/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
Manglende registreringsattest
Fra : Ole Axelsen


Dato : 06-03-06 21:01

Hvis registreringsattesten er bortkommet hedder det sig normalt, at sidst
registrerede ejer skal søge om en ny attest. Hvis man nu ikke ved, hvem det
er, hvad så? Findes der en smutvej? Er der nogen, der har prøvet at få en MC
synet alligevel? Evt. ved betaling af ny afgift.

--
Ole Axelsen. (5771)
Der er fejl i min mailadresse.



 
 
Lasse Nygaard (06-03-2006)
Kommentar
Fra : Lasse Nygaard


Dato : 06-03-06 21:25

Ole Axelsen skrev:
> Hvis registreringsattesten er bortkommet hedder det sig normalt, at sidst
> registrerede ejer skal søge om en ny attest. Hvis man nu ikke ved, hvem det
> er, hvad så? Findes der en smutvej? Er der nogen, der har prøvet at få en MC
> synet alligevel? Evt. ved betaling af ny afgift.
>
Da jeg var til syn spurgte jeg om man kunne få registeret et stel uden
papirer.

Det KAN lade sig gøre, men det er noget man skal søge om hos en
politimester mener jeg det var.

Jes Vestervang (06-03-2006)
Kommentar
Fra : Jes Vestervang


Dato : 06-03-06 21:52

"Ole Axelsen" <oleaxelsen@privat.dk-k> writes:

> Hvis registreringsattesten er bortkommet hedder det sig normalt, at
> sidst registrerede ejer skal søge om en ny attest. Hvis man nu ikke
> ved, hvem det er, hvad så? Findes der en smutvej? Er der nogen, der
> har prøvet at få en MC synet alligevel? Evt. ved betaling af ny
> afgift.

Mon ikke de kan finde dens stelnummer i registeret?
--
mvh Jes Vestervang @ FZS600 & DT125R

Jens Jessen (07-03-2006)
Kommentar
Fra : Jens Jessen


Dato : 07-03-06 07:17

Man søger om det. Gå på Motorkontor får at få en blanket til den slags.

--
Med venlig hilsen
Motor Press
Journalist Jens Jessen (DjF)
Skanderborgvej 140
DK-8660 Skanderborg
Danmark
Tlf. DK + 8657 7201
Fax. DK+ 8657 7204
Mobil 2073 7471
E-mail: jens.jessen@get2net.dk

"Ole Axelsen" <oleaxelsen@privat.dk-k> skrev i en meddelelse
news:440c93fd$0$153$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
> Hvis registreringsattesten er bortkommet hedder det sig normalt, at sidst
> registrerede ejer skal søge om en ny attest. Hvis man nu ikke ved, hvem
> det er, hvad så? Findes der en smutvej? Er der nogen, der har prøvet at få
> en MC synet alligevel? Evt. ved betaling af ny afgift.
>
> --
> Ole Axelsen. (5771)
> Der er fejl i min mailadresse.
>



Ib Jakobsen (07-03-2006)
Kommentar
Fra : Ib Jakobsen


Dato : 07-03-06 12:35

Jens Jessen skrev:
> Man søger om det. Gå på Motorkontor får at få en blanket til den slags.
>
Prøv lige at læse det oprindelige indlæg. Så vil du nok erfare at det
kan man netop ikke.

--
MVH

Ib Jakobsen

Ole Axelsen (07-03-2006)
Kommentar
Fra : Ole Axelsen


Dato : 07-03-06 17:32

Ib Jakobsen wrote:
> Jens Jessen skrev:
>> Man søger om det. Gå på Motorkontor får at få en blanket til den
>> slags.
> Prøv lige at læse det oprindelige indlæg. Så vil du nok erfare at det
> kan man netop ikke.

Netop. Det er helt klart beskrevet, at sidste registrerede ejer skal
underskrive blanketten. Og i dette tilfælde, hvor det drejer sig om en
gammel cykel, der har skiftet ejer flere gange siden der sidst var plader
på, er det svært at finde frem til den der sidst har haft den registreret.


