendelse dvs een der kun gælder for lige præcis
den ene Mc.
Det er vidst vejen frem, men jeg tror bestemt IKKE det er blevet nemmere
siden dengang
Prøv evt at kontakte nogle af kineser importørerne og hør hvordan de har
fået deres maskiner igennem møllen, da mange af disse nye mærker/modeller er
godkendt på samme måde.

MvH Eg Egemarke

http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=265
Manualer til Mc brug emule hent programmet på www.emule.dk

Fra : PressESC

Dato : 06-03-06 22:50

øv

men kan det betale sig?

Fra : Mikkel Christensen

Dato : 07-03-06 08:51

"PressESC" <tele2adsl@hotmail.dk> writes:

> øv
>
> men kan det betale sig?

Nej! Det kan det aldrig med sådan noget. Hvis du gør skal det være for
at have en rigtig, rigtig, sjov motard som du selv mere eller mindre har
bygget. Ikke for at spare penge.

--
Mikkel | Died. Woke up in Hell. Punched in PIN, logged on.
motortosse.dk | Just another day.

Fra : Simon Rasch 9640

Dato : 06-03-06 23:08

"PressESC" <tele2adsl@hotmail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> så også kan få min indregistreret på danske plader, hvis jeg får den synes
> og monteret diverse lys, blink osv... Er der nogen der ved noget om

Hvis den samme model allerede er typegodkendt, kan du ganske rigtigt køre
den til syn og derefter indregistrere den.

Hvis den er produceret før ......'93 tror jeg, behøver du ikke montere blink
på den.

Mvh
Simon Rasch

Fra : Jes Vestervang

Dato : 06-03-06 23:48

> [...]

> gadeversion, at jeg så også kan få min indregistreret på danske
> plader, hvis jeg får den synes og monteret diverse lys, blink osv...

Du skal også betale afgift på omkring 60 % af hvad skatteuvæsenet
mener at en indregisteret KTM som din vil blive handlet til i DK. Det
kan nok desværre stille dit projekt i lidt et andet lys :-/ Se om du
kan finde en model magen til på modep.toldskat.dk (slå pop-up killer
fra først).
--
mvh Jes Vestervang @ FZS600 & DT125R

Fra : Henrik Nielsen

Dato : 09-03-06 12:26

"Du skal også betale afgift"

Hvis du kan dokumentere at den har været brugt til sport, kan der gives et
afslag. Men det er sikkert ikke stort

--
Mvh.
Henrik

Fjern x i mailadr. ved svar på mail.

Fra : lhj

Dato : 07-03-06 22:20

Der er andre der har fået indregistretet 360'ere, men du skal ikke regne med
at det
er let. Du skal også regne med at bruge en del penge på dele, generator,
lygter
og hvis det skal være lovligt en anden udstødning.

Gå ind på www.dormck.dk, her kan du sikker finde mere hjælp.

FI motorcykler har indregistreret en del KTM crossere, det kan måske godt
betale sig at få ham til at indregistrere den.

Et andet alternativ er at sælge den og så købe en enduro udgave i Tyskland.
Hvis du køber en cykel der er indregistreret i tyskland, kan den umiddelbart
indregistreres
i Danmark.

Forskellem mellem cross og enduro udgaven er ud over lys og udstødning også
en anden gearkasse. Gearerne på crosseren ligger meget tæt. Topfarten er kun
lidt
over 100 kmt (man har ikke brug for mere på en crossbane). På enduro udgaven
er der længere spring mellem gearerne, så den er mere velegnet til at køre
på vej.

mvh. Lars Henrik