Bukser, størrelse og placering af beskytte~
Fra : Ukendt

Dato : 06-03-06 19:58

Hej,

Efter at have købt et par bukser der både var for store i livet, og for
korte i benene vil jeg lige høre jeres mening om hvordan et par bukser skal
sidde.

Helt konkret drejer det sig om et par Rukka Unit bukser, hvor jeg vil høre
hvordan i mener knæbeskytterne skal sidde.

I mine nuværende snart forrige bukser, synes jeg de sad lidt for højt oppe
over knæet, og var lidt ubehagelige. Derudover kunne jeg ikke holde dem oppe
uden seler, de var måske også lige korte nok, men det er en anden historie

Jeg har prøvet bukserne nummeret længere (C3) og der sidder beskytterne vel
nærmest foran på knæet når man sidder i kørestilling, men hvad mener i, skal
beskytterne sidde bedst i udstrakt stilling, eller i kørestilling?

Med venlig hilsen
Crilles

Død og sne og frostvejr!!

Fra : Lasse Nygaard

Dato : 06-03-06 20:17

Crilles Bak Rasmussen skrev:
> [...]
> nærmest foran på knæet når man sidder i kørestilling, men hvad mener i, skal
> beskytterne sidde bedst i udstrakt stilling, eller i kørestilling?

Har haft samme overvejelser.

Når jeg normalvis har dem på sidder knæbeskytterne under knæet, men i
siddende stilling er de som de skal være.

De er smalle i livet og måske lidt for lange, men det er en
familiesygdom siger min far :)

Fra : Dennis

Dato : 06-03-06 20:36

> [...]
> i, skal beskytterne sidde bedst i udstrakt stilling, eller i kørestilling?

Knæbeskytterne skal sidde bedst når du sidder på mc'en, det er jo der man
bruger mc-bukserne.

--
Dennis

Fra : Ukendt

Dato : 06-03-06 20:59

"Dennis" <dl@cont.auc.dk> skrev i en meddelelse

> Knæbeskytterne skal sidde bedst når du sidder på mc'en, det er jo der man
> bruger mc-bukserne.

Jahh........ men nu sidder man jo ikke på Mc'en, når man triller hen af
asfalten !, hvor er beskyttelsen så ?, på knæet, over- under eller på siden
!

--
Mvh.
Dennis Hellan Pedersen

Fra : Dennis

Dato : 06-03-06 21:22

> Jahh........ men nu sidder man jo ikke på Mc'en, når man triller hen af
> asfalten !, hvor er beskyttelsen så ?, på knæet, over- under eller på
> siden !

De skulle gerne blive siddende på knæene efter som bukserne skal være tilpas
stramme til at beskyttelsen ikke glider, det samme gælder for en jakken. Jeg
vil personligt heller ikke bruge et par bukser, hvor knæbeskyttelse sidder
over knæet og irritere, det tror jeg at det er de færreste der gør.
Generelt om beskyttelsen skal det jo sidde så stramt at det ikke glider
rundt, hvis man skulle ryge af sin mc, ellers beskytter det jo ikke der
hvor det skal beskytte. Nu er jeg selv gået fra tekstil til lædertøj i
sidste sæson. Mit lædertøj sidder stramt og jeg er ikke i tvivl om at det er
en del sikre hvad angår beskyttelsen end mit tekstiltøj da beskyttelsen ikke
lige er til at rykke rundt med.

--
Dennis

Fra : Anders Majland

Dato : 06-03-06 22:00

> Jahh........ men nu sidder man jo ikke på Mc'en, når man triller hen af
> asfalten !, hvor er beskyttelsen så ?, på knæet, over- under eller på
> siden

De skal vel primært tage mod det første stød når du lowsider - jeg har
testet mine rukka bukser på asfalt ved at foretage en forhjulblokade med
~60km/t og så kommer jorden hurtigt op og rammer knæ, albuer skulder og hvad
der ellers rager ud til siden ....