--
Ole Axelsen. (5771)
Der er fejl i min mailadresse.



mlt (07-03-2006)
Kommentar
Fra : mlt


Dato : 07-03-06 18:04

>
> Netop. Det er helt klart beskrevet, at sidste registrerede ejer skal
> underskrive blanketten. Og i dette tilfælde, hvor det drejer sig om en
> gammel cykel, der har skiftet ejer flere gange siden der sidst var plader
> på, er det svært at finde frem til den der sidst har haft den registreret.
>
>
> --
> Ole Axelsen. (5771)
> Der er fejl i min mailadresse.
>
Jeg havde engang samme problem med en indregistreret bådtrailer, som jeg fik
i en byttehandel engang. Problemet er at finde navnet på den ejer der står
registreret i systemet. Det jeg gjorde var at ringe til den lokale
politistation og spørge hvordan man griber sagen an(for jeg var sikker på at
traileren var lovlig og dansk).

Den flinke politimand oplyste mig om at jeg skulle kontakte den forrige ejer
af traileren... Men ham kendte jeg jo ikke, idet traileren var blevet solgt
adskillelige gange for tilsidst at ende hos mig. Det forklarede jeg ham i
telefonen, og han bad så om registreringsnummeret på traileren og slog den
op på "putteren" for at se om den var lovligt indregistreret.

Det var den, og han gav mig uofficielt navn og addresse på en fyr der havde
boet i Kjellerup ved Viborg. Ham havde jeg jo ALDRIG fundet hvis jeg ikke
havde fået et venligt prej fra politiet.

Sådan løste jeg det problem, men om det er efter bogen og helt lovligt ved
jeg ikke. Men prøv hos politiet

* Med venstre fra styret *

Michael Thomsen



Ole Axelsen (07-03-2006)
Kommentar
Fra : Ole Axelsen


Dato : 07-03-06 18:18

mlt wrote:
>> Netop. Det er helt klart beskrevet, at sidste registrerede ejer skal
>> underskrive blanketten. Og i dette tilfælde, hvor det drejer sig om


Jeg kom lige i tanke om en gammel bekendt, der arbejder en del i gamle
Triumph. Han har i et par tilfælde haft held med at få lov at registrere
motorcykler, hvor reg-attesten var bortkommet. Han understreger, at det er
meget vigtigt man har en kvittering, der viser, at man har købt cyklen på
lovlig vis. Dernæst kører man til toldsyn og alm. syn, og så betaler man ny
afgift. Så det kan altså lade sig gøre.


--
Ole Axelsen. (5771)
Der er fejl i min mailadresse.



mlt (07-03-2006)
Kommentar
Fra : mlt


Dato : 07-03-06 18:26



> lovlig vis. Dernæst kører man til toldsyn og alm. syn, og så betaler man
ny
> afgift. Så det kan altså lade sig gøre.
>
>
> --
> Ole Axelsen. (5771)

Ja, men hvis der én gang er betalt reg.afgift osv i DK, så er det da ikke
smart at betale én gang til... Men du ved måske at den er importeret?

* Med venstre fra styret *
Michael



Ole Axelsen (07-03-2006)
Kommentar
Fra : Ole Axelsen


Dato : 07-03-06 18:57

mlt wrote:
>> lovlig vis. Dernæst kører man til toldsyn og alm. syn, og så betaler
>> man ny afgift. Så det kan altså lade sig gøre.
>>
>>
>> --
>> Ole Axelsen. (5771)
>
> Ja, men hvis der én gang er betalt reg.afgift osv i DK, så er det da
> ikke smart at betale én gang til... Men du ved måske at den er
> importeret?

Jeg har kun, sælgerens ord for at den altid har kørt i Danmark. Og da det
drejer sig om en gammel MZ, kan det jo også sagtens passe. Reglerne er
åbenbart sådan, at jeg ikke kan slippe for afgiften. Til gengæld vil den jo
nok være ret begrænset.


Ole Axelsen. (5771)
Der er fejl i min mailadresse.



Dr.Enduro (07-03-2006)
Kommentar
Fra : Dr.Enduro


Dato : 07-03-06 10:57

Ole Axelsen wrote:
> Hvis registreringsattesten er bortkommet hedder det sig normalt, at sidst
> registrerede ejer skal søge om en ny attest. Hvis man nu ikke ved, hvem det
> er, hvad så? Findes der en smutvej? Er der nogen, der har prøvet at få en MC
> synet alligevel? Evt. ved betaling af ny afgift.
>

Jeg håber ikke, at der findes en smutvej. Vi har vel allesammen herinde
en interesse i, at motorcykler med "tabte" papirer ikke bare sådan uden
videre kan indregistreres.

