Speedfight der hakker
Fra : Henrik Madsen

Dato : 06-03-06 15:28

Hej

Specielt når der er vådt og fugtigt vejr har min speedfight nogle
grimme udsæt.

Det er ikke sådan at den sætter helt ud og dør, det er nærmere sådan
at den ikke gider tage omdr. .. Så længe jeg giver kvart gas så kan
den godt klare det men hvis jeg f.eks giver den fuld gas så 4-takter
den på samme måde som min gamle puch maxi gjorde hvis blandingen var
forkert. Syntes dog det skulle være mærkeligt hvis det er pga. det at
den kører a.h.t for i tørvejr kører den godt..

Jeg troede egentligt jeg havde løst problemet for i første omgang
fandt jeg ud af at der kom gnist ud af tændspolen og krøb langs noget
fugt på ledningen så derfor skiftede jeg tændrørshætten og fyldte den
ved samme lejlighed op med sådan noget silicone som er beregnet til at
forhindre fugtindtrængning og krybestrømme i enden med ledningen.

Dette hjalp også en smule men ikke ret længe, nu er problemet der
igen..

Hvis det er pga. vand og skidt så undrer det mig at peugeot ikke har
lavet noget smartere med den tændhætte for der er ihvertfald ikke
noget der forhindrer at baghjulet smider sne, sjap og regn op på
tændrørshætten. (Kan det være fordi der mangler en afdækning mellem
baghjul og tændrørshætte ?)

PS. Min speedfight har trillet 11500 km. (Bare hvis der er andre
forslag til ting der evt kunne ske hvis den har kørt så langt uden at
få skiftet motordele/pakninger eller lign)..

Henrik

Fra : Loke

Dato : 06-03-06 18:14

"Henrik Madsen" <hmadsen@fjernmig.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> forslag til ting der evt kunne ske hvis den har kørt så langt uden at
> få skiftet motordele/pakninger eller lign)..

----------------------------------
Nu har jeg ikke speedfight, men har haft en lang række knallerter og
scootere.
Kunne det ikke tænkes det var luftfiltret der er problemet.
Jeg forestiller mig at er det et af de slags der bl.a. består af en form for
svamp, og er den
meget møget til, så kunne det vel tænkes at når den skal filtrere fugtig
luft at den så stopper
mere eller mindre til.
Såfremt det er sådan et luftfilter, så pil "svampen" ud, vrid den op i lunt
vand tilsat opvaskemiddel.
Når du har tørret "svampen" så find lige ud af om den skal isættes som tør
eller om det er en af dem
der skal "fugtes" med olie. og se så om ikke det afhjælper problemet :)

mvh
Loke

Fra : Hekto

Dato : 06-03-06 21:09

> [...]
> noget der forhindrer at baghjulet smider sne, sjap og regn op på
> tændrørshætten. (Kan det være fordi der mangler en afdækning mellem

Du mangler en gummi-lap der skal sidde på inderskærmen. Du kan sikkert
se hullerne!?

Hvis det er en vandkøldet, skal du køre med kaburatorsprit, da deen
danner is meget let. Den luftkølede har ikke samme problem.

--
/Hekto
Ducati Pantah SL/M600 - Cagiva Elefant 650

Fra : Henrik Madsen

Dato : 07-03-06 18:36

On Mon, 06 Mar 2006 21:09:16 +0100, "Hekto" <urxgb@urxgb.qxROT13>
wrote:

>Du mangler en gummi-lap der skal sidde på inderskærmen. Du kan sikkert
>se hullerne!?

Ja nu du siger det, jeg kan godt se de 2 ca 1-2 cm lange slidser det
skal ned i..

Så forstår jeg bedre. Jeg var lige forbi knallert-pusheren og
bestille, han havde ikke flere på lager. SÅ kan det være den kommer
til at køre ordentligt, selv igennem små vandpytter og lign.

>Hvis det er en vandkøldet, skal du køre med kaburatorsprit, da deen
>danner is meget let. Den luftkølede har ikke samme problem.

Ok, det er så en luftkølet så der skulle ikke været noget problem..

Forresten, hvilken udstødning vil du foreslå man køber til sådan en,
jeg spurgte den føromtalte knallert-pusher og var ved at besvime, han
påstod den originale koster omkring de 2500 Kr. men at han solgte en
der var ligeså god eller bedre til "kun" 800...

Glemte forresten at spørge ham... Ved du om man kan købe det
metalbeslag som sidder på forskærmet i løs vægt. Det er boltet på
forskærm og har et stort "øje" som er knækket ??

Henrik

Fra : Hekto

Dato : 07-03-06 20:25

> [...]
> metalbeslag som sidder på forskærmet i løs vægt. Det er boltet på
> forskærm og har et stort "øje" som er knækket ??

Udstødninge kan vel klare sig med sandblæsning og ovnlak?
Den originale er ganske udemærket.

Kan let 'opdateres' for 1 kr. (!) Er lige ved at oploade siden på en ny
server; men ellers er der mere her:
http://hekto.dk/speedfight/

Det er ganske normalt at øjet knækker. Du kan (har kunnet) købe
holderen som reservedel.

Fra : Allan Riise

Dato : 07-03-06 21:00

Hekto wrote:

> [...]
> ny server; men ellers er der mere her:
> http://hekto.dk/speedfight/
>
> Det er ganske normalt at øjet knækker. Du kan (har kunnet) købe

Hej Hekto.

Da jeg er skiftet fra mine Yamaha'er til Derbi Senda R (kører med Hebo
Manston), og jeg ikke synes at de udstødninger man kan købe på det Danske
marked er sådan specielt gode, kom jeg i tanke om at du havde link til
PROG62A.EXE og PROG62B.EXE, problemet er bare at linket du henviser til er
"dødt".

Jeg har googlet efter filerne, men igen, kun døde links.

Kan du hjælpe mig til at finde filerne.

--
Allan Riise
"Demokratiets ånd kan ikke indpodes udefra. Det skal vokse indefra."

Fra : Hekto

Dato : 08-03-06 14:05

Allan Riise laid this down on his screen :

> [...]
> "dødt".
>
> Jeg har googlet efter filerne, men igen, kun døde links.

Et godt sted at starte:
http://www.macdizzy.com/

Scootersiderne har jo ikke været vedligeholdt længe. Mon ikke der
findes noget tilsvarende software et eller andet sted?

Fra : Allan Riise

Dato : 08-03-06 14:14

Hekto wrote:
> [...]
>
> Scootersiderne har jo ikke været vedligeholdt længe. Mon ikke der
> findes noget tilsvarende software et eller andet sted?

Har søgt med "Exhaust+programming" Exhaust+software" og "Exhaust+making" but
no dice

Tjekker macdizzy...

Fra : Hekto

Dato : 08-03-06 16:53

After serious thinking Allan Riise wrote :

> Har søgt med "Exhaust+programming" Exhaust+software" og "Exhaust+making" but
> no dice
>
> Tjekker macdizzy...

Så vil du nok fange mere med:

2 stroke tuning software