|
| ZXR 750 97´ Fra : Christian |
Dato : 06-03-06 19:17 |
|
Hej er meget tæt på at købe en ZXR 750 fra 97. Er der nogen der har
erfaringer med sådan en fætter.? Eller bare nogle for eller imod. Alle
erfaringer kan bruges. Lige fra Kørestilling til babe-effekt
Mvh
Christian
| |
- (06-03-2006)
| Kommentar Fra : - |
Dato : 06-03-06 20:00 |
|
Christian wrote:
> Hej er meget tæt på at købe en ZXR 750 fra 97. Er der nogen der har
> erfaringer med sådan en fætter.? Eller bare nogle for eller imod. Alle
> erfaringer kan bruges. Lige fra Kørestilling til babe-effekt
> Mvh
> Christian
| |
Armand (06-03-2006)
| Kommentar Fra : Armand |
Dato : 06-03-06 23:53 |
|
Christian skrev:
> Hej er meget tæt på at købe en ZXR 750 fra 97. Er der nogen der har
> erfaringer med sådan en fætter.? Eller bare nogle for eller imod. Alle
> erfaringer kan bruges. Lige fra Kørestilling til babe-effekt
1995 var det seneste år hvor Kawa's 7½'er hed ZXR, og både '96 og '97
hedder ZX7!
Så først og fremmest må du definere hvilken af de to model-serier at det
drejer sig om :-|
--
Armand.
| |
Christian (07-03-2006)
| Kommentar Fra : Christian |
Dato : 07-03-06 10:55 |
|
> 1995 var det seneste år hvor Kawa's 7½'er hed ZXR, og både '96 og '97
> hedder ZX7!
> Så først og fremmest må du definere hvilken af de to model-serier at det
> drejer sig om :-|
Okay min fejl, cyklen står hos bdr. jensen - her er et billede
http://www.jensenas.dk/vare_img/bikes/orginal/1133956379_2.jpg
Er det ikke lidt underligt de skriver at det er en 97 hvis den ikke blev
lavet i 97??
Måske det kunne tænkes at det er en 95 som er indregistret i 97?
| |
Ukendt (07-03-2006)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 07-03-06 18:12 |
|
Christian skrev i meddelelsen ...
>> 1995 var det seneste år hvor Kawa's 7½'er hed ZXR, og både '96 og '97
>> hedder ZX7!
>> Så først og fremmest må du definere hvilken af de to model-serier at det
>> drejer sig om :-|
>
>
>Okay min fejl, cyklen står hos bdr. jensen - her er et billede
> http://www.jensenas.dk/vare_img/bikes/orginal/1133956379_2.jpg
Løb din vej :-/
>Er det ikke lidt underligt de skriver at det er en 97 hvis den ikke blev
>lavet i 97??
Nej
>Måske det kunne tænkes at det er en 95 som er indregistret i 97?
Sikkert, eller en sammenbygget bitsa eller .....
mvh
Orla
| |
Jes Vestervang (07-03-2006)
| Kommentar Fra : Jes Vestervang |
Dato : 07-03-06 20:17 |
|
hotmail@hotmail.com (Christian) writes:
> Okay min fejl, cyklen står hos bdr. jensen - her er et billede
> http://www.jensenas.dk/vare_img/bikes/orginal/1133956379_2.jpg
Inden du lægger penge hos dem kan det nok godt betale sig at læse
andres erfaringer med dem:
< http://groups.google.com/groups?q=brdr.%20jensen>
> Er det ikke lidt underligt de skriver at det er en 97 hvis den ikke
> blev lavet i 97??
Det kan være at den først er indregistreret i '97 og de ikke føler
noget behov for at informere køber om at det er en gammel model.
--
mvh Jes Vestervang @ FZS600 & DT125R
| |
Ninja Rider (07-03-2006)
| Kommentar Fra : Ninja Rider |
Dato : 07-03-06 21:28 |
|
Christian wrote:
>> 1995 var det seneste år hvor Kawa's 7½'er hed ZXR, og både '96 og '97
>> hedder ZX7!
>> Så først og fremmest må du definere hvilken af de to model-serier at
>> det drejer sig om :-|
>
>
>
> Okay min fejl, cyklen står hos bdr. jensen - her er et billede
> http://www.jensenas.dk/vare_img/bikes/orginal/1133956379_2.jpg
> Er det ikke lidt underligt de skriver at det er en 97 hvis den ikke blev
> lavet i 97??