--

Hilsen Jan

Anders Majland (07-03-2006)
Kommentar
Fra : Anders Majland


Dato : 07-03-06 14:54

> Jeg håber ikke, at der findes en smutvej. Vi har vel allesammen herinde en
> interesse i, at motorcykler med "tabte" papirer ikke bare sådan uden
> videre kan indregistreres.
¨
Motorcykler med tabte papirer hvor nummeret findes i systemet og det ikke er
registreret som stjålet er det vel ikke det store problem i at få lavet nye
papirer til. Det er straks værre med stelnumre med ukendt historie som
importmaskiner ........



solvang (07-03-2006)
Kommentar
Fra : solvang


Dato : 07-03-06 11:43


"Anders Majland" <anders.majland-see.signature@address.invalid> skrev i en
meddelelse news:440d90a2$0$24274$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
>> Jeg håber ikke, at der findes en smutvej. Vi har vel allesammen herinde
>> en interesse i, at motorcykler med "tabte" papirer ikke bare sådan uden
>> videre kan indregistreres.
> ¨
> Motorcykler med tabte papirer hvor nummeret findes i systemet og det ikke
> er registreret som stjålet er det vel ikke det store problem i at få lavet
> nye papirer til.

Det er normalt ikke noget problem at få en ny, - men navnet på personen, er
den der sidst har kaft den registreret. Men de sender den til dig.....

Jeg har selv prøvet det



Ib Jakobsen (07-03-2006)
Kommentar
Fra : Ib Jakobsen


Dato : 07-03-06 19:24

solvang skrev:

> Det er normalt ikke noget problem at få en ny, - men navnet på personen, er
> den der sidst har kaft den registreret. Men de sender den til dig.....
>
> Jeg har selv prøvet det


Det har jeg også. De krævede en fuldmagt fra seneste registrerede ejer.
Jeg kenderen der købte en mc uden papiper på en politiauktion. Han kunne
ikke få papirer på den. Kun hvis han ville starte med hele turen med ny
afgift. Så ville de dokumentere den ikke var stjålet.




--
MVH

Ib Jakobsen

Dr.Enduro (08-03-2006)
Kommentar
Fra : Dr.Enduro


Dato : 08-03-06 11:09

Anders Majland wrote:
>>Jeg håber ikke, at der findes en smutvej. Vi har vel allesammen herinde en
>>interesse i, at motorcykler med "tabte" papirer ikke bare sådan uden
>>videre kan indregistreres.
>
> ¨
> Motorcykler med tabte papirer hvor nummeret findes i systemet og det ikke er
> registreret som stjålet er det vel ikke det store problem i at få lavet nye
> papirer til. Det er straks værre med stelnumre med ukendt historie som
> importmaskiner ........
>
>

Ole skriver foroven:

"Jeg har kun, sælgerens ord for at den altid har kørt i Danmark. Og da det
drejer sig om en gammel MZ, kan det jo også sagtens passe."

Det lyder for mig, som om han har været lidt for godtroende.
Selvfølgelig kan historien sagtens være sand, med der kan lige så godt
være tale om en stjålet cykel (selvom sælger så måske ikke er så smart).
Men findes der et register over stelnumre på stjålne cykler? I så fal er
det vel en smal sag at finde frem til "ejeren". For der er ved ikke
plader på den?
--

Hilsen Jan

Henrik Nielsen (09-03-2006)
Kommentar
Fra : Henrik Nielsen


Dato : 09-03-06 12:34

"Men findes der et register over stelnumre på stjålne cykler?"

Det håber jeg der gør. Men for mange år siden fik jeg stjålet min knallert.
2 år senere fandt jeg den!!! Jeg ringede straks til politiet. Men da sagen
var så "gammel" havde de ingen oplysninger. De kunne ikke engang se at jeg
havde meldt den stjålet 2 år tidligere... Havde jeg bare haft en stor bil
den dag, så havde jeg stjålet den tilbage. Der var ingen hjælp fra politi


Jeg håber denne praksis er ændret...

--
Mvh.
Henrik

Fjern x i mailadr. ved svar på mail.



Dr.Enduro (09-03-2006)
Kommentar
Fra : Dr.Enduro


Dato : 09-03-06 13:54

Henrik Nielsen wrote:

>
> Jeg håber denne praksis er ændret...

Ja, det må man da håbe!


--

Hilsen Jan

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177554
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408852
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste