"T. Hartung" <t.hartung@nospam.dk> skrev i en meddelelse
news:440e0290$0$27519$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
>
,
>
> Du kan da se at der er brugt fugemasse :) - det er nu ikke så faligt at
> fjerne - du skal "skaffe" dig noget af fugemasse fra det overskydende på
> vognen. Efterhånden for du en lille klup - denne klump bruger du så til at
> fjerne mere fugemasse med ved at "duppe" det på det overskydende
> fygemasse - det bliver en klister klump - men du kan fjerne det hele på
> denne måde. Hvis det bliver for klistret på fingerne (kan det godt) brug
> så lidt sulfovand på fingerne - derefter klæber det knapt så meget (både
> på fingerne og vognefugen) men det bliver hurtigt bedre igen. Jo nyer
> fugen er des bedre.
>
> --
Ja og det burde værkstedet da ha gjort inden man afleverede vognen.
Men de har jo travlt, de overbebyrdede stakler.
Hvis man kikker på nye vogne kan man også se fugemasse titte grimt frem, og
på min bemærkning om fugen på en ny vogn til en "mekaniker" om hvorfor den
ikke vælges hvid som vognen og afleveres lidt pænere, skarpe afgrænsede
kanter som alle andre steder der fuges? .... At den ville gulne utrolig
grimt, så hellere sort fra starten, og at det er svært at få en glat kant
når det er fugemasse der anbringes i mellem pladerne inden de samles - og
hvor det varierende overskud så klemmes ud på plade der endda ofte er
nubret...
Er der bare lidt for meget og man rører ved det, forsøger at pille kommer
det til at se endnu værre ud.
Han syntes, at det var vigtigere med en sikker tæt fuge, og ville se stort
på det kosmetiske, bare det ikke var for slemt.
Her har man vist forsøgt at rette på overskuddet eller har, hvem ved. pillet
og jeg syntes det ser græsseligt ud. Altså en ommer -afrensning af manden
der lavede det. (Han må være sort endnu).
Jeg forstår ikke, at stedet ikke foreslog lidt god kompensation - 6 fl.god
rødvin af chefens mærke f.eks. - hvis du selv kunne sørge for den sidste
finish, med oplysninger om, sådan og sådan.
Vi har haft et par biler på værksted, tidens tand og en lille skade, og fik
efterfølgende et par meget pæne breve, om vi var tilfredse og om vi havde
forslag til dem af den ene eller anden art. Der var selvfølgelig også et
brev fra forsikringen til vores orientering, men også at man bad os om at
reagere til dem hvis ikke alt var tilfredsstillende. Ja vi fik endda en
gratis lånebil så længe det varede.Det er selvfølgelig almindelig kendt for
biler, men problemer er måske dybest set, at der er alt for få cv
værksteder og alt for få cv mekanikere. På vore lokale center var de sidste
forår og sommer så stressede, at det hele var ved at gå op i limningen.
Tidsmangel ; "Hvornår har i så tænk jer det skal være færdigt"?
Værkfører endte med en længer stress sygemelding og ingen ville påtage sig
at vikariere. Tal om at spille sorteper.
Hvordan man når at klare klargøring og eftersynene på alle de nye vogne der
sælges og brugte der bare skifter ejer, kan undre.
Det er selvfølgelig ikke vores problem - men så alligevel. Det er i alt
fald dumt at komme med vognen 2 uger før man skal på ferie.
Jeg syntes også at det er meget grimt og ikke fagmæssigt udført.
mvh