>
> Måske det kunne tænkes at det er en 95 som er indregistret i 97?
>
Hejsa
Det er en ZXR750 L model. (93-95) magen til den jeg havde for nyligt.
Den er en glimrende maskine, men jeg ville ikke handle ved Br. Jensen.
(Søg evt. på google groups)
Mvh Emil
--
Kawasaki GPz 550....
http://dfmc.dk/?id=26
| |
Ukendt (06-03-2006)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 06-03-06 23:54 |
|
"Christian" <hotmail@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:duhuau$4ps$1@abbeden.bunk.cc...
> Hej er meget tæt på at købe en ZXR 750 fra 97. Er der nogen der har
> erfaringer med sådan en fætter.? Eller bare nogle for eller imod. Alle
> erfaringer kan bruges. Lige fra Kørestilling til babe-effekt
Aller først hvis det er en ZXR 750 så er det en gemmer for de den blev
afløst i 95 af ZX-7R som er en ret revideret mc i forhold til.
Jeg har 2 kammerater som har henholdsvis en J model (årg. 91-92 kendes
ligesom H modellen (årg. 89-90) på støvsuger slangerne fra kåben ned i
tanken.), og en L model hvor Ramair´en sidder nede ved rammen i venstre side
(set i kørselsretningen) ZX-7R har 2 ramair indsugninger nede ved rammen en
i hver side, og forlygterne er nærmest firkantet.
Men uanset hvilken model det er så er det en kanon maskine, som kører
smadder godt om end, at kørestillingen i og med, at det er racere er meget
foroverbøjet kan være noget anstrengt ved by/ køkørsel, faktisk så er
presset på ens håndled ret kraftigt op til ca. 140 km/t (kan være
forskelligt fra person til person).
Anbefalingen må være prøv den efter kort tid vil du føle dig meget dus med
den.
Der er en L model på min hjemmeside www.zx-r.dk
--
Dannie
Kawasaki ZZ-R1100 - 1995 http://www.zx-r.dk
DMCN#409 http://www.dfmc.dk/?id=75
BMW 535I E34 - 1989; Hobby Prestige 495 - 1988
| |
Mikkel Christensen (07-03-2006)
| Kommentar Fra : Mikkel Christensen |
Dato : 07-03-06 08:46 |
|
"Dannie" <dannie(a)dfmc.dk> writes:
> Men uanset hvilken model det er så er det en kanon maskine, som kører
> smadder godt om end, at kørestillingen i og med, at det er racere er
> meget foroverbøjet kan være noget anstrengt ved by/ køkørsel, faktisk
> så er presset på ens håndled ret kraftigt op til ca. 140 km/t (kan
> være forskelligt fra person til person).
Kørestillingen er... anstrengende. Men som det kendte ord går 'spænd i
dunken!' og det går an. Man kan sagtens køre til Spanien og tilbage igen
på sådan en.
Men find da lige ud af om det er en ZXR eller ZX-7R, der er faktisk en
ret stor forskel.
--
Mikkel | Died. Woke up in Hell. Punched in PIN, logged on.
motortosse.dk | Just another day.
| -- David Gerard
| |
Ukendt (07-03-2006)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 07-03-06 22:55 |
|
"Mikkel Christensen" <mikkel.christensen+news@gmail.com> skrev i en
meddelelse news:kkdlkvm7l4x.fsf@rrnord.dk...
> "Dannie" <dannie(a)dfmc.dk> writes:
>
>> Men uanset hvilken model det er så er det en kanon maskine, som kører
>> smadder godt om end, at kørestillingen i og med, at det er racere er
>> meget foroverbøjet kan være noget anstrengt ved by/ køkørsel, faktisk
>> så er presset på ens håndled ret kraftigt op til ca. 140 km/t (kan
>> være forskelligt fra person til person).
>
> Kørestillingen er... anstrengende. Men som det kendte ord går 'spænd i
> dunken!' og det går an. Man kan sagtens køre til Spanien og tilbage igen
> på sådan en.
>
> Men find da lige ud af om det er en ZXR eller ZX-7R, der er faktisk en
> ret stor forskel.
