Rensning og smøring af "Ruko" lås
Fra : CC

Dato : 08-03-06 14:57

Ungerne har hygget sig nytårsaften med at smøre tandpasta i dørlåsen.
Nu er det blevet så koldt, at den dårlig kan drejes rundt.
Derfor har jeg demonteret låsecylindren for at lægge den i blød i et eller
andet rensemiddel.

Hvilket rensemiddel skal jeg anvende, og hvad skal låsen smøres med bagefter
?

Fra : Aksel

Dato : 08-03-06 15:29

"CC" <CC@mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> andet rensemiddel.
>
> Hvilket rensemiddel skal jeg anvende, og hvad skal låsen smøres med

Vask den grundigt under den varme hane for at fjerne tandpastaen, tør den på
en radiator et par dage og smør med grafitpulver, låsesmede har vistnok
noget specielt smøremiddel, men du må ikke bruge olie, det holder på støv og
andet skidt så låsestifterne ikke kan bevæge sig.

Hilsen Aksel

Fra : Thomas Duus Jürgense~

Dato : 08-03-06 15:52

> [...]

og
> andet skidt så låsestifterne ikke kan bevæge sig.

Du må faktisk ikke bruge grafit til en moderne RUKO lås, det er 10 år siden
man gik bort fra det, du kan få RUKO smøremiddel eller du kan bruge alm
WD40.

skyl den igennem med WD40, det plejer at klare det meste..

Thomas

www.lavpris-laase.dk

Fra : Ukendt

Dato : 08-03-06 22:28

Thomas Duus Jürgensen wrote:

> Du må faktisk ikke bruge grafit til en moderne RUKO lås,

Hvorfor ikke?

Stig Bang-Mortensen

Fra : Max

Dato : 08-03-06 22:31

Hej

> Hvorfor ikke?

Sikkert fordi de er så billigt lavet nu om dage at de ruster.

Mvh Max

Fra : CC

Dato : 08-03-06 19:05

"CC" skrev i en meddelelse
> [...]
> andet rensemiddel.
>
> Hvilket rensemiddel skal jeg anvende, og hvad skal låsen smøres med

Har lagt låsen i blød et par timer i maskinopvaskemiddel og vand.
I byggevaremarked har jeg købt en Ruko låsespray (indeholder fuldsyntetisk
olie).
Så nu venter jeg og ser hvordan denne løsning virker

Tak for alle forslag/indlæg.

Fra : Ukendt

Dato : 08-03-06 23:00

Grafit klumper med tiden og sætter sig i fjederen og WD 40 er der ingen
smøremiddel i , og kan kun bruges til at holde katte væk med ( Fjerner
mislyde)

Ja varm vand lyder rigtigt og Ruko spray er vejen frem evtl. Super Lupe med
teflon , er alså et godt produkt

Låsesmed
P.Emborg
www.kvikkerten.dk

Fra : Kent

Dato : 09-03-06 18:52

"Per Emborg" <x112kvik4u(a)dotcomprik.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> mislyde)
>
> Ja varm vand lyder rigtigt og Ruko spray er vejen frem evtl. Super Lupe

Kan man stadig købe Super Lupe i DK?? Jeg har en tube, jeg har passet
rigtigt godt på i et par år nu, fordi jeg har fået at vide, det ikke længere
kan
købes. Har heller ikke set det i butikkerne. Sig mig endelig hvor .

Ja, det er et fantastisk produkt!!

Kent.

Fra : Ukendt

Dato : 10-03-06 00:41

Det må være fedt når det er i en tupe , jeg har kun på spray

Ja det virker og er saltvands bestandig og jeg ved ikke hvad , men du har
ret DET VIRKER

PE

">

Fra : Kent

Dato : 10-03-06 14:10

> Det må være fedt når det er i en tupe , jeg har kun på spray

Ja, det er det også

> Ja det virker og er saltvands bestandig og jeg ved ikke hvad , men du har
> ret DET VIRKER

Men ved du hvor man kan købe det??

Kent.

Fra : .J.S...

Dato : 10-03-06 19:19

"Kent" <Sunshine@NOSPAMpc.dk> skrev i en meddelelse
> "Per Emborg" <x112kvik4u(a)dotcomprik.dk> skrev i en meddelelse
>
> Ja, det er det også

> Men ved du hvor man kan købe det??

google er din ven :

http://www.lytek.dk/shop/default.asp?ProductID=297

http://www.fdm.dk/public/fdmshoppen/varerprafdeling.asp?ID=15

http://www.contan2.dk/Varegr14-Rengoering.htm

http://www.brinck.dk/spray.asp

http://www.amko.dk/

http://www.scooterparts.dk/product.asp?product=1707

mvh/JS

Fra : Kent

Dato : 10-03-06 21:52

".J.S..." <mr_nobody@nowhere.com> skrev i en meddelelse

> "Kent" <Sunshine@NOSPAMpc.dk> skrev i en meddelelse

> [...]

Utroligt! Jeg HAVDE jo selvfølgelig søgt på Google inden jeg
spurgte, men jeg må jo ikke have gjort det grundigt nok - eller
måske var der tale om en stavefejl .

Du skal i hvert fald have mange tak!!!

Vh
Kent.