Det ordsprog kendte jeg ikke men ja jeg var i Ungarn med 2 kammerater i
august måned, den ene er ham der har netop den L-model på min hjemmeside, og
han havde skam ingen problemer med det heller ikke selv om vi tilbagelagde
godt 1200 km. på første dagen, men hastigheden lå jo også over de 160 det
meste af vejen
--
Dannie
Kawasaki ZZ-R1100 - 1995 http://www.zx-r.dk
DMCN#409 http://www.dfmc.dk/?id=75
BMW 535I E34 - 1989; Hobby Prestige 495 - 1988
| |
Christian (07-03-2006)
| Kommentar Fra : Christian |
Dato : 07-03-06 11:09 |
|
> Aller først hvis det er en ZXR 750 så er det en gemmer for de den blev
> afløst i 95 af ZX-7R som er en ret revideret mc i forhold til.
> Jeg har 2 kammerater som har henholdsvis en J model (årg. 91-92 kendes
> ligesom H modellen (årg. 89-90) på støvsuger slangerne fra kåben ned i
> tanken.), og en L model hvor Ramair´en sidder nede ved rammen i venstre side
> (set i kørselsretningen) ZX-7R har 2 ramair indsugninger nede ved rammen en
> i hver side, og forlygterne er nærmest firkantet.
> Men uanset hvilken model det er så er det en kanon maskine, som kører
> smadder godt om end, at kørestillingen i og med, at det er racere er meget
> foroverbøjet kan være noget anstrengt ved by/ køkørsel, faktisk så er
> presset på ens håndled ret kraftigt op til ca. 140 km/t (kan være
> forskelligt fra person til person).
> Anbefalingen må være prøv den efter kort tid vil du føle dig meget dus med
> den.
> Der er en L model på min hjemmeside www.zx-r.dk
Okay tror jeg har resoneret mig frem til at det er en L model, så den er
vel fra 95? Så vidt jeg kan se har den ram air i venstre side som den på
din hjemmeside.
| |
Mikkel Christensen (07-03-2006)
| Kommentar Fra : Mikkel Christensen |
Dato : 07-03-06 11:32 |
|
hotmail@hotmail.com (Christian) writes:
> Okay tror jeg har resoneret mig frem til at det er en L model, så den
> er vel fra 95? Så vidt jeg kan se har den ram air i venstre side som
> den på din hjemmeside.
Det er 'R' udgaven af L, (vist også kaldet M):
http://www.zxr750.de/ZXR750de/index1.htm
Check http://www.zxr750.de/ 'Modellreihen'
Så det er fine sager :)
Men kig dig gevaldigt for når det nu er 'der' du vil købe... Og vær helt
sikker på at det vitterligt er en R, og ikke 'bare' en L i forklædning.
På en R skal der jo f.eks være flatslide karburatorer. Bare det at de
benævner det en '97er fordi den først er indregistreret der er, efter
min mening, suspekt.
--
Mikkel | Died. Woke up in Hell. Punched in PIN, logged on.
motortosse.dk | Just another day.
| -- David Gerard
| |
Ukendt (10-03-2006)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 10-03-06 16:49 |
|
Mikkel Christensen skrev i meddelelsen ...
> Bare det at de benævner det en '97er fordi den først er indregistreret der
er, efter
>min mening, suspekt.
Kiggede vinduer idag, Motorgården har en "fie" "årgang" 2004 til salg. Hmmm.
den manglede nu alle de nye features, der blev indført i 2001 :-|
Det er vist helt normalt at henvise til første registrering......
mvh
Orla
| |
"J.C.Kløve" (10-03-2006)
| Kommentar Fra : "J.C.Kløve" |
Dato : 10-03-06 22:18 |
|
Orla Pedersen skrev:
> Mikkel Christensen skrev i meddelelsen ...
>
>> Bare det at de benævner det en '97er fordi den først er indregistreret der
> er, efter
>> min mening, suspekt.
>
>
> Kiggede vinduer idag, Motorgården har en "fie" "årgang" 2004 til salg. Hmmm.
> den manglede nu alle de nye features, der blev indført i 2001 :-|
>
> Det er vist helt normalt at henvise til første registrering......
>
> mvh
> Orla
>
>
Det er afgjort standart
Vil man kende produktions år, er der kun stelnummeret at gå efter :-/
--
Dun@nt
Kilo SFau _R_ SilverBullet
http://www.dfmc.dk/?id=223 - DMCN #745
*Growing old is mandatory, growing up is an option*
| |
Armand (11-03-2006)
| Kommentar Fra : Armand |
Dato : 11-03-06 04:05 |
|
Orla Pedersen skrev:
> Mikkel Christensen skrev i meddelelsen ...
>
>> Bare det at de benævner det en '97er fordi den først er indregistreret der
>> er, efter min mening, suspekt.
>
> Kiggede vinduer idag, Motorgården har en "fie" "årgang" 2004 til salg. Hmmm.
> den manglede nu alle de nye features, der blev indført i 2001 :-|
> Det er vist helt normalt at henvise til første registrering......
- - - Og, som køber, så meget desto mere nødvendigt at focusere på
typebetegnelserne (á stelnummer-serier) :-|
--
Armand.
| |
Mikkel Christensen (13-03-2006)
| Kommentar Fra : Mikkel Christensen |
Dato : 13-03-06 08:45 |
|
"Orla Pedersen" <o.pedersen.torsted[hos]post.tele.dk.invalid> writes:
> Kiggede vinduer idag, Motorgården har en "fie" "årgang" 2004 til
> salg. Hmmm. den manglede nu alle de nye features, der blev indført i
> 2001 :-|
>
> Det er vist helt normalt at henvise til første registrering......
Det synes jeg stadig er noget narreværk. Nå, endnu et punkt til listen
hvis man køber hos forhandler: få oplyst både prod. år og 1. ind.reg.
--
Mikkel | Died. Woke up in Hell. Punched in PIN, logged on.
motortosse.dk | Just another day.
| -- David Gerard
| |
Armand (13-03-2006)
| Kommentar Fra : Armand |
Dato : 13-03-06 17:19 |
|
Mikkel Christensen wrote:
> "Orla Pedersen" <o.pedersen.torsted[hos]post.tele.dk.invalid> writes:
>> Kiggede vinduer idag, Motorgården har en "fie" "årgang" 2004 til
>> salg. Hmmm. den manglede nu alle de nye features, der blev indført i
>> 2001 :-|
>>
>> Det er vist helt normalt at henvise til første registrering......
> Det synes jeg stadig er noget narreværk. Nå, endnu et punkt til listen
> hvis man køber hos forhandler: få oplyst både prod. år og 1. ind.reg.
Jeg tror at mange forhandlere vil spille uvidende om prod.årgang/type,
hvorfor jeg vil vende det til køberen: Når sigtet er rettet mod en
specifik model, så bør man sætte sig grundigt ind i pågældende models
type-historik.
Mange modeller har temmelig mange år på markedet hvorfor der vil være
væsentlig forskel ikke blot mellem den første hhv. sidste/seneste, men
også mellem de enkelte årgange. Tit er det tidens design eller teknik
-gimmick's der er til forskel og er en model først produceret med f.eks.
USD-forgaffel, er årgangene med "RSU" straks mindre interessante, hvilket
smitter markant af på prisen!
--
Armand.
| |
Christian (07-03-2006)
| Kommentar Fra : Christian |
Dato : 07-03-06 11:26 |
|
> Aller først hvis det er en ZXR 750 så er det en gemmer for de den blev
> afløst i 95 af ZX-7R som er en ret revideret mc i forhold til.
> Jeg har 2 kammerater som har henholdsvis en J model (årg. 91-92 kendes
> ligesom H modellen (årg. 89-90) på støvsuger slangerne fra kåben ned i
> tanken.), og en L model hvor Ramair´en sidder nede ved rammen i venstre side
> (set i kørselsretningen) ZX-7R har 2 ramair indsugninger nede ved rammen en
> i hver side, og forlygterne er nærmest firkantet.
> Men uanset hvilken model det er så er det en kanon maskine, som kører
> smadder godt om end, at kørestillingen i og med, at det er racere er meget
> foroverbøjet kan være noget anstrengt ved by/ køkørsel, faktisk så er
> presset på ens håndled ret kraftigt op til ca. 140 km/t (kan være
> forskelligt fra person til person).
> Anbefalingen må være prøv den efter kort tid vil du føle dig meget dus med
> den.
> Der er en L model på min hjemmeside www.zx-r.dk
Tror det er en L model, den ligner ihvertfald til forveksling den du har
på hjemmesiden.
Her er et billede
http://www.jensenas.dk/vare_img/bikes/orginal/1133956379_1.jpg
| |
Ukendt (07-03-2006)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 07-03-06 22:50 |
|
"Christian" <hotmail@hotmail.dk> skrev i en meddelelse
news:dujn3q$34d$1@abbeden.bunk.cc...
>
> Tror det er en L model, den ligner ihvertfald til forveksling den du har
> på hjemmesiden.
> Her er et billede
> http://www.jensenas.dk/vare_img/bikes/orginal/1133956379_1.jpg
>
Umiddelbart ligner det en M-model som Mikkel skriver, men det kan også
sagtens være en L model der er blevet moddet, man kan aldrig vide med det
firma
Mit råd er find en anden hos en seriøs forhandler, der er andre der har
smidt link til hvorfor du IKKE skal vælge brdr., på www.dmcn.dk kan du finde
link til forhandleres hjemmesider, der kan du så kigge lidt på om ikke der
nogle der har en anden, og H + J + L - modellen er rigeligt vild til de
danske veje, om end jeg bedst kan lide designet på L -modellen.
--
Dannie
Kawasaki ZZ-R1100 - 1995 http://www.zx-r.dk
DMCN#409 http://www.dfmc.dk/?id=75
BMW 535I E34 - 1989; Hobby Prestige 495 - 1988
| |
Marni (08-03-2006)
| Kommentar Fra : Marni |
Dato : 08-03-06 10:40 |
|
"Christian" <hotmail@hotmail.dk> wrote in message
news:dujn3q$34d$1@abbeden.bunk.cc...
>
> Tror det er en L model, den ligner ihvertfald til forveksling den du har
> på hjemmesiden.
> Her er et billede
> http://www.jensenas.dk/vare_img/bikes/orginal/1133956379_1.jpg
Ring nu til dem, istedet for at gætte...
Spørg om det er en ægte R model, hvornår den er produceret osv...
Martin
| |
cwinn (07-03-2006)
| Kommentar Fra : cwinn |
Dato : 07-03-06 11:55 |
|
Mikkel Christensen skrev:
> hotmail@hotmail.com (Christian) writes:
>
> > Okay tror jeg har resoneret mig frem til at det er en L model, så den
> > er vel fra 95? Så vidt jeg kan se har den ram air i venstre side som
> > den på din hjemmeside.
>
> Det er 'R' udgaven af L, (vist også kaldet M):
>
> http://www.zxr750.de/ZXR750de/index1.htm
>
> Check http://www.zxr750.de/ 'Modellreihen'
>
> Så det er fine sager :)
>
> Men kig dig gevaldigt for når det nu er 'der' du vil købe... Og vær helt
> sikker på at det vitterligt er en R, og ikke 'bare' en L i forklædning.
> På en R skal der jo f.eks være flatslide karburatorer. Bare det at de
> benævner det en '97er fordi den først er indregistreret der er, efter
> min mening, suspekt.
>
Ja synes også det virker lidt som snyd - Men hvis cyklen er fin, er
det vel okay. Nå jammen så har vi at gøre med en 95, og åbenbart en
R udgave af den. Nogen der har nogle grunde til jeg ikke skulle købe
den? Forresten så står den opgivet til 100 Hk på den tyske side, er
det fordi de er droslet i Tyskland? Og lige et sikkert dumt
spørgsmål, hvad er det gode ved flatslide karb?
| |
Mikkel Christensen (07-03-2006)
| Kommentar Fra : Mikkel Christensen |
Dato : 07-03-06 14:03 |
|
"cwinn" <winneche@hotmail.com> writes:
> Nogen der har nogle grunde til jeg ikke skulle købe den?
Du mener ud over farveskemaet? Det er en lidt speciel cykel, lidt
ekstrem, men personligt mener jeg jo at min J2 er det sejeste der nogen-
sinde er lavet. Altså efter den er blevet malet så den kun er grøn/hvid :)
> Og lige et sikkert dumt spørgsmål, hvad er det gode ved flatslide karb?
Udover det mest åbenlyse, nemlig at de lyder fantastisk, så er der mere
power i sådan nogen. Der er så sikkert nogen der kan komme med en alenlang
liste af ulemper, såsom benzinforbrug, gammeldags, skal køres lidt som en
2-takter men det er IMHO ligegyldigheder :D
Fårk, jeg lyder næsten lissom en med en Ducati nu...
--
Mikkel | Died. Woke up in Hell. Punched in PIN, logged on.
motortosse.dk | Just another day.
| -- David Gerard
| |
cwinn (09-03-2006)
| Kommentar Fra : cwinn |
Dato : 09-03-06 12:46 |
|
Det har jeg gjort, fik at vide at det var en 97´. Han er helt håbløs
dernede, finder et andet sted måske tyskland. Tak for svarende alle
sammen
| |
|
|